Page 1 of 1

TMB - PLA D'EMPRESA 2009-2012

Posted: Sunday 23/11/2008 4:01
by foronda 141
Hola:

Doneu una ullada a aquest document on es detallan els projectes de TMB per el periode senyalat.


http://multimedia.avui.cat/0000039000/0000039171.pdf
Com veureu hi han estudis per la supresió de las linias: 16, 31, 35, 51, 159 i 158
Afortunadament nomes racomanan tancar la 158.

Altres actuacions:
Partir la 60 en dues: Glories Hospital Vall Hebron i Z. Universitari Pg. Sta. Coloma.
Partir la 50 en dues: Trinitat Espanya i Espanya Miramar
24 retallada a l'entrada del Carmel i sustituit per bus de Barri.
92 retallada al camel amb reforç de la 28
Acostar el Turistic al Parc Guell
posar articulats a la 34 i retallar a pg. M. Girona, sen sustituit la resta del trajecte fins a Sarriá per la 6
Creació de novas linias expres 24 i 109
Prolongacio del 26 fins Hospital del Mar i del 14 fins al Fórum, o creació de una nova línia per tot el litoral.
Refoç de transport a la Ciutat de la Justicia
Fusio de las línias 155 i 156
Reforç d l 46 en prevsió novas terminals Aeroport
Prol.longació de la 105 per l Poligon Mas Blau.


Curios es ure que el document no recull cap de las modificacion que s'han parlat ultimament com la creació de la nova l'inia 77, la 44 expres, o la prol.longaciode la 26 a Horta.

A veure que us sembla.

Salutacions.

Re: TMB - PLA D'EMPRESA 2009-2012

Posted: Sunday 23/11/2008 8:40
by visir5704
Bé, aquestes actuacions s'haurien d'haver fet ara fa bastant de temps, si ens remontem a final dels 90, primera legislatura de Joan Clos es va decidir fusionar diverses línies d'autobus, el 50 i el 61, el 66 i el 94?, així com les operacions del 57-157, 67-68.

Totes aquestes actuacions de fusió de línies van crear unes línies molt llargues que atravessaven la ciutat de punta a punta cosa que, amb l'irregularitat de l'autobús donava molts problemes.

Actualment amb el context d'integració tarifària poc sentit tenen línies com el 57 o el 157 i és preferible una configuració semblant a la d'abans, però hi ha una cosa encara més important, les noves infrastructures tramviaires i les prolongacions previstes a la xarxa de metro que han de substituir els serveis d'autobús en els corredors afectats.

Pel que fa a línies a suprimir, en el cas del 35 és una línia que ningú sap ben bé quin és el motiu que TMB l'estigui aguantant i més de la manera que ho fa, les altres línies són línies amb força més públic i seria més difícil d'entendre una supressió.

Posted: Tuesday 25/11/2008 11:46
by Ecomobisostrans
A mi me parece muy buena idea lo de crear una lína express que refuerce al 24, pero no se puede llamar 124 porque ya hay una linea 124. Se puede llamar, por ejemplo, 25 . También se puede estudiar la posibilidad de que ese recorrido lo haga el 9 si se quiere una gran frecuencia, o el 42 si se quiere menos frecuencia.

Lo que me parece una aberración es que recorten el recorrido del 24 y lo sustituyan por un bus del barri obligando a los usuarios a un enlace innecesario con la excusa de "evitar problemas de trafico en la calle dr.Bové". Se vuelve a la supremacía del vehículo privado por encima del transporte público. Lo que de verdad evitaría problemas de tráfico en esa calle es mandar unas cuantas gruas que se lleven los coches mal aparcados.

Línia exprés?

Posted: Tuesday 25/11/2008 23:21
by Guigui
No sé què entén TMB per "línia exprés", a no ser que pensin tallar carrers sencers com Gran de Gràcia a la circulació privada i habilitar carrils bus infranquejables per altres cotxes, és a dir, que ni tan sols es puguin creuar. Perquè per saltar-se algunes parades, més val que se n'estiguin perquè, a canvi d'estalviar-se pocs minuts, deixarien massa usuaris sense servei.

Re: TMB - PLA D'EMPRESA 2009-2012

Posted: Wednesday 04/02/2009 14:20
by wefer
foronda 141 wrote:
Com veureu hi han estudis per la supresió de las linias: 16, 31, 35, 51, 159 i 158
Parlaré d'una d'aquestes línies, que conec perquè l'utilitzo... quan puc.
Es tracta del 51. És una línia que a mi m'aniria molt bé, ja que per exemple connecta Sagrada Família (i bona part de l'Eixample), a més de Congrés i Nou Barris, amb Pla de Palau i la zona del port Vell, estació de França, etc.
La qüestió és que malgrat que m'aniria realment bé per moltes coses... no l'agafo gairebé mai. Per què? Fàcil, perquè has d'esperar-te 30 o 40 minuts a que passi!!! :avall
Si haig d'anar, per exemple, a l'estació de França, no m'ho penso: agafo la L1+L4, o la L5+L4, malgrat haver de caminar molt més del que ho faria amb el bus, el qual em portaria gairebé porta a porta. Però... qui està disposat a perdre 30 o 40 minuts esperant el bus, per després sumar-li el temps de viatge? Jo, sincerament, no.
Més encara... quin sentit té que aquest autobús acabi a Pla de Palau? Jo, i bona part de l'Eixample i la zona nord de BCN, no tenim cap transport directe fins la part sud de la Barceloneta. I ja no diguem la futura zona en desenvolupament de l'hotel Vela, tocant l'escullera.
Senyors de TMB: el 51 no transporta ningú, efectivament, però perquè està molt mal plantejat. Falten millors freqüències, i prolongar el final fins a la zona del futur hotel Vela.
Suposo que la resta de línies deuen tenir problemes semblants.

Re: TMB - PLA D'EMPRESA 2009-2012

Posted: Sunday 08/08/2010 15:32
by Ismael_BCN
Si en aixo et dono la rao, la linea 51 passa per davant de casa i es un dessastre les frequencies que te a sobre sempre va enganxada amb el 50 que si aquest es dia de portar articulats ya et dona mes rabia i sempre agafo el que vagi mes buit.