Notícia d'El Punt:
dimarts, 2 de setembre de 2008
La DGT ajorna un mes els nous exàmens de moto perquè no té a punt les pistes
Molts alumnes van voler estalviar-se les noves proves més dures i es van examinar abans de l'agost
LAURA SAYAVERA. Barcelona
La modificació del reglament de conductors que reforça els requisits per obtenir les llicències de conduir motocicletes va entrar ahir en vigor, però, sorprenentment, la Direcció General de Trànsit (DGT) ha ajornat fins a l'octubre la realització dels nous exàmens pràctics per obtenir el permís, ja que no té a punt bona part dels circuits tancats on s'han de dur a terme. Malgrat tot, la DGT i les associacions d'autoescoles no preveuen que hi hagi gaires afectats, ja que asseguren que aquest estiu s'ha incrementat el nombre d'alumnes perquè molts van voler estalviar-se els nous exàmens, que exigeixen més destresa als futurs motoristes.
La modificació del reglament de conductors, que es va aprovar el gener passat, es va impulsar per reduir la mortalitat entre els motoristes –que es va disparar l'any passat– i per millorar la formació pràctica del col·lectiu. Per aconseguir-ho, les persones que vulguin obtenir el permís A1 (que permet portar motocicletes de fins a 125 cc) o l'A (per conduir motocicletes amb més de 500 cc) hauran de superar la tradicional prova teòrica i el consegüent examen pràctic en un circuit tancat –que s'ha ampliat i exigirà més destresa als futurs motoristes–, però, a més, a partir d'ara hauran d'assumir un nou repte: sortir a la carretera per superar una prova de circulació, com fan ara els aspirants a conduir un cotxe o un camió.
Els futurs motoristes, però, hauran d'esperar fins a l'octubre per sotmetre's a les noves proves pràctiques, ja que la DGT va anunciar ahir que s'ha vist obligada a ajornar la realització dels exàmens perquè encara ha d'adequar i homologar bona part dels circuits tancats on s'han de dur a terme, malgrat que fa més de mig any que es va aprovar la modificació del reglament. «Eren tantes les demarcacions afectades que, per enviar un missatge únic, hem decidit ajornar les proves un mes per fer les obres», va confirmar ahir el director general de Trànsit, Pere Navarro. Aquest ajornament, en part, pretén evitar que els futurs motoristes es traslladin a les demarcacions que tenen els circuits a punt per examinar-se. Les pistes, però, no són l'únic problema, ja que el sistema informàtic que gestiona les proves tampoc s'ha actualitzat.
Malgrat tot, Navarro va considerar que la mesura adoptada per la DGT no perjudicarà gaire gent i va recordar que la nova normativa ha col·lapsat les autoescoles aquest estiu, ja que molts alumnes han volgut estalviar-se l'enduriment de les proves i han aprofitat per aconseguir el permís abans que entrés en vigor la modificació del reglament. En aquest punt, el director general de Trànsit va coincidir amb el president de la Federació d'Autoescoles de Catalunya, Joan Sala, que va afirmar que aquest estiu hi ha hagut un 80% més d'alumnes que altres anys. De fet, abans de les vacances es van presentar més de 5.400 persones per treure's el permís a la demarcació de Barcelona. «Hem avançat molta feina, crec que quedarà poca gent per examinar», va explicar.
Tot i així, Sala es va mostrar sorprès per la mesura adoptada per la DGT, ja que suposa la impossibilitat d'obtenir el permís de conduir motocicletes durant dos mesos –tenint en compte que a l'agost no es fan exàmens–. Aquesta situació afectarà tots aquells que vulguin obtenir el permís a partir d'ara, però també aquells ja hagin superat l'examen teòric i els que tinguin pendent alguna prova pràctica, encara que comencessin els seus expedients abans de l'entrada en vigor de la modificació.
Exàmens de moto ajornats per falta de circuits
Cotxes, motos, bicis, etc. i infrastructures associades (autopistes i autovies).
Coches, motos, bicis, etc. e infraestructuras asociadas (autopistas y autovías).
Coches, motos, bicis, etc. e infraestructuras asociadas (autopistas y autovías).
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Exàmens de moto ajornats per falta de circuits
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Return to “Vehicles privats / Vehículos privados”
Jump to
- Transport Ferroviari / Transporte Ferroviario
- ↳ Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona
- ↳ Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña
- ↳ Ferrocarril en general
- ↳ Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario
- ↳ Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias
- Transport per carretera / Transporte por carretera
- ↳ Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público
- ↳ Vehicles privats / Vehículos privados
- Altres tipus de transport / Otros tipos de transporte
- ↳ Aeri, marítim i altres / Aéreo, marítimo y otros
- ↳ Transport en general / Transporte en general
- Temes Diversos / Temas Varios
- ↳ Història del transport / Historia del transporte
- ↳ Nou mapa d'elements i cotxeres dels tramvies antics
- ↳ Mapa d'elements històrics a Barcelona (versió 2007)
- ↳ Trobades i esdeveniments / Encuentros y eventos
- ↳ Oci i divertiments / Ocio y divertimentos
- ↳ Comunicats del Fòrum / Comunicados del Foro
- ↳ Suggeriments i proves / Sugerencias y pruebas
- Enllaços
- ↳ Enllaços recomanats / Enlaces recomendados
- ↳ Trenscat.cat
- ↳ Wefer.com
- ↳ Museu del Transport de Barcelona (NOU)
- ↳ Fundación Ferrocarriles Españoles
- ↳ ARCA
- ↳ Autobuses BCN
- ↳ TMB
- ↳ FGC
- ↳ RENFE
- ↳ Amics del Carrilet del Delta de l'Ebre
- ↳ Revista de Ferrocarrils
- ↳ Federació Catalana d'Amics del Ferrocarril
- ↳ Promoció del Transport Públic (PTP)
- ↳ Associació d'Amics del Ferrocarril de Barcelona
- ↳ Agrupació Ferroviària 5a Zona
- ↳ El web del Tren d'Olot
- ↳ Carrilet de Sant Feliu de Guixols a Girona
- ↳ ASSOTRAM
- ↳ Rodalies de Catalunya
- ↳ Rodalia.info
- ↳ ARMF
- ↳ Tren de La Pobla de Llillet
- ↳ Històries del transport per carretera de Catalunya
- ↳ Reclamacions EMT-AMB
- ↳ Associació per la Preservació del Patrimoni Ferroviari i Industrial de Móra la Nova
- ↳ Agrupament Ferroviari de Barcelona
- ↳ Plataforma per a la Defensa d'un Ferrocarril Públic i de Qualitat
- ↳ Con la voluntad de perdurar
- ↳ ADEMAS bloc
- ↳ Red ferroviaria de Barcelona
- ↳ Ferrocarriles de España
- ↳ Bloc de Territori i Sostenibilitat
- ↳ Rails i ferradures
- ↳ Notes de transport públic al Barcelonès Nord
- ↳ Club Ferroviari de Terrassa
- ↳ Associació d’Amics del Ferrocarril de Valls i de L’Alt Camp
- ↳ Gran Metro de Barcelona
- ↳ TB Transportes de Barcelona
- ↳ Bloc d'ACEMA
- ↳ Historias del tren
- ↳ Historia de la Seat
- ↳ Cremallera de Núria
- ↳ Mou-te
- ↳ Tren de Palau
- ↳ Centre de Modelisme Ferroviari de Sabadell (CEMFE)
- ↳ Amics del Bus
- ↳ Ral·li d'Autobusos Clàssics de Barcelona
- ↳ Rails sense fronteres
- ↳ Los tranvías de vapor de España
- ↳ AFEVI Amics del Ferrocarril de Vilanova i la Geltrú
- ↳ ASAFEGI, Associació d’Amics del Ferrocarril de les Comarques Gironines
- ↳ AEHA: Associació d'Estudis Històrics de l'Automoció
- ↳ Grup Ferroviari Mataró
- ↳ Cercle Històric Miquel Biada BCN Mataró