Page 1 of 4
Cercanias RENFE MAdrid vs Rodalies RENFE Barcelona
Posted: Wednesday 17/09/2008 9:57
by RodalinesCatalanes
MADRID POSA EN SERVEI UN GRAN INCREMENT DEL SERVEI DE RODALIES MENTRE A BARCELONA NO ES PRESENTA EL PLA PROMÈS PER LA MINISTRA MAGDALENA ÀLVAREZ DURANT 2005. La PTP reclama que no s'oblidi la transcendència i importància d'aquest pla de Rodalies, i que els èxits de passatge i puntualitat de l'alta velocitat no arraconin de l'actualitat les necessitats a Rodalies. Tanmateix s'insta a les forces polítiques catalanes d'exigir el pla promès durant el 2005.
Enhorabona pels usuaris de rodalies de Madrid. Jo com a usuari de linies C4 i C7, he vist que aquesta última ha empitjorat, ara només tenim un tren cada hora en el tram Martorell-Cerdanyola UAB (tot i que diuen que es temporalment). Cadascú que tregui les concussions que vulgui. Jo ja fa molt de temps que crec que ADIF-RENFE i en general el gran Misterio de Fomento ens tracta com a una "colònia de ultramar". Però la realitat és la que és i com a ciutadà de l'Alta Penedes, la N340 i RENFE Rodalies son les grans petjades que tenim de Fomento per la comarca i que podem "usar-gaudir".
La història de sempre
Posted: Wednesday 17/09/2008 10:54
by Guigui
Un cop més, la desgana centralista d'una banda i la mediocritat panxacontent de l'altra formen un còctel explosiu, la víctima del qual no és ningú altre que el ciutadà d'a peu. Madrid mai no ens donarà res motu propio, però Barcelona ja fa anys que ha deixat d'exigir les coses com cal.
Però mentre la massa acrítica continuï votant els mateixos de sempre, no hi ha res a fer.
Re: Cercanias RENFE MAdrid vs Rodalies RENFE Barcelona
Posted: Wednesday 17/09/2008 11:02
by davida
Igual s'ha de apendre de Madrid:
A finals del 80 i principis dels 90, ara no ho recordo, a Rodalies Madrid va haver-hi una revolta, es van cremar uns quants trens.
Al cap d'uns dies es van retirar totes les suisses de Madrid, tot 440, i millores de frequencia.
Mentres aqui, la unica millor evident que seria eliminar els GL de la C2 sud i part dels MD amb la inaguració de la conexió LAV - Corredor del Mediterrani, va a pas de tortuga. Fa mes de 2 anys que estan en obres i les obres del nus de Molllet en mig any han avançat mes que en 2 anys de les de Tarragona.
Total com es una linia transversal, no hay prisa
Adaptem la mesura
Posted: Wednesday 17/09/2008 11:07
by Guigui
Proposo una variació sobre la revolta madrilenya: inutilitzar tots els cotxes oficials i obligar l'escamot del tres per cent a agafar el transport públic. Veureu com en qüestió de poc temps solucionen l'irresoluble.
Re: Cercanias RENFE MAdrid vs Rodalies RENFE Barcelona
Posted: Wednesday 17/09/2008 11:09
by davida
Per cert d'aquella mitica foto dels cotxes oficials a la plaça de Sant Jaume:
- Si no vaig errat com a ciutadans tindriem que denuncia a la guardia urbana per no haver fet la seva feina.
- I com hi ha proves documental de la infracció de trafic, multar a tots els cotxes oficials.
Re: Cercanias RENFE MAdrid vs Rodalies RENFE Barcelona
Posted: Wednesday 17/09/2008 11:42
by Peter
Guigui wrote:Proposo una variació sobre la revolta madrilenya: inutilitzar tots els cotxes oficials i obligar l'escamot del tres per cent a agafar el transport públic. Veureu com en qüestió de poc temps solucionen l'irresoluble.
El que aconseguiriem amb això és que arrivin tard a la "feina" cada dia. El cotxe oficial també passa per les mateixes autopistes, rondes, carrers i carreteres col·lapsades i plenes de deficiències per on passem nosaltres i tampoc hi fan res. Total... ells van al seient de darrera, llegint el diari i parlant pel mòbil sense que els hi importi com està el seu voltant.
davida wrote:Per cert d'aquella mitica foto dels cotxes oficials a la plaça de Sant Jaume:
- Si no vaig errat com a ciutadans tindriem que denuncia a la guardia urbana per no haver fet la seva feina.
- I com hi ha proves documental de la infracció de trafic, multar a tots els cotxes oficials.
Encara seria pitjor... no crec que ells personalment paguin les multes. Si multen a l'alcalde d'Igualada (per dir una població), no ho pagarà ell de la seva butxaca, sinó els conciutadans de la seva població. I que tampoc multin al xòfer, que ja deu de patir suficient.
Tornant al tema del fil. No sé com estarà el tema de rodalies a Madrid, d'això poden opinar la gent que visqui allà, però només veient els trens com van de nets per dins i per fora ja denota una gran diferència amb nosaltres.
Re: Cercanias RENFE MAdrid vs Rodalies RENFE Barcelona
Posted: Wednesday 17/09/2008 20:38
by ping
Les comparacions son odioses i mes fetes sense cap criteri.
Realment, odioses
Posted: Wednesday 17/09/2008 22:16
by Guigui
ping wrote:Les comparacions son odioses i mes fetes sense cap criteri.
El criteri:
- A Madrid, van ordir pel 1989 (si no erro l'any) una revolta, amb destrossa material inclosa, perquè els trens utiltzats eren vells, al parer dels usuaris. Reacció de Renfe: treure els trens més nous del moment de sota les pedres i passar-los al nucli de Madrid.
- A Barcelona, tenim un caos total a rodalia des del 2006 (i a Catalunya a regionals des de fa força més temps), amb retards massius, anul·lacions de serveis, aturades durant hores entre estacions (a l'aire lliure o al túnel) sense treure'n els viatgers, interrupcions de línies senceres durant setmanes per actuacions nefastes en l'obra pública, etc. etc., i l'única actuació de mèrit per part del públic de que hi ha constància és el bloqueig d'un Talgo a Girona per exigir que hi deixessin pujar els viatgers d'un regional que no arribava mai. Reacció de Renfomentadif a tot això: bones paraules de portes enfora, botifarra de portes endins.
Evidentment, no hi ha per on comparar.
Re: Cercanias RENFE MAdrid vs Rodalies RENFE Barcelona
Posted: Wednesday 17/09/2008 22:26
by ping
Criteri fals: No era per la vellesa, sino per els retards. 440 tenien i 440 van posar.
Estem igual
Posted: Wednesday 17/09/2008 22:28
by Guigui
ping wrote:Criteri fals: No era per la vellesa, sino per els retards. 440 tenien i 440 van posar.
Molt bé, doncs sent generosos, tenim aproximadament la mateixa situació de partida. La solució aplicada en un i altre cas, prou que la veiem.
Re: Cercanias RENFE MAdrid vs Rodalies RENFE Barcelona
Posted: Wednesday 17/09/2008 22:53
by ping
No tenim la mateixa situacio perque a aquells anys la Comunitat de Madrid va invertir força a xarxa.
A Barcelona, la Generalitat, mai. Les últimes inversions de Fomento a rodalies, en barcelona, de gran magnitut, van ser a FGC...
Segueixo dient que les comparacions son odioses. Sobretot perque hi ha un punt a comparar que no te gens posibilitats de sortirne en CAP aspecte ben parat.
Situacions diferents
Posted: Wednesday 17/09/2008 22:57
by Guigui
ping wrote:No tenim la mateixa situacio perque a aquells anys la Comunitat de Madrid va invertir força a xarxa.
Quina era la liquidesa i el dèficit fiscal de la Comunitat de Madrid fa vint anys i quina és la liquidesa i el dèficit fiscal de la Generalitat avui?
No pretenc entrar en detalls de com hauria de gastar-se cada administració els seus diners, perquè segur que a tot arreu trobaríem més d'un mort a l'armari.
Re: Cercanias RENFE MAdrid vs Rodalies RENFE Barcelona
Posted: Thursday 18/09/2008 1:38
by ping
Re: Cercanias RENFE MAdrid vs Rodalies RENFE Barcelona
Posted: Thursday 18/09/2008 13:47
by genissimon
ping wrote:Criteri fals: No era per la vellesa, sino per els retards. 440 tenien i 440 van posar.
Sento haver de contradir-te.
A aquella època els trens eren de color blau i groc. Encara no havien arribat els blancs-vermells-grisos amb la C en posició vertical (i no girada, com ara).
En puc donar fe, perquè era usuari habitual de renfe entre Girona i Barcelona. Van treure les 440 blaves amb ratlla groga amb seients de skay (algunes amb seients "unificados" de tela orientables al sentit de la marxa) i van portar el que a Madrid no volien: les 436/7/8 reformades en colors blau i groc. Es va passar (segons horari) de trigar entre 1h20'-1h30' de Girona a Barcelona Sants amb les 440 a trigar 1h45-1h55' amb les 436/7/8 amb les mateixes parades. Llavors em vaig fer client habitual dels Barcelona Bus (grup Sagalés), que van aprofitar l'avinentesa per a emetre uns abonaments de 10 viatges amb uns preus sense competència. El Bus trigava al voltant d'una hora i 25-30' fins a l'estació d'Arc de Triomf (abans de la remodelació olímpica).
Van rampinyar totes les 440 d'Espanya i les van concentrar a Madrid. Les van canviar per les 436/7/8 blau-i-groc. Fins que van començar a arribar les primeres 446 (dodotis) a Madrid i es van despendre de les 440 que els sobraven.
Es va dir, no sé si és veritat o no, que un dia a Madrid els usuaris van calar foc a una suïssa farts de les incidències que provocaven aquests trens.
Salut !!
Re: Cercanias RENFE MAdrid vs Rodalies RENFE Barcelona
Posted: Thursday 18/09/2008 14:07
by ping
A madrid no hi havia 436, dificilment podien calarlne foc. Les 436 que hi arribaven ho feien desde Alcazar de San Juan (Ciudad Real) amb els regionals de Castilla-La Mancha cap a Madrid. Eren sis o set unitats tan sols.
Re: Cercanias RENFE MAdrid vs Rodalies RENFE Barcelona
Posted: Thursday 18/09/2008 14:28
by genissimon
ping wrote:A madrid no hi havia 436, dificilment podien calarlne foc. Les 436 que hi arribaven ho feien desde Alcazar de San Juan (Ciudad Real) amb els regionals de Castilla-La Mancha cap a Madrid. Eren sis o set unitats tan sols.
No discutiré si a Madrid hi havia 436/7/8 o no. Sé que es va dir que les 440 d'aquí es van portar a Madrid i que per substituir-les van dur més 436/7/8 a Barcelona. Aquí sí que hi havia 436/7/8 en blau i groc, que solien fer trens de més curt recorregut (per exemple, els
interurbanos de Terrassa a Martorell i viceversa). Parlo del 1988-1989.
Salut !!
Re: Cercanias RENFE MAdrid vs Rodalies RENFE Barcelona
Posted: Thursday 18/09/2008 15:06
by ping
Si, genission. Si parlem del mateix. A madrid van portar 440 tenint 440. A 1988 algunes 440 tenien, tan sols, 4 anys.
Re: Cercanias RENFE MAdrid vs Rodalies RENFE Barcelona
Posted: Friday 19/09/2008 12:18
by genissimon
ping wrote:Si, genission. Si parlem del mateix. A madrid van portar 440 tenint 440. A 1988 algunes 440 tenien, tan sols, 4 anys.
Llavors sí que no entenc els motius de la ràtzia de renfe, prenent les 440 de tot Espanya per dur-les a Madrid i portant suïsses blaves-i-grogues a tot arreu (segons es va dir llavors, repeteixo). Després va venir el "Plan Felipe": la creació dels nuclis de rodalia i l'encàrrec de les 446 (i posteriorment les 447), a més de la reforma de les 440.
Salut !!
Re: Cercanias RENFE MAdrid vs Rodalies RENFE Barcelona
Posted: Friday 19/09/2008 14:25
by ping
Les 446 ja estaven encarregades desde principis de 1988.
I tu ho dius ratzia (no se que significa) pero has de ser conscient de que Cercanias Madrid encara avui té mes trafic que totes les altres xarxes de rodalies de tota Espanya. Jo ho anomenaría pragmatisme.
Re: Cercanias RENFE MAdrid vs Rodalies RENFE Barcelona
Posted: Friday 19/09/2008 14:53
by genissimon
ping wrote:Les 446 ja estaven encarregades desde principis de 1988.
I tu ho dius ratzia (no se que significa) pero has de ser conscient de que Cercanias Madrid encara avui té mes trafic que totes les altres xarxes de rodalies de tota Espanya. Jo ho anomenaría pragmatisme.
Del
Diccionari de l'Enciclopèdia Catalana:
ràtzia
[1932; del fr. razzia, i aquest, de l'àr. d'Algèria ġâziya, àr. cl. ġgâzwa, íd.]
f Incursió armada en un territori per a robar o destruir.
ràt_zi_a.
***
Salut !!