Page 1 of 1

Nyap del carril bici al Carrer Urgell

Posted: Friday 24/10/2008 16:15
by Guigui
Notícia de l'Avui:

L’Ajuntament modificarà el carril bici d'Urgell

Inaugurat fa un mes, el carril havia de ser el model per a tota la ciutat de Barcelona

V.Mascaró/C.Sabaté
Barcelona
Ult. Act. 23.10.2008 - 23:50 hs


L’Ajuntament de Barcelona va acceptar ahir revisar el carril bici del carrer Urgell, que es va inaugurar fa només un mes i havia de ser el model de carril bici a generalitzar a la ciutat. El carril per a ciclistes que transcorre per Urgell i la ronda de Sant Pau està ple de nyaps i posa en perill els usuaris i els vianants.

El carril bici es va obrir a la circulació a mitjans de setembre. Les entitats ciclistes han denunciat repetidament les deficiències de la infraestructura, estrenada pel mateix alcalde, Jordi Hereu, sota un xàfec de tardor. Tot un mal presagi.

A més, l’Ajuntament de Barcelona s’ha compromès a buscar un itinerari alternatiu al tram comprès entre el carrer Mallorca i València per evitar passar per davant de la sortida d’una escola. La Guàrdia Urbana hi ha de muntar cada dia feiner un dispositiu per evitar que els infants topin amb els ciclistes en sortir de classe. Fan baixar els ciclistes a la calçada a les hores d’entrada i sortida de l’escola.

El regidor de Mobilitat, Francesc Narváez, va reconèixer el problema d’aquest tram, però va al·legar que és un itinerari provisional. Sobre la necessitat de deixar d’utilitzar aquest tram tan mal dissenyat, Narváez va explicar que l’inici de les obres de construcció d’un dipòsit pluvial al carrer Urgell obligaran a tancar molt aviat el carril en aquest tram i habilitar-hi alguna alternativa durant els quinze mesos que durarà l’actuació.

Debat en comissió
La proposta presentada pel grup municipal del PP a la comissió de mobilitat d’ahir va ser aprovada per unanimitat. El grup d’ERC va proposar una modificació de l’enunciat que va ser acceptada per tots els grups polítics, incloent-hi el bipartit de govern. Es va acordar obrir un període de consulta popular amb veïns i comerciants afectats, però també amb els usuaris de la bicicleta, per estudiar les millores a fer-hi. El debat i l’anàlisi de les propostes duraran uns sis mesos, segons va proposar ERC.

Un altre punt important acordat ahir va ser vetllar per l’homogeneïtat de la senyalització horitzontal, ja que l’Ajuntament s’ha inventat uns senyals que els ciclistes no poden interpretar correctament. Es tracta d’una quadrícula de daus blancs que indiquen la sortida de camions del mercat de Sant Antoni, però és un senyal poc entenedor i desconegut, que no compta amb el suport de cap altre senyal vertical aclaridor.

L’entitat Amics de la Bici va rebre ahir amb satisfacció l’aprovació. “Si es fa, que sigui una modificació a fons, ara que encara hi som a temps”, afirma Albert Garcia. L’associació demana que s’adeqüi l’amplada i el ferm del carril bici per a la seguretat dels ciclistes, que s’anul·lin les ziga-zagues de les cantonades –cosa que resoldria els problemes dels contenidors i les zones de càrrega i descàrrega de mercaderies i milloraria la seguretat dels vianants– i, finalment, que s’adeqüin les fases semafòriques per evitar penalitzar bicicletes i vianants.

Les ClausBicing, deficiències admeses

El regidor de Mobilitat va reconèixer que el Bicing és un bon servei, però que té deficiències que li causen “una preocupació constant”.

Narváez es referia a l’avaria de divendres passat, que va deixar el servei de lloguer de bicicletes sense funcionar durant cinc hores, perquè va fallar el sistema de comunicació. Errades tot i que s’hi han dut a terme un 60% de les millores previstes, com ara la universalització del llum a les bicicletes i l’ampliació a 21 vehicles de recollida i reposició de bicicletes, que treballen en torns de matí i tarda. “La millora del servei informàtic és més lenta”, va reconèixer. El servei actualment té 177.000 abonats.