Doncs començo: Henry Lang, enginyer que va fer el projecte d'electrificació de la línia Paris-Lyon, les locomotores que van acompanyar-la en aquest projecte eren les ''dinosaures'' 2D2 9100. A partir del projecte d'aquest senyor, l'any 1952 es va inaugurar l'electrificació de la línia Paris-Lyon, amb les màquines esmentades. Henry Salomon Lang va néixer l'any 1895 als Vosges. Venia d'una família jueva visquent a Alsàcia i a Lorraine La seva carrera va començar l'any 1913 entrant a l'escola politècnica però va tindre que suspendre els seus estudis degut a la 1a guerra mundial, amb 19 anys. Quan la guerra va acabar, va tornar a inscriu-re's a l'escola politècnica. La seva inteligència i el seu entusiasme li van fer treure excel·lents resultats. Va fer els seus primers serveis al servei de la navegació. Va fer el projecte de construcció del Pont de la Tournelle i l'engalordament del pont de la Concorde. Allà va conèixer a Jacquelin Hirsch, també provinent de família jueva. Ella treballava en el gabinet de ministres d'obres públiques. Es van casar l'any 1929. Van tindre 3 fills, un dels quals va morir als 6 anys. Aquest succés li va afectar molt a Henry Lang, que va anar-se'n a viure a Estrasburg l'any 1932 (el fill va néixer l'any 1924).
Aquí va passar a fer les tarees d'enginyer dels ferrocarrils d'Alsàcia-Lorrena. Allà li va néixer un quart fill, però se li va morir un altre de grip.
Va aprendre ràpidament de les tarees d'enginyer ferroviari, i va acabar el túnel de Santa Maria de les Mines, de 7 Km, en aquells moments el més llarg de França. També va fer l'estudi d'ampliació de les estacions d'Estrasburg, Mulhouse i Reding, i va publicar articles a la revista general dels camins de ferro.
En aquell moment, va ser nomenat professor adjunt, al cap de dos anys titular, a l'escola de ponts i canals. Amb la creació de la SNCF, Henry Lang va passar a prendre el lloc de director de la regió Sud-Est, a Marsella, en l'època de l'inici de la II guerra mundial. El lloc que va ocupar va ser suprimit l'any 1939, i es va dedicar al projecte d'electrificació de la línia Paris-Lyon, quan va tornar a París, es va trobar: És la guerra!
Properament més informació .
Au r3voir C.A.C.V.
Personalitats ferroviàries a França
Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Return to “Història del transport / Historia del transporte”
Jump to
- Transport Ferroviari / Transporte Ferroviario
- ↳ Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona
- ↳ Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña
- ↳ Ferrocarril en general
- ↳ Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario
- ↳ Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias
- Transport per carretera / Transporte por carretera
- ↳ Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público
- ↳ Vehicles privats / Vehículos privados
- Altres tipus de transport / Otros tipos de transporte
- ↳ Aeri, marítim i altres / Aéreo, marítimo y otros
- ↳ Transport en general / Transporte en general
- Temes Diversos / Temas Varios
- ↳ Història del transport / Historia del transporte
- ↳ Nou mapa d'elements i cotxeres dels tramvies antics
- ↳ Mapa d'elements històrics a Barcelona (versió 2007)
- ↳ Trobades i esdeveniments / Encuentros y eventos
- ↳ Oci i divertiments / Ocio y divertimentos
- ↳ Comunicats del Fòrum / Comunicados del Foro
- ↳ Suggeriments i proves / Sugerencias y pruebas
- Enllaços
- ↳ Enllaços recomanats / Enlaces recomendados
- ↳ Trenscat.cat
- ↳ Wefer.com
- ↳ Museu del Transport de Barcelona (NOU)
- ↳ Fundación Ferrocarriles Españoles
- ↳ ARCA
- ↳ Autobuses BCN
- ↳ TMB
- ↳ FGC
- ↳ RENFE
- ↳ Amics del Carrilet del Delta de l'Ebre
- ↳ Revista de Ferrocarrils
- ↳ Federació Catalana d'Amics del Ferrocarril
- ↳ Promoció del Transport Públic (PTP)
- ↳ Associació d'Amics del Ferrocarril de Barcelona
- ↳ Agrupació Ferroviària 5a Zona
- ↳ El web del Tren d'Olot
- ↳ Carrilet de Sant Feliu de Guixols a Girona
- ↳ ASSOTRAM
- ↳ Rodalies de Catalunya
- ↳ Rodalia.info
- ↳ ARMF
- ↳ Tren de La Pobla de Llillet
- ↳ Històries del transport per carretera de Catalunya
- ↳ Reclamacions EMT-AMB
- ↳ Associació per la Preservació del Patrimoni Ferroviari i Industrial de Móra la Nova
- ↳ Agrupament Ferroviari de Barcelona
- ↳ Plataforma per a la Defensa d'un Ferrocarril Públic i de Qualitat
- ↳ Con la voluntad de perdurar
- ↳ ADEMAS bloc
- ↳ Red ferroviaria de Barcelona
- ↳ Ferrocarriles de España
- ↳ Bloc de Territori i Sostenibilitat
- ↳ Rails i ferradures
- ↳ Notes de transport públic al Barcelonès Nord
- ↳ Club Ferroviari de Terrassa
- ↳ Associació d’Amics del Ferrocarril de Valls i de L’Alt Camp
- ↳ Gran Metro de Barcelona
- ↳ TB Transportes de Barcelona
- ↳ Bloc d'ACEMA
- ↳ Historias del tren
- ↳ Historia de la Seat
- ↳ Cremallera de Núria
- ↳ Mou-te
- ↳ Tren de Palau
- ↳ Centre de Modelisme Ferroviari de Sabadell (CEMFE)
- ↳ Amics del Bus
- ↳ Ral·li d'Autobusos Clàssics de Barcelona
- ↳ Rails sense fronteres
- ↳ Los tranvías de vapor de España
- ↳ AFEVI Amics del Ferrocarril de Vilanova i la Geltrú
- ↳ ASAFEGI, Associació d’Amics del Ferrocarril de les Comarques Gironines
- ↳ AEHA: Associació d'Estudis Històrics de l'Automoció
- ↳ Grup Ferroviari Mataró
- ↳ Cercle Històric Miquel Biada BCN Mataró