La manca de demanda de trens retarda la posada en marxa de l'accés nord al port
L'Autoritat Portuària encara no té cap data d'inauguració per una línia que promou el Consell
http://www.levante-emv.com/secciones/no ... rte-puerto
. Castelló
L'Autoritat Portuària de Castelló no té encara data per posar en marxa la nova via que discorrerà pel nord del Grau. Les obres pràcticament han conclòs, però per ara cap operador de transport ha mostrat interès en ella per a traslladar les seves mercaderies al port. Aquesta manca de demanda demora, d'aquesta manera, la inauguració d'una connexió que es va anunciar per a finals de 2008.
"Encara que falta algun retoc respecte a la senyalització de la via, aquesta ja pot ser utilitzada", van afirmar fonts del port. Des de l'Autoritat Portuària insistir que entrarà en funcionament en breu, concretament, quan hi hagi trànsit de trens. Admetre que l'actual crisi econòmica dificultarà la consolidació d'aquesta connexió. El president de l'Associació de Consignataris de Castelló, Sebastià Pla, va afegir que fins que no s'acabi d'instal lar la totalitat de la senyalització no es podrà formalitzar la contractació del primer comboi. A Espanya hi ha set operadors de transport de mercaderies per ferrocarril (liberalitzat des de 2005), essent Renfe la major empresa. Des de Renfe tampoc tenien constància pròxims moviments en l'accés del port de Castelló.
Així, aquest enllaç iniciarà les seves operacions amb més de mig any de retard respecte a la data inicialment prevista. El president de l'Autoritat Portuària, Juan José Monzonís, va anunciar en moment la seva obertura per a l'estiu de 2008 i posteriorment per a finals d'aquest any. A més de la manca de trens, sembla que l'important contestació social contra aquesta infraestructura també ha pesat. L'execució d'aquesta línia ha consistit a rehabilitar la vella via en desús des de 2000 que circulava des de l'estació de les Palmes a la dàrsena nord. Passarà a prop dels habitatges del Serradal i del Pinar, d'un recinte esportiu públic i d'un centre de salut. Les associacions veïnals del Grau i totes les formacions polítiques de l'Ajuntament de Castelló han expressat el seu rebuig a una obra que promou el port, en el consell d'administració té majoria el PP, i que finança la Generalitat Valenciana. Inicialment, tant el PP com el PSOE la van donar suport i només es va oposar el Bloc.
Les obres porten ja prop de dos anys i el seu pressupost ha ascendit als més de 10 milions d'euros. En aquests moments, el branc està totalment muntat. El port assegura que estarà a peu de forma provisional, fins que s'executi el demandat enllaç ferroviari pel sud. Posteriorment, la via es convertirà en una zona verda.
Accés sud
El temps de permanència de la via nord dependrà de la celeritat amb la qual el Ministeri de Foment tramiti el projecte de l'accés sud ferroviari. L'Autoritat Portuària ja ha rebut, en aquest sentit, l'estudi previ que va encomanar fa un any a una consultora privada i ho ha remès a la Conselleria d'Infraestructures i Foment a través de Ports de l'Estat. L'informe estableix en 24 mesos el termini de durada de les obres i preveu una estació intermodal a Parc Castelló. El departament de Magdalena Álvarez ha consignat una partida de 60.000 euros en els pressupostos generals de 2009 per redactar el projecte. Des del port esperen que la connexió sud estigui llista de forma definitiva a quatre anys. L'informe previ del port recull un traçat que va ser consensuat amb els Ajuntaments de Castelló i Almassora, pel nord del polígon industrial del Serrallo i paral lel a la carretera N-225, des de l'estació de Vila-real fins a la plataforma de la dàrsena sud .
Demanda de trens retarda posada en marxa el nou accés nord
Serveis de RENFE fora de Catalunya i resta de companyies i països, així com temes ferroviaris sense ubicació geogràfica concreta.
Servicios de RENFE fuera de Cataluña y resto de compañías y paises, así como temas ferroviarios sin ubicación geográfica concreta.
Servicios de RENFE fuera de Cataluña y resto de compañías y paises, así como temas ferroviarios sin ubicación geográfica concreta.
Return to “Ferrocarril en general”
Jump to
- Transport Ferroviari / Transporte Ferroviario
- ↳ Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona
- ↳ Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña
- ↳ Ferrocarril en general
- ↳ Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario
- ↳ Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias
- Transport per carretera / Transporte por carretera
- ↳ Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público
- ↳ Vehicles privats / Vehículos privados
- Altres tipus de transport / Otros tipos de transporte
- ↳ Aeri, marítim i altres / Aéreo, marítimo y otros
- ↳ Transport en general / Transporte en general
- Temes Diversos / Temas Varios
- ↳ Història del transport / Historia del transporte
- ↳ Nou mapa d'elements i cotxeres dels tramvies antics
- ↳ Mapa d'elements històrics a Barcelona (versió 2007)
- ↳ Trobades i esdeveniments / Encuentros y eventos
- ↳ Oci i divertiments / Ocio y divertimentos
- ↳ Comunicats del Fòrum / Comunicados del Foro
- ↳ Suggeriments i proves / Sugerencias y pruebas
- Enllaços
- ↳ Enllaços recomanats / Enlaces recomendados
- ↳ Trenscat.cat
- ↳ Wefer.com
- ↳ Museu del Transport de Barcelona (NOU)
- ↳ Fundación Ferrocarriles Españoles
- ↳ ARCA
- ↳ Autobuses BCN
- ↳ TMB
- ↳ FGC
- ↳ RENFE
- ↳ Amics del Carrilet del Delta de l'Ebre
- ↳ Revista de Ferrocarrils
- ↳ Federació Catalana d'Amics del Ferrocarril
- ↳ Promoció del Transport Públic (PTP)
- ↳ Associació d'Amics del Ferrocarril de Barcelona
- ↳ Agrupació Ferroviària 5a Zona
- ↳ El web del Tren d'Olot
- ↳ Carrilet de Sant Feliu de Guixols a Girona
- ↳ ASSOTRAM
- ↳ Rodalies de Catalunya
- ↳ Rodalia.info
- ↳ ARMF
- ↳ Tren de La Pobla de Llillet
- ↳ Històries del transport per carretera de Catalunya
- ↳ Reclamacions EMT-AMB
- ↳ Associació per la Preservació del Patrimoni Ferroviari i Industrial de Móra la Nova
- ↳ Agrupament Ferroviari de Barcelona
- ↳ Plataforma per a la Defensa d'un Ferrocarril Públic i de Qualitat
- ↳ Con la voluntad de perdurar
- ↳ ADEMAS bloc
- ↳ Red ferroviaria de Barcelona
- ↳ Ferrocarriles de España
- ↳ Bloc de Territori i Sostenibilitat
- ↳ Rails i ferradures
- ↳ Notes de transport públic al Barcelonès Nord
- ↳ Club Ferroviari de Terrassa
- ↳ Associació d’Amics del Ferrocarril de Valls i de L’Alt Camp
- ↳ Gran Metro de Barcelona
- ↳ TB Transportes de Barcelona
- ↳ Bloc d'ACEMA
- ↳ Historias del tren
- ↳ Historia de la Seat
- ↳ Cremallera de Núria
- ↳ Mou-te
- ↳ Tren de Palau
- ↳ Centre de Modelisme Ferroviari de Sabadell (CEMFE)
- ↳ Amics del Bus
- ↳ Ral·li d'Autobusos Clàssics de Barcelona
- ↳ Rails sense fronteres
- ↳ Los tranvías de vapor de España
- ↳ AFEVI Amics del Ferrocarril de Vilanova i la Geltrú
- ↳ ASAFEGI, Associació d’Amics del Ferrocarril de les Comarques Gironines
- ↳ AEHA: Associació d'Estudis Històrics de l'Automoció
- ↳ Grup Ferroviari Mataró
- ↳ Cercle Històric Miquel Biada BCN Mataró