Mobilitat sostenible versus transport privat
Posted: Friday 23/01/2009 16:15
Nota de l'administració: fil provinent de http://www.transport.cat/viewtopic.php? ... &start=200
Ser que proposar la construcció d'una Ronda sota la Diagonal és massoquista en un forum de transport públic, però crec que és la reforma bona.
La construcció de tres carrils per sentit soterrats a 80Kmh ajudaria a reduïr les congestions i la contaminació que es genera a 50kmh amb semàfors que és abismalment superior a la contaminació generada a 80kmh.
A més, aquesta idea no suposa la creació de cap nou carril de circulació, tot el contrari, es reduirien els carrils en superfície! El que no pot ser és dir sempre NO a qualsevol cosa que beneficï el vehicle privat, perquè en aquest cas hi guanyaria també la reducció de contaminació i guanyar mínim 6 carrils en superfície per a jardins o tres línies paral·leles de tramvia en doble via si voleu.
Jo crec que la ciutat hauria d'eliminar absolutament els cotxes de superfície i per això cal acabar soterrar completament la Gran Via i la Diagonal i convertir-les a 80 i només permetre la circulació en superfície per trajectes de proximitat, mai creuar Barcelona per corredors que no siguin Ronda de Dalt, Litoral, Mig, Diagonal, Meridiana o Gran Via.
En definitiva, jo crec que la millor sol·lució és fer el mateix que s'ha fet de Besòs a Glòries amb la Gran Via: 3 carrils per sentit de cotxes a 80 soterrats, línia de transport públic soterrada (en el cas de Gran Via el TRAMVIA, en el cas de Diagonal Rodalies) i en superfície laterals de penalització per cotxes i jardins (en el cas de la Diagonal també el TRAM). El metro ha de passar per Gràcia, Joanic i Sagrada Familia tal i com es preveu per la L8. No és bona idea solapar bus TRAM metro i Rodalies.
Ser que proposar la construcció d'una Ronda sota la Diagonal és massoquista en un forum de transport públic, però crec que és la reforma bona.
La construcció de tres carrils per sentit soterrats a 80Kmh ajudaria a reduïr les congestions i la contaminació que es genera a 50kmh amb semàfors que és abismalment superior a la contaminació generada a 80kmh.
A més, aquesta idea no suposa la creació de cap nou carril de circulació, tot el contrari, es reduirien els carrils en superfície! El que no pot ser és dir sempre NO a qualsevol cosa que beneficï el vehicle privat, perquè en aquest cas hi guanyaria també la reducció de contaminació i guanyar mínim 6 carrils en superfície per a jardins o tres línies paral·leles de tramvia en doble via si voleu.
Jo crec que la ciutat hauria d'eliminar absolutament els cotxes de superfície i per això cal acabar soterrar completament la Gran Via i la Diagonal i convertir-les a 80 i només permetre la circulació en superfície per trajectes de proximitat, mai creuar Barcelona per corredors que no siguin Ronda de Dalt, Litoral, Mig, Diagonal, Meridiana o Gran Via.
En definitiva, jo crec que la millor sol·lució és fer el mateix que s'ha fet de Besòs a Glòries amb la Gran Via: 3 carrils per sentit de cotxes a 80 soterrats, línia de transport públic soterrada (en el cas de Gran Via el TRAMVIA, en el cas de Diagonal Rodalies) i en superfície laterals de penalització per cotxes i jardins (en el cas de la Diagonal també el TRAM). El metro ha de passar per Gràcia, Joanic i Sagrada Familia tal i com es preveu per la L8. No és bona idea solapar bus TRAM metro i Rodalies.