Seguretat dels vianants a Barcelona

Cotxes, motos, bicis, etc. i infrastructures associades (autopistes i autovies).
Coches, motos, bicis, etc. e infraestructuras asociadas (autopistas y autovías).
Post Reply
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Seguretat dels vianants a Barcelona

Post by Guigui »

Nota d'administració:
Aquest misstage prové d'aquest altre:
http://transport.cat/viewtopic.php?f=6& ... 40#p116319

El distrito de Horta-Guinardó ha instalado pivotes y vallas fijas en le punto donde se produjo el atropello moratl del us que acabó con la vida de una mujer y una niña de diez años
O sigui, que pel fet d'haver-hi passat un desgraciat accident, que hauria pogut passar en una infinitat d'altres indrets igual de desprotegits, posaran pilones perquè no torni a passar mai més? I ja s'han aturat a pensar on més haurien de posar-los, per la mateixa regla de tres?

Ara bé, si es tracta d'un punt de risc sobradament conegut, seria una mostra més de que les hosts del tres per cent no actuen fins que en passa una de grossa.

:boig2
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Re: Seguretat / Incidents Bus Barcelona i àrea metropolitana

Post by wefer »

Lamentablement, hi ha moltíssims llocs on farien falta proteccions i no hi són. A altres ciutats, tots els llocs perillosos acostumen a estar protegits amb tanques. Però a Barcelona, no sols gairebé no se'n col·loquen, sinó que les que existien antigament han estat retirades, perquè no són "fashion".

Posem per cas la Meridiana entre Fabra i Puig i València, on quedar-se a la mitjana central és un pur acte d'heroïsme, ja que els cotxes i camions et freguen la cara i el cul a la vegada a velocitats de força més de 50 Km/h, i no hi ha cap mena de protecció. El que fa la gent, doncs, és intentar creuar tots els carrils sigui com sigui, corrent, cosa que potser encara és més perillosa.
Això sí, l'ajuntament no ha dubtat a posar en molts dels pasos de vianants aquella pintura a terra dient que hi ha molts vianants que moren atropellats i no sé quines animalades més... però de protecció, cap ni una. I a sobre, el temps de canvi del semàfor no permet creuar el carrer a pas normal, i ja no diguem a persones amb problemes de mobilitat, cosa que no passa a moltes altres ciutats (Madrid, sense anar més lluny).

En fi, que si t'atropellen, encara resulta que és culpa teva per haver volgut creuar el carrer. L'Ajuntament de Barcelona no sols porta una pèssima política de seguretat dels vianants, sinó que a sobre encara se'n riu d'ells quan els atropellen. Patètic.
Post Reply

Return to “Vehicles privats / Vehículos privados”