Page 1 of 1

L'accés en cotxe al Tibidabo, restringit

Posted: Tuesday 10/03/2009 10:42
by metring
http://www.lamalla.cat/infolocal/barcel ... ?id=247731


L'accés al Tibidabo en cotxe privat quedarà restringit

L'Ajuntament de Barcelona projecta la reurbanització dels accessos al cim de Collserola

LAMALLA.CAT


L'Ajuntament de Barcelona prepara un projecte urbanístic per a restringir l'accés dels cotxes privats al Tibidabo que inclou la remodelació de les voreres de la carretera que porta al cim. Això implica que els vehicles ja no podran estacionar als vorals i que els ciutadans hauran de caminar durant l'últim tram de la via si volen arribar al cim. La durada de les obres de condicionament de la carretera és de deu mesos i la inversió prevista és d'uns 4,5 milions d'euros.
Notícies relacionades

* El Tibidabo estrena la polèmica muntanya russa[23/12/2008]

Es construirà, des de la cruïlla de la carretera de Sant Cugat, una vorera exterior, de 3,5 metres, per a vianants i bicicletes que impedirà als cotxes aparcar al voral. Igualment, s'habilitarà una esplanada perquè aparquin els autocars i una zona de càrrega i descàrrega per a realitzar parades puntuals i deixar passatgers.

Passeig restringit als cotxes
Així, la carretera actual es convertirà en un passeig restringit amb bancs per on només podran circular vehicles autoritzats i transport públic, la oferta del qual es reforçarà per compensar la demanda de ciutadans que volen arribar a la plaça del temple o al parc d'atraccions.

Imminent nomenament de parc Natural

La notícia arriba dies abans que l'àrea de Collserola pugui ser denominada parc natural. El Departament de Medi Ambient, que va iniciar ara fa tres anys el procés per convertir la zona en un espai protegit per la llei, pot fer públic properament els detalls al voltant del decret que nomenarà Collserola parc natural.

Alguns sectots, doncs, apunten que ja estan traçades les fronteres encarregades d'aixecar les muralles contra l'ànsia d'expansió urbana de l'àrea metroplitana. No obstant, la mesura encara no resoldrà els conflictes d'aquest territori, on hi ha partidaris de la seva plena conservació i partidaris de dotar la zona de noves infrastructures i altres tipus de servei.

Re: L'accés en cotxe al Tibidabo, restringit

Posted: Wednesday 11/03/2009 14:48
by genissimon
Molt bé. Però caldria integrar el funicular (i el tramvia blau) i el tibibús.

Salut !!

Re: L'accés en cotxe al Tibidabo, restringit

Posted: Wednesday 11/03/2009 16:02
by Lluita1714
I si no l'integren, crear alguna alternativa... Mira, es podria allargar la L7 i, aprofitant que es volen lliurar dels 111, fer com al metro de Lyon, un metro que al final de la línia fa de cremallera. La línia es curta, no hi ha gaire tram en adherència, podria funcionar, això clar, no sé quina és la velocitat màxima d'un cremallera en adherència, espero que bona.

Integrar en lloc de duplicar

Posted: Wednesday 11/03/2009 16:05
by Guigui
Abans de fer experiments amb gasosa, més val aplicar el sentit comú i combinar els transports que hi ha. Si algú vol fer-hi negoci, que munti una empresa, però que no juguin amb les necessitats reconegudament públiques.

Re: Integrar en lloc de duplicar

Posted: Wednesday 11/03/2009 16:22
by Lluita1714
Guigui wrote:Abans de fer experiments amb gasosa, més val aplicar el sentit comú i combinar els transports que hi ha. Si algú vol fer-hi negoci, que munti una empresa, però que no juguin amb les necessitats reconegudament públiques.
Jo dic perque la alternativa que hi ha és el funicular de Vallvidrera i la 111, i no és un transport competent.
El parc, BDSM, propietari del funicular, no l'integrarà perquè el seu negoci és precisament el turisme, i a TMB no li convé deixar de cobrar tan car pel tramvia blau, ja que, si ara va saturat... no obstant es pot oferir serveis d'autobús paral·lels al tramvia, però perdrà negoci igual, de totes formes, quan no funciona el TB, sempre està l'autobús integrat. El tibibús també viu únicament del turisme, i tampoc l'integraran, (és de transports de la ciutat comtal oi?). Aleshores s'ha de crear una alternativa, el que és una vergonya és que tenint aquesta (disculpeu l'expressió) caqueta de accés en transport públic, tinguin la cara de restringir el pas als cotxes.

Transport turístic i accés en cotxe

Posted: Wednesday 11/03/2009 16:28
by Guigui
Si és per al turisme, doncs sigui. Però això no impedeix restringir l'accés dels cotxes; altrament, semblaria que és l'única manera perquè els barcelonins hi puguin accedir.

Re: Transport turístic i accés en cotxe

Posted: Wednesday 11/03/2009 16:49
by Lluita1714
Guigui wrote:Si és per al turisme, doncs sigui. Però això no impedeix restringir l'accés dels cotxes; altrament, semblaria que és l'única manera perquè els barcelonins hi puguin accedir.
Home, mentre no hi hagi una alternativa millor que L-V+Funicular de Vallvidrera+111...
és que em sembla molt trist haver de fer tot això per pujar, si vols pagar un preu just com a català, i no turista. En la meva opinió, o fan una millor alternativa, o integren els serveis turístics (cosa que al meu parer és molt difícil) o es deixa passar als cotxes.

Restricció i alternatives

Posted: Wednesday 11/03/2009 16:59
by Guigui
Una cosa és certa: qui puja al Tibidabo ho fa per esbargiment, no per necessitat (llevat de comptades excepcions), sigui autòcton o turista. I Collserola no pot absorbir un nombre elevat de vehicles, així que cal restringir-ne l'accés. Que en lloc d'això es posi més transport (no subvencionat, com sembla), va en interès de la pròpia empresa explotadora del negoci.

Re: L'accés en cotxe al Tibidabo, restringit

Posted: Wednesday 11/03/2009 18:24
by Lluita1714
Jo trobo que el transport és un dret, vulguem on vulguem anar s'hauria de pagar lo just per al manteniment i la pròpia subvenció de la línia.
Oi que els que van en cotxe paguen el mateix en gasolina si van a Montjuïch com si van al Tibidabo? (suposant que estan a la mateixa distància), doncs jo crec que en el transport públic s'ha de pagar per poder mantenir en funcionament correctament el servei, no per pagar les ampliacions de butxaques de l'ajuntament. En teoría, al comerç es paga el cost dels materials, i la mà d'obra, amés d'un petit percentatge en el benentès de que és un negoci. Defenso que les empreses privades facin el seu negoci posant les tarifes que vulguin, però el tramvia blau, és d'una entitat pública, i B:SM també!
D'altra banda em pregunto, si el funicular és un transport públic, perquè l'ajuntament el posa en mans de B:SM i no de TMB? (totes dues, entitats de l'ajuntament)

TP i esbarjo

Posted: Wednesday 11/03/2009 18:29
by Guigui
Lluita1714 wrote:Jo trobo que el transport és un dret, vulguem on vulguem anar s'hauria de pagar lo just per al manteniment i la pròpia subvenció de la línia.
D'acord amb aquesta lògica, el Bus Turístic hauria d'estar integrat. I no ho està per raons òbvies: ningú l'agafaria per a anar a la feina. Doncs una cosa semblant passa al Tibidabo: excepte els que hi treballen (i ja deuen tenir un acord amb BSM), tothom hi va per esbarjo, per tant, no per necessitat. I no tenim perquè subvencionar l'oci quan el transport públic, com a necessitat bàsica, prou problemes de finançament ja té.

Re: TP i esbarjo

Posted: Wednesday 11/03/2009 18:36
by Lluita1714
Guigui wrote:
Lluita1714 wrote:Jo trobo que el transport és un dret, vulguem on vulguem anar s'hauria de pagar lo just per al manteniment i la pròpia subvenció de la línia.
D'acord amb aquesta lògica, el Bus Turístic hauria d'estar integrat. I no ho està per raons òbvies: ningú l'agafaria per a anar a la feina. Doncs una cosa semblant passa al Tibidabo: excepte els que hi treballen (i ja deuen tenir un acord amb BSM), tothom hi va per esbarjo, per tant, no per necessitat. I no tenim perquè subvencionar l'oci quan el transport públic, com a necessitat bàsica, prou problemes de finançament ja té.
No és el mateix una ruta, que un transport que et dugui a un punt concret. I és més, almenys el bus turístic té alternatives competitives integrades, però no és el cas del Tibidabo. Amés, allà dalt hi treballa gent, al parc, al temple, i darrera d'aquest hi han cases, no gaires, però hi han, (molt antigues percert). Si només hi hagés un parc d'atraccions allà dalt, diria que el transport ha de córrer a càrrec del mateix parc, i si el que hi ha és el temple només, doncs diria que ha de ser mantingut i gestionat per aquest, però no és així, hi han carrers i serveis, públics, la majoria.

Amés, si TCC i B:SM+TMB lluiten per continuar donant la seva alternativa, serà perquè demanda no en falta, no crec que causi dèficit.

Re: L'accés en cotxe al Tibidabo, restringit

Posted: Wednesday 11/03/2009 19:57
by automotorserie 436
Ya estoy cansado de restricciones, prohibiciones absurdas que sólo hacen que vaciarnos el bolsillo bajo una demagogia absurda.
Por poner ejemplo, subir a Montserat en coche dos personas o coger el tren y el cremallera, ¿que es más barato?, pues así es todo.
A mi que me convenzan con el bolsillo. :x

I tant que ens toquen la butxaca!

Posted: Wednesday 11/03/2009 20:05
by Guigui
automotorserie 436 wrote:A mi que me convenzan con el bolsillo. :x
Doncs ja s'hi estan posant, però potser de la manera que no t'ho esperaves. Perquè, mentre el transport per ferrocarril és costejat per l'usuari més les subvencions oficials, el transport per carretera és mantingut per subvencions no declarades: a saber, la construcció i manteniment de la xarxa viària que sufraguem entre tots, que costa molt més que qualsevol infraestructura ferroviària convencional, però que ningú piula a l'hora de pagar. Per tant, anar a Montserrat en cotxe pot costar-te només la benzina al moment, però abans i després has pagat i seguiràs pagant una bona part dels teus impostos per finançar carreteres com aquesta i moltes més que no utilitzaràs en tota la teva vida.

Si això no és tocar la butxaca, ja em diràs.

Re: I tant que ens toquen la butxaca!

Posted: Wednesday 11/03/2009 22:48
by Lluita1714
Guigui wrote:
automotorserie 436 wrote:A mi que me convenzan con el bolsillo. :x
Doncs ja s'hi estan posant, però potser de la manera que no t'ho esperaves. Perquè, mentre el transport per ferrocarril és costejat per l'usuari més les subvencions oficials, el transport per carretera és mantingut per subvencions no declarades: a saber, la construcció i manteniment de la xarxa viària que sufraguem entre tots, que costa molt més que qualsevol infraestructura ferroviària convencional, però que ningú piula a l'hora de pagar. Per tant, anar a Montserrat en cotxe pot costar-te només la benzina al moment, però abans i després has pagat i seguiràs pagant una bona part dels teus impostos per finançar carreteres com aquesta i moltes més que no utilitzaràs en tota la teva vida.

Si això no és tocar la butxaca, ja em diràs.
Però servirà d'algo, em fot més mantenir el gran salari del senyor Hereu (177.398/any) per voler fer servir transport, que pagar carreteres que no faré servir mai! I és més, els usuaris d'aquelles carreteres que jo no faré servir mai, no faran servir les carreteres que jo utilitzo, però paguen, així que estem igualats.
Jo recolzo la supressió de les carreteres a parcs naturals, però amb alternativa asequible i justa!

Re: L'accés en cotxe al Tibidabo, restringit

Posted: Friday 13/03/2009 22:22
by automotorserie 436
Guigui wrote: però abans i després has pagat i seguiràs pagant una bona part dels teus impostos per finançar carreteres com aquesta i moltes més que no utilitzaràs en tota la teva vida.

Si això no és tocar la butxaca, ja em diràs.
También construyen líneas de ferrocarril con mis impuestos que nunca utilizaré :nose

Finançament de carreteres i ferrocarril

Posted: Friday 13/03/2009 22:36
by Guigui
automotorserie 436 wrote:También construyen líneas de ferrocarril con mis impuestos que nunca utilizaré :nose
Però la part proporcional sobre el cost total és menor en el cas del ferrocarril. Evidentment, Adif rep injeccions públiques per a construir les seves línies, però també sufraga les seves despeses a través de cànons. I, llevat de les autopistes de peatge, la immensa majoria d'elles en mans privades, totes les altres carreteres són finançades exclusivament a través de l'erari públic. No estranya que, en matèria de transport, la competitivitat sigui tan esbiaixada.