http://www10.gencat.net/ptop/AppJava/ca ... es_tal.jsp
L’avinguda de Catalunya es tallarà al trànsit per obres de l’intercanviador de la Torrassa
Data: 9/12/2008
Amb motiu de les obres de construcció del futur intercanviador de la Torrassa, entre l’L9 i l’L1, l’avinguda de Catalunya de l’Hospitalet de Llobregat quedarà tallada al trànsit entre el carrer d’Alegria i l’avinguda Torrent Gornal, a partir de demà i fins a mitjans del 2010. Els conductors disposaran d’itineraris alternatius degudament senyalitzats per evitar la zona d’obres i facilitar la fluïdesa viària. El tancament d’aquest tram servirà per disposar de l’espai necessari per a la remodelació del vestíbul de l’L1 que es transformarà en un intercanviador amb correspondència amb l’L9.
L’avinguda de Catalunya es tallarà a la circulació a partir de demà, 10 de desembre, i fins a mitjans del 2010, en el tram comprès entre l’avinguda de Torrent Gornal i el carrer de l’Alegria, al terme municipal de l’Hospitalet de Llobregat. Això permetrà avançar en els treballs de construcció de l’intercanviador de la Torrassa, que donarà servei a l’L1 i l’L9.
Per a canalitzar el trànsit i facilitar els desplaçaments, se senyalitzaran itineraris alternatius en tots dos sentits de la marxa. Així, en direcció Llobregat, els vehicles es desviaran per l’avinguda de Ponent i podran girar pel carrer de l’Alegria per a enllaçar de nou amb l’avinguda de Catalunya. D’altra banda, en sentit Barcelona, els vehicles es desviaran des de l’avinguda de Catalunya pel carrer de les Bòbiles, i podran continuar per l’avinguda de Ponent.
Per a facilitar el pas dels vianants, s’habilitaran encaminaments a la zona d’obres, i es permetrà el pas als veïns del carrer d’Almeria.
Ampliació i reforma de l’estació de l’L1
Les restriccions permetran començar una nova fase de les obres de construcció de l’intercanviador de la Torrassa, a partir de l’estació ja existent de l’L1.
En aquest sentit, a principis de novembre es van iniciar els treballs previs de desviament de serveis, de cara a la remodelació i transformació de l’actual vestíbul de l’L1 de l’estació de la Torrassa.
Ara, l’ocupació d’un tram de l’avinguda de Catalunya permetrà disposar de l’espai necessari per a dur a terme els treballs següents:
Ø l’ampliació del vestíbul actual pel costat nord
Ø la remodelació de l’accés entre l’avinguda Torrent Gornal i l’avinguda de Catalunya
Ø la construcció de noves sortides d’emergència des de les actuals andanes de l’L1
Ø la posterior connexió amb la futura estació de l’L9, actualment en construcció
D’altra banda, el DPTOP va iniciar a finals de 2006 les obres de construcció de la futura estació de l’L9 de la Torrassa que formarà part del nou intercanviador. De moment, ja s’ha completat l’execució de l’estructura perimetral de la futura estació i es treballa en l’estructura interior.
El futur intercanviador de la Torrassa
El futur intercanviador de la Torrassa entre l’L1 i l’L9 tindrà una superfície útil d’uns 800 m2, i disposarà de dos accessos: un se situarà a la cruïlla entre l’avinguda Torrent Gornal i l’avinguda de Catalunya, mentre que l’altre s’ubicarà a la banda sud de l’avinguda Torrent Gornal, abans de creuar el pas inferior existent del ferrocarril.
Estarà adaptat a persones amb mobilitat reduïda, amb un total de 5 ascensors. Un d’aquests connectarà l’exterior amb el vestíbul del futur intercanviador i dos més enllaçaran el vestíbul amb les dues andanes de l’L1. Finalment, els altres dos ascensors nous se situaran a l’estació de l’L9 i connectaran amb les dues andanes.
Es preveu que el nou intercanviador de la Torrassa es completi al 2010, amb una previsió de volum de viatgers de més de 33.300 al dia. En el futur, aquest intercanviador s’ampliarà per donar servei també amb les línies C2 i C4 de Rodalies de Renfe. En aquest sentit, actualment el Ministeri de Foment està redactant el projecte constructiu d’aquesta actuació.
Avda. Catalunya es tallarà per obres intercanviador Torrassa
Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”
Jump to
- Transport Ferroviari / Transporte Ferroviario
- ↳ Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona
- ↳ Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña
- ↳ Ferrocarril en general
- ↳ Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario
- ↳ Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias
- Transport per carretera / Transporte por carretera
- ↳ Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público
- ↳ Vehicles privats / Vehículos privados
- Altres tipus de transport / Otros tipos de transporte
- ↳ Aeri, marítim i altres / Aéreo, marítimo y otros
- ↳ Transport en general / Transporte en general
- Temes Diversos / Temas Varios
- ↳ Història del transport / Historia del transporte
- ↳ Nou mapa d'elements i cotxeres dels tramvies antics
- ↳ Mapa d'elements històrics a Barcelona (versió 2007)
- ↳ Trobades i esdeveniments / Encuentros y eventos
- ↳ Oci i divertiments / Ocio y divertimentos
- ↳ Comunicats del Fòrum / Comunicados del Foro
- ↳ Suggeriments i proves / Sugerencias y pruebas
- Enllaços
- ↳ Enllaços recomanats / Enlaces recomendados
- ↳ Trenscat.cat
- ↳ Wefer.com
- ↳ Museu del Transport de Barcelona (NOU)
- ↳ Fundación Ferrocarriles Españoles
- ↳ ARCA
- ↳ Autobuses BCN
- ↳ TMB
- ↳ FGC
- ↳ RENFE
- ↳ Amics del Carrilet del Delta de l'Ebre
- ↳ Revista de Ferrocarrils
- ↳ Federació Catalana d'Amics del Ferrocarril
- ↳ Promoció del Transport Públic (PTP)
- ↳ Associació d'Amics del Ferrocarril de Barcelona
- ↳ Agrupació Ferroviària 5a Zona
- ↳ El web del Tren d'Olot
- ↳ Carrilet de Sant Feliu de Guixols a Girona
- ↳ ASSOTRAM
- ↳ Rodalies de Catalunya
- ↳ Rodalia.info
- ↳ ARMF
- ↳ Tren de La Pobla de Llillet
- ↳ Històries del transport per carretera de Catalunya
- ↳ Reclamacions EMT-AMB
- ↳ Associació per la Preservació del Patrimoni Ferroviari i Industrial de Móra la Nova
- ↳ Agrupament Ferroviari de Barcelona
- ↳ Plataforma per a la Defensa d'un Ferrocarril Públic i de Qualitat
- ↳ Con la voluntad de perdurar
- ↳ ADEMAS bloc
- ↳ Red ferroviaria de Barcelona
- ↳ Ferrocarriles de España
- ↳ Bloc de Territori i Sostenibilitat
- ↳ Rails i ferradures
- ↳ Notes de transport públic al Barcelonès Nord
- ↳ Club Ferroviari de Terrassa
- ↳ Associació d’Amics del Ferrocarril de Valls i de L’Alt Camp
- ↳ Gran Metro de Barcelona
- ↳ TB Transportes de Barcelona
- ↳ Bloc d'ACEMA
- ↳ Historias del tren
- ↳ Historia de la Seat
- ↳ Cremallera de Núria
- ↳ Mou-te
- ↳ Tren de Palau
- ↳ Centre de Modelisme Ferroviari de Sabadell (CEMFE)
- ↳ Amics del Bus
- ↳ Ral·li d'Autobusos Clàssics de Barcelona
- ↳ Rails sense fronteres
- ↳ Los tranvías de vapor de España
- ↳ AFEVI Amics del Ferrocarril de Vilanova i la Geltrú
- ↳ ASAFEGI, Associació d’Amics del Ferrocarril de les Comarques Gironines
- ↳ AEHA: Associació d'Estudis Històrics de l'Automoció
- ↳ Grup Ferroviari Mataró
- ↳ Cercle Històric Miquel Biada BCN Mataró