Page 1 of 2
Enquestadors a busos TMB
Posted: Thursday 26/02/2009 0:13
by wefer
Avui he agafat el 47.
Quan he pujat, he vist que al davant, hi anava una noia vestida de TMB, que m'ha donat un paper. Pensava que era propaganda d'alguna cosa, o bé anunci d'algun canvi... però no, el paper posava alguna cosa així com:
"Doni aquest paper quan baixi del bus. Gràcies per col·laborar"
Juntament amb això, una sèrie de camps que havien de ser omplerts: línia, data, parada, etc.
A cada porta de baixada del bus, hi havia un altre enquestador que, a cada persona que baixava, li demanava el paper. En algun cas semblava més aviat que les requisés, fins i tot. Aquest enquestador, apuntava als papers que li anaven donant els camps que faltaven.
Per cert, tot això es feia amb un bus ple de gom a gom.
Òbviament, el que busca TMB és saber exactament quin trajecte fa cada persona, vés a saber amb quines intencions.
Una experiència curiosa.
Re: Enquestadors a busos TMB
Posted: Thursday 26/02/2009 0:34
by UT596001
Una manera força extranya de fer enquestes...
A mi m'han fet enquestes a la Vallesana (encara que sembli mentida
) i s'han fet seguint el mètode "clàssic", preguntant, això sí, parada de pujada i de baixada. Si bé reconec que la comparació no és vàlida ja que no es pot comparar un servei urbà amb un d'interurbà.
Què demanaven, exactament?
Posted: Thursday 26/02/2009 0:48
by Guigui
L'enquesta només demanava la parada de pujada i la de baixada, o l'origen i el final de tot el trajecte que feies, amb el mode que fos? Perquè si només era la primera cosa, l'enquesta servia de ben poc.
Re: Què demanaven, exactament?
Posted: Thursday 26/02/2009 0:54
by victorcasta
Guigui wrote:L'enquesta només demanava la parada de pujada i la de baixada, o l'origen i el final de tot el trajecte que feies, amb el mode que fos? Perquè si només era la primera cosa, l'enquesta servia de ben poc.
Bé, depèn. A Renfe es fan aforaments per determinar exactament quanta gent puja i baixa de cada estació, se suposa que per a tenir estudis de demanda de cada tren i cada estació, independentment de si venies d'un altre mode.
És a dir, que a TMB, com a operador de bus, li interessaria la teva primera opció, però si es tracta d'una enquesta de mobilitat (del tipus ATM) interessa més la segona opció.
Re: Enquestadors a busos TMB
Posted: Thursday 26/02/2009 10:31
by Mortadel·lo
a mi últimament al bus m'han fet dues enquestes diferents (i que tampoc és la que li han fet al wefer), una vegada al 14 i una al 15.
Re: Enquestadors a busos TMB
Posted: Thursday 26/02/2009 10:48
by metring
Segur que està relacionat amb el presumpte fet de què volien treure línies de bus a TMB. Deuen voler comprovar a quines paredes puja i baixa més gent, i si això ho pot cobrir una o més línies, i si n'hi ha prou amb una, a saber.
Re: Enquestadors a busos TMB
Posted: Friday 16/10/2009 21:50
by metring
Avui n'he vist un al 34. A veure si s'hi passen per la línia 51
Re: Enquestadors a busos TMB
Posted: Monday 16/11/2009 15:55
by buertu
El dijous passat en vaig veure dos a la linia 75 en direcció les corts. N'hi havia un a cada porta de sortida.
Re: Enquestadors a busos TMB
Posted: Monday 16/11/2009 22:18
by marc
Jo n'he vist vairs, la setmana passada un em va fer una enquesta al 10, baixant de Vall d'Hebron, i deu fer mes o menys un mes en vaig trobar un assegut al seient de l'entrada d'un 60 direcció Pl. Glories que comptava la gent que pujava a cada parada.
Re: Enquestadors a busos TMB
Posted: Tuesday 17/11/2009 14:20
by m.h.t.
Divendres passat també hi havía enquestadors a la 56 direcció Besòs-Verneda. Per cert, plena a vessar de passatge. Però, des del carrer es podía veure que, en comptes de recollir els enquestadors els papers, els ficaven a unes bústies instal·lades al costat de les portes de sortida.
Enquesta sobre busos TMB
Posted: Wednesday 14/04/2010 16:31
by Ecomobisostrans
Sistema evolucionat... fins a cert punt
Posted: Tuesday 17/04/2012 11:02
by Guigui
Ahir, al 92, em vaig trobar amb una enquestadora que, en pujar, donava a tothom una targeta tipus de crèdit, demanant que en baixar, es deixés a les bústies instal·lades a cada porta. Primer m'ho vaig mirar tot estranyat, perquè quin sentit tenia agafar una targeta i llençar-la en sortir, sense haver de fer més. Però després em vaig adonar que, a mida que la gent baixava i deixava la targeta, la bústia feia un pip! cada vegada. Així doncs, sembla que tenen un sistema més avançat per a fer estudis de mobilitat. Ara, vista la possible despesa en tecnologia i el reduïdíssim abast (qualitatiu i quantitatiu) de l'estudi, dubto molt de la seva eficiència en termes tècnics i econòmics.
Tant car?
Posted: Tuesday 17/04/2012 20:02
by Javi M
Dubto que el cost sigui tant elevat. Si un aparell d'aquests pot costar 200€ i hi ha 2 per bus, amb un cost de 2.000€ es pot fer el seguiment de 5 busos. Suposo que l'aparell es podrà canviar d'autobús quan el vulgui.
Si les targetes en comptes de repartir-les algú, les anés agafant la gent en anar validant el títol, podríen estalviar-se a més el sou dels enquestadors.
Re: Enquestadors a busos TMB
Posted: Tuesday 17/04/2012 21:42
by Adolescent barceloní
O millor encara: validar la T10 en entrar i en sortir del bus.
4 aparells per bus
Posted: Tuesday 17/04/2012 21:50
by Guigui
Javi M wrote:Dubto que el cost sigui tant elevat. Si un aparell d'aquests pot costar 200€ i hi ha 2 per bus, amb un cost de 2.000€ es pot fer el seguiment de 5 busos. Suposo que l'aparell es podrà canviar d'autobús quan el vulgui.
N'hi havia quatre, un al costat de cada porta. I sí, eren de posar i treure.
Re: Tant car?
Posted: Tuesday 17/04/2012 22:10
by Sagrerenc
Javi M wrote:podríen estalviar-se a més el sou dels enquestadors.
Típica mentalitat espanyola... no m'estranya que l'atur pugui arribar al 25%.
Fa uns mesos em vaig trobar uns enquestadors a l'autobús L96 (Castelldefels-Sant Boi) de Mohn. Hi havia un enquestador a cadascuna de les 3 portes del vehicle. La noia de la porta del davant donava uns paperets (on hi escrivia el codi de la parada i l'hora) i els dos nois de les portes del darrere recollien els paperets, apuntant-hi també el codi de la parada i l'hora.
Aparells VS empleats
Posted: Tuesday 17/04/2012 23:18
by Javi M
Guigui wrote:
N'hi havia quatre, un al costat de cada porta.
OK, estava pensant en un bus normal de 3 portes.
De tota manera imagino que continua siguent rentable l'inventet.
Sagrerenc wrote:Típica mentalitat espanyola... no m'estranya que l'atur pugui arribar al 25%.
Ho sento molt, però contractar empleats (5 en aquest cas) per fer un treball que poden fer màquines (o 4 màquines i un empleat) per un cost molt més reduït, va en contra de tota lògica i llei de mercat. Sinó encara hauríem de treure les validadores de totes les estacions de Metro i tren i posar-ne guixetes.
Per a això ja es va fer el "PlanẼ".
Bus "normal"
Posted: Tuesday 17/04/2012 23:37
by Guigui
Javi M wrote:Guigui wrote:
N'hi havia quatre, un al costat de cada porta.
OK, estava pensant en un bus normal de 3 portes.
És que es tractava d'un bus "normal" de 3 portes. Hi havia una bústia a cada costat de cada porta de sortida: 4 bústies en total.
Re: Enquestadors a busos TMB
Posted: Wednesday 18/04/2012 21:52
by Ecomobisostrans
Lo de validar al entrar i al sortir seria lo millor, com a Holanda, aixi no han de fer enquestes, les enquestes es fan soles, en tot moment des del centre de control saben quants viatgers van en el vehicle, si cal reforçar, etc.
Es podria millorar el servei així...
Posted: Thursday 19/04/2012 18:35
by Adolescent barceloní
Ecomobisostrans wrote:Lo de validar al entrar i al sortir seria lo millor, com a Holanda, aixi no han de fer enquestes, les enquestes es fan soles, en tot moment des del centre de control saben quants viatgers van en el vehicle, si cal reforçar, etc.
Tant de bo TMB fes això... Podrien fer coses així, gestos "petits" per millorar el servei de les persones, en comptes d'hibridar autobusos i altres merdes vàries. Igual d'aquesta manera no anem pel matí a l'autobús "como las sardinas", saben si el bus va ple i en posen un altre de reforç.