Page 1 of 5

Reforços de Renfe, per què no se'n fan?

Posted: Sunday 07/12/2008 23:51
by metring
Enceto aquest fil per parlar d'un problema del que se'n parla de tant en tant en algun que altre fil: la necessitat d'augmentar la capacitat de trens, ja no parlo de més freqüències, quan hi han aconteixements que mouen molta gent, com per exemple, aquests dies en que es celebra una fira medieval a Vic, a la qual avui hi hem assistit. Els trens no donàven abast de tanta gent que anava i venia, sobretot a la tarda, i dic jo si en aquests casos, els ajuntaments de les ciutats parlen amb Renfe o no d'augmentar o no els cotxes de les composicions dels trens, o és que l'empresa no fa res, perquè no puc entendre la manca de previsió, a l'hora de celebrar aquests actes multitudinaris, i més sabent que el dia abans, en el cas que comento, ja es sabia que havien retencions a les carreteres degut a la gran afluència de visitants :nose

La història de sempre

Posted: Monday 08/12/2008 0:12
by Guigui
Renfomentadif només viu de cara a dues coses: l'entorn immediat dels fastuosos despatxos oficials dels seus senyorets capitosts, que dóna la casualitat que es troben a Madrid, i l'enveja del món mundial, l'AVE. La resta no existeix, i si ho fa, és perquè és una nosa amb la qual han de complir perquè hi ha alguna refumuda llei que els hi obliga.

Aleshores, per què s'haurien de molestar per les reclamacions de quatre pagerols de províncies?

S'haurien evitat embussos amb 450/451

Posted: Monday 08/12/2008 0:27
by UT440_132M
metring wrote:Enceto aquest fil per parlar d'un problema del que se'n parla de tant en tant en algun que altre fil: la necessitat d'augmentar la capacitat de trens, ja no parlo de més freqüències, quan hi han aconteixements que mouen molta gent, com per exemple, aquests dies en que es celebra una fira medieval a Vic, a la qual avui hi hem assistit. Els trens no donàven abast de tanta gent que anava i venia, sobretot a la tarda, i dic jo si en aquests casos, els ajuntaments de les ciutats parlen amb Renfe o no d'augmentar o no els cotxes de les composicions dels trens, o és que l'empresa no fa res, perquè no puc entendre la manca de previsió, a l'hora de celebrar aquests actes multitudinaris, i més sabent que el dia abans, en el cas que comento, ja es sabia que havien retencions a les carreteres degut a la gran afluència de visitants :nose
Jo des de casa veia la monumental embussada que hi havia a la C17 (visc a uns 700 metres), i pensava el mateix que tu. Si la meitat de la gent que hi ha anat amb cotxe, ho hagues fet amb tren, si Renfe hagués posat serveis especials d'alta capacitat, per exemple, trens com les 450/451, haurien ajudat a minimitzar una mica aquest embús, però no, ells erre que erre, amb les 440R i 447, i el que és més greu, en simple, haurien ajudat a minimitzar l'embús, que jo des de casa veia com uns 3 km, parats, sentit BCN. A part, les obres que es fan, a Tona (construcció tercer carril), Centelles, i La Garriga, no ajudaven gaire.

Re: Reforços de Renfe, per què no se'n fan?

Posted: Friday 19/12/2008 12:49
by ferroviario_catalan
Renfe, en lugar de tanto civia de las narices, deberia haber diseñado y construido nuevas unidades de tipo 450, para tener mayor capacidad de viageros, de esta manera, y mejorando un poquitito los horarios de paso, no habria tanta gente que tiene que ir como sardinillas enlatadas!

Re: Reforços de Renfe, per què no se'n fan?

Posted: Friday 19/12/2008 12:56
by visir5704
La resposta a tot plegat és ben fàcil, cada cop que hi ha la possibilitat de que el tren demostri la seva utilitat, això no passa, i no sembla casualitat.

Re: Reforços de Renfe, per què no se'n fan?

Posted: Friday 19/12/2008 13:01
by metring
Doncs és veritat, una nova sèrie de trens de dos pisos, hauria estat tot un encert!!!!

Composicions dobles per 50 persones

Posted: Friday 02/01/2009 0:53
by UT440_132M
Avui he anat a Vic, i el rodalies que acaba a la capital osonenca a les 17.19, amb sortida d'Hospitalet a les 15:38, s'ha realitzat amb una doble de 440R, resulta que el tren anava ben buit, amb prou feines hi havien 50 viatjers entre totes dues unitats, que eren la 440R 205M i 440R 227M. Fins i tot un empleat de neteja li ha demanat a un interventor si sabia perquè ho havien fet avui, paraules de l'interventor a l'empleat: "Estos de Hospitalet, que no la habran querido cortar" (o alguna cosa així ha dit), queixant-se perquè no ho feien el dia del mercat medieval, i l'interventor, li diu, "dimelo a mi" (suposo que aquell dia li deuria tocar anar a una composició simple enllaunat).
Hi ha coses que no entendré mai. :martell1

Re: Reforços de Renfe, per què no se'n fan?

Posted: Saturday 03/01/2009 13:07
by tren250
Mentres a d'altres paÏssos tenen trens de 2 pisos per rodalies, regionals i alta velocitat, aquí som tan brètols com contractar civies amb falta evident de places.
No seria gens difícil contractar ni encara que sigui trens de 2 pisos només per rodalies, perquè la demanda no és baixa.
Alstom, Bombardier, Siemens, Talgo... Totes poden oferir trens de 2 pisos, amb les seves avantatges de estalvi de manteniment. Però sembla que no agradi a renfe... :roll: .
Però perquè la gent agafés el tren tindria que ser un servei de qualitat, no excessivament car, amb bona freqüència i adaptat a la demanda. I ara mateix cap d'aquestes coses es compleix. Almenys aquí a Barcelona.
Ahir vaig veure una cola monumental a la C17 a Ripoll en direcció a les pistes d'esquí. Bé, doncs la 447 en doble que jo anava estava quasibé buida. No cal dir els motius :( .

Pensem, si us plau...

Posted: Monday 05/01/2009 0:03
by Guigui
tren250 wrote:Alstom, Bombardier, Siemens, Talgo... Totes poden oferir trens de 2 pisos, amb les seves avantatges de estalvi de manteniment.
Ah, sí? Quin model fa Talgo, concretament?
tren250 wrote:Ahir vaig veure una cola monumental a la C17 a Ripoll en direcció a les pistes d'esquí.
I el RACC ja té eines per desenganxar els cotxes de l'asfalt? :x

Re: Pensem, si us plau...

Posted: Monday 05/01/2009 0:46
by victorcasta
Guigui wrote:
tren250 wrote:Alstom, Bombardier, Siemens, Talgo... Totes poden oferir trens de 2 pisos, amb les seves avantatges de estalvi de manteniment.
Ah, sí? Quin model fa Talgo, concretament?
El model és el Talgo 22. He trobat aquesta notícia que data del 2006 sobre un contracte de Talgo amb els ferrocarrils finesos (VR) però no he pogut trobar fotografies reals d'aquest model.

Re: Pensem, si us plau...

Posted: Monday 05/01/2009 0:48
by BCN2008
Guigui wrote:
tren250 wrote:Alstom, Bombardier, Siemens, Talgo... Totes poden oferir trens de 2 pisos, amb les seves avantatges de estalvi de manteniment.
Ah, sí? Quin model fa Talgo, concretament?
tren250 wrote:Ahir vaig veure una cola monumental a la C17 a Ripoll en direcció a les pistes d'esquí.
I el RACC ja té eines per desenganxar els cotxes de l'asfalt? :x
1: El Talgo 22.

2: :riure :riure :riure :riure

Re: Reforços de Renfe, per què no se'n fan?

Posted: Friday 09/01/2009 15:23
by cristian26
Les actuals 451, quin n'és el fabricant? Trobo que és un trasto massa voluminós i amb poca competitivitat per a serveis de Rodalia en línies amb moltes estacions a poca distància. :?

Re: Reforços de Renfe, per què no se'n fan?

Posted: Friday 09/01/2009 23:55
by oriolp13
cristian26 wrote:Les actuals 451, quin n'és el fabricant? Trobo que és un trasto massa voluminós i amb poca competitivitat per a serveis de Rodalia en línies amb moltes estacions a poca distància. :?
Pot ser que fos Alsthom?? El problema es que a la C2 van bé per la gran demanda que hi ha, perquè en quant a arrencada/velocitat, però això dubtu que els de la RENFE s'ho pensin molt...

CAF?

Posted: Friday 09/01/2009 23:58
by UT440_132M
cristian26 wrote:Les actuals 451, quin n'és el fabricant? Trobo que és un trasto massa voluminós i amb poca competitivitat per a serveis de Rodalia en línies amb moltes estacions a poca distància. :?
Em penso que el fabricant en el seu dia era, com en la majoria d'UT's de Renfe, CAF, Siemens, i no sé si també Alstom. Una 450 en simple hauria anat molt bé els dies del mercat medieval de Vic, de fet, l'altre dia com vaig dir, van posar una doble de 440R, per a 50 persones el dia d'any nou.

Re: Reforços de Renfe, per què no se'n fan?

Posted: Saturday 10/01/2009 0:27
by victorcasta
cristian26 wrote:Les actuals 451, quin n'és el fabricant?
Gec-Alsthom, actualment Alstom; i Caf. No sé si conjuntament, o cada una va fabricar un lot diferent.

Re: Reforços de Renfe, per què no se'n fan?

Posted: Saturday 10/01/2009 16:37
by oriolp13
Jo ho deia perquè recordo veure a dins plaques que ficava Alsthom, però ara que recordo, antigament pot ser que a fora fiquès amb lletres negres CAF?

Re: Reforços de Renfe, per què no se'n fan?

Posted: Friday 03/04/2009 19:23
by metring
Doncs ara comencen a fer-ne!! :plas

http://www.osona.com/index.php?seccio=n ... e&id=13111

Renfe posa un tren especial amb motiu del Mercat del Ram

Renfe incrementarà l’oferta habitual en els trens de Rodalies de la línia 3 (L’Hospitalet-Vic) durant aquest dissabte, dia 4 d’abril, amb motiu de la celebració del Mercat del Ram a Vic. Davant el previsible augment de viatgers, es posarà en servei un tren especial amb una capacitat de 1.000 places amb sortida de L’Hospitalet a les 08:58 hores. En total, els viatgers disposaran de 1.500 places addicionals respecte l’oferta habitual.
Aquestes mesures es portaran a terme per facilitar els desplaçaments a tots aquells que desitgin evitar la concentració d’automòbils en els recorreguts fins a Vic i la saturació d’accessos i aparcaments que es produirà a la pròpia localitat.

El tren té prevista la seva arribada a Vic a les 10:19 hores. Aquest servei de Renfe Rodalies efectuarà parades intermèdies a Barcelona-Sants, Plaça de Catalunya, Arc de Triomf, Sant Andreu Arenal, Mollet Sta.Rosa, Parets del Vallès, Granollers-Canovelles i La Garriga.

Durant la resta de la jornada, els viatgers que desitgin desplaçar-se fins la capital d’Osona disposen d’un servei de trens que enllacen Barcelona i Vic amb una freqüència mitjana d’un tren cada 30 minuts. El temps de viatge entre ambdues ciutats oscil•la entre 1 hora i 20 minuts i 1 h i 35 minuts.

Els viatgers podran informar-se sobre els horaris previstos a les oficines d’atenció al client, al telèfon 902 24 02 02 o a la web http://www.renfe.com

Re: Reforços de Renfe, per què no se'n fan?

Posted: Saturday 04/04/2009 20:38
by Renfe451
Caldrà veure amb quin material es farà aquest servei especial. Si és un tren amb una capacitat de 1.000 places pot ser una 450??

Salutacions

Unitat especial

Posted: Saturday 04/04/2009 20:51
by UT440_132M
Renfe451 wrote:Caldrà veure amb quin material es farà aquest servei especial. Si és un tren amb una capacitat de 1.000 places pot ser una 450??

Salutacions
Segons m'han dit, ha sigut una doble 447. Igual que quan es va fer el Campionat del Món d'Snowboard a La Molina. Lògic. Haver ficat una 450, hauria sigut un problema, ja que la majoria d'estacions de la línia, només tenen l'andana a l'alçada per a 3 cotxes, l'altra meitat, està sense tocar. Quan de tant en tant es fan dobles composicions, hi ha llocs en què per pujar al tren, has de fer alpinisme. La meva mare aquest matí ha decidit deixar el cotxe a casa i ha anat amb bus, per estalviar-se, embussos, i estar buscant aparacament mig matí.

Re: Reforços de Renfe, per què no se'n fan?

Posted: Sunday 05/04/2009 15:30
by Pere
Vaig viatjar en el tren especial i es va fer amb doble composició de 447. Va realitzar parades a Mollet-Santa Rosa, Parets del Vallès, Granollers-Canovelles i La Garriga.