Page 1 of 2

Linies candidates a 449

Posted: Friday 17/10/2008 2:02
by jordidr
Obro aquest post perque m'interesaria saber quin volum de linies per on circulen trens de MD estan electrificades, i per tant línies per on podrien circular les unitats de la nova serie 449. Opino que 50 trens son pocs, pero com que no se el volum de linies electrificades que hi ha, no puc jutjar. Per aixo us demano si podrieu fer un llistat amb les linies.

Gracies

Re: Linies candidates a 449

Posted: Friday 17/10/2008 16:02
by ferroviario_catalan
Dons mira, et puc dir linies d'aqui a catalunya, perque de la resta d'espanya em se poques.

Bcn -- Tarragona/Lleida
Bcn -- Tortosa/Vinaros
L'hospitalet -- Lleida
Bcn Sants -- Portbou/Cerbere
Bcn -- Valls/Lleida
Bcn -- Reus/Zaragoza

Y despres,fora de cataluna estan aquestes, potser em deixo algunes,pro aquestes son segures:

Tortosa -- Valencia
Zaragoza -- Valencia
Madrid -- Jaen
Valencia -- Alicante

SALUDOS,Iván

Re: Linies candidates a 449

Posted: Friday 17/10/2008 21:33
by 437.001
Saragossa-València no està electrificada, o sigui que no pot tenir trens 449...

Altres línies electrificades

Posted: Friday 17/10/2008 22:45
by Guigui
Madrid-Valladolid-Lleó
Sevilla-Cadis
Madrid-Saragossa
Saragossa-Logroño
Lleida-Saragossa

Per cert, amb el gir que està prenent el fil, convindria passar-lo a ferrocarril espanyol.

Re: Linies candidates a 449

Posted: Friday 17/10/2008 22:50
by victorcasta
Lleó - Gijón/Avilés
Palència - Santander
Saragossa - Pamplona - Miranda - Bilbao / Sant Sebastià-Irún
Valladolid - Burgos - Miranda
Madrid - Albacete - València / Alacant
Madrid - Jaén
Lleó - Orense - Vigo

Re: Linies candidates a 449

Posted: Saturday 18/10/2008 23:09
by ferroviario_catalan
Cordoba -- Malaga
Cordoba -- Sevilla

Re: Linies candidates a 449

Posted: Sunday 19/10/2008 14:00
by pol
si malament no recordo, les 449 tenien que tenir el sistema brava, però veig a la web de ca que de moment no el tindran, però que potser més endevant els i possin, així que també s'en poden incluir de línies UIC-Ibèric.

Re: Linies candidates a 449

Posted: Sunday 19/10/2008 15:56
by victorcasta
Les 449 no havien de tenir el sistema Brava, l'havien de tenir les unitats 140, que eren 449 però aptes per a UIC. Però es va modificar la comanda i es van fusionar les dues sèries en una sola de 449. No porten ni instal·lació ni preinstal·lació de bogis Brava, el que sí que porten és el lloc on posar-hi el transformador de 25 kV.

449 per a UIC?

Posted: Sunday 19/10/2008 17:33
by Guigui
pol wrote:si malament no recordo, les 449 tenien que tenir el sistema brava, però veig a la web de ca que de moment no el tindran, però que potser més endevant els i possin, així que també s'en poden incluir de línies UIC-Ibèric.
Essent les LAV les úniques vies en ample UIC de Renfomentadif, i no havent-hi canvis prevists en aquest sentit a mig termini, tampoc no hi veuria massa utilitat, a no ser que servissin, per exemple, per a fer Girona-Perpinyà. Però aquí també caldria superar tota una sèrie de tossuderies no-nacionalistes.

Re: Linies candidates a 449

Posted: Sunday 19/10/2008 18:54
by pol
Això es el que possav a la web de caf
Está previsto que la circulación de las 23 unidades se efectúe solamente por vías de ancho ibérico. Aunque la explotación inicial de las 34 unidades también se realizará en vías de ancho ibérico, estas 34 unidades disponen de preinstalación para circular en infraestructuras de ancho internacional (UIC) con la posibilidad de la instalación del bogie de ancho variable Brava que permite la circulación tanto por vía de ancho ibérico como por vía UIC. El sistema Brava realiza el cambio de ancho de forma automática, con el tren en movimiento y sin preparaciones previas ni paradas (el cambio se realiza a unos 30 km/h).

La velocidad máxima para las 23 unidades no transformables es de 160 km/h. En el caso de las transformables, éstas, una vez transformadas, podrán circular a 200 km/h por vías de ancho UIC alimentado a 25 kV).

Re: Linies candidates a 449

Posted: Sunday 19/10/2008 19:00
by victorcasta
Sí, però posteriorment es va canviar la comanda a tot només d'ample ibèric.

Re: Linies candidates a 449

Posted: Sunday 19/10/2008 20:58
by Mako448
Crec que a Catalunya encara trigarem a veure les 449.Motius?

-Nomès porten 1 sola porta en cada cotxe,si a PDG o Girona una 448R que té dos portes per vagons ja triga una eternitat en carregar o descarregar,una 449 que té sols una porta per cotxe,quan deuria trigar?

-Igualment,tenim moltes estacions a Catalunya amb andanes molt baixes,a part ja del famòs PDG,tenim Girona,Sant Vicenç de Calders,i un munt de baixadors on hi hauria problemes per pujar al tren,com passa amb els civies a PDG.

Per tant encara trigaràn i molt en prestar servei les 449,jo crec que ho faràn abans a Castella,Madrid,Andalusia i potser Galicia o Aragó.

Re: Linies candidates a 449

Posted: Sunday 19/10/2008 21:38
by victorcasta
Mako448 wrote:Crec que a Catalunya encara trigarem a veure les 449.Motius?

-Nomès porten 1 sola porta en cada cotxe,si a PDG o Girona una 448R que té dos portes per vagons ja triga una eternitat en carregar o descarregar,una 449 que té sols una porta per cotxe,quan deuria trigar?

-Igualment,tenim moltes estacions a Catalunya amb andanes molt baixes,a part ja del famòs PDG,tenim Girona,Sant Vicenç de Calders,i un munt de baixadors on hi hauria problemes per pujar al tren,com passa amb els civies a PDG.

Per tant encara trigaràn i molt en prestar servei les 449,jo crec que ho faràn abans a Castella,Madrid,Andalusia i potser Galicia o Aragó.
Les 448R només tenen una porta per cotxe i són les encarregades de Barcelona-Girona, amb diferència que la porta d'una 449 és més ampla. A més, que els 449 tenen una porta més baixa per a accés de PMR.

Re: Linies candidates a 449

Posted: Sunday 19/10/2008 22:40
by Altaria_Trianilla
victorcasta wrote: Les 448R només tenen una porta per cotxe i són les encarregades de Barcelona-Girona, amb diferència que la porta d'una 449 és més ampla. A més, que els 449 tenen una porta més baixa per a accés de PMR.
Tenen dues portes, una a cada extrem del cotxe.

;)

http://www.tranvia.org/modules/My_eGall ... /444/o.jpg

Re: Linies candidates a 449

Posted: Thursday 23/10/2008 20:09
by jordidr
Segons fonts de renfe podriem començar a circular 449 per territori catala el març de l'any vinent

Re: Linies candidates a 449

Posted: Saturday 25/10/2008 20:25
by pol
jordidr wrote:Segons fonts de renfe podriem començar a circular 449 per territori catala el març de l'any vinent
I la ruta no la deus sapiguer pas?

Re: Linies candidates a 449

Posted: Saturday 25/10/2008 20:39
by UT440_132M
pol wrote:
jordidr wrote:Segons fonts de renfe podriem començar a circular 449 per territori catala el març de l'any vinent
I la ruta no la deus sapiguer pas?
Jo crec que les veurem fer BCN Saragossa, via Mora.

Per què Saragossa?

Posted: Sunday 26/10/2008 1:17
by Guigui
UT440_132M wrote:Jo crec que les veurem fer BCN Saragossa, via Mora.
I per què ho creus? Per què no penses que s'utilitzaran per la línia de Figueres, Reus o Tortosa, molt més transitades?

Re: Linies candidates a 449

Posted: Sunday 26/10/2008 13:13
by jordidr
Encara no se sap les rutes comercials que farà nomes que vindra a territori catala a partir del març

apunte lingüístico

Posted: Sunday 26/10/2008 15:13
by automotorserie 436
Missatge editat per l'administració, per no adequar-se a les normes.