http://www.avui.cat/article/tec_ciencia ... ients.html
El taxi reorganitza els torns per evitar perdre més clients
Es modifica l'horari de feina dels festius i s'anul·la l'obligatorietat per a les noves llicències de treballar mig any de nit
Virgínia Mascaró
Barcelona
Ult. Act. 22.01.2009 - 08:07 hs
El taxi es reorganitza per afrontar la crisi. Hi ha 10.500 llicències a l'àrea metropolitana de Barcelona, però menys feina que l'any passat. Els ingressos han baixat entre un 15% i un 25%. Això vol dir més taxis, tant de dia com de nit, donant voltes debades. Després d'unes festes magres, han estrenat el 2009 amb canvi d'horaris durant els caps de setmana, en què només la meitat de la flota treballa de nit per afavorir la captació de clients.
"És una bona mesura. Els que treballàvem en dissabte vam notar que hi havia més feina perquè érem menys al carrer. Allarguem la feina fins a les quatre de la matinada, de manera que els dos torns només coincidim el diumenge des de les 4 fins a les 6", explica Nacho Cano, que condueix un taxi des fa 20 anys.
Abans que s'apliqués la modificació horària del servei per al cap de setmana, els taxistes que treballaven el diumenge es podien incorporar a la feina a partir de la mitjanit, quan hi ha un increment de tarifa. Per tant, coincidien massa vehicles de la flota. "S'ha corregit l'excés d'oferta en un moment que ha disminuït la demanda", assegura el gerent de l'Institut Metropolità del Taxi (IMT), Miguel Ángel Martín.
Durant les festes, de Nadal a Reis, hi ha hagut un 25% menys de feina que l'any passat, segons Lluís Bergel, secretari general a Barcelona del Sindicat del Taxi de Catalunya. Els últims mesos, la crisi ja havia fet baixar la recaptació un 15%, segons Miguel Ángel Martín.
Per fer front a la crisi també s'ha limitat la norma de les llicències de festa en dies de fires de gran afluència, com el Bread and Butter i els congressos de telefonia o cardiologia. Poden treballar, però només a partir de les 6 de la tarda. Fins ara tots els taxis podien sortir sense restricció durant les grans fires. Finalment, s'ha suprimit l'obligatorietat per a les llicències noves de treballar de nit durant el primer mig any, per treure cotxes d'una franja horària ja molt ben coberta.
Reorganització de torns al taxi
Autobusos, carrils VAO, taxi, cotxe compartit i resta de transport públic.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Reorganització de torns al taxi
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Return to “Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público”
Jump to
- Transport Ferroviari / Transporte Ferroviario
- ↳ Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona
- ↳ Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña
- ↳ Ferrocarril en general
- ↳ Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario
- ↳ Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias
- Transport per carretera / Transporte por carretera
- ↳ Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público
- ↳ Vehicles privats / Vehículos privados
- Altres tipus de transport / Otros tipos de transporte
- ↳ Aeri, marítim i altres / Aéreo, marítimo y otros
- ↳ Transport en general / Transporte en general
- Temes Diversos / Temas Varios
- ↳ Història del transport / Historia del transporte
- ↳ Nou mapa d'elements i cotxeres dels tramvies antics
- ↳ Mapa d'elements històrics a Barcelona (versió 2007)
- ↳ Trobades i esdeveniments / Encuentros y eventos
- ↳ Oci i divertiments / Ocio y divertimentos
- ↳ Comunicats del Fòrum / Comunicados del Foro
- ↳ Suggeriments i proves / Sugerencias y pruebas
- Enllaços
- ↳ Enllaços recomanats / Enlaces recomendados
- ↳ Trenscat.cat
- ↳ Wefer.com
- ↳ Museu del Transport de Barcelona (NOU)
- ↳ Fundación Ferrocarriles Españoles
- ↳ ARCA
- ↳ Autobuses BCN
- ↳ TMB
- ↳ FGC
- ↳ RENFE
- ↳ Amics del Carrilet del Delta de l'Ebre
- ↳ Revista de Ferrocarrils
- ↳ Federació Catalana d'Amics del Ferrocarril
- ↳ Promoció del Transport Públic (PTP)
- ↳ Associació d'Amics del Ferrocarril de Barcelona
- ↳ Agrupació Ferroviària 5a Zona
- ↳ El web del Tren d'Olot
- ↳ Carrilet de Sant Feliu de Guixols a Girona
- ↳ ASSOTRAM
- ↳ Rodalies de Catalunya
- ↳ Rodalia.info
- ↳ ARMF
- ↳ Tren de La Pobla de Llillet
- ↳ Històries del transport per carretera de Catalunya
- ↳ Reclamacions EMT-AMB
- ↳ Associació per la Preservació del Patrimoni Ferroviari i Industrial de Móra la Nova
- ↳ Agrupament Ferroviari de Barcelona
- ↳ Plataforma per a la Defensa d'un Ferrocarril Públic i de Qualitat
- ↳ Con la voluntad de perdurar
- ↳ ADEMAS bloc
- ↳ Red ferroviaria de Barcelona
- ↳ Ferrocarriles de España
- ↳ Bloc de Territori i Sostenibilitat
- ↳ Rails i ferradures
- ↳ Notes de transport públic al Barcelonès Nord
- ↳ Club Ferroviari de Terrassa
- ↳ Associació d’Amics del Ferrocarril de Valls i de L’Alt Camp
- ↳ Gran Metro de Barcelona
- ↳ TB Transportes de Barcelona
- ↳ Bloc d'ACEMA
- ↳ Historias del tren
- ↳ Historia de la Seat
- ↳ Cremallera de Núria
- ↳ Mou-te
- ↳ Tren de Palau
- ↳ Centre de Modelisme Ferroviari de Sabadell (CEMFE)
- ↳ Amics del Bus
- ↳ Ral·li d'Autobusos Clàssics de Barcelona
- ↳ Rails sense fronteres
- ↳ Los tranvías de vapor de España
- ↳ AFEVI Amics del Ferrocarril de Vilanova i la Geltrú
- ↳ ASAFEGI, Associació d’Amics del Ferrocarril de les Comarques Gironines
- ↳ AEHA: Associació d'Estudis Històrics de l'Automoció
- ↳ Grup Ferroviari Mataró
- ↳ Cercle Històric Miquel Biada BCN Mataró