Page 1 of 1
Sabadell és una ciutat per als cotxes, no per a les persones
Posted: Wednesday 01/10/2008 18:42
by mix3
Avui per anar del carrer Salenques (a tocar de l'Av. Matadepera) a l'Hospital de Sabadell, és a dir, una distància de 3.1Km seguint l'itinerari més lògic (Av. Matadepera - Pl. Espanya - Gran Via), he trigat uns 30 minuts, és a dir, una velocitat de 6 km/h. EN COTXE.
Quan sóc peató i vaig a l'Hospital de Sabadell en tren i a peu, baixant a Sabadell Centre, perdo gairebé 3 minuts al semàfor de Gran Via amb el carrer Villarrúbias, en què hi ha prioritat absoluta pels cotxes.
Per tant, la ciutat està infestada de cotxes i els peatons no hi poden passar perquè els cotxes ho dominen tot.
I a més, al diari Avui Sabadell d'aquest dilluns tenia com a portada "A Sabadell ja no hi caben més cotxes" (no he pogut aconseguir l'article en format digital), s'hi parlava de la possibilitat de construir un nou carril a la Gran Via, que només comportaria més embussos a llarg termini.
Quina pot ser la solució pels problemes de mobilitat, sobretot urbana, per als cotxes i les PERSONES a Sabadell? Com el tema està dins el subfòrum de transport privat, com es podria redistribuir el trànsit actual sense fer cap inversió faraònica i mentre no hi hagi una alternativa com un tramvia o un servei de Rodalies decent?
Re: Sabadell és una ciutat per als cotxes, no per a les persones
Posted: Thursday 02/10/2008 20:23
by JaMiRo!
mix3 wrote:Quina pot ser la solució pels problemes de mobilitat, sobretot urbana, per als cotxes i les PERSONES a Sabadell? Com el tema està dins el subfòrum de transport privat, com es podria redistribuir el trànsit actual sense fer cap inversió faraònica i mentre no hi hagi una alternativa com un tramvia o un servei de Rodalies decent?
La meva opinió:
Implantació immediata d'un sistema tramviari ocupant part dels carrils de la Gran Via (estudiar com "redistribuïr" aquest trànsit per l'
exterior de la ciutat sabadellenca). El tramvia articularia tot Sabadell i es podria emprar com a part d'una infraestructura per unir la ciutat amb Terrassa, que falta fa.
Salut!
Re: Sabadell és una ciutat per als cotxes, no per a les persones
Posted: Thursday 02/10/2008 21:15
by victorcasta
A Sabadell li cal una ronda, que tregui els cotxes de la Gran Via que és l'únic carrer "ràpid" que té la ciutat i al qual tothom hi acudeix, fet que provoca la saturació. El problema està en que el límit entre Sabadell i Barberà està totalment urbanitzat, cosa que hauria de pensar en haver de soterrar aquesta ronda en alguns punts.
Re: Sabadell és una ciutat per als cotxes, no per a les persones
Posted: Saturday 04/10/2008 14:25
by JaMiRo!
victorcasta wrote:A Sabadell li cal una ronda, que tregui els cotxes de la Gran Via que és l'únic carrer "ràpid" que té la ciutat i al qual tothom hi acudeix, fet que provoca la saturació. El problema està en que el límit entre Sabadell i Barberà està totalment urbanitzat, cosa que hauria de pensar en haver de soterrar aquesta ronda en alguns punts.
Pregunta d'ignorant: l'autopista que puja a Manresa i que uneix Sabadell i Terrassa, no és en certa manera una "ronda"? O és insuficient?
Dic això d'ignorant perquè jo sempre em foto també per la Gran Via entrant des de l'Aeròdrom per anar, per exemple, cap a l'Eix Macià.
Re: Sabadell és una ciutat per als cotxes, no per a les persones
Posted: Saturday 04/10/2008 19:04
by victorcasta
JaMiRo! wrote:victorcasta wrote:A Sabadell li cal una ronda, que tregui els cotxes de la Gran Via que és l'únic carrer "ràpid" que té la ciutat i al qual tothom hi acudeix, fet que provoca la saturació. El problema està en que el límit entre Sabadell i Barberà està totalment urbanitzat, cosa que hauria de pensar en haver de soterrar aquesta ronda en alguns punts.
Pregunta d'ignorant: l'autopista que puja a Manresa i que uneix Sabadell i Terrassa, no és en certa manera una "ronda"? O és insuficient?
Dic això d'ignorant perquè jo sempre em foto també per la Gran Via entrant des de l'Aeròdrom per anar, per exemple, cap a l'Eix Macià.
Aquest és el problema que per anar a l'Eix Macià, s'utilitzi la Gran Via des de l'aeròdrom quan l'Eix Macià està a l'altra punta de la ciutat. A més, que la Gran Via mor a la Plaça d'Espanya i des d'allà no hi ha cap més altra
via ràpida que la continuï. Sí, hi ha el propi Eix Macià que et dirigeix cap a la C58 i cap a Sant Quirze però ja és una via urbana. El que cal és una via ràpida que completi tota la volta a la ciutat i que aquesta estigui segregada, amb els mínims creuaments i semàfors.