Demanda de trens retarda posada en marxa el nou accés nord

Serveis de RENFE fora de Catalunya i resta de companyies i països, així com temes ferroviaris sense ubicació geogràfica concreta.
Servicios de RENFE fuera de Cataluña y resto de compañías y paises, así como temas ferroviarios sin ubicación geográfica concreta.
Post Reply
User avatar
canalcole
N9
N9
Posts: 2074
Joined: Friday 03/10/2008 19:23
Facebook: XavierMartinezVidal
Location: PENEDÈS
Contact:

Demanda de trens retarda posada en marxa el nou accés nord

Post by canalcole »

La manca de demanda de trens retarda la posada en marxa de l'accés nord al port

L'Autoritat Portuària encara no té cap data d'inauguració per una línia que promou el Consell

http://www.levante-emv.com/secciones/no ... rte-puerto

. Castelló

L'Autoritat Portuària de Castelló no té encara data per posar en marxa la nova via que discorrerà pel nord del Grau. Les obres pràcticament han conclòs, però per ara cap operador de transport ha mostrat interès en ella per a traslladar les seves mercaderies al port. Aquesta manca de demanda demora, d'aquesta manera, la inauguració d'una connexió que es va anunciar per a finals de 2008.
"Encara que falta algun retoc respecte a la senyalització de la via, aquesta ja pot ser utilitzada", van afirmar fonts del port. Des de l'Autoritat Portuària insistir que entrarà en funcionament en breu, concretament, quan hi hagi trànsit de trens. Admetre que l'actual crisi econòmica dificultarà la consolidació d'aquesta connexió. El president de l'Associació de Consignataris de Castelló, Sebastià Pla, va afegir que fins que no s'acabi d'instal lar la totalitat de la senyalització no es podrà formalitzar la contractació del primer comboi. A Espanya hi ha set operadors de transport de mercaderies per ferrocarril (liberalitzat des de 2005), essent Renfe la major empresa. Des de Renfe tampoc tenien constància pròxims moviments en l'accés del port de Castelló.
Així, aquest enllaç iniciarà les seves operacions amb més de mig any de retard respecte a la data inicialment prevista. El president de l'Autoritat Portuària, Juan José Monzonís, va anunciar en moment la seva obertura per a l'estiu de 2008 i posteriorment per a finals d'aquest any. A més de la manca de trens, sembla que l'important contestació social contra aquesta infraestructura també ha pesat. L'execució d'aquesta línia ha consistit a rehabilitar la vella via en desús des de 2000 que circulava des de l'estació de les Palmes a la dàrsena nord. Passarà a prop dels habitatges del Serradal i del Pinar, d'un recinte esportiu públic i d'un centre de salut. Les associacions veïnals del Grau i totes les formacions polítiques de l'Ajuntament de Castelló han expressat el seu rebuig a una obra que promou el port, en el consell d'administració té majoria el PP, i que finança la Generalitat Valenciana. Inicialment, tant el PP com el PSOE la van donar suport i només es va oposar el Bloc.
Les obres porten ja prop de dos anys i el seu pressupost ha ascendit als més de 10 milions d'euros. En aquests moments, el branc està totalment muntat. El port assegura que estarà a peu de forma provisional, fins que s'executi el demandat enllaç ferroviari pel sud. Posteriorment, la via es convertirà en una zona verda.
Accés sud
El temps de permanència de la via nord dependrà de la celeritat amb la qual el Ministeri de Foment tramiti el projecte de l'accés sud ferroviari. L'Autoritat Portuària ja ha rebut, en aquest sentit, l'estudi previ que va encomanar fa un any a una consultora privada i ho ha remès a la Conselleria d'Infraestructures i Foment a través de Ports de l'Estat. L'informe estableix en 24 mesos el termini de durada de les obres i preveu una estació intermodal a Parc Castelló. El departament de Magdalena Álvarez ha consignat una partida de 60.000 euros en els pressupostos generals de 2009 per redactar el projecte. Des del port esperen que la connexió sud estigui llista de forma definitiva a quatre anys. L'informe previ del port recull un traçat que va ser consensuat amb els Ajuntaments de Castelló i Almassora, pel nord del polígon industrial del Serrallo i paral lel a la carretera N-225, des de l'estació de Vila-real fins a la plataforma de la dàrsena sud .
Post Reply

Return to “Ferrocarril en general”