23/09/08
Ambicia't, nou sistema de préstec de bicicletes públiques
Ampliar foto
El sistema estarà en fase de proves fins al proper mes de gener
El proper mes de gener entrarà en funcionament l'Ambicia't, un servei de préstec de bicicletes públiques per als desplaçaments interns de la ciutat. Actualment aquest servei està en fase de proves. L'Institut Català de l'Energia (ICAEN) subvenciona la implantació d'aquest servei, que té per objectiu la incorporació normalitzada de la bicicleta com a mitjà de transport dins de la ciutat. L'augment de l'ús de la bicicleta beneficiarà la mobilitat, el medi ambient, la seguretat viària i l'ús de l'espai públic.
El prototip de bicicleta que es llogarà és l'Urbikes, fabricada per l'empresa Modular. Es tracta d'una bicicleta sòlida, pensada per tenir un manteniment mínim ja que no té cadena, ni plats, ni cablejat de frens (es frena amb contrapedal) ni càmeres d'aire a les rodes (té un compost de goma al que no afecten les punxades). El pes de la bicicleta és d'uns 25 quilos, i disposa d'un canvi amb 8 marxes, un seient regulable, un llum que s'encén sempre que la bici està en funcionament, i un cistellet a la part davantera. La bici està construïda amb peces originals que, en principi, no són reutilitzables en qualsevol altre model convencional, fet que pot ajudar a disminuir els possibles robatoris.
En la fase de proves hi haurà cinc punts d'ancoratge repartits per la ciutat: pl. Folch i Torras, carrer de la Princesa (cantonada c. Sant Josep), pl. de la Corona, pl. Sant Miquel i pl. Serrat i Bonastre. En un principi el servei funcionarà per a abonats, que pagaran un preu anual per disposar de la targeta i una quantitat en funció del temps que utilitza el servei.
Per tal de facilitar l'ús de les bicicletes, s'han previst diverses accions. Entre les més detacades hi ha la creació de la “zona 30”, una zona delimitada i adequadament senyalitzada de la ciutat on la velocitat màxima permesa als vehicles que hi circulen és de 30 km/hora. La “zona 30” no és una zona exclusiva per a vianants, però està pensada per aconseguir que els carrers que la conformen es converteixin en “vies d’estar” enfront de les “vies de passar” que són les que han de portar la major part del trànsit. La “zona 30” forma part d’una política general de mobilitat sostenible que afavoreix els desplaçaments a peu i en bicicleta. Fa compatible l’ús del vehicle privat amb la resta dels modes de desplaçament, ja que a causa de l'escassa diferència entre la velocitat màxima permesa i la habitual de la bicicleta en l’entorn urbà, no es considera necessària la creació de carrils segregats. La moderació de la velocitat disminueix la contaminació acústica i atmosfèrica de la ciutat i per tant millora les condicions de vida de les persones que s’hi mouen.
http://www.granollers.cat/AjGra/AjGra-P ... 28496.html
Granollers. Ambicia't, nou sistema préstec bicicletes públiq
Re: Granollers. Ambicia't, nou sistema préstec bicicletes públiq
Veig que les prestacions són majors que a Barcelona i que no te cablejat ni res, cosa que evitarà possibles falls de frens o bicis que no frenen, com passa a barcelona
Salutacions,
Oriol
Oriol
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Més inversió, menys manteniment, millor servei
Segur que el cost de la inversió serà més elevat, però quedarà compensat per unes despeses manteniment més baixes i un servei millor. És el que passa quan hi ha polítics amb senderi i que deixen fer la feina als tècnics, que per això entenen del tema.oriolp13 wrote:Veig que les prestacions són majors que a Barcelona i que no te cablejat ni res, cosa que evitarà possibles falls de frens o bicis que no frenen, com passa a barcelona
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Granollers. Ambicia't, nou sistema préstec bicicletes públiq
Pel que sembla, Urbikes és una empresa catalana... més que res perquè al vídeo promocional (una mica xapussero) apareixen imatges de trens i vies de FGC
Igualment, em sembla que aquesta empresa no té cap experiència en el tema. Per una banda, està bé recolzar la indústria emergent pròpia del país, però de l'altre, si ni tan sols Clear Channel (la gestora del Bicing de BCN) essent una multinacional amb molt milers de milions darrera no se'n surt gairebé, imagineu-vos una empresa com aquesta.
Veurem què passa.
Igualment, em sembla que aquesta empresa no té cap experiència en el tema. Per una banda, està bé recolzar la indústria emergent pròpia del país, però de l'altre, si ni tan sols Clear Channel (la gestora del Bicing de BCN) essent una multinacional amb molt milers de milions darrera no se'n surt gairebé, imagineu-vos una empresa com aquesta.
Veurem què passa.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
El temps ho dirà
Temps al temps. Tot i que no estic ficat en el tema, la manca d'experiència no té perquè ser un hàndicap, si l'empresa en qüestió planifica correctament la seva actuació i sap què porta entre mans. D'altra banda, l'experiència de Clear Channel a Barcelona, nefasta en alguns aspectes, justifica que altres ajuntaments catalans s'ho pensin dos cops abans de contractar-la.wefer wrote:Igualment, em sembla que aquesta empresa no té cap experiència en el tema. Per una banda, està bé recolzar la indústria emergent pròpia del país, però de l'altre, si ni tan sols Clear Channel (la gestora del Bicing de BCN) essent una multinacional amb molt milers de milions darrera no se'n surt gairebé, imagineu-vos una empresa com aquesta.
Veurem què passa.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: El temps ho dirà
Recordem que, segons Clear Channel, el problema rau en el fet que l'Ajuntament de Barcelona va agafar el sistema més barat possible, i no va preveure que pogués tenir èxit, provocant els problemes que coneixem.Guigui wrote:D'altra banda, l'experiència de Clear Channel a Barcelona, nefasta en alguns aspectes, justifica que altres ajuntaments catalans s'ho pensin dos cops abans de contractar-la.
Pot ser una excusa, qui sap, però coneixent l'Ajuntament barceloní, té números per ser cert.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Darrera fase de proves
http://www.lamalla.cat/infolocal/barcel ... ?id=238836
Granollers engega el servei públic de préstec de bicicletes
'L'Ambicia't' comença la darrera fase de proves amb 9 estacions i 30 bicicletes
LAURA ORTIZ | Granollers
L'Ajuntament de Granollers ha obert la darrera fase de proves per a la implantació definitiva de 'l'Ambicia't', el servei de préstec de bicicletes públiques que es posa en marxa aquesta setmana amb 9 estacions repartides per tota la ciutat i 30 bicicletes al carrer. En aquesta fase tothom qui ho vulgui podrà convertir-se en usuari del servei, que preveu ampliar progressivament les parades i augmentar el nombre de bicicletes, fins a les 81 existents, en funció de la demanda.
Un cop arrenqui el servei definitiu de l'Ambiciat, la quota d'usuari serà de 12 euros a l'any. En aquesta darrera fase de prova els usuaris pagaran un euro i es podran inscriure al servei mitjançant la pàgina web de l'Ajuntament de Granollers. Al cap d'uns dies podran recollir la targeta a l'Oficina d'Atenció al Ciutadà de l'Ajuntament. La primera mitja hora d'ús és gratuïta i si se sobrepassa el temps es facturarà a l'usuari el cost del servei en funció dels minuts de més que s'utilitzi la bicicleta.
Característiques del model
El prototip de bicicleta que es llogarà és l'Urbikes, fabricada per l'empresa Modular. Es tracta d'una bicicleta sòlida, pensada per tenir un manteniment mínim ja que no té cadena, ni plats, ni cablejat de frens (es frena amb contrapedal) ni càmeres d'aire a les rodes (té un compost de goma al que no afecten les punxades). El pes de la bicicleta és d'uns 25 quilos, i disposa d'un canvi amb 8 marxes, un seient regulable, un llum que s'encén sempre que la bici està en funcionament, i un cistell a la part davantera. La bicicleta està construïda amb peces originals que, en principi, no són reutilitzables en qualsevol altre model convencional, fet que pot ajudar a disminuir els possibles robatoris.
Actualment la xarxa compta amb nou estacions que s'ampliaran progressivament en els propers mesos. L'Ajuntament, però, ja ha fixat quatre nous emplaçaments: a la cantonada dels carrers de Joan Prim i de Torras i Bages, que substitueix la de la plaça de la Corona, retirada per les obres que s'hi fan; dues més al carrer de Girona; i una al carrer de Travessera del Lledoner.
L'objectiu del servei, subvencionat per l'Institut Català de l'Energia (ICAEN) és la incorporació normalitzada de la bicicleta com a mitjà de transport dins de la ciutat. Segons l'Ajuntament, l'augment de l'ús de la bicicleta beneficiarà la mobilitat, el medi ambient, la seguretat viària i l'ús de l'espai públic.
Publicat 02/02/2009 12:43h
Granollers engega el servei públic de préstec de bicicletes
'L'Ambicia't' comença la darrera fase de proves amb 9 estacions i 30 bicicletes
LAURA ORTIZ | Granollers
L'Ajuntament de Granollers ha obert la darrera fase de proves per a la implantació definitiva de 'l'Ambicia't', el servei de préstec de bicicletes públiques que es posa en marxa aquesta setmana amb 9 estacions repartides per tota la ciutat i 30 bicicletes al carrer. En aquesta fase tothom qui ho vulgui podrà convertir-se en usuari del servei, que preveu ampliar progressivament les parades i augmentar el nombre de bicicletes, fins a les 81 existents, en funció de la demanda.
Un cop arrenqui el servei definitiu de l'Ambiciat, la quota d'usuari serà de 12 euros a l'any. En aquesta darrera fase de prova els usuaris pagaran un euro i es podran inscriure al servei mitjançant la pàgina web de l'Ajuntament de Granollers. Al cap d'uns dies podran recollir la targeta a l'Oficina d'Atenció al Ciutadà de l'Ajuntament. La primera mitja hora d'ús és gratuïta i si se sobrepassa el temps es facturarà a l'usuari el cost del servei en funció dels minuts de més que s'utilitzi la bicicleta.
Característiques del model
El prototip de bicicleta que es llogarà és l'Urbikes, fabricada per l'empresa Modular. Es tracta d'una bicicleta sòlida, pensada per tenir un manteniment mínim ja que no té cadena, ni plats, ni cablejat de frens (es frena amb contrapedal) ni càmeres d'aire a les rodes (té un compost de goma al que no afecten les punxades). El pes de la bicicleta és d'uns 25 quilos, i disposa d'un canvi amb 8 marxes, un seient regulable, un llum que s'encén sempre que la bici està en funcionament, i un cistell a la part davantera. La bicicleta està construïda amb peces originals que, en principi, no són reutilitzables en qualsevol altre model convencional, fet que pot ajudar a disminuir els possibles robatoris.
Actualment la xarxa compta amb nou estacions que s'ampliaran progressivament en els propers mesos. L'Ajuntament, però, ja ha fixat quatre nous emplaçaments: a la cantonada dels carrers de Joan Prim i de Torras i Bages, que substitueix la de la plaça de la Corona, retirada per les obres que s'hi fan; dues més al carrer de Girona; i una al carrer de Travessera del Lledoner.
L'objectiu del servei, subvencionat per l'Institut Català de l'Energia (ICAEN) és la incorporació normalitzada de la bicicleta com a mitjà de transport dins de la ciutat. Segons l'Ajuntament, l'augment de l'ús de la bicicleta beneficiarà la mobilitat, el medi ambient, la seguretat viària i l'ús de l'espai públic.
Publicat 02/02/2009 12:43h
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- cristian26
- N7
- Posts: 544
- Joined: Saturday 24/11/2007 20:00
- Location: Granollers
Re: Darrera fase de proves
I si haig de frenar en sec perquè em menjo algú?Guigui wrote:ni cablejat de frens (es frena amb contrapedal) ni càmeres d'aire a les rodes (té un compost de goma al que no afecten les punxades). El pes de la bicicleta és d'uns 25 quilos
I a més, 25 quilos?? Si és la meitat del que peso jo...
Qui té el cul llogat, no seu quan vol.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Frens
En la meva experiència, no he notat gaire diferència entre fre de contrapedal o de cable.cristian26 wrote:I si haig de frenar en sec perquè em menjo algú?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.