http://www.avui.cat/article/tec_ciencia ... rquin.html
Els topalls de goma per separar els carrils bici no impedeixen que els cotxes hi aparquin
L'Ajuntament va fer una prova amb un model més eficaç en un tram del carrer Sancho de Ávila, però en ampliar el carril n'ha utilitzat uns altres de més barats que permeten que els cotxes passin per sobre fàcilment
Jèssica Casado
Barcelona
Ult. Act. 26.01.2009 - 15:11 hs
L'ampliació del carril bici del carrer Sancho de Ávila de Barcelona ha creat un gran rebombori entre els usuaris. En el moment de crear aquest carril, l'Ajuntament va instal·lar uns topalls de goma força alts per separar la circulació dels cotxes de la de les bicicletes. Aquestes separacions eren molt més efectives que les que ja hi havia en altres carrers de Barcelona, com ara el d'Urgell. El nou model impedia totalment que qualsevol turisme pogués accedir a aquest carril. El seu volum feia impossible passar-hi per sobre, però aquest tram de carrer va ser el primer i l'únic lloc on es van utilitzar.
El problema amb la prolongació d'aquest carril al mateix carrer Sancho de Àvila: per allargar-lo fins a la rambla del Poblenou, s'han instal·lat topalls d'una qualitat inferior, més baixos i arrodonits, i permeten que els cotxes puguin passar-hi per sobre i aparcar al llarg de tot el carril, de manera que impedeixen la circulació de les bicicletes. Albert Garcia, membre d'Amics de la Bici, explica que aquest canvi en el model de topalls "es deu al fet que aquestes últimes són molt més econòmiques que les primeres". Garcia afegeix que "Sancho de Ávila és una zona poc transitada i la gent es fixa molt més si un cotxe està aparcat en el carril bici d'un carrer més cèntric, com Urgell", raó per la qual creu que la grua actua a Urgell i no ho fa a Sancho de Ávila.
La gran majoria de cotxes ocupen aquest carril els caps de setmana, "però això no és cap excusa" explica Garcia, ja que "potser un diumenge la gent agafarà molt més la bici per aquesta zona per poder arribar a la zona marítima i si troba el carril bici envaït pels cotxes ha d'anar per la vorera".
L'actuació de la Guàrdia Urbana
Els veïns i els afectats per l'acumulació de cotxes en el carril bici han trucat més d'un cop a la Guàrdia Urbana, però aquests no han anat a retirar cap cotxe, segons Garcia. "Diuen que no hi poden fer res", assegura. Garcia també els excusa dient que per molt que vagin a retirar un cotxe de seguida n'hi haurà un altre aparcat, i el que volen els usuaris és que "la gent sigui conscient que allò és un carril bici i que no hagi d'actuar la Guàrdia Urbana".
Tot i així, segons la pròpia Guàrdia Urbana quan reben una trucada sobre un incident d'aquest tipus en un carril bici "una patrulla s'apropa fins el lloc dels fets, fa la denúncia i si és necessari es truca a una grua per retirar el vehicle".
L'AVUI.cat espera una resposta de l'Ajuntament sobre el perquè de la tria d'un model de gomes en detriment de l'altre.
Carril bici convertit en aparcament
Cotxes, motos, bicis, etc. i infrastructures associades (autopistes i autovies).
Coches, motos, bicis, etc. e infraestructuras asociadas (autopistas y autovías).
Coches, motos, bicis, etc. e infraestructuras asociadas (autopistas y autovías).
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Carril bici convertit en aparcament
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Return to “Vehicles privats / Vehículos privados”
Jump to
- Transport Ferroviari / Transporte Ferroviario
- ↳ Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona
- ↳ Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña
- ↳ Ferrocarril en general
- ↳ Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario
- ↳ Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias
- Transport per carretera / Transporte por carretera
- ↳ Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público
- ↳ Vehicles privats / Vehículos privados
- Altres tipus de transport / Otros tipos de transporte
- ↳ Aeri, marítim i altres / Aéreo, marítimo y otros
- ↳ Transport en general / Transporte en general
- Temes Diversos / Temas Varios
- ↳ Història del transport / Historia del transporte
- ↳ Nou mapa d'elements i cotxeres dels tramvies antics
- ↳ Mapa d'elements històrics a Barcelona (versió 2007)
- ↳ Trobades i esdeveniments / Encuentros y eventos
- ↳ Oci i divertiments / Ocio y divertimentos
- ↳ Comunicats del Fòrum / Comunicados del Foro
- ↳ Suggeriments i proves / Sugerencias y pruebas
- Enllaços
- ↳ Enllaços recomanats / Enlaces recomendados
- ↳ Trenscat.cat
- ↳ Wefer.com
- ↳ Museu del Transport de Barcelona (NOU)
- ↳ Fundación Ferrocarriles Españoles
- ↳ ARCA
- ↳ Autobuses BCN
- ↳ TMB
- ↳ FGC
- ↳ RENFE
- ↳ Amics del Carrilet del Delta de l'Ebre
- ↳ Revista de Ferrocarrils
- ↳ Federació Catalana d'Amics del Ferrocarril
- ↳ Promoció del Transport Públic (PTP)
- ↳ Associació d'Amics del Ferrocarril de Barcelona
- ↳ Agrupació Ferroviària 5a Zona
- ↳ El web del Tren d'Olot
- ↳ Carrilet de Sant Feliu de Guixols a Girona
- ↳ ASSOTRAM
- ↳ Rodalies de Catalunya
- ↳ Rodalia.info
- ↳ ARMF
- ↳ Tren de La Pobla de Llillet
- ↳ Històries del transport per carretera de Catalunya
- ↳ Reclamacions EMT-AMB
- ↳ Associació per la Preservació del Patrimoni Ferroviari i Industrial de Móra la Nova
- ↳ Agrupament Ferroviari de Barcelona
- ↳ Plataforma per a la Defensa d'un Ferrocarril Públic i de Qualitat
- ↳ Con la voluntad de perdurar
- ↳ ADEMAS bloc
- ↳ Red ferroviaria de Barcelona
- ↳ Ferrocarriles de España
- ↳ Bloc de Territori i Sostenibilitat
- ↳ Rails i ferradures
- ↳ Notes de transport públic al Barcelonès Nord
- ↳ Club Ferroviari de Terrassa
- ↳ Associació d’Amics del Ferrocarril de Valls i de L’Alt Camp
- ↳ Gran Metro de Barcelona
- ↳ TB Transportes de Barcelona
- ↳ Bloc d'ACEMA
- ↳ Historias del tren
- ↳ Historia de la Seat
- ↳ Cremallera de Núria
- ↳ Mou-te
- ↳ Tren de Palau
- ↳ Centre de Modelisme Ferroviari de Sabadell (CEMFE)
- ↳ Amics del Bus
- ↳ Ral·li d'Autobusos Clàssics de Barcelona
- ↳ Rails sense fronteres
- ↳ Los tranvías de vapor de España
- ↳ AFEVI Amics del Ferrocarril de Vilanova i la Geltrú
- ↳ ASAFEGI, Associació d’Amics del Ferrocarril de les Comarques Gironines
- ↳ AEHA: Associació d'Estudis Històrics de l'Automoció
- ↳ Grup Ferroviari Mataró
- ↳ Cercle Històric Miquel Biada BCN Mataró