Carta a Jordi Hereu, per comparar mobilitat Berlin amb BCN
Posted: Tuesday 16/12/2008 15:11
A La Vanguardia: http://www.lavanguardia.es/lv24h/200812 ... 97141.html
Carta oberta a Jordi Hereu
ENRIC GONZÁLEZ | Barcelona | 14/12/2008 |
He estat uns dies a Berlín i he observat com funciona una macro ciutat a nivell de transport públic i transport privat, i he descobert coses interessants, a saber:
1.-L'Ajuntament ha dotat a la Ciutat d"una xarxa de Bus extraordinària.
2.- Tan extraordinària és la dotació d'autobusos que a cada parada i ha un cartell electrònic a on diu quan de temps trigarà a arribar el BUS de cada línia, 2,3,4 minuts.
3.-El Bus, en lloc de ser en dues peces, el que el fa feixuc per circular i que si es queda en un creuament talla la circulació, es en molts casos de dos pisos. Amb això s'aconsegueix que el ciudatans agafin per costum utilitzar el transport públic.
4.-Encara que sembli incoherent, sobretot en les vies importants, els semàfors de vianants són de molt curta durada, fins i tot si no estan atents no els hi dona temps a creuar una via de doble sentit i s'han d'aturar a l'illa del mig. Així s'aconsegueix, al ser el temps d'aturada dels cotxes més curt, agilitzar moltíssim la circulació.
5.- No hi ha embuts de circulació; la conducció es mes tranqui-la i hi ha menys accidents.
6.- No hi ha reduccions ridícules de 30Kms/h.
En fí, a Berlin el que ens podem trobar són solucions pensades pel bé de la ciutat i els seus habitants. Ah! i llavors, amb tantes facilitats, el que agafa el seu cotxe i aparca a la ciutat, com és un "capritxós", doncs paga més per aparcar.
I, a tot això, què feu vosaltres (Govern Municipal de Barcelona)? :
- El Bus, llarg, conflictiu i sense horari.
- Els semàfors ben llargs i així es formen col·lapses circulatoris.
- Posar normes de reduccions de velocitat a 30Kms/h.
- Posar multes a tot drap.
- Complicar la circulació per la ciutat la qual cosa deriva en molts nervis dels conductors que, evidentment, incrementa les possibilitats d'accident de trànsit dins l"àrea metropolitana de Barcelona.
Si algú del Govern no es creu el que us dic, sempre pot fer una expedició a la ciutat de Berlín finançada amb els impostos municipals i les multes d'aparcament o de circulació; podeu dirigir-vos al Regidor corresponent, 14 o 15 del seu departament (amb fills, parelles, pares, amics) aprofitant les festes d'enguany i comprovar que el sistema de Berlín es podria aplicar perfectament a la nostra ciutat aprofitant que tenim una quadricula urbanística que és l'enveja de mig mon.
Soc conscient que aquest escrit no servirà gairebé de res, que podem posar el cartell que hi ha a la porta d'entrada de l'infern...ara ja és tard per rectificar.
Algú va dir que, per tal que un país tingui bons politics, han de transcórrer 30 anys de Democràcia. Evidentment no es referia a la nostra.
Carta oberta a Jordi Hereu
ENRIC GONZÁLEZ | Barcelona | 14/12/2008 |
He estat uns dies a Berlín i he observat com funciona una macro ciutat a nivell de transport públic i transport privat, i he descobert coses interessants, a saber:
1.-L'Ajuntament ha dotat a la Ciutat d"una xarxa de Bus extraordinària.
2.- Tan extraordinària és la dotació d'autobusos que a cada parada i ha un cartell electrònic a on diu quan de temps trigarà a arribar el BUS de cada línia, 2,3,4 minuts.
3.-El Bus, en lloc de ser en dues peces, el que el fa feixuc per circular i que si es queda en un creuament talla la circulació, es en molts casos de dos pisos. Amb això s'aconsegueix que el ciudatans agafin per costum utilitzar el transport públic.
4.-Encara que sembli incoherent, sobretot en les vies importants, els semàfors de vianants són de molt curta durada, fins i tot si no estan atents no els hi dona temps a creuar una via de doble sentit i s'han d'aturar a l'illa del mig. Així s'aconsegueix, al ser el temps d'aturada dels cotxes més curt, agilitzar moltíssim la circulació.
5.- No hi ha embuts de circulació; la conducció es mes tranqui-la i hi ha menys accidents.
6.- No hi ha reduccions ridícules de 30Kms/h.
En fí, a Berlin el que ens podem trobar són solucions pensades pel bé de la ciutat i els seus habitants. Ah! i llavors, amb tantes facilitats, el que agafa el seu cotxe i aparca a la ciutat, com és un "capritxós", doncs paga més per aparcar.
I, a tot això, què feu vosaltres (Govern Municipal de Barcelona)? :
- El Bus, llarg, conflictiu i sense horari.
- Els semàfors ben llargs i així es formen col·lapses circulatoris.
- Posar normes de reduccions de velocitat a 30Kms/h.
- Posar multes a tot drap.
- Complicar la circulació per la ciutat la qual cosa deriva en molts nervis dels conductors que, evidentment, incrementa les possibilitats d'accident de trànsit dins l"àrea metropolitana de Barcelona.
Si algú del Govern no es creu el que us dic, sempre pot fer una expedició a la ciutat de Berlín finançada amb els impostos municipals i les multes d'aparcament o de circulació; podeu dirigir-vos al Regidor corresponent, 14 o 15 del seu departament (amb fills, parelles, pares, amics) aprofitant les festes d'enguany i comprovar que el sistema de Berlín es podria aplicar perfectament a la nostra ciutat aprofitant que tenim una quadricula urbanística que és l'enveja de mig mon.
Soc conscient que aquest escrit no servirà gairebé de res, que podem posar el cartell que hi ha a la porta d'entrada de l'infern...ara ja és tard per rectificar.
Algú va dir que, per tal que un país tingui bons politics, han de transcórrer 30 anys de Democràcia. Evidentment no es referia a la nostra.