Page 1 of 5
Obres a Arc de Triomf Renfe-metro
Posted: Saturday 10/01/2009 22:42
by liniadelRipollés
Nota de l'administració: fil retitulat, per donar cabuda al seguiment de les obres d'Arc de Triomf
pel que sembla és previst ampliar andanes per la banda estació del nord, per tal de tenir una longitud total de dos-cents metres.
Re: Ampliació andanes Arc de Triomf
Posted: Saturday 10/01/2009 22:46
by visir5704
Una bona cosa que permetrà tenir 465 en doble a Rodalies Barcelona, la resta d'estacions si no ho admeten són molt més fàcils d'adaptar, penso que per una mica més es podria ampliar la longitud de l'andana per 225 metres i permetre 447 en triple de cara a dies o trens amb demanda molt excepcional.
Re: Ampliació andanes Arc de Triomf
Posted: Saturday 10/01/2009 22:47
by sortrens
Et refereixes les andanes de la L1 no? Ho dic perque fa temps deien de ajuntar les vies de metro i Renfe i fer una cosa semblant com a Catalunya però diferent, més innovador, original.
Re: Ampliació andanes Arc de Triomf
Posted: Saturday 10/01/2009 22:49
by sortrens
jajaja visir5704, de fet he publicat la meva resposta abans que tú però he tingut una falla al pc i me l'ha publicat un minut després. jajaj. Coses de l'informàtica.
Re: Ampliació andanes Arc de Triomf
Posted: Saturday 10/01/2009 22:50
by liniadelRipollés
Andanes de rodalies, no ho havia especificat. Actualment les andanes fan 172m.
sortrens wrote:Et refereixes les andanes de la L1 no? Ho dic perque fa temps deien de ajuntar les vies de metro i Renfe i fer una cosa semblant com a Catalunya però diferent, més innovador, original.
Andanes curtes
Posted: Saturday 10/01/2009 23:10
by UT440_132M
liniadelRipollés wrote:Andanes de rodalies, no ho havia especificat. Actualment les andanes fan 172m.
sortrens wrote:Et refereixes les andanes de la L1 no? Ho dic perque fa temps deien de ajuntar les vies de metro i Renfe i fer una cosa semblant com a Catalunya però diferent, més innovador, original.
Recordo, que quan hi havien les anyorades 440 de dos cotxes, quan al cap de setmana (els divendres sobretot), es feien triples composicions ( 3 + 2 + 2), l'ultima porta de l'ultim cotxe quedava fora de l'andana, tot i així, seràn una feina bastant dura, i no sé si la volta del túnel direcció P. Catalunya, suporta alguna càrrega a sobre (paret mestre que en diriem). Portarà bastants problemes, ja ho veig ara que encara no han començat.
Ajuntar què
Posted: Saturday 10/01/2009 23:35
by Guigui
sortrens wrote:Et refereixes les andanes de la L1 no? Ho dic perque fa temps deien de ajuntar les vies de metro i Renfe i fer una cosa semblant com a Catalunya però diferent, més innovador, original.
És impensable que ajuntin les vies del metro i Renfomentadif. Com si ja no tinguéssim prou maldecaps.
Si el que vols dir és ajuntar andanes, també ho dubto a causa de les barreres tarifàries.
Re: Ajuntar què
Posted: Saturday 10/01/2009 23:39
by sortrens
Guigui wrote:sortrens wrote:Et refereixes les andanes de la L1 no? Ho dic perque fa temps deien de ajuntar les vies de metro i Renfe i fer una cosa semblant com a Catalunya però diferent, més innovador, original.
És impensable que ajuntin les vies del metro i Renfomentadif. Com si ja no tinguéssim prou maldecaps.
Si el que vols dir és ajuntar andanes, també ho dubto a causa de les barreres tarifàries.
Volia dir ajuntar andanes només. De totes maneres sobre les barreres tarifàries no hauria d'haver problema per això estan els revisors en el cas d'aquesta estació esclar.
Revisors a l'RMB
Posted: Saturday 10/01/2009 23:43
by Guigui
sortrens wrote:Volia dir ajuntar andanes només. De totes maneres sobre les barreres tarifàries no hauria d'haver problema per això estan els revisors en el cas d'aquesta estació esclar.
Amb la política de personal i de control de bitllets que impera entre tots els operadors ferroviaris de l'RMB, t'asseguro que aquesta no és la solució.
Re: Ajuntar què
Posted: Saturday 10/01/2009 23:44
by victorcasta
sortrens wrote:Volia dir ajuntar andanes només. De totes maneres sobre les barreres tarifàries no hauria d'haver problema per això estan els revisors en el cas d'aquesta estació esclar.
Les parets que separen les estacions d'Adif i de Metro no estan per fer bonic. Suporten les tres bòvedes i retirar-les significaria haver d'enderrocar tota l'estació i fer-la de nou. Això, sumat a que l'estació es troba a sota d'edificis, complicaria la obra, la prolongaria en el temps, fets que l'encararien d'una manera desorbitada.
Re: Ajuntar què
Posted: Saturday 10/01/2009 23:58
by sortrens
victorcasta wrote:sortrens wrote:Volia dir ajuntar andanes només. De totes maneres sobre les barreres tarifàries no hauria d'haver problema per això estan els revisors en el cas d'aquesta estació esclar.
Les parets que separen les estacions d'Adif i de Metro no estan per fer bonic. Suporten les tres bòvedes i retirar-les significaria haver d'enderrocar tota l'estació i fer-la de nou. Això, sumat a que l'estació es troba a sota d'edificis, complicaria la obra, la prolongaria en el temps, fets que l'encararien d'una manera desorbitada.
Ok totalment d'acord no ho sabia, es que no soc tant expert. Jo només donava una opinió que fos més fàcil per el usuari, es adir que posin més facilitats en fusionar maquines validadores i que les linies de Rodalies que operan dintre de BArcelona per tal que estan en la primera corona no posar una barrera tarifaria. Entenc que hi ha gent que paga més Zones i que amb l'excusa que no hi hagin barreras poden pagar Zona 1 fent vuere que van el metro quan es Zona 6 i van agafar un rodalies o el que sigui per això he fet el comentari de que per això ja hi han revisors que han d'evitar això. Això que m'expliques de les columnes no ho sabia ara t'agraeixo que m'ho expliquis. Moltes Gràcies Company
jaja
Re: Ajuntar què
Posted: Sunday 11/01/2009 0:19
by visir5704
Les validadores no es poden fusionar perquè han de ser independents per qüestions estadístiques i comptables.
sortrens wrote:victorcasta wrote:sortrens wrote:Volia dir ajuntar andanes només. De totes maneres sobre les barreres tarifàries no hauria d'haver problema per això estan els revisors en el cas d'aquesta estació esclar.
Les parets que separen les estacions d'Adif i de Metro no estan per fer bonic. Suporten les tres bòvedes i retirar-les significaria haver d'enderrocar tota l'estació i fer-la de nou. Això, sumat a que l'estació es troba a sota d'edificis, complicaria la obra, la prolongaria en el temps, fets que l'encararien d'una manera desorbitada.
Ok totalment d'acord no ho sabia, es que no soc tant expert. Jo només donava una opinió que fos més fàcil per el usuari, es adir que posin més facilitats en fusionar maquines validadores i que les linies de Rodalies que operan dintre de BArcelona per tal que estan en la primera corona no posar una barrera tarifaria. Entenc que hi ha gent que paga més Zones i que amb l'excusa que no hi hagin barreras poden pagar Zona 1 fent vuere que van el metro quan es Zona 6 i van agafar un rodalies o el que sigui per això he fet el comentari de que per això ja hi han revisors que han d'evitar això. Això que m'expliques de les columnes no ho sabia ara t'agraeixo que m'ho expliquis. Moltes Gràcies Company
jaja
Re: Ampliació andanes Arc de Triomf
Posted: Tuesday 13/01/2009 18:56
by Enric
Avui el diari El Periódico escriu sobre l'ampliació de las andanes.
Els titulars: Arc de Triomf allarga las andanes per als nous trens de Renfe.
Les plataformes de 200 metres s'afegeixen a les obras de reforma integral de l'estació.
El article es bastant llarg, ara el periodista que la escrit no deu anar mai amb rodalies, diu que per allá pasa la L-1 del metro, la C-7 de rodalies i aquí es el mes curios i la C-2, tot sabem que no es aixis,(a part que ara circulin per la nit 3 trens) i no diu res ni de la C-3 i C-4, es veu que aquestas últimas o no existeixen o van per altre lloc.
Re: Ampliació andanes Arc de Triomf
Posted: Tuesday 13/01/2009 22:29
by pukyxd
Enric wrote:Avui el diari El Periódico escriu sobre l'ampliació de las andanes.
Els titulars: Arc de Triomf allarga las andanes per als nous trens de Renfe.
Les plataformes de 200 metres s'afegeixen a les obras de reforma integral de l'estació.
El article es bastant llarg, ara el periodista que la escrit no deu anar mai amb rodalies, diu que per allá pasa la L-1 del metro, la C-7 de rodalies i aquí es el mes curios i la C-2, tot sabem que no es aixis,(a part que ara circulin per la nit 3 trens) i no diu res ni de la C-3 i C-4, es veu que aquestas últimas o no existeixen o van per altre lloc.
També diu que l'ampliació d'andanes es fa perquè hi càpiguen les dobles de 447 i jo diria que aquestes i caben relativament bé. També esmenta els nous CIVIA.
L'enllaç
Posted: Tuesday 13/01/2009 22:41
by Guigui
Aquí teniu l'
enllaç a aquesta perla de rigor periodístic.
Re: Obres a Arc de Triomf Renfe-metro
Posted: Friday 20/02/2009 8:51
by metring
http://es.noticias.yahoo.com/5/20090219 ... a5357.html
Un dels accessos a l'estació d'Arc de Triomf de Barcelona tanca fins al desembre
Europa Press
L'accés del passeig de Sant Joan de l'intercanviador d'Arc de Triomf de Barcelona tancarà des de les 22.00 hores de demà fins al desembre per les obres per ampliar el vestíbul i adaptar-lo a persones amb mobilitat reduïda, segons ha informat avui la Conselleria de Política Territorial i Obres Públiques en un comunicat. Seguir leyendo el arículo
Els usuaris podran accedir a l'estació, que comparteixen la Línia 1 del metro i Rodalies Renfe, a través de les entrades del carrer Nàpols. L'accés de la plaça d'André Malraux quedarà anul·lat durant el cap de setmana per habilitar un nou vestíbul provisional a nivell de superfície que s'obrirà dilluns al carrer de Ribes.
El projecte preveu crear dos vestíbuls que sumaran més de 5.200 metres quadrats en un punt pel qual passen 16.000 usuaris diaris. Quan es completin les obres del vestíbul del passeig de Sant Joan s'obrirà un nou accés més a prop de l'avinguda de Vilanova. Les obres tenen un pressupost de 33 milions d'euros i es preveuen completar durant el segon semestre del 2010.
Barreres entre Renfe i metro: a un costat sí, a l'altre no
Posted: Wednesday 04/03/2009 16:07
by Guigui
Per cert, avui m'he fixat que, mentre a la sortida Pg. de St. Joan hi ha barreres tarifàries per separat per a metro i Renfomentadif, els dos operadors no estan separats pel costat Nàpols.
Re: Barreres entre Renfe i metro: a un costat sí, a l'altre no
Posted: Thursday 05/03/2009 10:59
by EUKibo
Guigui wrote:Per cert, avui m'he fixat que, mentre a la sortida Pg. de St. Joan hi ha barreres tarifàries per separat per a metro i Renfomentadif, els dos operadors no estan separats pel costat Nàpols.
Esque jo penso que no els hi costa res fer una espècie de pacte excepcional a TMB i Renfe per a establir validadores conjuntes si això suposa una millora de la mobilitat dels passatgers.
Podrien fer una fòrmula de 50-50% dels beneficis i au! No els hi ve d'aquí...
Re: Obres a Arc de Triomf Renfe-metro
Posted: Monday 27/04/2009 8:54
by metring
Continuació de la notícia que apareix a http://transport.cat/viewtopic.php?f=2& ... 72#p131372
El otro gran intercambiador actualmente en ejecución es el de Arc de Triomf (L1-cercanías), valorado en 30,7 millones. Se está trabajando en la ampliación y adaptación a PMR del vestíbulo del paseo de Sant Joan. En una segunda fase se actuará en el de la plaza André Malraux, en coordinación con la remodelación de la estación de tren. La previsión es que las obras acaben en el 2010.
Re: Obres a Arc de Triomf Renfe-metro
Posted: Thursday 11/06/2009 10:50
by metring
De La Vanguardia en paper. Que no passi com amb el Born!!!
:
Un puente sobre el Rec Comtal
Las obras del intercambiador del metro y Renfe del Arc de Triomf han dejado al descubierto restos del Rec Comtal, la gran acequia que desde el siglo X hasta
el XIX llevaba agua desde la zona alta del actual Sant Andreu hacia el Pla de Barcelona
y la ciudad. Entre estos destaca un puente sobre el canal de riego. El tramo con el
puente, en bastante buen estado, se halla en un solar en la confluencia de la calle Roger de Flor y la avenida Vilanova. Gisa, la empresa pública que lleva a cabo las obras del intercambiador, está a la espera de que la dirección general de Patrimoni Cultural de la Generalitat le comunique su decisión sobre qué hacer con estos restos. Un portavoz de Gisa
explicó que el estudio de los restos no ha afectado al calendario de las obras del intercambiador, porque, como en muchas obras de Barcelona, esta se planificó teniendo en
cuenta la posibilidad de hallar elementos de interés en el subsuelo. / L. Sierra