Page 1 of 2
Estació d'Arc de Triomf Renfe, necessària?
Posted: Monday 12/01/2009 14:46
by cristian26
Nota de l'administració: fil provinent de http://transport.cat/viewtopic.php?f=2&t=8629
Parlo des de la total ignorància i demanant la opinió dels experts del fòrum: Realment trobeu que l'estació d'Arc de Triomf té una posició estratègica dins la xarxa de ferrocarril de Barcelona, tenint en compte com està d'aprop l'estació de Plaça Catalunya? A part, només té correspondència amb metro L1, i l'estació d'autobusos que queda una mica lluny. Què n'opineu?
Re: Ampliació andanes Arc de Triomf
Posted: Monday 12/01/2009 14:47
by metring
cristian26 wrote:Parlo des de la total ignorància i demanant la opinió dels experts del fòrum: Realment trobeu que l'estació d'Arc de Triomf té una posició estratègica dins la xarxa de ferrocarril de Barcelona, tenint en compte com està d'aprop l'estació de Plaça Catalunya? A part, només té correspondència amb metro L1, i l'estació d'autobusos que queda una mica lluny. Què n'opineu?
Donat l'interès de la teva proposta, si no t'importa, vaig a separar el missatge en un fil nou, amb una enquesta.
Re: Estació d'Arc de Triomf Renfe, necessària?
Posted: Monday 12/01/2009 16:06
by Platanito
Té interès per l'estació d'autobusos, però gens per la de metro: ja n'hi ha a les estacions col.laterals (Catalunya, Clot i Sant Andreu Arenal, totes tres amb L1, Clot amb L2 i Catalunya amb L3 i FGC Vallès). Si es tanqués l'estació de bus, s'hauria de tancar la de tren, que nomès faria que entorpir la ara ja massa llarga travessa de Barcelona. Té nassos trigar gairebé mitja hora de l'Hospitalet a Montcada sense veure la llum del dia!
Com de costum, voto per l'opció que no hi és: és necessària per l'estació d'autobusos, però de cap manera per la de metro.
Re: Estació d'Arc de Triomf Renfe, necessària?
Posted: Monday 12/01/2009 16:12
by Vox
cristian26 wrote:Nota de l'administració: fil provinent de http://transport.cat/viewtopic.php?f=2&t=8629
Parlo des de la total ignorància i demanant la opinió dels experts del fòrum: Realment trobeu que l'estació d'Arc de Triomf té una posició estratègica dins la xarxa de ferrocarril de Barcelona, tenint en compte com està d'aprop l'estació de Plaça Catalunya? A part, només té correspondència amb metro L1, i l'estació d'autobusos que queda una mica lluny. Què n'opineu?
Lluny? Però si només sortir al carrrer la tens al costat
Vox
La tancaria
Posted: Monday 12/01/2009 17:22
by Guigui
Vist que l'estació d'autobusos té els dies comptats (o, com a mínim, el seu trànsit serà reduït dràsticament) amb l'obertura de la Sagrera, i que Glòries, el dia que existeixi, no caurà massa lluny, crec que el millor és tancar-la.
Una cosa ben diferent és la realitat, amb els milions que hi invertiran per renovar-la.
Re: Estació d'Arc de Triomf Renfe, necessària?
Posted: Monday 12/01/2009 18:25
by canalcole
Jo he votat: Si, està bé tenir-la, tot i no ser gaire important.
La resposta es ben clara. Hi ha força gent que l'utilitza, està bé tenir-la.
Re: Estació d'Arc de Triomf Renfe, necessària?
Posted: Monday 12/01/2009 18:35
by Platanito
canalcole wrote:Jo he votat: Si, està bé tenir-la, tot i no ser gaire important.
La resposta es ben clara. Hi ha força gent que l'utilitza, està bé tenir-la.
Clar, i si fessim una estació de rodalies cada 500 metres, com les de metro, totes tindrien els seus usuaris. El problema és que llavors ningú no agafaria rodalies per anar del Baix Llobregat cap al Maresme o el Vallès Oriental, ja que trigaria més d'una hora en creuar Barcelona per un túnel fent una parada cada dos minuts. De fet aquest servei ja existeix, es diu metro, i qui vol anar d'una punta de la ciutat a l'altra tria abans rodalies o el cotxe si no és hora punta.
Amb l'estació d'autobús traslladada i Glòries oberta, s'ha de tancar Arc de Triomf, que evidentment no s'ha de remodelar
so pena d'incòrrer en despilfarrament de diners públics.
Re: La tancaria
Posted: Monday 12/01/2009 18:46
by Vox
Guigui wrote:Vist que l'estació d'autobusos té els dies comptats (o, com a mínim, el seu trànsit serà reduït dràsticament) amb l'obertura de la Sagrera, i que Glòries, el dia que existeixi, no caurà massa lluny, crec que el millor és tancar-la.
Una cosa ben diferent és la realitat, amb els milions que hi invertiran per renovar-la.
Glòries, si de cas, provocaria el tancament de Clot. I Arc de Triomf doncs no se, no la renovarien d'aquesta manera si tinguès pocs anys de vida. A Clot suposo que faran una reforma lleugera però la d'Arc de Triomf te pinta de ser unaltre historia.
La cosa podria quedar: Sants-Catalunya-Triomf-Glòries-Sagrera, tampoc em sembla massa (es una més que ara), i ho diu un que cada matí ha de creuar BCN de Badalona a Sants (i l'any passat de Badalona a Sant Feliu).
Vox
Re: Estació d'Arc de Triomf Renfe, necessària?
Posted: Monday 12/01/2009 21:49
by Renfe451
He votat que sí que és necessària, però no es del tot important.
Salutacions
Re: Estació d'Arc de Triomf Renfe, necessària?
Posted: Monday 12/01/2009 22:50
by Mako448
Que bé,voleu que desparegui la que consideo l'única estació de rodalies amb una conexió del metro decent!
Ja m'agradaria a mès que totes les conexions metro-rodalies fossin com la d'Arc de Triomf,pero lamentablement no es així.
Re: Estació d'Arc de Triomf Renfe, necessària?
Posted: Tuesday 13/01/2009 8:21
by metring
Mako448 wrote:Que bé,voleu que desparegui la que consideo l'única estació de rodalies amb una conexió del metro decent!
Ja m'agradaria a mès que totes les conexions metro-rodalies fossin com la d'Arc de Triomf,pero lamentablement no es així.
D'acord, de metro-rodalies si, però de rodalies d'una via a l'altre, dirèctament, és una tortura!!!!!!!!!!!!!!!!!
Re: Estació d'Arc de Triomf Renfe, necessària?
Posted: Tuesday 13/01/2009 12:41
by genissimon
Arc de Triomf és la correspondència entre les línies de renfe-rodalies 1 (Mataró i Maçanet) i les 3 (Vic i Puigcerdà) i la 4 Nord (Manresa i Lleida).
Jo no la tancaria, donat el col·lapse que, llavors sí, patiria pl. Catalunya.
Tot i que la poca distància que la separa de pl. Catalunya (aproximadament uns 1000 metres) és molt reduïda per a una xarxa ferroviària de rodalies. Tot i que si estigués en un millor estat, sobretot pel que fa a la accessibilitat i la interconnexió amb l'estació de busos (*), altra cosa seria.
* No entenc com al 1992, quan van construir l'estació de busos no van fer una connexió directa entre metro (i per tant, renfe) i el vestíbul de l'estació de busos sense haver de sortir "al carrer". Connexió que, si no recordo malament, havia existit en els temps que l'actual estació de busos simultaniejava el servei ferroviari amb l'estació subterrània d'Arc de Triomf.
Salut !!
Re: Estació d'Arc de Triomf Renfe, necessària?
Posted: Tuesday 13/01/2009 17:28
by Ecomobisostrans
A la practica la majoria de gent utilitza pl.Catalunya per fer l'enllaç, per motius obvis.
Re: Estació d'Arc de Triomf Renfe, necessària?
Posted: Tuesday 13/01/2009 18:34
by wertymetrotren
jo crec es tendrien que posar dues andanes mes aixi no tendrien tants ambusos
Re: Estació d'Arc de Triomf Renfe, necessària?
Posted: Tuesday 13/01/2009 19:04
by Enric
I votat que si per la conexió amb la L-1 i l'estació de busus.
Amb un article avui a El Periódico diuan que pasen per las dos estacions cada día 16.000 viatgers,i després de las obras crec que millorará molt tot que ben bona falta fa.
Re: Estació d'Arc de Triomf Renfe, necessària?
Posted: Tuesday 13/01/2009 19:51
by canalcole
metring wrote:Mako448 wrote:Que bé,voleu que desparegui la que consideo l'única estació de rodalies amb una conexió del metro decent!
Ja m'agradaria a mès que totes les conexions metro-rodalies fossin com la d'Arc de Triomf,pero lamentablement no es així.
D'acord, de metro-rodalies si, però de rodalies d'una via a l'altre, dirèctament, és una tortura!!!!!!!!!!!!!!!!!
Només hi he estat una vegada, i mi vaig cansar... puja escales,baixa escales, i a sobre venia de St.AA, que ja en vaig pujar i baixar unes quantes...
Re: Estació d'Arc de Triomf Renfe, necessària?
Posted: Tuesday 13/01/2009 20:00
by wertymetrotren
genissimon wrote:Arc de Triomf és la correspondència entre les línies de renfe-rodalies 1 (Mataró i Maçanet) i les 3 (Vic i Puigcerdà) i la 4 Nord (Manresa i Lleida).
Jo no la tancaria, donat el col·lapse que, llavors sí, patiria pl. Catalunya.
Tot i que la poca distància que la separa de pl. Catalunya (aproximadament uns 1000 metres) és molt reduïda per a una xarxa ferroviària de rodalies. Tot i que si estigués en un millor estat, sobretot pel que fa a la accessibilitat i la interconnexió amb l'estació de busos (*), altra cosa seria.
* No entenc com al 1992, quan van construir l'estació de busos no van fer una connexió directa entre metro (i per tant, renfe) i el vestíbul de l'estació de busos sense haver de sortir "al carrer". Connexió que, si no recordo malament, havia existit en els temps que l'actual estació de busos simultaniejava el servei ferroviari amb l'estació subterrània d'Arc de Triomf.
Salut !!
pues jo no la tancaria la tindrien que fer - la nova amb sis andanes yo la faria aixi cuatre andanes per Renfe I dues per la L-1 Posar-lo tot juntet aixi no tindri-em problemes de pujar escales o de pasar llargs pasadissos per agafar el tren o el metro
No paga la pena
Posted: Tuesday 13/01/2009 21:43
by Guigui
wertymetrotren wrote:pues jo no la tancaria la tindrien que fer - la nova amb sis andanes yo la faria aixi cuatre andanes per Renfe I dues per la L-1 Posar-lo tot juntet aixi no tindri-em problemes de pujar escales o de pasar llargs pasadissos per agafar el tren o el metro
El que tu proposes suposaria unes obres faraòniques que no guarden cap relació amb la utilitat que en donaria el resultat, i menys considerant la proximitat amb Pl. Catalunya i la (encara llunyanament) futura estació de Glòries.
Re: Estació d'Arc de Triomf Renfe, necessària?
Posted: Thursday 15/01/2009 22:20
by EUKibo
Clarament i evidentment:
En el panorama de tenir aquestes estacions operatives de Rodalies:
R1 R2 R3 R4 R7 R10 Sants
R1 R3 R4 R7 Catalunya
R1 R3 R4 R7 R10 Glòries
R3 R4 R7 Sagrera | R1 R2 Sagrera Estació
L'estació d'Arc de Triomf - Rodalies no l'utilitzaria ni deu!
No calen explicacions, però igualment les poso. Catalunya, Glòries i Sagrera tenen també enllaç amb L1 i a més aquests enllaços són més estratègics.
Sagrera i Glòries permetran enllaç a més de amb la L1 a ambdúes estacions, amb L4 L5 L9 L10 i L8 TRAM i altres línies de Rodalies que no passen per Arc de Triomf.
Arc de Triomf seria accessible igualment en bus, metro, bicing i potser TRAM des de Catalunya i des de Glòries sense perdre gaire temps però en canvi si que molts passatgers que no volguessin baixar a Arc de triomf en guanyarien.
Única excusa: Es que es perd l'enllaç amb l'estació d'autobusos... Es poden fer estudis, però els usuaris dels autobusos de l'estació del Nord no són usuaris potencials de rodalies ja que es gent que ja be de molt lluny i l'únic que desitgen un cop a Barcelona és un transport de proximitat per arribar a la seva destinació final. De fet, els usuaris es gent de la zona de Rodalies que prefereixen el bus al tren i ja hagúessin agafat el tren directament, o bé gent de fora de Catalunya que se'n van de cap al metro que evitaran perdre's degut a que és un sistema de transport força universal no com els trens on hi ha generalment moltes vies o moltes línies i destinacions per la mateixa via sense colorets.
Estació d'autobusos amb data de caducitat
Posted: Thursday 15/01/2009 23:21
by Guigui
EUKibo wrote:Única excusa: Es que es perd l'enllaç amb l'estació d'autobusos...
Si no recordo malament, l'Estació del Nord perdrà moltíssim amb l'entrada en funcionament de l'estació d'autobusos de la Sagrera.