http://www.elpunt.cat/barcelona/article ... drera.html
Terrassa i Sant Cugat rebutgen encarir l'entrada de Barcelona per Vallvidrera
L'oposició també és contrària a la proposta de l'Ajuntament d'apujar el preu de l'accés a la ciutat
15/04/09 02:00 - Barcelona - El punt
La proposta de l'Ajuntament de Barcelona que el peatge de Vallvidrera sigui més car d'entrada que de sortida a la ciutat no ha agradat ni a Terrassa, ni a Sant Cugat, els dos municipis que, juntament amb Rubí, tenen més usuaris d'aquesta via. Els dos ajuntaments vallesans aposten per millorar l'oferta de transport públic per tal de disminuir el pas de cotxes pels túnels de Vallvidrera. També aposten per fer descomptes en els peatges als vehicles amb tres ocupants o més, i als cotxes menys contaminants, dues mesures que el govern ja estudia. L'oposició de l'Ajuntament Barcelona també rebutja la iniciativa del govern municipal.
Terrassa i Sant Cugat rebutgen que el peatge de Vallvidrera d'entrada a Barcelona sigui més car que el de sortida. La proposta la va fer dilluns el tinent d'alcalde d'Urbanisme, Infraestructures i Habitatge de l'Ajuntament barceloní, Ramon García-Bragado, per posar fi als col·lapses de la Via Augusta en hora punta. Els dos municipis vallesans –els veïns dels quals, juntament amb els de Rubí, són els que més utilitzen els túnels de Vallvidrera– aposten que per descongestionar la via es millori l'oferta de transport públic i es posin en marxa altres polítiques de descomptes en els peatges, com ara la rebaixa del 50% per als vehicles amb tres ocupants, que el govern sí que estudia.
La regidora de Mobilitat de l'Ajuntament de Terrassa, Lluïsa Melgares, deia que entenia la raó per la qual Barcelona «vol tenir menys cotxes al carrer», però assegura que «es pot fer una política d'incentius sense apujar els peatges». Per això demanava que es millorés l'oferta de transport públic, ja que assegurava que la segona corona ha tingut una oferta menys assequible que la primera.
Per la seva part, la regidora de Medi Ambient i Mobilitat de l'Ajuntament de Sant Cugat, Marta Subirà, demanava que el municipi s'inclogués en la primera corona pel que fa a la zonificació tarifària per abaratir el preu dels bitllets. La T-10 d'una zona costa 7,70 euros i la de dues zones, que és la que s'ha de comprar per anar a Sant Cugat, el doble: 15,40. Subirà també va demanar que es millorés el transport públic incrementant la freqüència de pas dels combois i perllongant la línia de l'avinguda Tibidabo de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC). Terrassa també espera una millora del servei ferroviari amb el perllongament de la línia de FGC.
Els contraris a la proposta de García-Bragado estan dins el mateix Ajuntament. El regidor de CiU Joan Puigdollers va qualificar de «desafortunada» la proposta de García-Bragado. Per Puigdollers, «si algun dia s'ha de fer un plantejament similar, és la Generalitat a qui correspondrà fer-lo». «La proposta de l'Ajuntament només fa que les altres ciutats recelin de Barcelona», assegura. Pel president del PP, Alberto Fernández Díaz, les congestions a la Via Augusta «no se solucionen encarint les tarifes sinó millorant els accessos a Barcelona». En canvi, el regidor d'ERC Ricard Martínez recorda que la ciutat no necessita cap carril nou com l'enllaç dels túnels amb Numància que també va proposar García-Bragado. «Si l'Ajuntament vol aplicar mesures de dissuasió s'han d'acompanyar de millores en el transport públic», va concloure.
(Informació elaborada per: Emma Ansola, Miquel Àngel Luque i Paula Mercadé)
El govern manté el silenci
P.M,
El Departament de Política Territorial i Obres Públiques (PTOP) no es pronuncia ni a favor ni en contra de la proposta del quart tinent d'alcalde d'Urbanisme, Infraestructures i Habitatge de l'Ajuntament de Barcelona, Ramon García-Bragado, d'encarir el peatge de Vallvidrera d'entrada a la ciutat per evitar la congestió de la Via Augusta en hora punta. Aquest departament, que és el que té competències per tirar endavant possibles descomptes als peatges de Vallvidrera es limita a recordar les propostes que sí que estan estudiant, com ara la rebaixa de fins al 50% per als vehicles amb un mínim de tres ocupants. Política Territorial també estudia fer preus especials als vehicles híbrids, és a dir menys contaminants.
http://www.elpunt.cat/barcelona/article ... ublic.html
La primera proposta ha de ser millorar el transport públic
15/04/09 02:00 -
El tinent d'alcalde d'Urbanisme, Infraestructures i Habitatge de l'Ajuntament de Barcelona, Ramon García-Bragado, va proposar dilluns que el peatge dels túnels de Vallvidrera sigui més car d'entrada que de sortida de la Ciutat Comtal, amb la intenció de descongestionar la Via Augusta. En aquest mateix sentit, el regidor socialista també va recuperar la proposta que els túnels enllacin directament amb el carrer Numància. L'Ajuntament de Barcelona té l'obligació de cercar fórmules per millorar la mobilitat i fer arribar les propostes allà on calgui. I, encara més, a vegades les propostes més imaginatives són les que acaben funcionant millor. Ara, potser hauria estat més adient que la proposta no es fes a través dels mitjans de comunicació i sí al consell d'administració de Tabasa, l'empresa pública de la Generalitat que gestiona els túnels de Vallvidrera. I és que és justament en aquest consell, on es treballa per aplicar descomptes als vehicles amb tres o més ocupants o als que no contaminin tant. A banda d'això, les diverses propostes per millorar la mobilitat que fan les administracions continuen arrossegat un pecat original: el que cal, de veritat, és apostar pel transport públic i, sobretot, entre la primera i la segona corona, ja que, com admet García-Bragado, part del col·lapse que hi ha a la Via Augusta és a causa dels vehicles que provenen del Vallès. I és que hi ha qui podria usar el transport públic i no ho fa –i aquest, que pagui el que calgui– i qui simplement no pot perquè no té una oferta decent o està en la segona o tercera corona de transport i, per tant, li és molt més car. A més, la proposta llançada per Barcelona ha encès els ànims al Vallès, quan, en temes de mobilitat, una de les claus és cercar el consens.