Radars mòbils a Barcelona
Posted: Wednesday 18/02/2009 14:18
http://www.20minutos.es/noticia/451170/ ... s/transit/
Radars mòbils controlaran els ‘fittipaldis’ a Barcelona
N. BONET. 18.02.2009
* Són dispositius portàtils que captaran els infractors als punts negres.
* L'Ajuntament demana més controls a Cornellà, Esplugues o Sant Adrià.
Barcelona tindrà més radars mòbils i portàtils però no se n'afegiran més de fixes. Els nous dispositius serviran per controlar les infraccions dels conductors en campanyes específiques de trànsit o bé en punts negres detectats. Són els anomenats cotxes fotomultes, però també sistemes de control que poden ser traslladats depenent de les necessitats que es detectin a la xarxa viària.
Dins la ciutat no és necessari tenir limitacions de velocitat
Així ho va explicar ahir a 20 minutos el director de Mobilitat de l'Ajuntament de Barcelona, Àngel López, que aposta per afegir més radars a municipis limítrofs per «completar l'anella» de Barcelona. Seria als termes veïns de Sant Adrià de Besòs, Esplugues i Cornellà, on, al parer de López, el Servei Català del Trànsit, hauria d'afegir més controls per evitar els excessos de velocitat.
Amb menys diferència de velocitat entre vehicles, menys probabilitat de collisió
Tot i que els anomenats fotomultes de vermell (els ubicats als encreuaments) estan preparats per caçar també les motos, amb els sistemes que hi havia fins ara, les motocicletes infractores que circulaven fora de carril o els ciclomotors amb placa de matrícula groga no eren fotografiats per aquests dispositius.
Ara, segons va especificar el director de Mobilitat, s'està treballant en un nou sistema per captar-les, que s'aplicarà després de l'estiu.
«Dins la ciutat no és necessari tenir limitacions de velocitat», exposava Àngel López. «Si observem que en una via se circula a 100 Km/h fem canvis semafòrics», aclaria, amb la qual cosa s'aconsegueix eliminar la temptació de circular per sobre de la velocitat permesa.
López destacava també el resultat obtingut amb els radars: s'ha reduït la velocitat màxima i l'accidentalitat. «Amb menys diferència de velocitat entre vehicles, menys probabilitat de collisió».
Radars mòbils controlaran els ‘fittipaldis’ a Barcelona
N. BONET. 18.02.2009
* Són dispositius portàtils que captaran els infractors als punts negres.
* L'Ajuntament demana més controls a Cornellà, Esplugues o Sant Adrià.
Barcelona tindrà més radars mòbils i portàtils però no se n'afegiran més de fixes. Els nous dispositius serviran per controlar les infraccions dels conductors en campanyes específiques de trànsit o bé en punts negres detectats. Són els anomenats cotxes fotomultes, però també sistemes de control que poden ser traslladats depenent de les necessitats que es detectin a la xarxa viària.
Dins la ciutat no és necessari tenir limitacions de velocitat
Així ho va explicar ahir a 20 minutos el director de Mobilitat de l'Ajuntament de Barcelona, Àngel López, que aposta per afegir més radars a municipis limítrofs per «completar l'anella» de Barcelona. Seria als termes veïns de Sant Adrià de Besòs, Esplugues i Cornellà, on, al parer de López, el Servei Català del Trànsit, hauria d'afegir més controls per evitar els excessos de velocitat.
Amb menys diferència de velocitat entre vehicles, menys probabilitat de collisió
Tot i que els anomenats fotomultes de vermell (els ubicats als encreuaments) estan preparats per caçar també les motos, amb els sistemes que hi havia fins ara, les motocicletes infractores que circulaven fora de carril o els ciclomotors amb placa de matrícula groga no eren fotografiats per aquests dispositius.
Ara, segons va especificar el director de Mobilitat, s'està treballant en un nou sistema per captar-les, que s'aplicarà després de l'estiu.
«Dins la ciutat no és necessari tenir limitacions de velocitat», exposava Àngel López. «Si observem que en una via se circula a 100 Km/h fem canvis semafòrics», aclaria, amb la qual cosa s'aconsegueix eliminar la temptació de circular per sobre de la velocitat permesa.
López destacava també el resultat obtingut amb els radars: s'ha reduït la velocitat màxima i l'accidentalitat. «Amb menys diferència de velocitat entre vehicles, menys probabilitat de collisió».