Quins són els avantatges dels metros amb pneumàtics?

Serveis de RENFE fora de Catalunya i resta de companyies i països, així com temes ferroviaris sense ubicació geogràfica concreta.
Servicios de RENFE fuera de Cataluña y resto de compañías y paises, así como temas ferroviarios sin ubicación geográfica concreta.
Post Reply
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Quins són els avantatges dels metros amb pneumàtics?

Post by metring »

Ja se'n ha parlat algun cop de metros que circulen amb pneumàtics, com alguns de París, en coneixeu més casos? Quins són els avantatges i inconvenients d'aquest sistema, apart de l'arrencada i frenada més suaus?
User avatar
JaMiRo!
N10
N10
Posts: 3548
Joined: Saturday 17/09/2005 0:38
Location: Olesa de Montserrat

Re: Quions són els avantatges dels metros amb pneumàtics?

Post by JaMiRo! »

Ara se m'ocorren:

Avantatges: possibilitat de construïr rampes amb major desnivell; major confort per al passatge; menors vibracions transmeses cap a edificis i cap al carrer; frenada i acceleració en menor distància que els sistemes convencionals (compte perquè malgrat això, hi ha uns límits de confort per la qual cosa a l'hora de la veritat el que resulta atractiu és la frenada en poca distància, sobretot en casos d'emergència).

Inconvenients: infraestructura més cara; material mòbil més car; manteniment més car; despesa energètica major que el sistema convencional.

Salut!

;)
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Re: Quions són els avantatges dels metros amb pneumàtics?

Post by wefer »

Pel que he pogut veure a París, els avantatges dels pneumàtics són gairebé nuls.
Els trens amb pneumàtics són molt més sorollosos i el seu funcionament és molt poc suau... van donant bots tota l'estona. A sobre, presenta una complicació a les vies més que considerable.
Els suposats avantatges de rampes i acceleració/frenada, també són poc clars. Qui conegui Lisboa, per exemple, veurà com els vehicles amb rails poden vèncer rampes molt importants sense problemes, més de les que es troben a les línies de metro amb pneumàtics. I pel que fa a l'acceleració i la frenada, al final resulta que tampoc s'aprofiten els nivells otorgats pels peneumàtics perquè el passatge aniria a parar a terra.

Total: els trens amb pneumàtics semblen ser un invent que no aporta cap solució i sí molts problemes.
User avatar
calisay
N7
N7
Posts: 321
Joined: Friday 05/06/2009 14:14
Location: LLacuna L4

Tren de rodadura sobre pneumàtics

Post by calisay »

Algú sap quin pendent màxim poden superar sense problemes d'adherència? :D
El licor Calisay no se bebe, se saborea
User avatar
Javi M
N9
N9
Posts: 1618
Joined: Wednesday 18/11/2009 16:49
Location: Sant Feliu

Adherència o potència

Post by Javi M »

La vertitar, jo suposo que un tren amb pneumàtics ha de tenir un pendent màxim determinat per la potència i no per l'adherència.
Pero ja dic que només és una suposició, a més de que també dependrà del tren
User avatar
Lluita1714
N9
N9
Posts: 1964
Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
Location: Aigüestoses

Re: Quins són els avantatges dels metros amb pneumàtics?

Post by Lluita1714 »

Jo l'avantatge que li trobo és l'encant del seu soroll i moviment per als aficionats al ferrocarril :roll:

Ara seriosament, són terribles, amés, a Paris vaig veure que hi havia petites pendents sobretot a les sortides de l'estació, però realment és una ciutat plana, i la pitjor pendent que poden tenir és el seu canvi de soterrat a viaducte, per tant són desnivells completament inútils, que ja es podien haver plantejat quan es van construir, per no haver de posar trens amb pneumàtics, però l'únic que tenim així aquí serà l'L10 i no ho necessitarà.
I tot i així, si fos per una línia amb molt, molt més de pendent, com ara una de les línies de metro de Lyon, que s'acaba convertint gairebé en funicular, se l'enganxa amb un sistema automàtic i amunt.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
User avatar
Kane_84
N5
N5
Posts: 145
Joined: Sunday 27/06/2010 14:30
Location: Artigues|Sant Adrià L2 - Llefià L10

Re: Quins són els avantatges dels metros amb pneumàtics?

Post by Kane_84 »

Lo curioso es que la línea C de Lyon, que es la que usa el sistema de cremallera, es la única línea de la ciudad a la que no le pusieron ruedas pneumaticas. Este sistema termina siendo ruidoso de todas maneras, porque el roce con la pista del pneumatico genera mucho ruido, y además mucho calor. Yo no acabo de verle el provecho a este sistema, pero en paises francofonos parece gustar, lo tienen en París, Lyon, Marsella, Lille y Montreal. Otras ciudades como México D.F. y Torino también, algo le verán.
User avatar
calisay
N7
N7
Posts: 321
Joined: Friday 05/06/2009 14:14
Location: LLacuna L4

Re: Tren de rodadura sobre pneumàtics

Post by calisay »

calisay wrote:Algú sap quin pendent màxim poden superar sense problemes d'adherència? :D
però...tècnicament (o per normativa), hi ha un valor màxim de pendent?
El licor Calisay no se bebe, se saborea
User avatar
He2/2
N4
N4
Posts: 63
Joined: Wednesday 28/09/2005 23:00
Location: Viladecavalls (Vallès Occidental)
Contact:

Re: Quins són els avantatges dels metros amb pneumàtics?

Post by He2/2 »

Si no vaig equivocat, a París les rampes màximes són de 40 mil·lèssimes, tant a les linies "fer" com a les línies "pneu". El principal aventatge és a les acceleracions i desacceleracions.
josep_serre
N9
N9
Posts: 2158
Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contact:

Re: Quins són els avantatges dels metros amb pneumàtics?

Post by josep_serre »

El motiu que sempre s'ha donat oficialment de cara a defendre aquest invent és que disminueix el soroll, cosa que tots posem ja bastant en dubte, i per això s'ha posat en línies que surten a l'exterior.

Jo m'imagino però que es deuria posar com una mena d'experiment per acabar podent exportar la tecnologia com finalment han fet.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
User avatar
metro3001
N5
N5
Posts: 130
Joined: Monday 26/03/2007 23:40

Re: Quins són els avantatges dels metros amb pneumàtics?

Post by metro3001 »

Segons tinc entés, amb el sistema de pneumàtics, les acceleracions i frenades son entre un 10-12% més ràpides que en via normal.
També es fa servir per reduir el soroll als viaductes exteriors, que si així fan soroll, amb via normal,"ni te cuento..."
Tant una "excusa" com l´altre, son reals. Amb els temes d´acceleració i frenada, guanyen molt temps, les linies de més trànsit i demanda com poden ser la 1 y la 4.
Si algú em pot explicar com poder postejar un retall de só al forum, veureu com es l´acceleracio d´un tren normal (mf 67)
i com es la d´un tren amb pneus (mp 73)
metro3001
josep_serre
N9
N9
Posts: 2158
Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contact:

Re: Quins són els avantatges dels metros amb pneumàtics?

Post by josep_serre »

A la Viquipèdia trobareu una explicació sobre el metro de pneumàtics, aquí us passo el link de l'article en espanyol.

http://es.wikipedia.org/wiki/Metro_de_neum%C3%A1ticos

Entre les avantatges parla de la pujada de pendents pronunciades, cosa que no és del tot veritat ja que hi ha vehicles tramviaris amb tracció integral que pugen pendets del mateix ordre, es parla del soroll però alhora es parla que en els túnels s'incrementa el soroll, personalment jo el metro de pneumàtics sempre l'he trobat més sorollós, alhora el metro de pneumàtics és molt més vulnerable davant de situacions climatològiques adverses, l'acceleració realment és millor en el cas del VAL tot i que la velocitat de circulació normal és semblant a la d'un metro ferroviari o inferior, no hi trobo una diferència significativa en el metro de París quant a l'acceleració, i el que està clar, el metro de pneumàtics és molt costós, consumeix molta més energia, genera més calor i per tant els túnels s'han de ventilar més , és més costós de disseny i manteniment.

Pàgina crítica sobre el metro de pneumàtics

http://www.quoimaligne.fr/ligne-de-metr ... -sur-pneu/
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
Post Reply

Return to “Ferrocarril en general”