Page 1 of 1

Nous busos ecològics a TMB

Posted: Thursday 04/09/2008 16:33
by metring
http://w3.bcn.es/V01/Serveis/Noticies/V ... me=HomeBCN

TMB estrena 47 busos més ecològics d'un total de 206 nous previstos


publicat el 04/09/2008 a les 15:24 h. Meritxell Doncel

Estan equipats amb el nou Sistema d'Informació Embarcat.

L'alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, i la regidora de Mobilitat, Assumpta Escarp, han presentat els nous 47 autobusos dièsel d'última generació que s'incorporen a la flota de TMB i que compleixen la normativa europea més exigent en matèria d'emissions.

Substituiran els vehicles més antics de la flota i ajudaran així a mantenir l'edat mitjana dels vehicles per sota dels set anys.

Disposen d'un motor amb millor rendiment energètic i consumeixen menys, gràcies a diversos filtres i al catalitzador SCR, en què s'injecta un additiu denominat AdBlue, que és una solució aquosa d'urea al 32,5%.

Sostenibles i accessibles

A més, són totalment accessibles per a les persones amb mobilitat reduïda i per a les persones amb disminució visual.

També porten el Sistema d'Informació a l'Usuari, que dóna indicacions sobre les parades a través d'un dispositiu lluminós i sonor, i el Sistema d'Informació Embarcat, per localitzar des del Centre de Regulació del Trànsit el vehicle i oferir la informació als usuaris.

Aquestes 47 unitats formen part del programa d'adquisició d'un total de 206 vehicles nous d'aquí al 2009. D'altra banda, TMB preveu disposar aquest any d'una unitat experimental de bus de propulsió híbrida.

"Malgrat la crisi econòmica, que suposa una davallada del recursos, continuem presentant noves infrastructures i serveis per als ciutadans a Barcelona. Defensem la millora del transport públic", ha dit l'alcalde.

Per la seva banda, la regidora Assumpta Escarp ha destacat l'aposta municipal per la qualitat i el confort en el transport públic de la ciutat. "A més, és un pas en la millora de la sostenibilitat i en la reducció dels nivells de contaminació a Barcelona", ha afegit.

Re: Nous busos ecològics a TMB

Posted: Thursday 04/09/2008 17:15
by ping
De quin model y constructor son?

Re: Nous busos ecològics a TMB

Posted: Thursday 04/09/2008 17:18
by ping
Ja he vist el video... O503

Re: Nous busos ecològics a TMB

Posted: Thursday 04/09/2008 17:55
by Peter
Son els Citaro i pel que es veu en el vídeo (en que surt Jordi Hereu cridant com si els micròfons no existisin) són busos tamany standard.
Espero que dels busos "vells" en treguin algun us, ja que tenen com a molt 14-15 anys, estan adaptats a PMR, tenen aire condicionat i no sembla que hagin arribat al final de la seva vida útil. Espero que no els regalin a Cuba i que com a mínim s'aprofitin a altres llocs de Catalunya on tenen veritables tartanes.

Per cert... contaminaran menys, porten el adBlue per complir amb la nova normativa europea, i altres novetats que fan que consumeixin menys, però segueixen sent dièsel. ¿No podem innovar una miqueta i pensar més enllà?

Re: Nous busos ecològics a TMB

Posted: Thursday 04/09/2008 20:05
by Rodalíes
Se admiten apuestas sobre los siguientes:

- Completar hasta el 6799 con nuevos Irisbus Noge Cittour de 290 cv y normas Euro 5 (45 nuevos).
- Completar hasta el 6399 con nuevos (también) Irisbus City Versus de 354 cv GNC, también a ser posible Euro 5 (24 nuevos).

Hasta aquí, 47 + 45 + 24 = 116 autobuses.

Vamos a pensar cómo llegar hasta los 207 (quedan 91).

- Completando hasta el 1799, 40 nuevos MAN NL243F GNC (quedan 51).
- Completando hasta el 1399, 15 nuevos Irisbus Cityclass GNC (quedan 36).
- Completando hasta el 2783, 36 nuevos Mercedes New Citaro (ya no queda ninguno).

Esta es mi "apuestilla". xD

Retolació "actualitzada"

Posted: Thursday 04/09/2008 20:13
by Guigui
Vejam si la retolació dels nous autobusos és tan acurada com la d'algunes sèries actuals. O potser l'evolucionaran més en la mateixa direcció, i veurem el 41 com diu "Calvo Sotelo".

:evil:

Re: Nous busos ecològics a TMB

Posted: Friday 05/09/2008 8:46
by metring
Algun dels nous busos és un dels prototips que apareixen en aquest fil? http://transport.cat/viewtopic.php?f=6&t=7848

Re: Nous busos ecològics a TMB

Posted: Saturday 06/09/2008 9:37
by mikado
Rodalíes wrote:Se admiten apuestas sobre los siguientes:

- Completar hasta el 6799 con nuevos Irisbus Noge Cittour de 290 cv y normas Euro 5 (45 nuevos).
- Completar hasta el 6399 con nuevos (también) Irisbus City Versus de 354 cv GNC, también a ser posible Euro 5 (24 nuevos).

Hasta aquí, 47 + 45 + 24 = 116 autobuses.

Vamos a pensar cómo llegar hasta los 207 (quedan 91).

- Completando hasta el 1799, 40 nuevos MAN NL243F GNC (quedan 51).
- Completando hasta el 1399, 15 nuevos Irisbus Cityclass GNC (quedan 36).
- Completando hasta el 2783, 36 nuevos Mercedes New Citaro (ya no queda ninguno).

Esta es mi "apuestilla". xD
Uno de estos nuevos buses puede ser el CITARO articulado 3048 que está sin matricular desde el lunes, en la explanada / parking provisional que tiene TMB delante de SEAT Zona Franca en Avda del Parc Logístic

Re: Nous busos ecològics a TMB

Posted: Monday 08/09/2008 16:10
by mikado
mikado wrote: Uno de estos nuevos buses puede ser el CITARO articulado 3048 que está sin matricular desde el lunes, en la explanada / parking provisional que tiene TMB delante de SEAT Zona Franca en Avda del Parc Logístic
Me autocito a mi mismo, hoy han aparecido en Parc Logistic esquina calle 2, sin matricular pero con calca desde el 3048 al 3052

Re: Nous busos ecològics a TMB

Posted: Monday 08/09/2008 19:56
by Rodalíes
Un servidor wrote:Se admiten apuestas sobre los siguientes:
- Completar hasta el 6799 con nuevos Irisbus Noge Cittour de 290 cv y normas Euro 5 (45 nuevos).
- Completar hasta el 6399 con nuevos (también) Irisbus City Versus de 354 cv GNC, también a ser posible Euro 5 (24 nuevos).

Hasta aquí, 47 + 45 + 24 = 116 autobuses.

Vamos a pensar cómo llegar hasta los 207 (quedan 91).

- Completando hasta el 1799, 40 nuevos MAN NL243F GNC (quedan 51).
- Completando hasta el 1399, 15 nuevos Irisbus Cityclass GNC (quedan 36).
- Completando hasta el 2783, 36 nuevos Mercedes New Citaro (ya no queda ninguno).
mikado wrote:
mikado wrote: escribió:
Uno de estos nuevos buses puede ser el CITARO articulado 3048 que está sin matricular desde el lunes, en la explanada / parking provisional que tiene TMB delante de SEAT Zona Franca en Avda del Parc Logístic
Me autocito a mi mismo, hoy han aparecido en Parc Logistic esquina calle 2, sin matricular pero con calca desde el 3048 al 3052
Pues he perdido esa "apuestilla". :x :x :x :x :x :riure

Re: Nous busos ecològics a TMB

Posted: Wednesday 10/11/2010 19:05
by metring
I ara, més ecològics.

http://www.lavanguardia.es/ciudadanos/n ... uropa.html

TMB instala filtros en 500 autobuses diesel para convertirse en la flota más limpia de Europa

Estos eliminarán alrededor del 90% de las partículas sólidas y más del 60% de los óxidos de nitrógeno, los dos contaminantes que se originan en vehículos pesados que más afectan a la salud de las personas

10/11/2010 | Actualizada a las 18:23h | Ciudadanos

Barcelona (Europa Press).- Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) está instalando filtros de alto rendimiento en 522 autobuses que funcionan con motor diesel para reducir las emisiones de óxidos de nitrógeno y partículas, ha explicado este miércoles la compañía en una jornada en el Instituto Botánico.

Esta medida, que supone una reducción de emisiones que va más allá de los requerimientos de las normativas ambientales, junto con la adquisición de más autobuses de gas natural comprimido e híbridos, convertirá a corto plazo la flota de autobuses de TMB en la más limpia de Europa, según la compañía.

Los filtros, que la empresa prevé tener instalados en abril del 2011 en los 522 autobuses, eliminan alrededor del 90% de las partículas sólidas y más del 60% de los óxidos de nitrógeno, los dos contaminantes que se originan en vehículos pesados que más afectan a la salud de las personas.

Los autobuses donde se incorporan los filtros son los que tienen la calificación Euro II y Euro III (anteriores al 2005), y representan aproximadamente la mitad de la flota de TMB. Con los nuevos accesorios, pasan a tener un nivel de emisiones entre el Euro V y la norma europea más exigente -EVV-, según las pruebas en laboratorio.

Entre las otras acciones para ambientalizar la flota, figura la sustitución de 80 vehículos diesel por un número idéntico que funcionan con gas natural comprimido, y que llegarán a Barcelona en los primeros meses del 2011. Con ellos, 376 coches funcionarán con este combustible, alcanzando el 35% de la flota.

Además, prosigue la conversión de la parte más moderna de la flota diesel en autobuses híbridos, mediante la incorporación de motores eléctricos, operación que permite reducir sobre el 20% las emisiones y los consumos de carburante.

Re: Nous busos ecològics a TMB

Posted: Thursday 11/11/2010 23:23
by m.h.t.
La instal·lació de filtres també es durà a terme als busos de l'EMT:

ELS AUTOBUSOS METROPOLITANS REDUIRAN LES SEVES EMISSIONS D'ÒXIDS DE NITROGEN I MATÈRIA PARTICULADA AMB LA INCORPORACIÓ DE NOUS FILTRES

Gràcies a un conveni de col·laboració entre l'EMT i Gas Natural Fenosa

El president de l’Entitat Metropolitana del Transport, Antoni Poveda i el director general de Negocis Minoristes d’Energia de GAS NATURAL FENOSA, Daniel López, han signat un conveni de col•laboració per a la reducció d’emissions contaminants (NOx i partícules) de la flota d’autobusos de serveis de gestió indirecta de l’EMT, que donen servei a 18 municipis de l’àrea metropolitana de Barcelona.

Aquest acord té com a finalitat complir amb el Decret 152/2007 de la Generalitat de Catalunya sobre el Pla d’actuació per a la millora de la qualitat de l’aire dels municipis de l’Àrea Metropolitana de Barcelona declarats zones de protecció especial de l’ambient atmosfèric (per mitjà del Decret 226/2006 de 26 de maig).

Antoni Poveda ha expressat que “com a Administració tenim l’obligació d’impulsar mesures que contribueixin a la millora de la salut púbica, des de tots els àmbits d’actuació. En el cas de l’EMT, com a Administració responsable dels serveis de transport públic podem jugar un paper important en la lluita per reduir la contaminació i millorar la qualitat de l’aire que respirem tots els ciutadans, apostant per la incorporació de tecnologies més respectuoses amb el medi ambient ”.

El conveni estableix, d’una banda, la incorporació de filtres SCRT, més eficaços en la retenció d’òxids de nitrogen (NOx) i partícules contaminants, a 211 autobusos Euro III fins el 2012, i de l’altra, la substitució durant l’any 2011 de 6 autobusos Euro II i 2 autobusos Euro III per vehicles híbrids diesel amb motor elèctric. Amb aquestes mesures, es reduiran prop de 72 tones de NOx l’any.

Segons els càlculs validats per l’Oficina tècnica de Plans de millora de la qualitat de l’aire, de la Direcció general de qualitat ambiental de la Generalitat de Catalunya, la col•locació dels nous filtres permetrà eliminar del 55 al 60% les emissions de NOx en circuit urbà pesat i pràcticament tota la matèria particulada. En valors absoluts, això significa un estalvi d’emissions de més 66 tones de NOx, entre 2010 i 2012.

D’altra banda, els vehicles híbrids dièsel-elèctrics reduiran les emissions en utilitzar energia elèctrica per a la seva propulsió en gran part del seu funcionament. La renovació de 8 autobusos pels de tecnologia híbrida suposaran una reducció d’emissions de prop de 5 tones de NOx l’any.

El conveni també inclou un compromís entre ambdues parts per establir les condicions adients per tal d’emprendre l’elaboració d’un Pla Director d’Eficiència Energètica per a les instal•lacions de l’EMT. Per tal de dur a terme la materialització d’aquestes actuacions, l’acord estableix una aportació econòmica per part de GAS NATURAL FENOSA a l’Entitat Metropolitana del Transport.

Aquesta entitat ja havia aprovat, en Junta de Govern del 5 de febrer de 2009, l’adquisició i instal•lació de filtres convencionals, però gràcies a aquest conveni, GAS NATURAL FENOSA compensarà econòmicament l’EMT pel sobrecost d’instal•lar els filtres SCRT a 211 autobusos, a la vegada que aportarà la quantitat necessària per a la substitució dels vuit vehicles dièsel pels de tecnologia híbrida.

(...)

FONT: EMT