Temes antics de Terrassa
Posted: Friday 20/02/2009 9:40
He trobat aquesta informació al bloc http://recordsdeterrassa.wordpress.com/2008/01/ :
El tren vertebrat un somni no reixit
4 01 2008
A Terrassa sempre hi ha hagut projectes que han quedat en somnis d’algun il·luminat i d’aquests, potser un dels més curiosos ha estat el projecte de construcció d’un tren vertebrat aeri que fes les funcions de “metro” urbà.
En un ple de l’Ajuntament del dia 7 d’abril del 1971 es va aprovar el projecte d’un tren aeri vertebrat, projecte presentat per l’Andreu Fresnadillo, aleshores tinent d’alcalde de la ciutat. El projecte venia avalat per l’enginyer Dr. Goicoechea que era l’inventor del conegut Talgo.
Es tractava d’un tren que circulava sobre neumàtics per tal d’esmorteir el soroll i seria elèctric per tal d’evitar la contaminació. El tren finalment s’aguantaria sobre unes columnes per sobre dels principals carrers de la ciutat i que aniria, inicialment, des dels Grups de Sant Llorenç fins la Plaça del Doctor Robert. Aquest projecte inicial tenia un pressupost de 26 milions.
Cal dir que el projecte no es va concretar, quedant com una mena de “llegenda” urbana que sembla que finalment pot esdevenir una realitat amb el proper “metro” terrassenc. Aprofitem aquestes dates per demanar als reis d’orient que ens el portin sense gaires retards.
El tren vertebrat un somni no reixit
4 01 2008
A Terrassa sempre hi ha hagut projectes que han quedat en somnis d’algun il·luminat i d’aquests, potser un dels més curiosos ha estat el projecte de construcció d’un tren vertebrat aeri que fes les funcions de “metro” urbà.
En un ple de l’Ajuntament del dia 7 d’abril del 1971 es va aprovar el projecte d’un tren aeri vertebrat, projecte presentat per l’Andreu Fresnadillo, aleshores tinent d’alcalde de la ciutat. El projecte venia avalat per l’enginyer Dr. Goicoechea que era l’inventor del conegut Talgo.
Es tractava d’un tren que circulava sobre neumàtics per tal d’esmorteir el soroll i seria elèctric per tal d’evitar la contaminació. El tren finalment s’aguantaria sobre unes columnes per sobre dels principals carrers de la ciutat i que aniria, inicialment, des dels Grups de Sant Llorenç fins la Plaça del Doctor Robert. Aquest projecte inicial tenia un pressupost de 26 milions.
Cal dir que el projecte no es va concretar, quedant com una mena de “llegenda” urbana que sembla que finalment pot esdevenir una realitat amb el proper “metro” terrassenc. Aprofitem aquestes dates per demanar als reis d’orient que ens el portin sense gaires retards.