Page 1 of 1

Cronometració del temps de parada

Posted: Tuesday 10/02/2009 19:26
by oriolp13
Avui cap a les 18.30 he agafat el 50 a la parada dels Jocs del 92 (Davant INEFC), direcció Trinitat Nova, bus nº2471, i dins hi havia una empleada cronometrant el temps de parada a cada parada, i ho anotava en un registre. He sentit que aquesta nova consola que incorporen alguns autobusos que pot contar també el temps de parada i la gent que puja/baixa.

Afegir que la parada on he pujat està bastant mal situada ja que per l'autobus es difícil veure si hi ha algú esperant l'autobús en ella...

Re: Cronometració del temps de parada

Posted: Wednesday 11/02/2009 9:23
by Lluita1714
No els aniria gens malament al metro. Jo he contat (tampoc amb cronòmetre, sinó a ull, i a TMB metro deixen només 5 segons normalment, (excepte plaça catalunya i espanya, i finals de ruta) i a FGC L-A 12 segons, que ja estan prou bé.

Poc marge al metro

Posted: Wednesday 11/02/2009 12:40
by Guigui
Lluita1714 wrote:No els aniria gens malament al metro. Jo he contat (tampoc amb cronòmetre, sinó a ull, i a TMB metro deixen només 5 segons normalment, (excepte plaça catalunya i espanya, i finals de ruta) i a FGC L-A 12 segons, que ja estan prou bé.
Però al metro, les aturades llargues a les estacions solen ser degudes al carrussel i, de tant en tant, també als poca-soltes de torn que es creuen prou importants per fer esperar el tren a causa d'algun amiguet que hi toca tard.

Re: Poc marge al metro

Posted: Wednesday 11/02/2009 13:16
by Lluita1714
Guigui wrote: Però al metro, les aturades llargues a les estacions solen ser degudes al carrussel i, de tant en tant, també als poca-soltes de torn que es creuen prou importants per fer esperar el tren a causa d'algun amiguet que hi toca tard.
Cert, però el que em preocupa ben bé és quan deixen massa poc temps al metro, amb 5 segons rarament dona temps de que baixin els passatgers i entrin d'altres, més d'un cop he vist a algú passar-se la seva estació quan era hora punta, perquè amb tothom pel mig i els passadissos és impossible passar. He de dir que la nova configuració dels seients això ja no ho he tornat a veure, en un principi era reaci als seients en fila als laterals però en el fons he vist que és bó per agilitzar el moviment dels passatgers per dins del comboi. Però no treu que sigui massa poc 5 segons, jo donaria 10-12 segons amb portes obertes, posar un mínim, que a mi em cansen els conductors desesperats i els qui fan sonar l'avís de tancament de portes abans per apressurar-nos...

Parades curtes al metro

Posted: Wednesday 11/02/2009 13:52
by Guigui
Les aturades curtes són per recuperar el ritme del carrussel sense que els trens que vagin al darrere hagin d'aturar-se excessivament a les estacions. Per tant, a base de fer sonar el xiulet poc després d'obrir portes, la gent entén que s'ha d'afanyar. Així s'esgarrapen segons a cada estació, tot recuperant la posició.

Jo crec que a Barcelona la gent té prou assumida que l'entrada i sortida del metro ha de ser quelcom àgil. En aquest sentit, trobo que ha millorat força la disciplina de deixar sortir abans d'entrar.

PD: Potser ens estem desviant del tema, o potser cal canviar el fil de subfòrum.

Re: Cronometració del temps de parada

Posted: Wednesday 11/02/2009 16:35
by Miquel
Aveure, al costat del semàfor, els motoristes tenen un panell lluminos que els hi ihdica s'hi van avançats, enderrerits, si la línia està aturada, amés hi ha un tipus de cronòmetre que els hi indica el temps d'espera a l'estació, quan falten 10 segons, comença a parpadejar, que vol dir que tanquin portes, per a que surtin quan arriví a 0, el problema es que hi ha molts cops que el tren ja bé amb retard, i intenta esgarrapar segons.

Re: Cronometració del temps de parada

Posted: Wednesday 11/02/2009 17:42
by Lluita1714
I si en comptes de accelerar el conviu amb retard, perquè no fan esperar una mica més als combois de davant i darrera d'aquest. A ningú li va de 5 segons més. Tot i que em reitero, que això de fer anar més ràpids als passatgers... vull recordar que hi ha gent gran que agafa el metro, i la pressa no porta més que problemes i accidents, i que la nova composició de seients agilitza el moviment intern al vehicle, espero que amb la conducció automàtica, almenys a les noves línies, deixin un temps raonable d'estacionament, com a FGC, 12 segons.
I si, trobo que hauríem de traslladar el tema a altre subfòrum, això ja és off topic :topic