http://www.lamalla.cat/infolocal/alt_pi ... ?id=224344
Nou servei d'autobús interurbà a l'Alt Urgell
Connecta els municipis de La Seu d'Urgell, Ribera d'Urgellet, Montferrer i Castellbò i Alàs i Cerc
LAMALLA.CAT
Aquest matí s'ha posat en marxa un nou servei d'autobús per millorar les connexions en transport entre diversos nuclis dels municipis de la Seu d'Urgell, Ribera d'Urgellet, Montferrer i Castellbò i Alàs i Cerc. La nova línia dona servei continuat entre les 07.30h i les 20.57 h d'acord amb les previsions de demanda i arriba a nuclis i urbanitzacions que fins ara no disposaven de serveis de transport públic. També permet millorar l'accessibilitat a àrees, equipaments i serveis estratègics, que concentren un volum més important de mobilitat, com ara polígons industrials, centres sanitaris, educatius, o esportius.
A més, es potenciarà la connexió amb altres línies de transport públic, atès que oferirà parada a l'estació d'autobusos de la Seu d'Urgell, des d'on els viatgers podran enllaçar amb altres serveis.
En l'acte de posada en marxa aquest transport interurbà, l'alcalde de la Seu, Albert Batalla, ha recordat l'esforç econòmic i logístic que han fet els ajuntament, amb la col·laboració decisiva de la Generalitat de Catalunya i amb la col·laboració tècnica dels Consell Comarcal de l'Alt Urgell, per posar en funcionament aquest servei, "que cobrirà no només el centre de la Seu sinó també els barris de Sant Pere, Poble Sec, Serrat de la Capella i Sant Antoni, el poble de Castellciutat i els polígons industrials".
35.000 viatgers anuals
Es preveu que un total de 35.000 viatgers facin ús de la nova línia cada any,i d'ara fins al final d'any seran uns 3.500 usuaris. El nou servei suposarà una inversió anual de 145.725 euros, que serà assumida pel DPTOP (50%), l'Ajuntament de la Seu d'Urgell (43%), així com pels ajuntaments de Montferrer i Castellbò, Valls de Valira, Ribera d'Urgellet i Alàs i Cerc, que n'aportaran la resta. Fins a finals del 2008, la inversió serà de prop de 34.000 euros.
Publicat 24/11/2008 14:34h
Nou autobús interurbà a l'Alt Urgell
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Nou autobús interurbà a l'Alt Urgell
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
La Seu d'Urgell, sense transport urbà
http://www.lamalla.cat/infolocal/lleida ... ?id=431230
Finalitza el servei de transport urbà de la Seu d'Urgell per manca d'usuaris i de recursos econòmics
Els ajuntaments implicats i la Generalitat ho han decidit després de més de dos anys de prova del transport
LAMALLA.CAT
El Servei de Transport Urbà de la Seu d'Urgell, que uneix la Seu amb els municipis d'Alàs i Cerc, Montferrer i Castellbò, Ribera de l'Urgellet, Valls de Valira i els polígons industrials de la zona, deixarà de funcionar a partir del dia 1 de gener de 2011. Aquest servei no ha cobert ni de bon tros les expectatives d'usuaris que es plantejava inicialment i per aquest motiu les administracions implicades han decidit suspendre el servei.
El servei va iniciar-se durant el mes de novembre de 2008 i per tant ha cobert dos anys sencers de recorregut amb un nombre de viatgers molt limitat. Concretament una mitjana de 715 viatgers al mes, el que vol dir 1'7 viatgers de mitjana per cadascuna de les 19 expedicions que el vehicle fa cada dia laborable.
Un cost de 140.000 euros anuals
Els costos anuals de manteniment del transport són elevats i aquest és un altre dels motius que ha provocat que les institucions implicades prenguessin la decisió. Concretament el cost del transport ha estat de més de 140.000 euros anuals, assumits de la següent manera: 70.000 euros per part de la Generalitat de Catalunya, 60.000 euros per part de l'Ajuntament de la Seu, 10.000 euros amb la suma d'aportacions dels altres municipis implicats en el projecte. En el cas de l'Ajuntament de la Seu d'Urgell la decisió ha estat presa per la Junta de Govern Local.
L'alcalde de la Seu, Albert Batalla, ha lamentat que s'hagi hagut de prendre aquesta mesura, però ha explicat que "no es pot justificar una despesa púlbica tan elevada per una tan baixa utilitat social. El context de crisi ens fa ser encara més escrupolosos amb els diners de tothom i, tot i les ganes que hi hem posat durant aquests anys incials perquè el transport urbà funcionés a la Seu tal com es demostrava amb els estudis previs de demanda, hem comprovat que no ha estat així i per tant el més sensat i responsable és finalitzar-lo".
Finalitza el servei de transport urbà de la Seu d'Urgell per manca d'usuaris i de recursos econòmics
Els ajuntaments implicats i la Generalitat ho han decidit després de més de dos anys de prova del transport
LAMALLA.CAT
El Servei de Transport Urbà de la Seu d'Urgell, que uneix la Seu amb els municipis d'Alàs i Cerc, Montferrer i Castellbò, Ribera de l'Urgellet, Valls de Valira i els polígons industrials de la zona, deixarà de funcionar a partir del dia 1 de gener de 2011. Aquest servei no ha cobert ni de bon tros les expectatives d'usuaris que es plantejava inicialment i per aquest motiu les administracions implicades han decidit suspendre el servei.
El servei va iniciar-se durant el mes de novembre de 2008 i per tant ha cobert dos anys sencers de recorregut amb un nombre de viatgers molt limitat. Concretament una mitjana de 715 viatgers al mes, el que vol dir 1'7 viatgers de mitjana per cadascuna de les 19 expedicions que el vehicle fa cada dia laborable.
Un cost de 140.000 euros anuals
Els costos anuals de manteniment del transport són elevats i aquest és un altre dels motius que ha provocat que les institucions implicades prenguessin la decisió. Concretament el cost del transport ha estat de més de 140.000 euros anuals, assumits de la següent manera: 70.000 euros per part de la Generalitat de Catalunya, 60.000 euros per part de l'Ajuntament de la Seu, 10.000 euros amb la suma d'aportacions dels altres municipis implicats en el projecte. En el cas de l'Ajuntament de la Seu d'Urgell la decisió ha estat presa per la Junta de Govern Local.
L'alcalde de la Seu, Albert Batalla, ha lamentat que s'hagi hagut de prendre aquesta mesura, però ha explicat que "no es pot justificar una despesa púlbica tan elevada per una tan baixa utilitat social. El context de crisi ens fa ser encara més escrupolosos amb els diners de tothom i, tot i les ganes que hi hem posat durant aquests anys incials perquè el transport urbà funcionés a la Seu tal com es demostrava amb els estudis previs de demanda, hem comprovat que no ha estat així i per tant el més sensat i responsable és finalitzar-lo".
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Toca reflexionar
Amb una discrepància entre les previsions de 35.000 viatgers anuals i els 8.500 reals, és per a repensar-se el tema dels estudis.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Nou autobús interurbà a l'Alt Urgell
Crec que simplement fent servir autobusos més petits (microbusos) i reduint l'horari de servei, seria molt possible reduïr a prop de la meitat els 140.000 euros anuals que té de cost el servei. Segur que seria molt millor i més lògic fer primer aquest pas que no pas tancar-lo tot de cop.
Però sembla que s'ha escollit la solució fàcil, la de no pensar.
Però sembla que s'ha escollit la solució fàcil, la de no pensar.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Re: Nou autobús interurbà a l'Alt Urgell
En aquests casos el millor és un servei a la demanda amb vehicles de 9 places preparats per l'alta muntanya.
Una altra forma de rendibilitzar el servei és donar llicències de transport de viatgers i mercaderies, tal i com es fa a les línies de La Seu a Tuixent i de la Seu a Lles de Cerdanya. El vehicle fa el servei públic de viatgers i alhora fa el servei d'encàrrecs de les petites poblacions per on passa.
Una altra forma de rendibilitzar el servei és donar llicències de transport de viatgers i mercaderies, tal i com es fa a les línies de La Seu a Tuixent i de la Seu a Lles de Cerdanya. El vehicle fa el servei públic de viatgers i alhora fa el servei d'encàrrecs de les petites poblacions per on passa.
wefer wrote:Crec que simplement fent servir autobusos més petits (microbusos) i reduint l'horari de servei, seria molt possible reduïr a prop de la meitat els 140.000 euros anuals que té de cost el servei. Segur que seria molt millor i més lògic fer primer aquest pas que no pas tancar-lo tot de cop.
Però sembla que s'ha escollit la solució fàcil, la de no pensar.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.