Opinió sobre la revista "Hora punta" de TMB
Posted: Monday 20/10/2008 8:42
http://www.elperiodico.cat/default.asp? ... PK=1021&h=
Luxe asiàtic
JAVIER Belmonte
Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) edita exquisidament i luxosament una revista mensual que es diu Hora Punta, que en el seu últim número, el 84, dóna molta bola a la campanya corporativa de l'empresa municipal titulada TMB és el que ens mou, de la qual s'ha encarregat la prestigiosa agència Bassat Ogilvy. La campanya va començar --a la premsa, la tele, la ràdio, internet, gasolineres i la mateixa xarxa de TMB-- el 6 d'octubre, la primera fase durarà fins al 30 de novembre i les successives onades posteriors, fins al 2010.
¿Té sentit que una empresa pública com TMB es gasti molts diners --el cost de l'invent no s'ha fet públic-- en publicitat en la situació actual? En la meva innocència, tenia entès que la publicitat servia per vendre més béns o serveis que la competència, però TMB no té competència, excepte la molt puntual de l'empresa Julià en el cas del Bus Turístic. Ja sé que els responsables de TMB al.legarien que es tracta de potenciar el transport públic i que la seva campanya competeix amb l'ús del cotxe privat. Ho sé, però no em convenç, em sembla un luxe asiàtic. A part d'això, la campanya és rara, com ho són ara gairebé totes les campanyes publicitàries, i serviria igual de bé --o de malament-- per vendre un cotxe o una colònia.
Entrevistat al mateix número d'Hora Punta, el publicitari Lluís Bassat assegura: "Nosaltres no podem canviar el sistema de transport públic o millorar el trànsit dels autobusos per la ciutat, però sí que podem fer que tot allò que fa bé TMB es conegui". Sí que poden, però personalment m'emprenyo molt quan viatjo amuntegat en el metro o quan escodrinyo inútilment l'horitzó per veure si apareix un bus que no sigui el turístic i a sobre m'he d'empassar les ocurrències dels creatius de l'empresa del senyor Bassat.
No ho sé, potser els barcelonins som masoquistes i ens mereixem tot el que tenim. En els 14.000 exemplars del mateix número de la revista de TMB se'ns recorda que puntuem amb més d'un set (en una escala de 0 a 10 punts) tant el servei de metro com el d'autobús.
Luxe asiàtic
JAVIER Belmonte
Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) edita exquisidament i luxosament una revista mensual que es diu Hora Punta, que en el seu últim número, el 84, dóna molta bola a la campanya corporativa de l'empresa municipal titulada TMB és el que ens mou, de la qual s'ha encarregat la prestigiosa agència Bassat Ogilvy. La campanya va començar --a la premsa, la tele, la ràdio, internet, gasolineres i la mateixa xarxa de TMB-- el 6 d'octubre, la primera fase durarà fins al 30 de novembre i les successives onades posteriors, fins al 2010.
¿Té sentit que una empresa pública com TMB es gasti molts diners --el cost de l'invent no s'ha fet públic-- en publicitat en la situació actual? En la meva innocència, tenia entès que la publicitat servia per vendre més béns o serveis que la competència, però TMB no té competència, excepte la molt puntual de l'empresa Julià en el cas del Bus Turístic. Ja sé que els responsables de TMB al.legarien que es tracta de potenciar el transport públic i que la seva campanya competeix amb l'ús del cotxe privat. Ho sé, però no em convenç, em sembla un luxe asiàtic. A part d'això, la campanya és rara, com ho són ara gairebé totes les campanyes publicitàries, i serviria igual de bé --o de malament-- per vendre un cotxe o una colònia.
Entrevistat al mateix número d'Hora Punta, el publicitari Lluís Bassat assegura: "Nosaltres no podem canviar el sistema de transport públic o millorar el trànsit dels autobusos per la ciutat, però sí que podem fer que tot allò que fa bé TMB es conegui". Sí que poden, però personalment m'emprenyo molt quan viatjo amuntegat en el metro o quan escodrinyo inútilment l'horitzó per veure si apareix un bus que no sigui el turístic i a sobre m'he d'empassar les ocurrències dels creatius de l'empresa del senyor Bassat.
No ho sé, potser els barcelonins som masoquistes i ens mereixem tot el que tenim. En els 14.000 exemplars del mateix número de la revista de TMB se'ns recorda que puntuem amb més d'un set (en una escala de 0 a 10 punts) tant el servei de metro com el d'autobús.