Page 1 of 2

Les zones i la validació al sortir.

Posted: Wednesday 24/12/2008 19:31
by Miquel
He tingut un problema aquest matí, i no se per que, ha estat amb l'intent de sortir de l'estació de Terrassa (Renfe).
He validat la meva T-10 de 3 Zones a Espanya a FGC a les 7:49 aprox., vaig fins a Martorell per enllaçar amb Rodalies, a les 08:30 aprox valido el bitllet sense problemes a Martorell (Renfe), agafo un R7 direcció Martorell, i vaixo a Cerdanyola (09:22 aprox), canvio de via per agafar un R4 direcció Manresa, i passa a les (09:36), arrivo a Terrassa, i al intentar sortir revalidant el bitllet (09:56 aprox) no em deixa, una màquina em posa que el bitllet està mal introduït, l'altre que no l'he validat, una altre no em posa res. I així 10 minuts, fins que un amable passatger, ha vist que la targeta no em deixava sortir, i m'ha deixat pasar quan ell entrava, sinó encara estaria per allà.
Algú te alguna explicació per aquest fet?, jo no ho entenc Terrassa està a la Zona 3, i de Martorell a Terrassa, és fà Z3-->Z2-->Z3, que són 3 zones a travessar.

Re: Les zones i la validació al sortir.

Posted: Thursday 25/12/2008 23:23
by visir5704
El desplaçament esmentat atravessa les zones 1, 2B, 3B a la seva primera etapa, i les zones 3B, 2B, 2C i 3C a la seva segona etapa, en veritat també atravessa la zona 1 però representa que això últim la validadora de sortida no ho sap.

La primera etapa és un viatge de 3 zones i la segona de 4 és per tant un desplaçament de 6 zones, i el títol de 3 zones és insuficient, sent també insuficient en el cas d'un viatge que només comporti la segona etapa d'aquest desplaçament, és per aquest motiu que la validadora de sortida dóna el missatge d'error, donat que és un bitllet no vàlid, a Martorell lògicament t'admet el bitllet doncs encara és vàlid per transbordar allà permetent allà un viatge que podria arribar fins a Lavern-Subirats, zona 3B.

Re: Les zones i la validació al sortir.

Posted: Friday 26/12/2008 0:11
by victorcasta
Miquel wrote:He tingut un problema aquest matí, i no se per que, ha estat amb l'intent de sortir de l'estació de Terrassa (Renfe).
He validat la meva T-10 de 3 Zones a Espanya a FGC a les 7:49 aprox., vaig fins a Martorell per enllaçar amb Rodalies, a les 08:30 aprox valido el bitllet sense problemes a Martorell (Renfe), agafo un R7 direcció Martorell, i vaixo a Cerdanyola (09:22 aprox), canvio de via per agafar un R4 direcció Manresa, i passa a les (09:36), arrivo a Terrassa, i al intentar sortir revalidant el bitllet (09:56 aprox) no em deixa, una màquina em posa que el bitllet està mal introduït, l'altre que no l'he validat, una altre no em posa res. I així 10 minuts, fins que un amable passatger, ha vist que la targeta no em deixava sortir, i m'ha deixat pasar quan ell entrava, sinó encara estaria per allà.
Algú te alguna explicació per aquest fet?, jo no ho entenc Terrassa està a la Zona 3, i de Martorell a Terrassa, és fà Z3-->Z2-->Z3, que són 3 zones a travessar.
Les zones estan subdividides en sectors, i anar d'un sector a l'altre, comptabilitza com una altra zona. D'altra banda, si tens problemes per sortir a Terrassa Renfe, dirigeix-te a la validadora de més a la dreta.

Re: Les zones i la validació al sortir.

Posted: Friday 26/12/2008 15:35
by visir5704
Més genèricament utilitzar l'intèrfon que hi ha en els vestíbuls amb torniquets d'aquestes característiques, de tota manera, atès que això no és factible en cas de la presència d'interventors que hauran de fer regularitzar el bitllet segons les condicions generals de contractació en els casos de situacions irregulars, més adequat seria que abans d'iniciar el viatge s'informés adequadament del nombre de zones del viatge.

Re: Les zones i la validació al sortir.

Posted: Saturday 27/12/2008 17:41
by Miquel
Gràcies per la informació, peró de totes maneres ho trobo injustissim.
Per cert lo de la validadora de Terrassa ja mo van dir, peró en aquell moment estava tancada.

Re: Les zones i la validació al sortir.

Posted: Saturday 27/12/2008 18:28
by victorcasta
Jo no trobaria injust que pogués anar de Sitges a Mataró sense sortir de la zona 3 (en cas que existís una línia de bus que ho fes) i només pagar un bitllet d'1 zona.

Re: Les zones i la validació al sortir.

Posted: Saturday 27/12/2008 20:55
by visir5704
Pot semblar-te injust, però està ben explicat a totes les estacions.

Les validadores es poden configurar localment de diferents maneres i per això no permetia l'obertura automàtica, també pot ser una avaria.
Miquel wrote:Gràcies per la informació, peró de totes maneres ho trobo injustissim.
Per cert lo de la validadora de Terrassa ja mo van dir, peró en aquell moment estava tancada.

Re: Les zones i la validació al sortir.

Posted: Tuesday 30/12/2008 23:21
by UT596001
Em penso que ja no es pot sortir per la validadora que citeu doncs avui he anat a Terrassa, i sempre surto per aquella per no treure el bitllet de la butxaca, avui no era possible sortir per allà i calia sortir per les altres introduint bitllet.

Re: Les zones i la validació al sortir.

Posted: Tuesday 30/12/2008 23:58
by victorcasta
UT596001 wrote:Em penso que ja no es pot sortir per la validadora que citeu doncs avui he anat a Terrassa, i sempre surto per aquella per no treure el bitllet de la butxaca, avui no era possible sortir per allà i calia sortir per les altres introduint bitllet.
La setmana passada la validadora de pas lliure era la que està a l'esquerra de l'habitual. No sé si ho hauran canviat.

Re: Les zones i la validació al sortir.

Posted: Monday 05/01/2009 10:19
by Trenscat
victorcasta wrote:
UT596001 wrote:Em penso que ja no es pot sortir per la validadora que citeu doncs avui he anat a Terrassa, i sempre surto per aquella per no treure el bitllet de la butxaca, avui no era possible sortir per allà i calia sortir per les altres introduint bitllet.
La setmana passada la validadora de pas lliure era la que està a l'esquerra de l'habitual. No sé si ho hauran canviat.
Divendres passat vaig sortir per la validadora de la dreta de tot sense haver de posar bitllet. De tota manera, no seria el primer cop que veuria que en lloc de sortir per la de més a la dreta es surt per la del costat.

Re: Les zones i la validació al sortir.

Posted: Saturday 10/01/2009 18:57
by Miquel
Tinc un altre dubte, si fas transbord (per exemple entre Rodalies i FGC), el compte de zones validades torna a 0 (que al validar al transbord, pots tornar a fer les zones que et permeti fer el títol sense tenir en compte si n'has travessat alguna avans a la primera validació).

Compta des de la primera validació

Posted: Saturday 10/01/2009 19:04
by Guigui
Miquel wrote:Tinc un altre dubte, si fas transbord (per exemple entre Rodalies i FGC), el compte de zones validades torna a 0 (que al validar al transbord, pots tornar a fer les zones que et permeti fer el títol sense tenir en compte si n'has travessat alguna avans a la primera validació).
Es compten totes les zones des de la primera validació. Per tant, si tornes a validar dins l'horari permès, no et descomptarà bitllet nou si no has superat les zones per les quals el títol és vàlid.

Re: Les zones i la validació al sortir.

Posted: Saturday 10/01/2009 20:16
by victorcasta
Miquel wrote:Tinc un altre dubte, si fas transbord (per exemple entre Rodalies i FGC), el compte de zones validades torna a 0 (que al validar al transbord, pots tornar a fer les zones que et permeti fer el títol sense tenir en compte si n'has travessat alguna avans a la primera validació).
No. Les zones es van sumant. Si marques a Mataró amb una T-10 de 3 zones fins a Plaça Catalunya i allà agafes els FGC fins a Terrassa, estàs travessant 6 zones (3 des de Mataró i altres 3 fins a Terrassa).

Re: Les zones i la validació al sortir.

Posted: Saturday 10/01/2009 20:29
by visir5704
5 zones, 3E, 2E, 1, 2C i 3C.
victorcasta wrote:
Miquel wrote:Tinc un altre dubte, si fas transbord (per exemple entre Rodalies i FGC), el compte de zones validades torna a 0 (que al validar al transbord, pots tornar a fer les zones que et permeti fer el títol sense tenir en compte si n'has travessat alguna avans a la primera validació).
No. Les zones es van sumant. Si marques a Mataró amb una T-10 de 3 zones fins a Plaça Catalunya i allà agafes els FGC fins a Terrassa, estàs travessant 6 zones (3 des de Mataró i altres 3 fins a Terrassa).

Re: Les zones i la validació al sortir.

Posted: Saturday 10/01/2009 23:16
by davida
victorcasta wrote: Les zones es van sumant. Si marques a Mataró amb una T-10 de 3 zones fins a Plaça Catalunya i allà agafes els FGC fins a Terrassa, estàs travessant 6 zones (3 des de Mataró i altres 3 fins a Terrassa).
Una cosa que alguna vegada m'ha passat, pero no amb la intenció de fer frau sino per casualitat, es anar de una zona 2 a plaça Catalunya en Renfe, fer unes gestions de quasi 1h, anar a FGC per anar fins a una altre zona 2abans que passessin 1:30 de la primera validació, aleshores la validadora va entendre que era un transbord quan jo pensaba que era una segona validació de 2 zones.

Re: Les zones i la validació al sortir.

Posted: Saturday 10/01/2009 23:36
by victorcasta
davida wrote:
victorcasta wrote: Les zones es van sumant. Si marques a Mataró amb una T-10 de 3 zones fins a Plaça Catalunya i allà agafes els FGC fins a Terrassa, estàs travessant 6 zones (3 des de Mataró i altres 3 fins a Terrassa).
Una cosa que alguna vegada m'ha passat, pero no amb la intenció de fer frau sino per casualitat, es anar de una zona 2 a plaça Catalunya en Renfe, fer unes gestions de quasi 1h, anar a FGC per anar fins a una altre zona 2abans que passessin 1:30 de la primera validació, aleshores la validadora va entendre que era un transbord quan jo pensaba que era una segona validació de 2 zones.
Però també podria ser un altre transbord dins de la zona 1, per això et passava el títol. Si a l'estació final haguessis hagut de validar el títol no t'hauria deixat sortir.

Re: Les zones i la validació al sortir.

Posted: Monday 12/01/2009 18:40
by Miquel
Vaja, si s'arriva a poder, és podrien fer recorreguts llargs estalviante diners per exemple: Sants-Martorell i després Martorell Central-Sant Vicenç Castellgalí amb FGC.

Posted: Tuesday 13/01/2009 19:48
by Ecomobisostrans
Si que es pot, si, ho vaig preguntar fa temps i em van dir que mentres jo fiqui un bitllet que correspongui a les zones per les que viatjo amb aquell transport en concret i la màquina l'accepti, puc fer el trajecte encara que vingui d'un altre lloc per que jo no tinc per que saber si faig enllaç o no faig enllaç, per exemple, un dia vaig anar amb T-10 de 1 zona de Molins de Rei a la floresta i allà vaig agafar FGC fins Les Planes. Lo que no val es fer-ho directe, però si canvies de transport, si. De fet els que van de Manresa a UAB la majoria enllacen a Martorell-central per poder anar amb 4 zones enlloc de 5. Una altra cosa es que si aquell trajecte esta "complet" amb les zones que portes fetes ja no et deixara passar o et validara un altre bitllet, es a dir, si amb el 2n transport no hi ha possibilitat de fer aquell enllaç sense superar el nombre de zones que et marca la teva tarja. Però aixo nomes val amb els titols de viatges limitats, amb els de viatges il·limitats es diferent, perque quan valides per 1r cop ja et fixa concretament per quines zones val. Ara, amb els d'il·limitats l'estalvi encara es major: No cal ni fer enllaç, nomes saber on fer la 1ª validació. Aqui esta ben detallat: http://www.laptp.org/forum/index.php?showtopic=469
Sequint amb l'exemple de Manresa-UAB: Els que van amb titol de viatges ilimitats i son una mica llestos el compren de 3 zones, fan la 1ª validacio a Vacarisses i van nomes amb RENFE, o amb RENFE+FGC amb enllaç a Sabadell Centre-Rambla.

Re:

Posted: Tuesday 13/01/2009 20:52
by victorcasta
Ecomobisostrans wrote:Si que es pot, si, ho vaig preguntar fa temps i em van dir que mentres jo fiqui un bitllet que correspongui a les zones per les que viatjo amb aquell transport en concret i la màquina l'accepti, puc fer el trajecte encara que vingui d'un altre lloc per que jo no tinc per que saber si faig enllaç o no faig enllaç, per exemple, un dia vaig anar amb T-10 de 1 zona de Molins de Rei a la floresta i allà vaig agafar FGC fins Les Planes. Lo que no val es fer-ho directe, però si canvies de transport, si. De fet els que van de Manresa a UAB la majoria enllacen a Martorell-central per poder anar amb 4 zones enlloc de 5. Una altra cosa es que si aquell trajecte esta "complet" amb les zones que portes fetes ja no et deixara passar o et validara un altre bitllet, es a dir, si amb el 2n transport no hi ha possibilitat de fer aquell enllaç sense superar el nombre de zones que et marca la teva tarja. Però aixo nomes val amb els titols de viatges limitats, amb els de viatges il·limitats es diferent, perque quan valides per 1r cop ja et fixa concretament per quines zones val. Ara, amb els d'il·limitats l'estalvi encara es major: No cal ni fer enllaç, nomes saber on fer la 1ª validació. Aqui esta ben detallat: http://www.laptp.org/forum/index.php?showtopic=469
Sequint amb l'exemple de Manresa-UAB: Els que van amb titol de viatges ilimitats i son una mica llestos el compren de 3 zones, fan la 1ª validacio a Vacarisses i van nomes amb RENFE, o amb RENFE+FGC amb enllaç a Sabadell Centre-Rambla.
En el mateix cas que descrius Molins de Rei - La Floresta en bus i La Floresta - Les Planes en FGC, amb una T-10 d'1 zona, si a l'estació de Les Planes hi hagués validació al sortir no haguessis pogut sortir. Per tant, s'ha de tenir en compte si l'estació de destinació té validació al sortir o no.

D'altra banda, la picaresca dels títols il·limitats, crec que és això, picaresca, i que no és legal.

Re:

Posted: Tuesday 13/01/2009 22:50
by visir5704
La combinació t-10 d'una zona urbà Molins de Rei-La Floresta i FGC La Floresta-Les Planes no fa transbord gratuït, en sentit contrari tampoc, i es tracta d'un desplaçament de 3 zones, 1, 2C i 2B, sí que en faria en el cas d'un Sant Cugat Molins de Rei, però en el moment que entessis a Molins de Rei series un viatger desprovist de bitllet, de tota manera és possible que tampoc et fes transbord gratuït, ja que és possible que aquest autobús tingui prohibició de tràfic dins de Sant Cugat.

En el cas dels títols il·limitats la normativa parla clarament que l'origen del bitllet és la primera validació i no l'origen del viatge, tot i això tècnicament si l'origen del viatge implica un excés de zones en el desplaçament, a Renfe no es permet tècnicament ara, tot i això de vegades diferents versions del programari dels torniquets fan que es permeti o no

En qualsevol cas la normativa no la fan els torniquets, no ens confonguem.
Ecomobisostrans wrote:Si que es pot, si, ho vaig preguntar fa temps i em van dir que mentres jo fiqui un bitllet que correspongui a les zones per les que viatjo amb aquell transport en concret i la màquina l'accepti, puc fer el trajecte encara que vingui d'un altre lloc per que jo no tinc per que saber si faig enllaç o no faig enllaç, per exemple, un dia vaig anar amb T-10 de 1 zona de Molins de Rei a la floresta i allà vaig agafar FGC fins Les Planes. Lo que no val es fer-ho directe, però si canvies de transport, si. De fet els que van de Manresa a UAB la majoria enllacen a Martorell-central per poder anar amb 4 zones enlloc de 5. Una altra cosa es que si aquell trajecte esta "complet" amb les zones que portes fetes ja no et deixara passar o et validara un altre bitllet, es a dir, si amb el 2n transport no hi ha possibilitat de fer aquell enllaç sense superar el nombre de zones que et marca la teva tarja. Però aixo nomes val amb els titols de viatges limitats, amb els de viatges il·limitats es diferent, perque quan valides per 1r cop ja et fixa concretament per quines zones val. Ara, amb els d'il·limitats l'estalvi encara es major: No cal ni fer enllaç, nomes saber on fer la 1ª validació. Aqui esta ben detallat: http://www.laptp.org/forum/index.php?showtopic=469
Sequint amb l'exemple de Manresa-UAB: Els que van amb titol de viatges ilimitats i son una mica llestos el compren de 3 zones, fan la 1ª validacio a Vacarisses i van nomes amb RENFE, o amb RENFE+FGC amb enllaç a Sabadell Centre-Rambla.