Page 1 of 1

Les 2800 renault aguanten: ara a Suïssa

Posted: Friday 12/09/2008 12:17
by tren250
Doncs per renovació de la línia Travys, es deixarà sense corrent elèctric la línia, i va demanar trens a SNCF. Curiosament, va decidir agafar dos 2800 renault preservats, que la companyia Travys va agafar, i no us perdeu la carta que va convèncer a la companyia Suïssa :o :
Considerat per els aficionats al tren com el rei dels automotors, el X2800 ha estat inseparable en el ferrocarril francès en els territoris rurals i muntanyossos. Ells asseguren probablement en aquesta ocasióel seu darrer servei comercial públic a hores d'ara, després estaran cedits a una associació del sur de França. Els viatgers podran disfrutar, tot i la seva respectada edat (50 anys) d'un confort molt correcte.
Es té en conte els aficionats, la companyia suÏssa i els propis automotors, tot un exemple a seguir. Els automotors destinats són els X2866 I X2895. Ara mateix, encara circulen aquests en aquesta línia, i dos automotors (2900 i un que no recordo) a la regió de Franche-Compté, els últims serveis efectuats a la sncf per aquests automotors, ja que aquests mateix mes els retiren. Més informació dels 2800: http://x2800.free.fr/x2800/portal.php (en francès)
i de la notícia:

http://translate.google.es/translate?hl ... es%26sa%3D
G
I quan funciona la tracció elèctrica, els automotors elèctrics, amb els 2800, funcionen junts.

Re: Les 2800 renault aguanten: ara a Suïssa

Posted: Saturday 13/09/2008 1:34
by 437.001
O sigui que al Franc Comtat encara circulen... Déu n´hi do com duren, aquests! :reve
Jo he fet Ussel-Montluçon en cabina de l´X 2804 (inoblidable...), tren que després he vist estacionat (un cop retirat) a l´estació de Breil sur Roya, prop de Niça.

També he fet en X2800 Tessonières-Aurillac, Llemotges Benedictins-Brive via Uzerche (sota catenària, i amb el pobre X 2913, retirat poc després per un accident a un pas a nivell), Brive-Périgueux, Clermont Ferrand- Le Mont Dore i... i ja està.

Re: Les 2800 renault aguanten: ara a Suïssa

Posted: Thursday 09/04/2009 18:46
by tren250
Ara, és la fi, després de 51 anys! :reve de les X2800. Magnífic servei, el d'aquestes unitats: el 6 d'abril han fet l'últim servei, entre Dijon i St-Claude. La fi d'aquestes unitats en el Jura teniu l'enllaç aquí, metre he anat buscant per la xarxa: http://videos.tf1.fr/video/news/0,,4324 ... ails-.html
(el vídeo està en francès).
Un bon nombre de 2800 han estat preservats. Entre ells: El 2908 per la CFHA, el 2804 a Breil-Sur-Roya, entre d'altres.

Records

Posted: Thursday 09/04/2009 23:04
by Guigui
Encara recordo l'única vegada que en vaig agafar un. Va ser per Setmana Santa del 1985, entre Tolosa i Albí. Recordo que eren còmodes i, comparats amb el material que circulava per aquí, em semblaven, fins i tot, moderns. I això que aleshores ja tenien prop de 30 anys!

Decididament, un model a seguir de cara a sèries amb una vida útil llarga.

Re: Les 2800 renault aguanten: ara a Suïssa

Posted: Tuesday 14/04/2009 17:20
by tren250
De l'únic que no m'he pogut informar és de si segueixen fent serveis per Suïssa, que crec que no, ja seria de veritat... Un automotor còmode, ràpid, senzill, eficaç i durader, i fàcil de mantenir. Sobretot els seus màgnífics motors MGO purament ferroviaris :ok .
Ja té tota la raó de ser el rei dels automotors, ja...

Re: Les 2800 renault aguanten: ara a Suïssa

Posted: Wednesday 27/05/2009 4:07
by 437.001
tren250 wrote:Ara, és la fi, després de 51 anys! :reve de les X2800. Magnífic servei, el d'aquestes unitats: el 6 d'abril han fet l'últim servei, entre Dijon i St-Claude. La fi d'aquestes unitats en el Jura teniu l'enllaç aquí, metre he anat buscant per la xarxa: http://videos.tf1.fr/video/news/0,,4324 ... ails-.html
(el vídeo està en francès).
Un bon nombre de 2800 han estat preservats. Entre ells: El 2908 per la CFHA, el 2804 a Breil-Sur-Roya, entre d'altres.
Ja s´ha acabat...

Jo vaig tenir la sort de fer Ussel-Montluçon en l´X2804. aquest tren està preservat a l´estació de Breil-sur-Roya, prop de Niça.
Tot i haver acabat els seus dies de servei al Llemosí, ha anat a parar a Provença ja que va ajudar a salvar vides durant la catàstrofe del pantà de malpasset, a Frejus i Saint raphaël, a Provença... no sé si va ser el 1957?

Els trobaré a faltar. Possiblement els trens més màgics en els que he pujat mai. Més que el TER o un 436 o les bujías de la CFTV.

Re: Les 2800 renault aguanten: ara a Suïssa

Posted: Friday 26/06/2009 19:01
by BB9200
Sobre els X2800 he trobat una pàgina web d'una associació molt interessant (si fins i tot tenen fòrum! en proves, de moment), i tenen preservats 2 X2800 i un XR6000.
Està en francès: http://ap2800.nuxit.net/index2.html

Re: Les 2800 renault aguanten: ara a Suïssa

Posted: Friday 10/07/2009 18:53
by Jordi Freixas
Em sembla que al final no serà tan estrany veure les Z100 al Cremallera de Núria o a la línia del Llobregat xD