Page 1 of 1
Quines estacions es podrien tancar?
Posted: Sunday 08/02/2009 20:17
by metring
Obro aquest fil per parlar de quines estacions no tenen pràcticament servei de trens, i es troben a llocs poc o gens habitats. Començo parlant de l'estació de Vilabella, que té un edifici que només té lavabo, l'andana totalment renovada, poquíssims trens, i es troba en mig del camp. A quanta gent deu servir en un any? No seria millor tancarla? Coneixeu casos similars?
Re: Quines estacions es podrien tancar?
Posted: Sunday 08/02/2009 20:31
by Enric
Avui hi anat a Roda de Bará, una estació bastant gran i aparenment ben conservada, molts pocs serveis, quan hi arribat habia aparcats 10 cotxes, hi pensat quin moviment de gen esperan algun tren, no era aixo, resulta que el restaurant de la estació feian una calçotada, total que el aparent moviment de gen era per menjar, no per agafar el tren, no dic que la tanquin per que al costat está el intercambiador per els trens d'ample variable que igualment fa temps que no está utilitzat pero per lo que hi vist segeix operatiu.
Que no la tanquin, pero podrian donar-li una mica de vida, semblaba que esta apartada de tot.
Re: Quines estacions es podrien tancar?
Posted: Sunday 08/02/2009 21:00
by George85
Jo crec que això depèn dels serveis que passin per l'estació.
Si l'estació està al mig del camp però pot disposar d'un bon espai per a un Park&ride i pels serveis que hi passen surt a compte deixar el cotxe a l'estació i agafar el tren, llavors no té sentit tancar-la. Potser fer-la facultativa.
Si està al mig del camp i no té sentit deixar-hi el cotxe i agafar el tren, millor tancar-la. A no se que s'hi vulgui crear un "cargadero" de bestiar.
També ens podem trobar amb estacions pròximes a zones urbanes o en petits pobles.
Si estan desaprofitades, és a dir, tenen potencial; se les ha de dotar d'uns serveis de regionals o rodalies decents (que no vol dir necessàriament un tren cada 10min, ni cada 30) amb algun que altre servei d'aportació. Per tant no s'haurien de tancar.
Si no tenen potencial llavors val més tancar-les i dedicar els recursos en alguna cosa que sigui més útil per a la societat.
Re: Quines estacions es podrien tancar?
Posted: Sunday 08/02/2009 22:07
by metring
George85 wrote:
Si no tenen potencial llavors val més tancar-les i dedicar els recursos en alguna cosa que sigui més útil per a la societat.
Aquest és exactament el cas de Vilabella. I hi han unes quantes estacions en aquest cas. El que no puc entendre com poden seguir en peu, i fins i tot reformar-les, com en el cas d'aquesta, que té fins i tot les andanes renovades, i que grans ciutats de Catalunya com Berga, Olot i Banyoles no tinguin connexió ferroviària. No té sentit!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Re: Quines estacions es podrien tancar?
Posted: Sunday 08/02/2009 22:54
by Ferry1ac1
George85 wrote:
Si no tenen potencial llavors val més tancar-les i dedicar els recursos en alguna cosa que sigui més útil per a la societat.
Tancar estacions no crec que s'hagi de fer mai. Simplemet reduïr freqüències o els trens que hi paren, però una estació sempre pot anar bé per actes extraordinaris, llocs per fer excursions.....
El que ens hem de plantejar és quines estacions caldria potenciar, que com tots sabem n'hi ha moltes que podrien donar molt més suc.
Una que no s'hauria d'haver obert mai
Posted: Sunday 08/02/2009 22:59
by Guigui
Així que entri en servei el CM d'AV, amb l'estació "central" de Reus, podran anar-se acomiadant de Camp. M'hi jugo el coll que els tarragonins començaran a reclamar una connexió passant per poder arribar d'aquesta nova estació a Lleida amb trens procedents de Barcelona, cosa que donaria el cop de gràcia a Camp.
Re: Quines estacions es podrien tancar?
Posted: Monday 09/02/2009 8:46
by Trenscat
metring wrote:George85 wrote:
Si no tenen potencial llavors val més tancar-les i dedicar els recursos en alguna cosa que sigui més útil per a la societat.
Aquest és exactament el cas de Vilabella. I hi han unes quantes estacions en aquest cas. El que no puc entendre com poden seguir en peu, i fins i tot reformar-les, com en el cas d'aquesta, que té fins i tot les andanes renovades, i que grans ciutats de Catalunya com Berga, Olot i Banyoles no tinguin connexió ferroviària. No té sentit!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Que reformin l'estació de Vilabella no ho vec malament perquè estava feta pols i ja que hi és doncs està bé que hi segueixi sent, encara que sigui per molt poca gent a l'any. Evidentment que seria desitjable també que Berga, Olot o Banyoles tinguessin connexió ferroviària però tampoc estalviant-nos els diners de reforma d'aquestes estacions secundàries no disposarem pas dels diners per fer noves connexions en ferrocarril.
Re: Quines estacions es podrien tancar?
Posted: Monday 09/02/2009 12:51
by genissimon
metring wrote:[...]i que grans ciutats de Catalunya com Berga, Olot i Banyoles no tinguin connexió ferroviària. No té sentit!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Precisament has esmentat Berga, Olot i Banyoles. Ciutats que durant el segle XX van tenir servei ferroviari. No sé si ho has fet expressament o no, però m'has
tocat el voraviu.
Fins l'1 de març 1956 va existir el Tramvia del Baix Empordà que donava servei ferroviari, entre altres, a Banyoles (Flaçà-Palamós-Girona-Banyoles). Via de 750 mm.
Fins el 1963 el tren de l'Asland arribava a La Pobla de Lillet i el Clot del Moro (T.M. de Castellar de n'Hug). Via de 600 mm.
Fins el 15 de juliol de 1969 el tren arribava a Olot i, malgrat que el 1968 va tenir més de 600.000 usuaris, FEVE el va tancar. Via de 1000 mm.
Fins el 2 de maig de 1972 el tren arribava a Guardiola de Berguedà. Fins el 30 de juny de 1973 a Olvan-Berga estació situada al nucli de Cal Rosal. Malgrat que la
Confederación Hidrográfica del Pirineo Oriental es comprometé a construir una variant entre Gironella i Cercs passant pel nucli urbà de Berga ja que el traçat clàssic es veia afectat per la construcció del Pantà de la Baells, la CGFC (i la seva filial TFEMB) preferí vendre la línia a la
Confederación Hidrográfica. Via de 1000 mm.
Salut !!
Re: Quines estacions es podrien tancar?
Posted: Monday 09/02/2009 13:50
by metring
Si, ja és sabut que tenien tren, el que no puc concebre és que no en tinguin en l'actualitat
Re: Quines estacions es podrien tancar?
Posted: Monday 09/02/2009 14:49
by genissimon
metring wrote:Si, ja és sabut que tenien tren, el que no puc concebre és que no en tinguin en l'actualitat
En un país normal, no només no s'hagués tancat el tren d'Olot, ni el Sant Feliu de Guíxols ni el Tramvia del Baix Empordà; sinó que actualment formarien part d'una moderna doble anella ferroviària amb centre a Girona i que donaria la volta per Salt, Anglès, Amer, Olot, Besalú i Banyoles per un costat i per Flaçà, La Bisbal, Palafrugell, Palamós, Sant Feliu, Llagostera i Cassà per l'altra.
I en el cas hipotètic que s'haguéssin tancat, s'haurien tornat a obrir.
Salut !!
Estacions a Barcelona
Posted: Monday 09/02/2009 21:59
by Guigui
A Barcelona, se'n podrien tancar unes quantes:
- St. Andreu Comtal, reemplaçada per Trinitat Vella: millor connexió entre Vallès i Vall d'Hebron, Nou Barris, Sta. Coloma i Badalona
- St. Andreu Arenal, reemplaçada per Meridiana (intercanviador metro L1, L4, L5, L9)
- Clot Aragó, reemplaçada per Glòries
- Arc de Triomf: connexions amb les mateixes línies que Pl. Catalunya i Glòries, i l'estació d'autobusos veurà molt reduït el seu trànsit
Re: Quines estacions es podrien tancar?
Posted: Tuesday 10/02/2009 10:50
by tren250
El cas d'olot, sant feliu de guíxols, berga... és molt clar. En aquells segles, era molt habitual les màfies autobuseres. I no ho dic en sentit figurat. Tancar estacions mai, però si millor adaptabilitat a les circumstàncies.
També és cert que algunes estacions (Guadalajara-Yebes, Camp de Tarragona...) necessiten traslladar-se de lloc. Però mai tancar-les.
De fet, ara mateix només conec una estació que es pugui tancar: La Farga de Bebié.
Re: Quines estacions es podrien tancar?
Posted: Tuesday 10/02/2009 13:31
by oriolp13
tren250 wrote:El cas d'olot, sant feliu de guíxols, berga... és molt clar. En aquells segles, era molt habitual les màfies autobuseres. I no ho dic en sentit figurat. Tancar estacions mai, però si millor adaptabilitat a les circumstàncies.
També és cert que algunes estacions (Guadalajara-Yebes, Camp de Tarragona...) necessiten traslladar-se de lloc. Però mai tancar-les.
De fet, ara mateix només conec una estació que es pugui tancar: La Farga de Bebié.
I perquè s'ha de tancar, quin mal fa? Total, si pares com a molt perdràs 2 minuts, i jo hi he vist gent pujar i baixar, fins i tot jo hi he baixat un cop
Re: Quines estacions es podrien tancar?
Posted: Tuesday 10/02/2009 15:13
by Trenscat
tren250 wrote:El cas d'olot, sant feliu de guíxols, berga... és molt clar. En aquells segles, era molt habitual les màfies autobuseres. I no ho dic en sentit figurat. Tancar estacions mai, però si millor adaptabilitat a les circumstàncies.
També és cert que algunes estacions (Guadalajara-Yebes, Camp de Tarragona...) necessiten traslladar-se de lloc. Però mai tancar-les.
De fet, ara mateix només conec una estació que es pugui tancar: La Farga de Bebié.
Justament la Farga de Bebié no crec que sigui la que menys població serveix de Catalunya...
Re: Quines estacions es podrien tancar?
Posted: Tuesday 10/02/2009 17:14
by liniadelRipollés
Podríem tancar Sagrada Família i obrir Gaudí....
Re: Quines estacions es podrien tancar?
Posted: Tuesday 10/02/2009 17:20
by tren250
Això
. Ara mateix, hi ha estacions molt necessitades (i poblacions) que necessiten molt millor servei que el que tenen, i poblacions que no necessiten el bon servei que tenen ara. És difícil fer una bona gestió, però he ficat un exemple com el de la farga de Bebié, que no ho necessita tant el tren com Caixans. No cal dir la proporció actual. I que els de dalt no interpretin malament. No ficant un AVE ja hi ha un bon servei. Burgos, Tarragona, Guadalajara... I no cal nombrar les estacions del Saragossa-Osca.