Page 1 of 4

Millores a l'intercanviador Passeig de Gràcia

Posted: Tuesday 24/02/2009 8:34
by metring
https://www.gencat.cat/diari/5325/09047030.htm

DEPARTAMENT DE POLÍTICA TERRITORIAL I OBRES PÚBLIQUES

ANUNCI d'informació pública de l'estudi informatiu "Millora de l'intercanvi entre les línies 2, 3 i 4 de FMB i Renfe-Passeig de Gràcia de Barcelona" (EI-TM-07348). (Pàg. 14984)

ANUNCI

d'informació pública de l'estudi informatiu "Millora de l'intercanvi entre les línies 2, 3 i 4 de FMB i Renfe-Passeig de Gràcia de Barcelona" (EI-TM-07348).

La Direcció General del Transport Terrestre del Departament de Política Territorial i Obres Públiques ha aprovat tècnicament l'estudi informatiu .Millora de l'intercanvi entre les línies 2, 3 i 4 d'FMB i Renfe-Passeig de Gràcia de Barcelona. (EI-TM-07348).

En virtut del que disposen els articles 10.5 de la Llei 4/2006, de 31 de març, ferroviària, i 12.4 de la Llei 3/2007, del 4 de juliol, de l'obra pública, correspon obrir un període d'informació pública durant el termini de 30 dies hàbils, comptats a partir de l'endemà de la publicació d'aquest Anunci.

En conseqüència, totes les persones físiques o jurídiques que hi estiguin interessades poden examinar l'estudi informatiu esmentat, els dies hàbils i en hores d'oficina, a la Direcció General del Transport Terrestre, Subdirecció General d'Infraestructures (av. Josep Tarradellas, 2-6, 5a planta, 08029 Barcelona) i a l'Ajuntament de Barcelona, o bé a través d'Internet (adreça electrònica: http://www.gencat.cat/ptop) per tal de formular les al·legacions o les observacions que considerin oportunes.

Es fa públic, per a coneixement general, als efectes del que preveu la legislació vigent.

Barcelona, 16 de febrer de 2009

Manel Villalante i Llauradó

Director general del Transport Terrestre

(09.047.030)

Re: Millores a l'intercanviador Passeig de Gràcia

Posted: Tuesday 24/02/2009 21:26
by metring
Ara si, per fi funciona el link de la pàgina de gencat, i tenim la informació ampliada:

http://www20.gencat.cat/portal/site/Sal ... 0c1e0aRCRD

El DPTOP sotmet a informació pública la millora de l’intercanviador de Passeig de Gràcia



El Diari Oficial de la Generalitat (DOGC) publica avui l’anunci a partir del qual s’inicia el procés d’informació pública de l’estudi informatiu de les obres de millora de l’intercanviador de Passeig de Gràcia entre l’L2, l’L3, l’L4 i Renfe. L’objectiu és escurçar el temps del recorregut en els transbordaments, facilitar els moviments dels usuaris i adaptar l’intercanviador a persones amb mobilitat reduïda. Per a això, es construirà un nou passadís de connexió que disposarà de cintes transportadores, s’ampliaran vestíbuls existents, se’n construiran de nous i s’hi instal·laran 8 nous ascensors. Tot plegat, comportarà una inversió aproximada de 92 MEUR.


Actualment, al Passeig de Gràcia conflueixen quatre línies de metro i Renfe Rodalies, amb correspondència entre elles. D’una banda, les estacions de l’L2 i l’L4 se situen a l’altura de la Gran Via de les Corts Catalanes, mentre que les de l’L3 i Renfe Rodalies s’ubiquen més a prop del carrer d’Aragó. Aquesta distància entre els diferents vestíbuls fa que el temps en alguns intercanvis pugui superar els 5 minuts.

Amb l’objectiu d’escurçar el temps del recorregut en els transbordaments i modernitzar les instal·lacions, el Departament de Política Territorial i Obres Públiques ha impulsat ara el projecte de millora general de l’intercanviador de Passeig de Gràcia.

En aquest sentit, avui s’ha iniciat el procés d’informació pública de l’estudi informatiu corresponent a aquesta actuació, per tal que les administracions, entitats i particulars els puguin consultar durant un període d’un mes i aportar les consideracions que estimin. L’actuació suposarà una inversió propera als 92 MEUR.

A banda d’aquest projecte de millora general, el DPTOP està duent a terme des de l’estiu, obres per adaptar l’estació de l’L3 del Passeig de Gràcia a persones amb mobilitat reduïda, per tal d’encabir dos nous ascensors per connectar el vestíbul amb les dues andanes.

Nou passadís i vestíbuls més amples

L’estudi que ara se sotmet a informació pública analitza tres alternatives per a l’execució dels treballs de millora de l’intercanviador del Passeig de Gràcia. L’opció considerada com a més adient dotarà aquest intercanviador d’espais més amples per a facilitar els desplaçaments dels viatgers i evitar aglomeracions en aquest punt de la xarxa de transport públic de la ciutat, especialment concorregut.

En aquest sentit, l’estudi contempla les següents actuacions:


* Creació d’un nou passadís de connexió: es construirà un nou passadís que substituirà a l’actual i reduirà més de 100 metres el recorregut entre les estacions de l’L2-L4 i l’L3-Renfe. El nou passadís, que es construirà sota l’actual aparcament de vehicles del passeig de Gràcia, tindrà uns 7 metres d’amplada i disposarà de cintes transportadores per a facilitar els enllaços als viatgers. D’aquesta manera, es vol incrementar la qualitat del servei, amb instal·lacions modernes que contribueixin a millorar la satisfacció i comoditat de les persones usuàries de la xarxa.

* Ampliació dels dos vestíbuls de l’L3: s’ampliaran els dos vestíbuls de l’estació de l’L3 ubicats al carrer d’Aragó i el carrer de Consell de Cent, respectivament. El primer, on actualment es fan obres d’adaptació a persones amb mobilitat reduïda, s’ampliarà considerablement per a construir un espai molt més ample amb escales mecàniques i fixes que facilitaran la connexió amb Renfe. Pel que fa al segon vestíbul de l’L3, el del carrer del Consell de Cent, també s’ampliarà, s’instal·laran 3 nous ascensors i rampes adaptades a persones amb mobilitat reduïda, i es construirà una nova sortida d’emergència.

* Nou vestíbul a l’estació de l’L4: es construirà un nou vestíbul de l’estació de l’L4, a l’encreuament amb el carrer de Diputació, a mig camí entre l’L2 i l’L3, que quedarà adaptat a persones amb mobilitat reduïda,amb 3 nous ascensors i escales mecàniques. Quan es posi en servei, l’actual vestíbul de l’L4 de la Gran Via de les Corts Catalanes passarà a utilitzar-se com a sortida d’emergència.



* Ampliació del vestíbul de l’L2: a partir de l’actual vestíbul de l’L2, es crearà un nou espai perquè la connexió amb les andanes de l’L4 es pugui fer de manera més directa. Per a això, s’instal·laran també 2 nous ascensors, escales mecàniques i es construirà una nova sortida d’emergència.

En total, l’estudi contempla l’adaptació de tots els vestíbuls de les estacions de l’L2, l’L3 i l’L4, així com dels trams de connexió, amb la col·locació de rampes d’accés, escales mecàniques i 8 nous ascensors, que se sumaran als existents, de manera que l’Intercanviador passarà a tenir en conjunt 12 elevadors.

Image

Image

Image

Image

100 metres menys: sí i no

Posted: Tuesday 24/02/2009 22:57
by Guigui
* Creació d’un nou passadís de connexió: es construirà un nou passadís que substituirà a l’actual i reduirà més de 100 metres el recorregut entre les estacions de l’L2-L4 i l’L3-Renfe.
Greu error de formulació: el que s'escurça és l'enllaç entre L3-Renfomentadif i la L4, amb l'obertura del nou vestíbul de Diputació, però la distància amb la L2 seguirà sent la mateixa. Que jo sàpiga, encara no ha perdut validesa aquella màxima que diu "la distància més curta entre dos punts és la recta".

Per cert: què els ha donat que han posat a la imatge virtual un 5000 a la L4? :D

Re: Millores a l'intercanviador Passeig de Gràcia

Posted: Wednesday 25/02/2009 0:05
by cristian26
I no seria més fàcil invertir en un macrointercambiador a Plaça Catalunya? No dic pas de no renovar l'existent de Passeig de Gràcia, però podrien fer un macrointermcabiador com alguns que hi ha a París.

Pl. Catalunya

Posted: Wednesday 25/02/2009 0:07
by Guigui
cristian26 wrote:I no seria més fàcil invertir en un macrointercambiador a Plaça Catalunya?
Més fàcil, no. Necessari, igual.

Re: Millores a l'intercanviador Passeig de Gràcia

Posted: Wednesday 25/02/2009 8:46
by metring
Del que heu vist fins ara, farieu alguna al·legació u observació? Pensem que ara és el moment.

Re: Millores a l'intercanviador Passeig de Gràcia

Posted: Wednesday 25/02/2009 10:34
by EUKibo
El passadís que connectará L3-ADIF amb L2-L4 penso que sentencia a mort l'intercanviador central.

Aquí hi ha una sèrie d'errors electoralistes en cadena.

L'error principal és el túnel de l'AVE que era legítimament per a Rodalies amb estacions intermodals a Diagonal i Sagrada Familia. Ara volen fer parches per a fer que a l'estació de Passeig de Gràcia hi arribin més línies de metro que no només la L3. L'estació de Passeig de Gràcia ADIF hauria d'haver desaparegut o en tot cas haver-se remodelat i adaptat per a trens Avant com a molt i haver permès l'accès a l'EDF amb ample internacional utilitzan-la com a base d'estacionament i operació de trens d'Alta Velocitat provinents de tota la península.

En tot cas, veient que això no ho podrem canviar... Penso que almenys haurien de canviar la nomenclatura de les estacions de la L2 i L4 respecte les estacions de la L3 i ADIF:

L3(PDG)-ADIF(PDG): Passeig de Gràcia

L2(PDG)-L4(PDG)-L1(CAT)-Renfe(CAT)-L3(nova estació)-FGC(nova estació): Catalunya

L3(CAT)-FGC(CAT): Rambles

això no treu que aquestes estacions no puguin estar interconnectades entre elles, és a dir que es conservi l'enllaç entre l'intercanviador central de Catalunya i l'estació de Passeig de Gràcia, això sí que quedi constància al fer l'enllaç que s'està canviant d'estació i que aquest enllaç serà massa llarg, però possible ja que hi existeix una infrastructura que per deixar-la tancada...

L3 Gran Via

Posted: Wednesday 25/02/2009 12:59
by Guigui
Fer una nova estació de la L3 a l'alçada de Gran Via no té cap mena de sentit, ja que es trobaria a 200 metres de Pg. de Gràcia i Catalunya.

Re: Millores a l'intercanviador Passeig de Gràcia

Posted: Wednesday 25/02/2009 13:10
by Lluita1714
Jo, com ja han dit anteriorment, sóc partidari del desviament de tot a Plaça Catalunya, creant un gran intercanviador, com el d'abans, una mena d'edifici subterrani amb connexió directa entre totes les línies, en aquest cas, L1, L2, L3, Renfe (amb dos tunels) i FGC, que preservaria la seva actual estació per valor històric, ara, que estigui molt més aprop de la suposada estació d'enllaç nova.

Re: Millores a l'intercanviador Passeig de Gràcia

Posted: Wednesday 25/02/2009 13:51
by sergi
Yo también pienso que la mejor solución habría sido construir una nueva estación de Passeig de Gràcia L-3 al lado de las de la L-2 y L-4.

Aquí algunos alegan que estaría demasiado cerca de Catalunya y Passeig de Grácia L-3 existente,pero yo no creo que la distancia fuera mayor que la de Catalunya L-1 a Universitat o Urquinaona.

Pero bueno,bienvenido sea ese proyecto,porque la situación actual del intercambiador es lamentable.

Distància entre estacions

Posted: Wednesday 25/02/2009 14:46
by Guigui
sergi wrote:Aquí algunos alegan que estaría demasiado cerca de Catalunya y Passeig de Grácia L-3 existente,pero yo no creo que la distancia fuera mayor que la de Catalunya L-1 a Universitat o Urquinaona.
És més curta. Pg. de Gràcia L3 es troba entre Aragó i Consell de Cent (2 illes de Gran Via), i Catalunya L3 a la mateixa distància (alçada d'Ausiàs March, a 2 illes de Gran Via). En canvi, Universitat es troba entre Aribau i l'hipotètic perllongament d'Enric Granados (2,5 illes del centre de Pl. Catalunya) i Urquinaona entre Llúria i Bruc (mateixa distància), comptant, a més que la Ronda Universitat / St. Pere discorre en diagonal respecte a la quadrícula de l'Eixample, cosa que allarga una mica més la distància. En total, estaríem parlant d'una distància de 400 metres en el cas de la L1, mentre que a la L3 seria de poc més de 300 metres, comptant els mateixos punts de l'andana de qualsevol estació.

Re: Millores a l'intercanviador Passeig de Gràcia

Posted: Wednesday 25/02/2009 16:08
by Miquel
Els 1100 tornen a la L3, mireu la numeració que apareix al dibuix del 3000 entrant a Pg de Gràcia, posa 1103 :o :o :o :o .

1100 tunejada

Posted: Wednesday 25/02/2009 16:09
by Guigui
Miquel wrote:Els 1100 tornen a la L3, mireu la numeració que apareix al dibuix del 3000 entrant a Pg de Gràcia, posa 1103 :o :o :o :o .
Doncs quin senyor tunejat que hi preveuen! :D

Estètica dels ascensors

Posted: Monday 16/11/2009 18:33
by Guigui
Per cert, amb els ascensors que estan instal·lant a Pg. de Gràcia L3, GISA segueix aplicant la seva estètica inconfusible de "rajola de bany estil blanc bàsic, comprada a l'engròs a Ferrolan".

Amb la pila de diners que es gasten en altres coses, no podrien adaptar-se una mica a l'entorn?

Re: Millores a l'intercanviador Passeig de Gràcia

Posted: Wednesday 09/12/2009 14:59
by victorcasta
El PTOP anuncia a bombo i plateret l'adaptació de l'estació de L3 de Passeig de Gràcia.... quan només hi ha ascensors des del vestíbul fins l'andana però del carrer al vestíbul, no n'hi ha.

Re: Millores a l'intercanviador Passeig de Gràcia

Posted: Wednesday 09/12/2009 15:29
by BCN2008
victorcasta wrote:El PTOP anuncia a bombo i plateret l'adaptació de l'estació de L3 de Passeig de Gràcia.... quan només hi ha ascensors des del vestíbul fins l'andana però del carrer al vestíbul, no n'hi ha.
Si no vaig gaire errat, l'adaptació del vestíbul al carrer és cosa d'ADIF. Si ens hem d'esperar a que ho adaptin, ens hi podem passar anys.

Re: Millores a l'intercanviador Passeig de Gràcia

Posted: Wednesday 09/12/2009 23:11
by Jordi Freixas
sergi wrote:Yo también pienso que la mejor solución habría sido construir una nueva estación de Passeig de Gràcia L-3 al lado de las de la L-2 y L-4.

Aquí algunos alegan que estaría demasiado cerca de Catalunya y Passeig de Grácia L-3 existente,pero yo no creo que la distancia fuera mayor que la de Catalunya L-1 a Universitat o Urquinaona.

Pero bueno,bienvenido sea ese proyecto,porque la situación actual del intercambiador es lamentable.
Home... precísament una bona mesura per a superar "l'obstacle" que actualment suposa el passadís infernal, són les cintes transportadores que, ja funcionen també a Diagonal i que és una molt bona noticia, ja que comencem a tenir instal·lacions al nivell del que ha de ser una capital europea.

Un altra tema que, pel que veig no s'ha abordat en aquest projecte (imagino que perquè no és de la seva competència) és la necessitat de remodelar a fons l'estació del Passeig de Gracia-ADIF.

Re: Millores a l'intercanviador Passeig de Gràcia

Posted: Wednesday 09/12/2009 23:12
by metring
Sembla que ADIF té en projecte la seva remodelació total, que bona falta li fa...

Incapaços de coordinar-se

Posted: Wednesday 09/12/2009 23:42
by Guigui
I, com sempre, les obres que afecten diferents gestors d'infraestructures es fan a miquetes i a destemps.

Re: Millores a l'intercanviador Passeig de Gràcia

Posted: Thursday 10/12/2009 1:19
by Jordi Freixas
Sí... undia hi van posar un tamboret a les andanes, van enviar els trens a prendre pel cul i així es va quedar la cosa...

Bé, jo ja vaig dir en un altre fil el que s'hi hauria de fer en aquesta estació.