Page 1 of 1
I al nord del Barcelonès????
Posted: Monday 15/09/2008 13:22
by escursso
Una nova estació de FGC a Sant Cugat, ampliació de la xarxa a Sabadell, la L9 cap el LLobregat.....
Hi ha previstes moltes ampliacions de xarxes de transport públic cap el Sud de Barcelona, però i el Nord?
Cap el Maresme i el Vallès Oriental, no se sent ni que hi hagi projectes d'ampliació de cap tipus de xarxa fèrria. El metro amb la L2, fa més de 4 anys que està en obres a Badalona per ampliar-lo
UNA parada, la C1 de Renfe està col·lapsada i sempre va plena, la C2 cap a Granollers ni parlar-ne..... realment vergonyós, tots els esforços de millora de xarxes cap els altres llocs.
Algun dia ens tocarà als del nord del Barcelonès????
Coses a l'estil habitual
Posted: Monday 15/09/2008 14:54
by Guigui
L'any que ve, el primer tram de la L9. I la L1, també l'allargaran fins a Badalona.
Sense ser cap meravella, és força més que l'enllaç de 5 minuts (a pas lleuger) que pensen perpetrar a Vullpalleres.
Re: I al nord del Barcelonès????
Posted: Tuesday 16/09/2008 22:06
by cristian26
Tot i així, trobo que el Vallès Oriental està superdeixat en materia de transports...
Re: I al nord del Barcelonès????
Posted: Thursday 18/09/2008 18:28
by jlmoreno
Razón tiene señor Guigui, en Badalona llevamos años chupando del bote presupuestario de obra pública con la llegada del metro al centro. Las calles cortadas fueron una petición histórica de la población que, por fin, ha encontrado la felicidad en sus estrechos pasos para vecinos, lo que ha ayudado a que nos conozcamos mejor y con eso llegar a ser mejores personas.
Re: I al nord del Barcelonès????
Posted: Thursday 18/09/2008 20:32
by JaMiRo!
Si comencem a queixar-nos, sortirà algú de Lleida, Tarragona o Girona i amb tota la raó del món explicarà la deficient mobilitat amb què ha de batallar diàriament.
I a Barcelona hi ha moltíssimes zones amb un transport deficient, el Barcelonès Nord només és un altre exemple.
No confonem
Posted: Friday 19/09/2008 1:04
by Guigui
jlmoreno wrote:Razón tiene señor Guigui, en Badalona llevamos años chupando del bote presupuestario de obra pública con la llegada del metro al centro. Las calles cortadas fueron una petición histórica de la población que, por fin, ha encontrado la felicidad en sus estrechos pasos para vecinos, lo que ha ayudado a que nos conozcamos mejor y con eso llegar a ser mejores personas.
Fixa't bé en el que he escrit i en allò al qual he respost. A l'inici del fil, hi havia l'afirmació de que al Barcelonès Nord no hi havia ampliacions de TP d'alta capacitat previstes. La meva resposta anava en el sentit de que sí que n'hi havia, però en cap moment he pretès passar per alt ni les molèsties que causen ni el retard que acumulen.
Re: I al nord del Barcelonès????
Posted: Friday 19/09/2008 13:00
by genissimon
JaMiRo! wrote:Si comencem a queixar-nos, sortirà algú de Lleida, Tarragona o Girona i amb tota la raó del món explicarà la deficient mobilitat amb què ha de batallar diàriament.
I a Barcelona hi ha moltíssimes zones amb un transport deficient, el Barcelonès Nord només és un altre exemple.
Recordeu-vos dels 11 municipis del Berguedà sense cap tipus de transport:
nom del municipi, habitants el 2007 (font: IDESCAT)
Castell de l'Areny 76
Castellar del Riu 221
Fígols 49
Gisclareny 34
Montclar 119
La Nou de Berguedà 149
La Quar 61
Sant Jaume de Frontanyà 30
Sant Julià de Cerdanyola 225
Viver i Serrateix 192
Santa Maria de Merlès 151 (només un dia a l'any).
A més dels municipis que tenen només una expedició diària per sentit:
Capolat 81 només els dies lectius escolars
Total, 1388 ciutadans d'aquest país com aquell qui diu sense dret d'accés al transport públic.
Salut !!
Re: I al nord del Barcelonès????
Posted: Tuesday 23/09/2008 19:11
by nooiler
escursso wrote:Una nova estació de FGC a Sant Cugat, ampliació de la xarxa a Sabadell, la L9 cap el LLobregat.....
Hi ha previstes moltes ampliacions de xarxes de transport públic cap el Sud de Barcelona, però i el Nord?
Cap el Maresme i el Vallès Oriental, no se sent ni que hi hagi projectes d'ampliació de cap tipus de xarxa fèrria. El metro amb la L2, fa més de 4 anys que està en obres a Badalona per ampliar-lo
UNA parada, la C1 de Renfe està col·lapsada i sempre va plena, la C2 cap a Granollers ni parlar-ne..... realment vergonyós, tots els esforços de millora de xarxes cap els altres llocs.
Algun dia ens tocarà als del nord del Barcelonès????
Totalment d'acord.
A Badalona per exemple, és trist que siguent la tercera ciutat més gran de Catalunya en nombre d'habitants hi hagi aquest dèficit d'infraestructures tan desorbitat.
El transport públic és insuficient i es clar, les vies de transport privat en sentit Nord es troben sempre col·lapsades per la tarda i en sentit sud pel de matí.
En el cas de Barcelona, el tercer mon (en matèria de transports) és, paradoxalment, al nord.
És el paradigma de tota la RMB
Posted: Tuesday 23/09/2008 19:39
by Guigui
Permeteu-me aportar-hi una visió de conjunt: veurem de seguida que el problema de la RMB no és que hi hagi una zona concreta més desafavorida que una altra, és que l'abastiment de TP d'alta capacitat disminueix dràsticament com més ens allunyem del centre de Barcelona, i allí on les connexions són satisfactòries, només ho són en relació amb aquest, però mai entre zones perifèriques. Evidentment, aquest fenomen es manifesta de manera extrema en zones més allunyades, on són impossibles connexions decents entre St. Celoni i Vic, entre Manresa i Igualada, entre Vilanova i Vilafranca, etc., però també ho trobem, en menor mesura però de forma prou expressiva, a la rodalia de Barcelona o a la pròpia ciutat, amb unes connexions entre Badalona i Montcada, St. Feliu i El Prat o, fins i tot, entre St. Andreu i la Vall d'Hebron, que resulten infinitament més aparatoses que no semblaria pas a vol d'ocell.
En resum, el concepte profundament radial de la xarxa ferroviària de la RMB ha dut a aquestes situacions, de les quals el Barcelonès Nord només és un exemple, però de cap manera el cas més flagrant.
Re: És el paradigma de tota la RMB
Posted: Wednesday 24/09/2008 9:06
by genissimon
Guigui wrote:[...]
En resum, el concepte profundament radial de la xarxa ferroviària de la RMB ha dut a aquestes situacions, de les quals el Barcelonès Nord només és un exemple, però de cap manera el cas més flagrant.
Si em permets, agafo la teva frase final i la generalitzo, ja que "aguanta" perfectament aquesta generalització.
En resum, el concepte profundament radial de la xarxa de transport públic ha dut a aquestes situacions, de les quals el Barcelonès Nord només és un exemple, però de cap manera el cas més flagrant.
Salut !!