Page 1 of 1

Proposta de reorganització de les línies nocturnes de l'RMB

Posted: Wednesday 15/10/2008 0:28
by victorcasta
He topat amb la proposta de serveis que hi ha al Pla Director de Mobilitat, i en l'apartat d'autobusos nocturns, després d'aportar les dades d'ús d'aquest servei (la suma de validacions dels divendres i dissabte és igual que la suma de les validaciones de diumenge a dijous), es proposa fusionar algunes línies...
MARESME

- Pel que fa al Baix Maresme, tots els dies de la setmana, reducció i simplificació de les línies N80 i N81. La N80 connectaria les poblacions de mar amb Barcelona, mentre que la N81 connectaria les de mar amb les de muntanya sense arribar a Barcelona
- Les línies N80 i N81 farien correspondència en un indret més adequat que l’actual: la parada d’Alella Centre.
- Els dies festius, creació d’una línia de reforç, la N88, per mantenir el nivell actual d’oferta.
- Pel que fa a l’Alt Maresme, manteniment de l’oferta els dies feiners i increment els caps de setmana (N82).

N80: Barcelona - Alella - El Masnou - Premià de Mar - Vilassar de Mar - Mataró - Argentona - Cabrera - Vilassar de Mar - Premià de Mar- El Masnou - Alella - Barcelona. SERVEI CADA HORA.

N81: Alella - Teià - Premià de Mar - Premià de Dalt - Vilassar de Dalt - Cabrils - Vilassar de Mar, i tornada. SERVEI CADA HORA.

N82: Barcelona - Mataró - St. Andreu de Llavaneres - Sant Vicenç de Montalt - Caldres d'Estrac - Arenys de Mar - Canet de Mar - Sant Pol de Mar - Calella - Pineda de Mar - Malgrat de Mar. SERVEI CADA HORA.

N88: Barcelona - El Masnou - Premià de Dalt - Vilassar de Dalt - Premià de Mar - Vilassar de Mar - Mataró. SERVEI CADA DUES HORES. NOMÉS CAPS DE SETMANA
VALLÈS ORIENTAL

- Les línies N72 i N73 alteren el seu recorregut per constituir un tronc comú fins a Granollers. A partir d’aquí, la N72 serveix la vall del Congost fins a la Garriga, l’Ametlla del Vallès i d’altres poblacions, i la N73 serveix la vall del Mogent fins arribar a Sant Celoni. Cada hora surt un autobús alternativament de cada línia. Per tant, el tronc comú té intervals d’una hora i les branques de dues. A més, això permet fer una explotació compartida i intercanviar autobusos entre les línies.
- Com que la demanda per la vall del Mogent és superior que en la del Congost, es crea una línia de reforç en aquella, la N78, que funciona els caps de setmana.
- La N71, que tenia la màxima demanda, resta amb les mateixes expedicions. Tan sols se n’ajusten les hores de sortida per coordinar-la amb les N72 i N73.

N71: Barcelona - Montcada i Reixac - La Llagosta - Mollet del Vallès - Parets del Vallès - Lliça de Vall - Granollers - Lliçà d'Amunt - Lliçà de Vall - Parets del Vallès - Mollet del Vallès - La Llagosta - Montcada i Reixac - Barcelona. SERVEI CADA HORA.

N72: Barcelona - Santa Perpètua de Mogoda - Mollet del Vallès - Montmeló - Montornès del Vallès - Vilanova del Vallès - La Roca del Vallès - Granollers - Les Franqueses del Vallès - La Garriga - L'Ametlla del Vallès - Bigues i Riells - Santa Eulàlia de Ronçana - Lliça d'Amunt - Granollers - La Roca del Vallès - Vilanova del Vallès - Montornès - Montmeló - Mollet del Vallès - Santa Perpètua - Barcelona. SERVEIS CADA DUES HORES.

N73: Barcelona - Santa Perpètua de Mogoda - Mollet del Vallès - Montmeló - Montornès del Vallès - Granollers - La Roca del Vallès - Cardedeu - Llinars del Vallès - Vilalba-Sasserra - Sant Celoni - Santa Maria de Palautordera - Vilalba-Saserra - Llinars del Vallès - Cardedeu - La Roca del Vallès - Granollers - Montornès del Vallès - Montmeló - Mollet del Vallès - Santa Perpètua de Mogoda - Barcelona. SERVEIS CADA DUES HORES.

N78: Barcelona - Granollers - Cardedeu - Llinars del Vallès - Sant Celoni. SERVEIS CADA DUES HORES. NOMÉS CAPS DE SETMANA.
VALLÈS OCCIDENTAL

- Les línies N60 i N61 es refonen en un de sola que s’anomena N60, i que serveix les poblacions de Sant Cugat del Vallès, Rubí, Les Fonts i Terrassa, i a les expedicions extremes, Viladecavalls i Vacarisses.
- Les línies N63 i N64 també es refonen en una de sola que s’anomena N64 i que serveix Cerdanyola, Barberà, Badia, Sabadell, Sant Quirze del Vallès, Terrassa i, a les expedicions extremes, Matadepera.
- En el seu tram principal, les línies resultants N60 i N64 formen un bucle entre Barcelona i Terrassa. De fet, les dues línies comparteixen els autobusos.
- L’actual N62 es bifurca en dues, dites N62 i N66. La nova branca també serveix Sabadell.
- La línia N65 a Sabadell i Castellar del Vallès engloba la N70, ja del Vallès Oriental, i es perllonga a Sentmenat i Caldes de Montbui fins a Santa Perpètua de Mogoda.

N60: Barcelona - Sant Cugat - Rubí - Les Fonts - Terrassa. Amb prologancions a Viladecavalls i Vacarisses. 4 SERVEIS/SENTIT EN FEINERS. 3 EN CAP DE SETMANA.

N62: Barcelona - Ripollet - Cerdanyola - Universitat Autònoma - Sant Cugat del Vallès. SERVEIS CADA DUES HORES TOTS ELS DIES.

N64: Barcelona - Cerdanyola - Barberà del Vallès - Badia del Vallès - Sabadell - Sant Quirze del Vallès - Terrassa. Amb prolongacions a Matadepera. SERVEIS CADA HORA TOTS ELS DIES.

N65: Barcelona - Sabadell - Castellar del Vallès - Sentmenat - Caldes de Montbui - Palau-Solità i Plegamans - Polinyà - Santa Perpètua de Mogoda, i tornada (sense passar per Palau-Solità i Caldes). SERVEIS CADA HORA TOTS ELS DIES.

N66: Barcelona - Ripollet - Cerdanyola - Universitat Autònoma - Sabadell. 3 EXPEDICIONS PER SENTIT I NIT EN FEINERS I CAPS DE SETMANA.

N68: Barcelona - Cerdanyola - Barberà del Vallès - Badia del Vallès - Sabadell - Terrassa. 1 EXPEDICIÓ PER SENTIT I NIT EN CAP DE SETMANA.
BAIX LLOBREGAT, ALT PENEDÈS I GARRAF

Crear un tronc comú al Baix Llobregat entre Barcelona i Martorell per a les línies N40 i N50. A partir d’aquí, la N40 serveix una branca, que va cap a Vilafranca, i la línia N50 l’altra, cap a Olesa de Montserrat per Esparreguera. L’interval del tronc és d’un autobús cada 60 minuts, mentre que els de les branques funcionen a 120 minuts a Vilafranca i un cada 120 minuts a Olesa i Esparreguera.
• A més, entre Martorell i Sant Esteve Sesrovires es crea una expedició elscaps de setmana i dies festius, que rebria l’identificador N53.
• També es crea una nova línia, la N52, que serveix Cervelló, Vallirana, la Palma de Cervelló i Corbera de Llobregat, fins ara sense servei. Les línies N51 i N52 funcionen de manera combinada, de manera semblant a com ho fan les altres dues. És a dir, tenen un tram comú fins a Molins de Rei, amb un autobús cada 60 minuts. Les branques se serveixen cada
120 minuts.

Al Garraf, els dies festius es proposa un reforç en el tram central, Cubelles, Vilanova i la Geltrú i Sitges, i una reducció en les branques de la línia cap a Vilafranca, ja que és poc utilitzada. En concret,
- Es proposa una línia de reforç entre Cubelles, Vilanova, Sitges i Barcelona, sense passar per Sant Pere de Ribes que funciona només els caps de setmana dita N38.
- En el tram entre Vilanova i la Geltrú i Vilafranca del Penedès on la demanda no sembla acompanyar l’oferta, es proposa reduir aquesta a 4 expedicions/dia. La reducció de serveis en aquest tram permet a aquesta línia funcionar amb 2 autobusos en comptes de 3 els dies feiners.
- Els dies feiners Cubelles es cobreix amb 4 expedicions cap a Vilanova i la Geltrú, dues de les quals connecten amb Barcelona. A més, els caps de setmana es disposaria de 8 expedicions cap a Vilanova i la Geltrú, 4 de les quals continuen cap a o vénen de Barcelona.

N30: Barcelona - Bellvitge - Sitges - Sant Pere de Ribes - Vilanova i la Geltrú. Amb prologacions, una cap a Cubelles i l'altra, cap a Canyelles - Olèrdola i Vilafranca del Penedès. SERVEIS CADA HORA FINS A VILANOVA, I CADA DUES A CUBELLES I VILAFRANCA, TOTS ELS DIES.

N38: Barcelona - Sitges - Vilanova i la Geltrú - Cubelles. SERVEIS CADA DUES HORES, EN CAPS DE SETMANA.

N40: Barcelona - Sant Boi de Llobregat - Santa Coloma de Cervelló - Sant Vicenç dels Horts - Molins de Rei - Pallejà - Sant Andreu de la Barca - Martorell - Sant Sadurní d'Anoia - Vilafranca del Penedès. SERVEIS CADA DUES HORES TOTS ELS DIES.

N50: Barcelona - Sant Boi de Llobregat - Santa Coloma de Cervelló - Sant Vicenç dels Horts - Pallejà - Sant Andreu de la Barca - Martorell - Abrera - Esparreguera - Olesa de Montserrat. SERVEIS CADA DUES HORES TOTS ELS DIES.

N51: Barcelona - Sant Feliu de Llobregat - Molins de Rei - El Papiol - Castellbisbal. SERVEIS CADA DUES HORES TOTS ELS DIES.

N52: Barcelona - Sant Feliu de Llobregat - Molins de Rei - La Palma - Corbera de Llobregat - Cervelló - Vallirana. SERVEIS CADA DUES HORES TOTS ELS DIES.
Amb aquesta proposta es redueixen els autobusos en circulació de 35 en l'actualitat, a 28 en feiners i 33 els caps de setmana (divendres i dissabte).

Pla de Serveis del Pla Director de Mobilitat

Re: Proposta de reorganització de les línies nocturnes de l'RMB

Posted: Wednesday 15/10/2008 16:53
by UT596001
Penso que en gran mesura es va a pitjor:

-Em sembla un insult cap a l'Alt Penedès deixar només un autobús nocturn cada dues hores (a l'igual que Olesa, Esparraguera i Abrera).
-Els indrets més llunyans quedaran encara més lluny ja que s'eliminen gairebé tots els serveis directes per autopista. "Curiosament", passen a parar a tots els pobles on mana el PSC
-Hi han prolongacions un xic subrealistes, com la de la N65, que el més lògic seria que es prolongués cap a Granollers, i no cap a Santa Perpètua. Si es vol comunicar Castellar amb l'est, seria més factible prolongar la N70 actual, i no serveix com a lligam entre Sabadell i Polinyà-Palau, ja que fan la gran volta via Castellar-Sentmenat.

M'ho he d'acabar de mirar bé, però molt em temo que l'únic que faran és empitjorar les coses. Bé, els serveix per reduïr la pràcticament inexistent inversió en autobús interurbà fora de l'Àrea Metropolitana de Barcelona.

Re: Proposta de reorganització de les línies nocturnes de l'RMB

Posted: Wednesday 15/10/2008 23:21
by visir5704
Aquesta proposta ja havia sortit fa algun temps i de fet no és massa actual doncs la línia N52 que aquesta proposta parla de crer ja fa temps que existeix.

En qualsevol cas, la realitat del bus nocturn de la RMB és que gran part de les línies tenen moltes expedicions en què no es transporta cap viatger, especialment aquelles que tenen com a destinació Barcelona, no sent així amb aquelles que tenen l'origen a Barcelona.

Malgrat tot el servei nocturn creat és ja de per sí extraordinàriament bàsic, totes les línies amb 4 expedicions diàries per sentit d'una durada d'una hora excepte la línia N30 que dura 90 minuts.

Aquest servei tot i la seva concepció bàsica va ser potser en molt de temps el primer transport públic col·lectiu planificat conjuntament per tota la Regió Metropolitana de Barcelona, i tot i que era difícil saber l'èxit que podria tenir, que va ser per sota de les expectatives inicials, potser un 25% per sota, no ha tingut cap restructuració important des de la seva creació.

Aquest servei fa algunes paradoxes com que algunes poblacions tinguin millor servei durant la nit que durant el dia alguns dies de la setmana.

Però el principal problema que té aquest servei és que entre la darrera expedició nocturna i el primer servei ferroviari o de carretera diürn hi sol haver un salt de dues hores, possiblement el fet de fer expedicions cada dues hores vagi encaminat a ampliar la franja horària en què es presta el servei.

Un problema possiblement més difícil de solucionar sino és allargant excessivament els temps de viatge són els recorreguts intermedis, moltes poblacions tenen servei d'autobús nocturn només en un dels sentits, i d'altra banda no hi ha una connexió directe entre l'Alt Penedès i el Baix Llobregat cosa que aquesta proposta resol, està clar que seria ideal mantenir també serveis directes, si més no en cap de setmana, en qualsevol cas la bona gestió suposa saber triar la millor opció.

De tota manera les mesures que sí que s'han pres de moment no han estat encaminades en aquesta proposta, ja que s'ha reforçat el servei a la N82 i la N30 els caps de setmana i s'ha mantingut el servei a la resta.

En definitiva la proposta fusiona algunes línies que mantenen freqüència en el tram comú i la disminueixen en el no comú però alhora creen un refrorç en els caps de setmana, incrementant el servei a les poblacions de la zona 1 i de la zona 2. També proposa prestar servei a municipis fins ara sense autobús nocturn com és el cas de Sant Esteve Sesrovires

Un tema que no contempla aquesta proposta és fer un servei nocturn en paral·lel a la R7 de Renfe, especialment útil de cara a les persones que hagin aparcat el cotxe a les estacions ferroviàries si han fet el viatge d'anar en tren.

Valdria la pena deixar estar la visceralitat en aquests temes.

Nous horaris línies N50 i N52 i nova línia N41

Posted: Sunday 01/01/2012 14:12
by cocodrilus
http://www.solerisauret.com/noticies/ul ... a-n41.html



El Departament de Territori i Sostenibilitat i l’Autoritat del Transport Metropolità han reestructurat tots els serveis d’autobusos nocturns de la regió metropolitana de Barcelona. D’acord amb aquesta reestructuració la línia N50 modifica els seus horaris i a més a més es crea una nova línia N41. Aquests canvis entraran en vigor a partir de la nit del proper dilluns 2 de gener del 2012.

La línia N50 canvia els seus horaris per tal d’adaptar-ne millor l’oferta a la demanda tot. A partir d’ara la línia N50 tindrà un horari per a les nits de diumenge a dijous i uns altres horaris per a les nits de divendres i dissabtes. Així doncs amb els nous horaris la línia N50, les nits de diumenge a dijous, deixa de fer el servei entre Molins de Rei i Martorell de les 23:30 i entre Martorell i Molins de Rei de les 00.10. La resta de relacions es mantenen amb lleugers canvis en l’horari per tal de millorar-ne la puntualitat. En canvi les nits de divendres i dissabtes es mantindrà un servei amb sortida de Martorell al voltant de les 00.00.

La nova línia N41, juntament amb l’actual línia N51 reestructurada, donarà servei a les poblacions de Sta. Coloma de Cervelló, St. Vicenç dels Horts, Molins de Rei, El Papiol i Castellbisbal. I a més a més aquesta serà la línia que donarà servei a les poblacions de Gelida i St. Sadurní d’Anoia.

Amb les nova línea N41 Molins de Rei guanya servei nocturn en la seva relació amb Barcelona. Destacar-ne el fet que la primera sortida de Barcelona que la línea N41 oferirà cap a Molins de Rei serà a les 00:35 quan fins ara era (i seguirà sent) amb la línea N50 als voltants de la 01.00. La línia N41 oferirà també una altra sortida de Barcelona a les 03.05 i una sortida de Molins de Rei cap a Barcelona a les 2.25. Serveis que es complementaran amb la línia N50 i N51 entre Barcelona i Martorell.

Tots aquests canvis venen acompanyats d’una nova ubicació de la parada d’origen i final a la Barcelona. Aquesta passa a estar situada a la Rda. Universitat entre Rbla. Catalunya i Balmes. I és comuna a les línies N41, N50 i N51.

Els canvis d’horari de la línia N50 han requerit uns lleugers canvis dels horaris de la línia N52 per tal de continuar assegurant l’enllaç a Molins de Rei per poder transbordar cap a o des de Barcelona.

Re: Proposta de reorganització de les línies nocturnes de l'

Posted: Tuesday 03/01/2012 21:41
by m.h.t.
Torno a aixecar el tema doncs, entre l'1 i el 2 de gener, s'ha reestructurat completament el servei nocturn de la Regió Metropolitana de Barcelona (TPC Nit).

Aquí podem comprobar, comparant amb el missatge inicial del fil, que la proposta del PDM del 2006 s'ha quedat en paper mullat. :|

Alguns canvis són la modificació de les línies nocturnes de Vallès Occidental,, i la reestructuració del servei nocturn interurbà del Baix Llobregat, Alt Penedès i Garraf.

Re: Nous horaris línies N50 i N52 i nova línia N41

Posted: Tuesday 03/01/2012 22:47
by m.h.t.
Aquesta nova N41 de Soler i Sauret no és més que l'antiga N40 de La Hispano Igualadina (BCN - Martorell - Sant Sadurní - Vilafranca) retallada a Sant Sadurní, i ja no és directa entre BCN i Martorell, sinó que fa parada a tots els municipis del marge esquerre del Llobregat. ;) La N40 s'ha suprimit. :|

El retall ja es va anunciar. La sorpresa: el canvi d'operador, segurament motivat per les darreres protestes contra el mal servei de la filial de Monbus.

El canvi de nom s'ho podien haver estalviat. :?

Re: Proposta de reorganització de les línies nocturnes de l'

Posted: Wednesday 04/01/2012 20:53
by m.h.t.
El nit bus no ha passat per Vilafranca i es modifica a Sant Sadurní, i s'hi inclou Gelida

El servei nocturn de busos s'ha alterat sense informar els usuaris. A Vilafranca aquest cap de setmana no ha passat i a Sant Sadurní i Gelida, que en comença a tenir, funciona des d'aquesta nit una línia, la N-41, en fase de proves

D'un dia per l'altre el nit bus a Vilafranca i Sant Sadurní en direcció a Barcelona ha canviat de dalt a baix. L'empresa que l'ofereix és una altra i a més el trajecte a Sant Sadurní es modifica i ja no arriba a Vilafranca. Poc coneixien els canvis soferts el centenar de penedesencs que la primera nit de l'any pretenien arribar a la capital catalana per gaudir del Cap d'Any. Molts es van quedar a terra i van haver d'optar pel vehicle privat. Ningú no n'havia informat ni a les estacions com la bus vilafranquina, ni a les parades a Sant Sadurní ni de les de Barcelona. Després de l'estiu es va alertar que la Generalitat treballava amb la revisió del Pla de Transport de Viatgers i que comportaria una reordenació del nit bus a l'Alt Penedès. Això però no s'ha confirmat si fem cas de la informació que s'ha transmès des de les administracions, que és nul·la. Res semblava en ferm fins aquests primers dies de l'any. La nostra redacció ha pogut esbrinar què ha ocorregut. La Hispano Igualadina ja no presta el servei. Monbus només ofereix el que uneix Vilanova amb Barcelona amb la línia N-30. La N-40 que fins ara connectava cada nit en quatre trajectes, d'una hora cadascun, entre Vilafranca i Sant Sadurní ja no existeix com a tal. El que hem esbrinat és que l'empresa Soler i Sauret que cobreix els del Baix Llobregat s'ha fet càrrec aquest 2 de gener de la nova línia N-41, que dóna servei a partir d'ara per primer cop a Gelida i que fa el servei que fins ara feia l'N-40 a la capital del cava. El trajecte s'allarga i només hi ha dos serveis, la meitat dels oferts fins a final del 2011. És una línia en fase de proves, segons fonts de Soler i Sauret S.A. a Penedès TV. Si els sadurninencs i gelidencs es connecten a www.solerisauret.com s'adonaran que el trajecte s'allarga considerablement. El primer surt a les 00.35h i el segon i darrer a les 03.05h. Si fins ara de Barcelona a Sant Sadurní es trigaven com a molt quaranta minuts, ara és el doble. I a Gelida es trigarà 68 minuts, segons la companyia. El motiu: la volta que fa passant per Santa Coloma de Cervelló, Sant Vicenç dels Horts, Molins de Rei, El Papiol i Castellbisbal. Fins al desembre era directe i no hi havia altres localitats on parés. Com llegim a la seva web també "tots aquests canvis vénen acompanyats d'una nova ubicació de la parada d'origen i final a Barcelona". Se situa a la Rambla Universitat entre Rambla de Catalunya i Balmes i és comuna a les línies N-41, N-50 i N-51. Qui hi surt guanyant més és Molins de Rei que veu incrementat el servei amb aquesta altra nova línia, a banda de la reestructurada N-51. El nit bus a Vilafranca i Sant Sadurní es va posar en marxa ara fa poc més de deu anys. La crisi l'ha acabat afectant notablement.

FONT: RTV Vilafranca [clickar per veure vídeo]

Re: Proposta de reorganització de les línies nocturnes de l'

Posted: Wednesday 04/01/2012 21:06
by m.h.t.
Indignació per la supressió de la línia N40 de NitBus

Joves Implicats x Vilafranca manifesta la seva indignació per la supressió de la línia N40 de NitBus sense que s'hagin donat explicacions.


El col·lectiu que avui celebra el seu segon aniversari de la seva constitució ha convocat als mitjans de comunicació a l'estació de busos de Vilafranca per mostrar el seu desacord a la decisió presa per la Generalitat de suprimir la línia del NitBus N40 que fins aquest passat dissabte realitzava el trajecte entre Barcelona, Sant Sadurní i Vilafranca. En primer lloc critiquen la manca d'informació de la Generalitat i també la manca de la defensa dels interessos dels vilafranquins per part de l'ajuntament. Des de Joves Implicats assenyalen dos aspectes que consideren clau. Un d'ells el fet que a partir d'ara no hi haurà transport públic nocturn per als joves entre Vilafranca i Sant Sadurní, però també recorden que en general tota la població en surt perjudicada perquè amb les retallades de sanitat ara l'únic ambulatori de guàrdia per tot l'Alt Penedès es troba a Vilafranca. Per això des de Joves Implicats reclamen que es reconsideri la recuperació del servei i ho fan amb propostes per millorar un servei que entenen era massa deficitari. En aquest sentit parlen de l'utilització d'un mini-bus i de fer arribar el servei també a Gelida i als Monjos. També reiteren que l'ajuntament hauria de defensar el servei i posar en marxa la Comissió pel Transport públic.

FONT: RTV Vilafranca

Re: Proposta de reorganització de les línies nocturnes de l'

Posted: Wednesday 07/03/2012 20:22
by m.h.t.
Vilafranca del Penedès recuperarà el bus nocturn cap a Barcelona

El servei, que funcionarà divendres i dissabte, sortirà de Santa Margarida i els Monjos i passarà per Sant Sadurní i Gelida


Després de dos mesos sense servei per efecte de les retallades, Vilafranca del Penedès recuperarà el bus nocturn cap a Barcelona, tot i que amb menys freqüències de les que hi havia abans. Només hi haurà servei els divendres i dissabtes i amb dos enllaços per sentit. La novetat és que, per primer cop, els autobusos sortiran de Santa Margarida i els Monjos, que també queda inclosa a l'enllaç. A més, els busos passaran per Sant Sadurní i Gelida, que recuperen d'aquesta manera la connexió amb Vilafranca. Aquest servei se suma al ja existent a la línia N-30, que enllaça la capital de l'Alt Penedès amb Barcelona passant per Sitges, Sant Pere de Ribes, Vilanova, Canyelles i Olèrdola. Ara s'ha obert el procés d'al·legacions i discussió de l'oferta, "però tenint en compte que la primera impressió sobre la proposta és bona, confiem que puguem gaudir de la nova oferta de línia NitBus en poques setmanes", ha dit Pere Regull, alcalde de Vilafranca.

Regull ha anunciat que l'Ajuntament ha rebut una proposta de la Generalitat per recuperar l'antic servei nocturn, suspès amb l'entrada del nou any. Després de les negociacions mantingudes, el consistori vilafranquí ha aconseguit incloure Santa Margarida i els Monjos i les connexions amb Sant Sadurní i amb Gelida.

Segons la proposta, el servei funcionarà divendres i dissabte amb dos autobusos per sentit. El primer, sortirà de la mitjanit des dels Monjos, i deu minuts després arribaria a l'estació de bus de Vilafranca i el segon sortirà dels Monjos a les 3.25h. De tornada, sortirà un bus de Barcelona a l'1.15h i l'altre a les 4.30h.

Regull ha volgut deixar clar que aquesta és una nova línia, complementària amb la que ja hi havia, passant per Vilanova, "i d'aquesta manera, el que es fa és ampliar l'oferta horària per desplaçar-se a Barcelona, i de tornada a Vilafranca". Ha explicat que el punt de partida de la negociació "que no ha estat fàcil" va ser el reforçament del servei en cap de setmana, ja que entre setmana la mitjana era molt baix, i els costos d'explotació del servei es cobrien en una taxa inferior al 20%. En canvi, ha assenyalat l'alcalde, "el cap de setmana la mitjana de passatgers era més alta per poder negociar el reforçament de la línia".

Ara cal que hi hagi usuaris

Malgrat aquesta bona notícia, Regull ha volgut llançar un missatge d'advertiment: "És molt important ara que aquestes noves ofertes horàries de NitBus siguin utilitzades perquè el Govern de la Generalitat ens ha avisat que estarà molt atent a la seva utilització". Per aquest motiu, des de l'equip de Govern de l'Ajuntament s'ha decidit iniciar campanyes per informar i recordar de l'existència d'aquest servei de transport nocturn, per tal de reactivar la presència de passatgers.

:flecha Document amb la nova proposta horària del servei NitBus, a més dels serveis de Rodalies que complementen l'oferta de transport a Barcelona (anada i tornada)

FONT: La Malla

Re: Nitbus

Posted: Monday 05/10/2015 13:44
by UT440_132M
http://el9nou.cat/noticies_v_0/43921/gr ... ins-mataro

Granollers proposa una línia nocturna de bus fins a Mataró
És una de les al·legacions que presenta el consistori al Pla de Transport de Viatgers

última actualització: 05-10-2015 (11:00)
L’Ajuntament de Granollers proposa al Departament de Territori i Sostenibilitat la creació d’una línia d’autobús nocturn que uneixi la capital del Vallès Oriental amb Mataró.
La petició es vehicula a través de les al·legacions que el consistori presenta al Pla de Transport de Viatgers de Catalunya (PTVC) 2020 que impulsa el govern català. Les al·legacions es van aprovar aquest dimarts al ple amb els vots del PSC, CiU, ERC, Ciutadans i el PP i el vot en contra de la CUP.

L’Ajuntament entén que aquesta línia seria necessària “per la relació existent entre una bona part de la joventut de Granollers i la zona d’oci nocturn de Mataró” en una decisió que, a més, “coincidiria amb la idea que no tots els serveis han de ser radials cap a Barcelona”. De fet, ara totes les línies nocturnes que arriben al Vallès Oriental connecten les poblacions amb Barcelona. N’hi ha quatre i la que té un volum més important d’usuaris, segons les dades de 2014, és la de Granollers, amb 43.360 viatgers anuals. Per darrere queden la de Sant Celoni (21.498 passatgers/any), la de la Garriga (14.874) i la de Caldes (12.865). Al Maresme, hi ha tres línies fins a Mataró, Vilassar i Pineda.

En les al·legacions, l’Ajuntament de Granollers també demana que es facin els estudis de demanda i capacitat de la xarxa ferroviària per aconseguir “els serveis regionals necessaris” amb “parades a les principals poblacions de la Regió Metropolitana”. En aquest sentit, la ciutat reclama que els trens regionals que uneixen Barcelona amb Girona a través del corredor de la línia de França tinguin també parada a Granollers-Centre i no només a Sant Celoni, com passa ara. En aquest sentit, es proposa que, tot i el context de limitació d’inversions en noves infraestructures, “es dissenyin les que tocarien”. “I no que ajustem els serveis a la disponibilitat de les infraestructures existents”.

El text aprovat també aposta per dissenyar serveis de transport de viatgers de carretera que cobreixin les funcions de la futura línia orbital ferroviària que hauria d’unir Sabadell i Terrassa amb Granollers a través d’un nou corredor. També es demana que el pla, que té l’horitzó temporal fixat en l’any 2020, faci una aposta per mancomunar serveis entre poblacions, per exemple en sistemes de transport com el taxi o serveis a demanda.

En les al·legacions, s’aposta per una revisió del mapa de zones –que marquen l’import dels bitllets– coincidint amb la implantació de la targeta T-Mobilitat, que “afecta la ciutadania de la segona corona pel sobrecost econòmic que implica”.

En les al·legacions, Granollers valora aspectes relacionats amb la contaminació perquè el pla “hauria d’incloure també indicadors relatius a altres components contaminants a més del CO2, com les partícules PM10 i l’òxid de nitrogen”.

Re: Proposta de reorganització de les línies nocturnes de l'

Posted: Monday 05/10/2015 17:27
by Granolleri
Doncs em sembla bona idea. No és normal que l'únic lloc del món on ens deixen anar de nit sigui, oh quina casualitat, Barcelona.