Nova gran maqueta a la Fabra i Coats
Posted: Sunday 23/04/2006 0:52
De El Punt:
--------------------------
La Fabra i Coats obre les portes / El TGV en maqueta.
L’Ajuntament de Barcelona fa un primer acte públic dins de la històrica fàbrica de Sant Andreu. Els usos de les seves naus encara estan per decidir. De moment, una associació hi treballarà en una maqueta de l’estació del TGV.
DAVID MARÍN. Barcelona
Barcelona acaba d’estrenar una fàbrica per a usos culturals i socials. La fàbrica Fabra i Coats de Sant Andreu va obrir dijous a la tarda les portes en un acte de la ciutat. Era un acte senzill, sense pretensions: la signatura d’un conveni entre l’Ajuntament de Barcelona i una entitat que utilitzarà una de les naus durant els pròxims mesos per construir una maqueta ferroviària del TGV a la Sagrera i Sant Andreu.
Però l’acte simbolitzava alguna cosa més. Per primer cop, els carrerons empedrats que comuniquen les naus de maó entre elles van obrir-se a uns vianants diferents. Membres de l’associació de veïns de Sant Andreu i altres col·lectius es van afegir a la comitiva per poder visitar per dins el recinte industrial, comprat el desembre passat per l’Ajuntament en una complexa operació que suposa el pagament en tres fases d’aquí al 2007.
El complex s’estructura a través d’un petit pati d’entrada, del qual surten els carrerons empedrats que enfilen cap a les diverses naus. L’estat de conservació de les naus és aparentment molt bo, tot i que algunes naus mostren símptomes d’haver estat desocupades durant els últims anys. La nau més important es troba al centre del recinte i encara hi manté activitat la multina cional Coats Fabra, tot i que només amb tasques administratives i de magatzem.
L’Ajuntament està buscant la implicació d’una administració superior per tal d’aconseguir que a la nau central s’hi instal·li un gran equipament d’abast de ciutat o de país. L’objectiu ara per ara és algun gran equipament relacionat amb la formació i l’ensenyament, com ara un centre universitari.
A la resta de naus que es conservaran, les antigues, s’hi posaran equipaments i en una d’elles, pisos socials. Les naus de construcció, sense interès arquitectònic, aniran a terra.
La fàbrica és de finals del XIX i en els seus bons temps hi van arribar a treballar un miler de persones.
La primera entitat als espais de la Fabra i Coats és l’Agrupament Ferroviari de Barcelona. En una de les naus hi treballarà els pròxims mesos en una gran maqueta de 22 metres de longitud que reproduirà el projecte ferroviari del TGV i les línies de Rodalies de la Sagrera, entre el pont de Bac de Roda i el Triangle Ferroviari. En la imatge, el president de l’entitat, Joan Llobera, i el vocal Santi Compte, amb una maqueta del TGV dins la nau que utilitzaran.
--------------------------
La Fabra i Coats obre les portes / El TGV en maqueta.
L’Ajuntament de Barcelona fa un primer acte públic dins de la històrica fàbrica de Sant Andreu. Els usos de les seves naus encara estan per decidir. De moment, una associació hi treballarà en una maqueta de l’estació del TGV.
DAVID MARÍN. Barcelona
Barcelona acaba d’estrenar una fàbrica per a usos culturals i socials. La fàbrica Fabra i Coats de Sant Andreu va obrir dijous a la tarda les portes en un acte de la ciutat. Era un acte senzill, sense pretensions: la signatura d’un conveni entre l’Ajuntament de Barcelona i una entitat que utilitzarà una de les naus durant els pròxims mesos per construir una maqueta ferroviària del TGV a la Sagrera i Sant Andreu.
Però l’acte simbolitzava alguna cosa més. Per primer cop, els carrerons empedrats que comuniquen les naus de maó entre elles van obrir-se a uns vianants diferents. Membres de l’associació de veïns de Sant Andreu i altres col·lectius es van afegir a la comitiva per poder visitar per dins el recinte industrial, comprat el desembre passat per l’Ajuntament en una complexa operació que suposa el pagament en tres fases d’aquí al 2007.
El complex s’estructura a través d’un petit pati d’entrada, del qual surten els carrerons empedrats que enfilen cap a les diverses naus. L’estat de conservació de les naus és aparentment molt bo, tot i que algunes naus mostren símptomes d’haver estat desocupades durant els últims anys. La nau més important es troba al centre del recinte i encara hi manté activitat la multina cional Coats Fabra, tot i que només amb tasques administratives i de magatzem.
L’Ajuntament està buscant la implicació d’una administració superior per tal d’aconseguir que a la nau central s’hi instal·li un gran equipament d’abast de ciutat o de país. L’objectiu ara per ara és algun gran equipament relacionat amb la formació i l’ensenyament, com ara un centre universitari.
A la resta de naus que es conservaran, les antigues, s’hi posaran equipaments i en una d’elles, pisos socials. Les naus de construcció, sense interès arquitectònic, aniran a terra.
La fàbrica és de finals del XIX i en els seus bons temps hi van arribar a treballar un miler de persones.
La primera entitat als espais de la Fabra i Coats és l’Agrupament Ferroviari de Barcelona. En una de les naus hi treballarà els pròxims mesos en una gran maqueta de 22 metres de longitud que reproduirà el projecte ferroviari del TGV i les línies de Rodalies de la Sagrera, entre el pont de Bac de Roda i el Triangle Ferroviari. En la imatge, el president de l’entitat, Joan Llobera, i el vocal Santi Compte, amb una maqueta del TGV dins la nau que utilitzaran.