Estudi per integrar via tren a Sitges
Sitges planteja eliminar la via de tren que creua el nucli
http://www.acn.cat/webACN/detallNoticia ... cia=458427
Sitges planteja eliminar la via de tren que creua el nucli si finalment el municipi es connecta a la Línia Orbital
Violeta Gumà // ACN // 31.10.2008 // 16.17 h
Sitges (Garraf).- L'Ajuntament de Sitges plantejaria eliminar la via del tren de Rodalies Renfe que, en aquests moments, creua el nucli, si finalment el municipi quedés afegit a la Línia Orbital, que enllaçarà el Garraf amb el Maresme passant per darrera de la costa. Inicialment, la nova línia només contemplava els municipis de Vilanova i la Geltrú, Sant Pere de Ribes, Canyelles i Vilafranca i el consistori sitgetà va proposar connectar-se a l'Orbital mitjançant l'actual línia de la costa. La setmana passada, el consistori va saber que l'administració estudiaria aquesta possibilitat. Per Armand Paco, portaveu del PSC a Sitges, aquesta possibilitat també permetria descongestionar l'estació.
Sitges planteja eliminar la via de tren que creua el nucli si finalment el municipi es connecta a la Línia Orbital
Violeta Gumà // ACN // 31.10.2008 // 16.17 h
Sitges (Garraf).- L'Ajuntament de Sitges plantejaria eliminar la via del tren de Rodalies Renfe que, en aquests moments, creua el nucli, si finalment el municipi quedés afegit a la Línia Orbital, que enllaçarà el Garraf amb el Maresme passant per darrera de la costa. Inicialment, la nova línia només contemplava els municipis de Vilanova i la Geltrú, Sant Pere de Ribes, Canyelles i Vilafranca i el consistori sitgetà va proposar connectar-se a l'Orbital mitjançant l'actual línia de la costa. La setmana passada, el consistori va saber que l'administració estudiaria aquesta possibilitat. Per Armand Paco, portaveu del PSC a Sitges, aquesta possibilitat també permetria descongestionar l'estació.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
A les quimbambes
La vilafantització de Catalunya progressa inexorablement.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Sitges planteja eliminar la via de tren que creua el nucli
No. El que es pretén és enterrar definitivament el ferrocarril. Perquè matar-lo, ja ho estan fent entre tots.
Salut !!
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Re: Sitges planteja eliminar la via de tren que creua el nucli
No, el que s'està fent és separar el termini del tren: Metro les rodalies/MD i AVE el tren de tota la vida. Desastrós, a part de que a Sitges no molesta gens ni mica, per favor!
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Coses poc clares
Rellegint l'article que obre el fil, hi ha alguna cosa que no em queda gens clara:
Però també em faig una altra pregunta: un consistori pot, per la gràcia dels seus pebrots (perdoneu l'expressió), decidir que un traçat ferroviari sigui violat d'aquesta manera? No hi ha ningú que digui prou a tanta animalada?
Si no ho he entès, volen aprofitar que el traçat de l'Orbital passarà de resquitllentes per Sitges per plantar-hi l'estació i desviar-hi l'actual línia, que aniria a retrobar els túnels més amunt d'Aiguadolç. Aleshores, a què ve això de "descongestionar" l'estació? Si directament, l'eliminarien. És clar que l'exactitud semàntica és el fort de ben poca gent, i que molts viuen de tergiversar els termes per fer passar per bella la barbaritat més grossa.Per Armand Paco, portaveu del PSC a Sitges, aquesta possibilitat també permetria descongestionar l'estació.
Però també em faig una altra pregunta: un consistori pot, per la gràcia dels seus pebrots (perdoneu l'expressió), decidir que un traçat ferroviari sigui violat d'aquesta manera? No hi ha ningú que digui prou a tanta animalada?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Sitges planteja eliminar la via de tren que creua el nucli
Si, és cert. Volen reduïr el nombre de passatgers de l'estació? Amb el disseny que volen fer, obligatòriament ho aconsegueixen, és absurd Però sobretot interessos polítics perquè no saben en queè gastar-se els diners, i ho fan en ximpleries És que, a Sitges, lúnic que fa falta, i tampoc molta, és elevar una mica les andanes, i prou! per els civia, etc. I tampoc cal fer excuses de la xina amb la línia orbital, que queda en dubte si es construirà o no.
Estudi per integrar via tren a Sitges
http://www.elpunt.cat/girona/article/1/ ... itges.html
Foment posa a licitació l'estudi per integrar la via del tren a l'altura de Sitges
L'estudi, pressupostat en 580.000 euros, analitzarà com es finança el projecte i la possibilitat d'instal·lar una nova estació
27/02/09 02:00 - Vilafranca del Penedès Sitges / Sitges - A.M.M.L / MÍRIAM DE LAMO
El procés de cobriment de la via del tren a Sitges ha fet un pas més, després que el Ministeri de Foment posés a licitació ahir l'estudi necessari per executar el projecte. El pressupost per elaborar l'estudi és de 580.000 euros, amb un termini de dos anys per executar-lo. El document haurà de determinar com s'ha d'integrar la línia del ferrocarril i minimitzar així l'actual «efecte barrera» que crea al municipi, i analitzar la viabilitat d'una nova estació de tren. Les possibilitats d'ingressos per finançar el projecte a través de plusvàlues és un altre dels objectius que ha de tenir en compte l'estudi. La realització de l'anàlisi és un dels acords previstos en el protocol de col·laboració que van signar el Ministeri de Foment, l'Adif, la Generalitat i l'Ajuntament de Sitges l'abril del 2008.
Segons el Ministeri de Foment, l'estudi posat a licitació ahir haurà de plantejar diverses alternatives d'actuació per aconseguir integrar la línia del ferrocarril a l'altura de Sitges. La millora del medi ambient urbà de la zona que envolta la via del tren i de l'accessibilitat al servei ferroviari són altres objectius de l'anàlisi que encarrega Foment; en aquest sentit, el ministeri indica que l'estudi haurà d'avaluar la viabilitat i l'oportunitat d'establir una nova estació de tren al municipi. Foment reconeix que s'ha de qüestionar la suficiència del servei de l'actual estació pel que fa a les seves condicions d'accessibilitat tenint en compte el creixement previst.
Anàlisi econòmica
En l'estudi s'haurà de proposar una o més alternatives a la integració, que hauran de quedar recollides en un avantprojecte. Les diferents opcions s'hauran d'analitzar des del punt de vista constructiu, ambiental, paisatgístic i econòmic, a més d'analitzar com afectaran les diverses possibilitats d'integració al trànsit ferroviari.
Un altre dels factors que s'hauran d'avaluar en l'anàlisi és l'econòmic; així, el document haurà d'estudiar les possibilitats d'ingressos per finançar el projecte d'integració de la via del tren, basant-se en les plusvàlues urbanístiques que es puguin realitzar tant sobre els sòls ferroviaris que ja no siguin necessaris un cop es dugui a terme el projecte com sobre els sòls privats que resultin beneficiats per la integració.
El Ministeri de Foment reconeix que l'actual situació de la via del tren, que parteix en dos el municipi, produeix «un cert efecte barrera» que es pot millorar a través de la integració ferroviària.
Trànsit local
Actualment, la línia C2 passa per Sitges, amb el recorregut que enllaça Sant Vicenç de Calders, Vilanova i Barcelona. El trànsit de viatgers és bàsicament local, tenint en compte que únicament es presten serveis ferroviaris regionals i de rodalies.
El Ministeri de Foment va posar a licitació el contracte de consultoria i assistència per a la redacció de l'estudi d'integració urbana del ferrocarril per Sitges ahir, després de la seva publicació al Butlletí Oficial de l'Estat. El pressupost total és de 580.000 euros i el termini d'execució és de dos anys. La inserció de les infraestructures ferroviàries en el medi urbà és un dels objectius del pla estratègic d'infraestructures i transport que Foment recorda que es va aprovar a través d'un acord del Consell de Ministres el 2005.
L'alcalde de Sitges, Jordi Baijet (PSC), considera la licitació de l'estudi «un pas molt important». Per Baijet, «totes les possibilitats estan obertes» amb l'objectiu que «no hi hagi via del tren entre muntanya i mar» al municipi. «S'ha d'estudiar tot molt bé, que ens donin solucions definitives», diu l'alcalde. Jordi Baijet, però, no posa una possible data a l'inici de l'execució del projecte, una dada que «ja es veurà», segons l'alcalde. L'anàlisi encarregada per Foment també tindrà en compte la futura línia ferroviària orbital; segons Baijet, l'estudi no podria obviar aquest altre projecte, que ha d'unir Vilanova i Mataró, enllaçant amb Sitges, Sant Pere de Ribes, Canyelles i Vilafranca del Penedès.
Recuperar semidirectes
L'alcalde de Vilafranca, Marcel Esteve (PSC), va celebrar ahir la inversió que el govern de l'Estat farà en el servei de rodalies, però va recordar que Vilafranca espera que es concreti la construcció de la nova estació central, que se solucionin els problemes de soroll que provoquen els trens de mercaderies i que s'augmenti la freqüència dels trens «com per exemple a Sant Celoni i Cubelles, on paren més trens que a Vilafranca». El president del Consell Comarcal de l'Alt Penedès, Francesc Olivella (CiU), va dir: «A més de les millores a les estacions cal una aposta decidida del govern per dotar l'Alt Penedès de semidirectes a Barcelona, cosa que es podria aconseguir si fessin la tercera via entre Martorell i Barcelona.» La construcció d'un aparcament d'unes 300 places sota la plaça de l'estació de Sitges ha rebut una valoració molt positiva del govern municipal de Sitges, que fa anys que impulsa el projecte. Segons l'alcalde, Jordi Baijet, les millores a la xarxa de rodalies són «molt interessants»; en aquest sentit, l'alcalde de Sitges sosté que les inversions previstes en les infraestructures ferroviàries permetran fer «un salt qualitatiu molt important» al municipi.
Foment posa a licitació l'estudi per integrar la via del tren a l'altura de Sitges
L'estudi, pressupostat en 580.000 euros, analitzarà com es finança el projecte i la possibilitat d'instal·lar una nova estació
27/02/09 02:00 - Vilafranca del Penedès Sitges / Sitges - A.M.M.L / MÍRIAM DE LAMO
El procés de cobriment de la via del tren a Sitges ha fet un pas més, després que el Ministeri de Foment posés a licitació ahir l'estudi necessari per executar el projecte. El pressupost per elaborar l'estudi és de 580.000 euros, amb un termini de dos anys per executar-lo. El document haurà de determinar com s'ha d'integrar la línia del ferrocarril i minimitzar així l'actual «efecte barrera» que crea al municipi, i analitzar la viabilitat d'una nova estació de tren. Les possibilitats d'ingressos per finançar el projecte a través de plusvàlues és un altre dels objectius que ha de tenir en compte l'estudi. La realització de l'anàlisi és un dels acords previstos en el protocol de col·laboració que van signar el Ministeri de Foment, l'Adif, la Generalitat i l'Ajuntament de Sitges l'abril del 2008.
Segons el Ministeri de Foment, l'estudi posat a licitació ahir haurà de plantejar diverses alternatives d'actuació per aconseguir integrar la línia del ferrocarril a l'altura de Sitges. La millora del medi ambient urbà de la zona que envolta la via del tren i de l'accessibilitat al servei ferroviari són altres objectius de l'anàlisi que encarrega Foment; en aquest sentit, el ministeri indica que l'estudi haurà d'avaluar la viabilitat i l'oportunitat d'establir una nova estació de tren al municipi. Foment reconeix que s'ha de qüestionar la suficiència del servei de l'actual estació pel que fa a les seves condicions d'accessibilitat tenint en compte el creixement previst.
Anàlisi econòmica
En l'estudi s'haurà de proposar una o més alternatives a la integració, que hauran de quedar recollides en un avantprojecte. Les diferents opcions s'hauran d'analitzar des del punt de vista constructiu, ambiental, paisatgístic i econòmic, a més d'analitzar com afectaran les diverses possibilitats d'integració al trànsit ferroviari.
Un altre dels factors que s'hauran d'avaluar en l'anàlisi és l'econòmic; així, el document haurà d'estudiar les possibilitats d'ingressos per finançar el projecte d'integració de la via del tren, basant-se en les plusvàlues urbanístiques que es puguin realitzar tant sobre els sòls ferroviaris que ja no siguin necessaris un cop es dugui a terme el projecte com sobre els sòls privats que resultin beneficiats per la integració.
El Ministeri de Foment reconeix que l'actual situació de la via del tren, que parteix en dos el municipi, produeix «un cert efecte barrera» que es pot millorar a través de la integració ferroviària.
Trànsit local
Actualment, la línia C2 passa per Sitges, amb el recorregut que enllaça Sant Vicenç de Calders, Vilanova i Barcelona. El trànsit de viatgers és bàsicament local, tenint en compte que únicament es presten serveis ferroviaris regionals i de rodalies.
El Ministeri de Foment va posar a licitació el contracte de consultoria i assistència per a la redacció de l'estudi d'integració urbana del ferrocarril per Sitges ahir, després de la seva publicació al Butlletí Oficial de l'Estat. El pressupost total és de 580.000 euros i el termini d'execució és de dos anys. La inserció de les infraestructures ferroviàries en el medi urbà és un dels objectius del pla estratègic d'infraestructures i transport que Foment recorda que es va aprovar a través d'un acord del Consell de Ministres el 2005.
L'alcalde de Sitges, Jordi Baijet (PSC), considera la licitació de l'estudi «un pas molt important». Per Baijet, «totes les possibilitats estan obertes» amb l'objectiu que «no hi hagi via del tren entre muntanya i mar» al municipi. «S'ha d'estudiar tot molt bé, que ens donin solucions definitives», diu l'alcalde. Jordi Baijet, però, no posa una possible data a l'inici de l'execució del projecte, una dada que «ja es veurà», segons l'alcalde. L'anàlisi encarregada per Foment també tindrà en compte la futura línia ferroviària orbital; segons Baijet, l'estudi no podria obviar aquest altre projecte, que ha d'unir Vilanova i Mataró, enllaçant amb Sitges, Sant Pere de Ribes, Canyelles i Vilafranca del Penedès.
Recuperar semidirectes
L'alcalde de Vilafranca, Marcel Esteve (PSC), va celebrar ahir la inversió que el govern de l'Estat farà en el servei de rodalies, però va recordar que Vilafranca espera que es concreti la construcció de la nova estació central, que se solucionin els problemes de soroll que provoquen els trens de mercaderies i que s'augmenti la freqüència dels trens «com per exemple a Sant Celoni i Cubelles, on paren més trens que a Vilafranca». El president del Consell Comarcal de l'Alt Penedès, Francesc Olivella (CiU), va dir: «A més de les millores a les estacions cal una aposta decidida del govern per dotar l'Alt Penedès de semidirectes a Barcelona, cosa que es podria aconseguir si fessin la tercera via entre Martorell i Barcelona.» La construcció d'un aparcament d'unes 300 places sota la plaça de l'estació de Sitges ha rebut una valoració molt positiva del govern municipal de Sitges, que fa anys que impulsa el projecte. Segons l'alcalde, Jordi Baijet, les millores a la xarxa de rodalies són «molt interessants»; en aquest sentit, l'alcalde de Sitges sosté que les inversions previstes en les infraestructures ferroviàries permetran fer «un salt qualitatiu molt important» al municipi.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Tants calers per això?
Vejam si entenc una cosa: es gasten més de mig quilo per un estudi, quan jo, de franc, els podria dir que d'efecte barrera, res de res, si volen "permeabilitzar" la línia, que obrin més passos subterranis, que ja no hi ha on entaforar cotxes al nucli antic de Sitges i que, a més, dels terrenys no en trauran ni cinc?
Indubtablement, aquí hi ha algú que hi suca descaradament.
Indubtablement, aquí hi ha algú que hi suca descaradament.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Estudi per integrar via tren a Sitges
'Produeix un cert efecte barrera' que es pot millorar a través de l'integració ferroviària' .
I per la gent que agafa el tren (que sortosament no és poca) què? Tindran que baixar escales cap al vestíbul, i després les andanes, com a Terrassa, o mig soterrat, com a Vic (que les dos coses són molt molestes per tot tipus de gent). Acàs les carreteres/autopistes no produeixen 'un cert efecte barrera', com a Montcada, Sant Adrià, Granollers...
També tens de passar la barrera, fàcilment resolta amb pas zebra, igual aquí es podria fer amb uns senzills subterranis. Però dubto que els que negocien aquest projecte hagin agafat alguna vegada un rodalies.
I per la gent que agafa el tren (que sortosament no és poca) què? Tindran que baixar escales cap al vestíbul, i després les andanes, com a Terrassa, o mig soterrat, com a Vic (que les dos coses són molt molestes per tot tipus de gent). Acàs les carreteres/autopistes no produeixen 'un cert efecte barrera', com a Montcada, Sant Adrià, Granollers...
També tens de passar la barrera, fàcilment resolta amb pas zebra, igual aquí es podria fer amb uns senzills subterranis. Però dubto que els que negocien aquest projecte hagin agafat alguna vegada un rodalies.
Altra vegada queda demostrat (encara que no vagi al cas) l'efecte AVE. I el talgo Miguel de Unamuno, Euromed, Alvia...?metring wrote:Actualment, la línia C2 passa per Sitges, amb el recorregut que enllaça Sant Vicenç de Calders, Vilanova i Barcelona. El trànsit de viatgers és bàsicament local, tenint en compte que únicament es presten serveis ferroviaris regionals i de rodalies.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Trens a Sitges
Es refereix als trens que s'hi aturen. Pel que fa als regionals, dubto que n'hi parin d'altres que no siguin els que fan de rodalia fins a SVC.tren250 wrote:Altra vegada queda demostrat (encara que no vagi al cas) l'efecte AVE. I el talgo Miguel de Unamuno, Euromed, Alvia...?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Estudi per integrar via tren a Sitges
Doncs tal i com ho explica, s'entèn una altra cosa:
O jo avui esti molt espès.metring wrote:Actualment, la línia C2 passa per Sitges, amb el recorregut que enllaça Sant Vicenç de Calders, Vilanova i Barcelona. El trànsit de viatgers és bàsicament local, tenint en compte que únicament es presten serveis ferroviaris regionals i de rodalies.
Re: Estudi per integrar via tren a Sitges
No, no estas espès , és que ho expliquen en part, parlen només dels trens que s'aturen, però passen Euromeds, talgos, etc., amb la qual cosa, no poden haver més feqüències de trens que s'aturin.
Re: Estudi per integrar via tren a Sitges
http://www.vilaweb.cat/www/noticia?p_id ... edi=sitges
Surt a licitació l'estudi per a l'integració de la via del tren a Sitges
El Ministeri de Foment destina un pressupost de 580.000 euros per a l'estudi
El Contracte de Consultoria i Assistència per a la redacció de l'estudi de la integració urbana del ferrocarril al seu pas per Sitges ja ha sortit a licitació a partir de que el Minsiteri de Foment el va publicar al BOE, d'acord amb el seu Pla Estratègic d'Infraestructures i Transports.
L'estudi haurà de desenvolupar un estudi d'alternatives per a la integració de la via del tren, des del punt de vista constructiu, ambinetal, paisatjísitic i econòmic, i haurà de proposar opcions definides a nivell tècnic, així com analitzar les possibilitats d'ingressos per a la financiació de l'operació econòmica del projecte.
El contracte de licitació de Foment marca alguns objcetius com la integració de la linia fèrria en el model territorial previst al POUM, millorar el medi ambient urbà de la futura integració i millorar l'accessibilitat al servei per als usuaris i residents analitzant la viabilitat i oportunitat d'establir una nova estació al municipi.
Surt a licitació l'estudi per a l'integració de la via del tren a Sitges
El Ministeri de Foment destina un pressupost de 580.000 euros per a l'estudi
El Contracte de Consultoria i Assistència per a la redacció de l'estudi de la integració urbana del ferrocarril al seu pas per Sitges ja ha sortit a licitació a partir de que el Minsiteri de Foment el va publicar al BOE, d'acord amb el seu Pla Estratègic d'Infraestructures i Transports.
L'estudi haurà de desenvolupar un estudi d'alternatives per a la integració de la via del tren, des del punt de vista constructiu, ambinetal, paisatjísitic i econòmic, i haurà de proposar opcions definides a nivell tècnic, així com analitzar les possibilitats d'ingressos per a la financiació de l'operació econòmica del projecte.
El contracte de licitació de Foment marca alguns objcetius com la integració de la linia fèrria en el model territorial previst al POUM, millorar el medi ambient urbà de la futura integració i millorar l'accessibilitat al servei per als usuaris i residents analitzant la viabilitat i oportunitat d'establir una nova estació al municipi.
Re: Estudi per integrar via tren a Sitges
http://www.acn.cat/webACN/detallNoticia ... o?id=75023
Sitges pot disposar en un futur de dues línies de tren que connectin el municipi amb Barcelona
Violeta Gumà // ACN // 07.04.2009 // 11.49 h
Sitges (ACN).- L'Ajuntament de Sitges ha creat una comissió específica de seguiment del soterrament de la via del tren de Rodalies que passa pel centre del municipi. Aquest soterrament quedarà supeditat a la futura Línia Orbital, amb la qual es connectarà a l'antic complex aquàtic de Sitges, just abans dels túnels del Garraf. D'aquesta manera, Sitges tindria dues vies i, per tant, dues estacions de tren, que connectarien el municipi amb Barcelona. La primera seria l'actual l'estació del centre de la línia Renfe i, la segona, la dels afores de la ciutat, pel tren Orbital. D'altra banda, segons ha avançat el consistori sitgetà, també hi ha la possibilitat que l'Adif decideixi eliminar l'actual línia de Renfe.
Sitges pot disposar en un futur de dues línies de tren que connectin el municipi amb Barcelona
Violeta Gumà // ACN // 07.04.2009 // 11.49 h
Sitges (ACN).- L'Ajuntament de Sitges ha creat una comissió específica de seguiment del soterrament de la via del tren de Rodalies que passa pel centre del municipi. Aquest soterrament quedarà supeditat a la futura Línia Orbital, amb la qual es connectarà a l'antic complex aquàtic de Sitges, just abans dels túnels del Garraf. D'aquesta manera, Sitges tindria dues vies i, per tant, dues estacions de tren, que connectarien el municipi amb Barcelona. La primera seria l'actual l'estació del centre de la línia Renfe i, la segona, la dels afores de la ciutat, pel tren Orbital. D'altra banda, segons ha avançat el consistori sitgetà, també hi ha la possibilitat que l'Adif decideixi eliminar l'actual línia de Renfe.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Dues estacions connectades amb Barcelona?
Si la segona estació forma part de la LOF, no estarà pas connectada amb Barcelona, a no ser que facin un ramal de connexió amb l'actual línia del Garraf pel costat Castelldefels.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Estudi per integrar via tren a Sitges
Segons "L'Eco de Sitges en la seva edició de demà (¿?), s'ha creat la comissió de seguiment per tirar endavant la integració ferroviària al municipi, i que també comptarà amb un procés de participació ciutadana, i que l'alcalde viatjarà properament a Madrid per treballar en el projecte.
Re: Estudi per integrar via tren a Sitges
http://www.vilaweb.cat/www/noticia?p_id ... edi=sitges
L’estudi pel soterrament de la via del tren, a punt d’adjudicar-se
El projecte pel soterrament de la via del tren continua a bon ritme. L'alcalde de Sitges i el ministre de Foment, José Blanco, van mantenir una reunió durant la Trobada anual del Cercle d'Economia celebrada recentment a la vila. En el decurs de la mateixa van avançar força en les negociacions per desenvolupar aquest important projecte estratègic per la vila.
Es va arribar fins al punt que, el secretari d'estat d'infraestructures, Victor Morlán, va anunciar que el procés de licitació es troba en la part final i que properament es procedirà a adjudicar l'estudi.
De moment ja s'ha creat la comissió de seguiment que s'encarregarà de tirar endavant la integració ferroviària. La comissió està formada per un regidor de cada grup municipal, el director de l'Àrea de Territori i l'Agència de disseny i desenvolupament de Sitges, un representant de la Plataforma pel Soterrament, un del Gremi d'hostaleria de Sitges i un de la Fundació Metròpoli, així com també es comptarà amb un procés de participació ciutadana.
El soterrament va començar a dibuixar-se entre l'Ajuntament, el Ministeri de Foment i la Generalitat de Catalunya, sota la necessitat d'acabar amb la històrica divisió que pateix el municipi per la via del tren, millorar el medi ambient urbà i l'accessibilitat al servei ferroviari dels ciutadans de Sitges.
L'estudi fet per Barcelona Regional proposava soterrar la via del tren en un radi de 3 km que compren la zona de Terramar fins al port d'Aiguadolç, el que representaria recuperar un espai de 44.000 km2. EL projecte del soterrament ha coincidit amb el del tren orbital, el que suposa que Sitges podria situar-se com un dels municipis més ben connectats de Catalunya.
L’estudi pel soterrament de la via del tren, a punt d’adjudicar-se
El projecte pel soterrament de la via del tren continua a bon ritme. L'alcalde de Sitges i el ministre de Foment, José Blanco, van mantenir una reunió durant la Trobada anual del Cercle d'Economia celebrada recentment a la vila. En el decurs de la mateixa van avançar força en les negociacions per desenvolupar aquest important projecte estratègic per la vila.
Es va arribar fins al punt que, el secretari d'estat d'infraestructures, Victor Morlán, va anunciar que el procés de licitació es troba en la part final i que properament es procedirà a adjudicar l'estudi.
De moment ja s'ha creat la comissió de seguiment que s'encarregarà de tirar endavant la integració ferroviària. La comissió està formada per un regidor de cada grup municipal, el director de l'Àrea de Territori i l'Agència de disseny i desenvolupament de Sitges, un representant de la Plataforma pel Soterrament, un del Gremi d'hostaleria de Sitges i un de la Fundació Metròpoli, així com també es comptarà amb un procés de participació ciutadana.
El soterrament va començar a dibuixar-se entre l'Ajuntament, el Ministeri de Foment i la Generalitat de Catalunya, sota la necessitat d'acabar amb la històrica divisió que pateix el municipi per la via del tren, millorar el medi ambient urbà i l'accessibilitat al servei ferroviari dels ciutadans de Sitges.
L'estudi fet per Barcelona Regional proposava soterrar la via del tren en un radi de 3 km que compren la zona de Terramar fins al port d'Aiguadolç, el que representaria recuperar un espai de 44.000 km2. EL projecte del soterrament ha coincidit amb el del tren orbital, el que suposa que Sitges podria situar-se com un dels municipis més ben connectats de Catalunya.
Re: Estudi per integrar via tren a Sitges
aquests ja parlen de soterrament quan encara no s'ha fet l'estudi d'alternatives...
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Disc ratllat
Ui, realment, travessar la via del tren a Sitges és més complicat que nadar per un llac ple de cocodrils.El soterrament va començar a dibuixar-se entre l'Ajuntament, el Ministeri de Foment i la Generalitat de Catalunya, sota la necessitat d'acabar amb la històrica divisió que pateix el municipi per la via del tren, millorar el medi ambient urbà i l'accessibilitat al servei ferroviari dels ciutadans de Sitges.
Però si ja ni saben què inventar-se, que sempre treuen el mateix argument, tant si hi té a veure com si no!
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Estudi per integrar via tren a Sitges
El més fort és que, tot i tenir pas subterrani (ascensors no, ja els podrien fer), i avisar constantment de que no travessin les vies, perquè allà passen trens sense parar, la gent encara contiunua fent la seva i travessant per on volen