http://www.lamalla.cat/societat/article?id=249315
Dotze entitats del taxi proposen estendre el servei fora de l'àrea metroplitana
Els representats de les organitzacions han signat un acord amb mesures contra la crisi
LAMALLA.CAT
Dotze organitzadors del taxi, entre ells els sindicats CCOO i UGT i la patronal Pimec, han signat un document on recullen 24 propostes per pal·liar els efectes de la crisi en el sector, entre les quals proposen estendre el servei fora de l'àrea metropolitana de Barcelona. Aquestes dotze entitats representen el 80% dels delegats del sector presents al Consell del Taxi, un òrgan de participació i consulta entre les diferents administracions i el sector, creat per llei. El secretari general de la Federació Catalana del Taxi, Josep Maria Goñi, ha explicat dilluns en roda de premsa a Barcelona l'acord assolit per les dotze organitzacions i el document de propostes, que pretenen fer front als efectes que la crisi està causant en el sector i que hauria fet descendir la recaptació un 20% diari a la Ciutat Comtal. L'única organització del sector que no ha signat el document de reivindicacions és el sindicat STAC (Sindicat del Taxi de Catalunya), que "aposten més per un model cubà o de Corea del Nord per al taxi i no com nosaltres, que volem un model centreeuropeu", ha explicat Goñi. De la seva banda, grups de quiosquers han manifestat que la crisi i la competència dels diaris a Internet els està passant factura i que les vendes dels productes que ofereixen se'n ressenten.
Aquesta posició "rància i gremialista", segons el document de propostes, no ha impedit que els signants es comprometin "a realitzar quantes gestions calguin perquè els companys de STAC se sumin a les propostes" del grup principal. Per a les organitzacions signants, és "fonamental" que s'ampliïn els actuals límits de l'àrea metropolitana en els quals els taxistes treballen actualment i que podrien allargar-se a la zona de Rubí (Vallès Occidental), Barberà del Vallès (Vallès Occidental), Badia (Vallès Occidental) o Sant Andreu de la Barca (Baix Llobregat), per exemple, on la relació de taxi per habitant és menor que a la Ciutat Comtal.
També propugnen destinar taxis compartits a polígons industrials i a urbanitzacions de l'entorn de Barcelona, com una fórmula per complementar la xarxa de transports públics de l'Àrea Metropolitana de Barcelona. "Per a això -s'indica en el document consensuat-, és necessari que les administracions comptin amb el sector a l'hora de planificar el servei, establint línies de taxi-bus subvencionades i pagament individualitzat per plaça".
La major part de les mesures que recullen en 24 punts per pal·liar la crisi en el sector van destinades a que l'Institut Metropolità del Taxi les assumeixi i les realitzi, com l'agilitació i l'abaratiment de les gestions que efectua i la contractació de més inspectors perquè aquests persegueixin les pràctiques irregulars a l'Aeroport de Barcelona. "Si descendeixen les despeses d'explotació -ha indicat Goñi- això es pot repercutir en les tarifes", encara que ha precisat que primer s'han d'aconseguir aquestes millores, per a la qual cosa es demana a l'Institut Metropolità del Taxi que realitzi un estudi destinat a conèixer amb detall l'impacte real de la crisi.
Segons un estudi elaborat pel sector, els ingressos diaris d'un taxista l'any passat ascendien a 138 euros mentre les despeses d'explotació, ha dit Goñi, eren de 140 euros, una xifra que hauria de poder reduir-se en 20 euros, com a mínim, per plantejar una possible reducció de tarifes.
Publicat 16/03/2009 19:53h
Algunes coses dites a l'article no sonen massa lògiques; vosaltres mateixos...
Noves propostes per al taxi a l'AMB
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Noves propostes per al taxi a l'AMB
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Taxis volen rebaixar costos i tarifes
De la Vanguardia en paper d'avui:
PULSO CIUDADANO
El taxi quiere reducir costes para rebajar las tarifas por la crisis
BARCELONA Reducir costes para bajar las tarifas. Esta es la propuesta para combatir la crisis que esgrimen doce entidades de taxistas asalariados, autónomos - entre ellas la patronal Pimec-y escuelas en un momento en que el volumen de negocio se ha reducido un 20%. El secretario general de la Federació Catalana del Taxi, Josep Maria Goñi, explicó que los ingresos medios de un taxista ahora son 138 euros diarios, y sus gastos, 140. Proponen reducir 20 euros al extender el taxi a ciudades que no son del área metropolitana (como Rubí, Barberà del Vallès, Badia del Vallès o Sant Andreu de la Barca), flexibilizar los límites de velocidad y carriles bus taxi. Los taxistas también quieren ser oídos en la planificación del transporte público y son partidarios de reducir el tráfico de privados en el centro de Barcelona. El taxi lleva subiendo tarifas por encima del IPC siete años. / Redacción
PULSO CIUDADANO
El taxi quiere reducir costes para rebajar las tarifas por la crisis
BARCELONA Reducir costes para bajar las tarifas. Esta es la propuesta para combatir la crisis que esgrimen doce entidades de taxistas asalariados, autónomos - entre ellas la patronal Pimec-y escuelas en un momento en que el volumen de negocio se ha reducido un 20%. El secretario general de la Federació Catalana del Taxi, Josep Maria Goñi, explicó que los ingresos medios de un taxista ahora son 138 euros diarios, y sus gastos, 140. Proponen reducir 20 euros al extender el taxi a ciudades que no son del área metropolitana (como Rubí, Barberà del Vallès, Badia del Vallès o Sant Andreu de la Barca), flexibilizar los límites de velocidad y carriles bus taxi. Los taxistas también quieren ser oídos en la planificación del transporte público y son partidarios de reducir el tráfico de privados en el centro de Barcelona. El taxi lleva subiendo tarifas por encima del IPC siete años. / Redacción
-
- N8
- Posts: 1203
- Joined: Wednesday 04/05/2005 14:25
- Location: De la Terra Ferma a l'exili
- Contact:
Re: Taxis volen rebaixar costos i tarifes
I per què no se suprimeix la injusta baixada de bandera i s'estableix un trajecte mínim, que és una cosa fins a cert punt lògica?
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
I quina diferència hi ha entre una cosa i l'altra? L'actual baixada de bandera representa un trajecte mínim, ja que fins passats uns minuts no comença a pujar de preu. Per exemple, jo he anat molts cops de l'estació de Sants a C/Ferreria pagant nomes la baixada de bandera, parlo de fa 12 o 13 anys, si ho han canviat en aquest temps ja no se.
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Baixada de bandera
La baixada de bandera no és un trajecte mínim, sinó un canon que el taxi cobra. Tot i que és cert que el taxímetre no es posa en marxa fins més tard, el temps que resta aturat no compensa l'import de la baixada de bandera.
Ve a ser com l'establiment de trucada que cobren (o cobraven) les operadores de telefonia.
Ve a ser com l'establiment de trucada que cobren (o cobraven) les operadores de telefonia.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N8
- Posts: 1203
- Joined: Wednesday 04/05/2005 14:25
- Location: De la Terra Ferma a l'exili
- Contact:
Re:
Doncs sí que es nota que no agafes el taxi des de fa 12 o 13 anysEcomobisostrans wrote:I quina diferència hi ha entre una cosa i l'altra? L'actual baixada de bandera representa un trajecte mínim, ja que fins passats uns minuts no comença a pujar de preu. Per exemple, jo he anat molts cops de l'estació de Sants a C/Ferreria pagant nomes la baixada de bandera, parlo de fa 12 o 13 anys, si ho han canviat en aquest temps ja no se.
La baixada de bandera són 2 euros i algo que et claven sols pel fet d'agafar el taxi. És un cost d'accés al servei. Des del moment que s'estableix la baixada de bandera el taxímetre comença a comptar, tarifa per temps si vas a menys de 25 km/h i tarifa per trajecte si vas a més de 25 km/h.
Jo considero que una franquícia mínima seria fins a cert punt acceptable. És a dir, un taxista cobra un mínim de servei de x metres o x minuts. El que tu comentes és algo que es dóna a molts llocs de l'estat, que hi ha una franquícia que inclou la baixada de bandera i cert temps/distància, però la baixada de bandera es cobra a tot arreu.
I si treiem el tema dels suplements... l'altre dia uns companys van venir de Sants a Sarrià. 13,40 euros de taxi. Desglossat:
- Baixada de bandera: 2 euros
- Suplement Sants: 2,10 euros
- Dues maletes petites de cabina: 2 euros (mal cobrat)
- Un portatratjos: 1 euro
- Una motxilla: 1 euro (mal cobrat)
- Un violoncel que anava dins de l'habitacle: 1 euro (mal cobrat)
- Trajecte: 4,30 euros
Sincerament, que el trajecte sigui un 32% del preu total ho trobo una vergonya. I al damunt que els clavin 4 euros de suplements injustos.
Re: Noves propostes per al taxi a l'AMB
Badia i Barberà, com a municipis de l'àrea metropolitana de Sabadell, si han de mancomunar el servei de taxi, ha de ser amb Sabadell i no amb Barcelona per pura lògica geogràfica. Sabadell ja comparteix el taxi amb Sant Quirze del Vallès, si bé a Badia hi ha un destacament permanent de 5 taxis a l'Avinguda Burgos, parada de taxis de Badia de tota la vida, i diguem que el seu ús és mooooolt baix.Guigui wrote: Per a les organitzacions signants, és "fonamental" que s'ampliïn els actuals límits de l'àrea metropolitana en els quals els taxistes treballen actualment i que podrien allargar-se a la zona de Rubí (Vallès Occidental), Barberà del Vallès (Vallès Occidental), Badia (Vallès Occidental) o Sant Andreu de la Barca (Baix Llobregat), per exemple, on la relació de taxi per habitant és menor que a la Ciutat Comtal.
Re: Noves propostes per al taxi a l'AMB
De La Vanguardia en paper:
Los taxis no liberalizarán los horarios por la crisis
BARCELONA Los efectos de la crisis económica sobre el sector del taxi han obligado al Institut Metropolità del Taxi (IMT) a suspender las medidas de liberalización de los horarios previstas durante los meses de verano, una medida que se llevaba a cabo para ampliar el servicio, especialmente por las noches. Esta decisión afectará únicamente a los meses de verano e incluye asimismo el servicio especial de la noche de Sant Joan y la liberalización especial aprobada para el congreso europeo de cardiología de los días 31 de agosto y 1 y 2 de septiembre. / Redacción
Los taxis no liberalizarán los horarios por la crisis
BARCELONA Los efectos de la crisis económica sobre el sector del taxi han obligado al Institut Metropolità del Taxi (IMT) a suspender las medidas de liberalización de los horarios previstas durante los meses de verano, una medida que se llevaba a cabo para ampliar el servicio, especialmente por las noches. Esta decisión afectará únicamente a los meses de verano e incluye asimismo el servicio especial de la noche de Sant Joan y la liberalización especial aprobada para el congreso europeo de cardiología de los días 31 de agosto y 1 y 2 de septiembre. / Redacción
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
La crisi afecta
http://www.avui.cat/cat/notices/2009/05 ... _60717.php
La crisi castiga el taxi però no es liberalitzarà el servei
Les mesures anticrisi que prohibeixen doblar jornades comencen al juny. Els taxistes avisen del dèficit de servei les nits del cap de setmana. De moment, no hi haurà protestes
Virgínia Mascaró
Barcelona
Ult. Act. 27/05/2009 22:58
Hi ha molts taxis a Barcelona, les tarifes són altes i hi ha poca feina. La crisi colpeja aquest sector amb virulència des fa dos anys i no s’albiren signes de recuperació. L’Institut Metropolità del Taxi (IMT) posarà en marxa, a partir del 1 de juny, un seguit de mesures per afrontar la crisi que tindran vigència tot aquest any. La més important, eliminar la liberalització de taxis prevista per a l’estiu, i que impossibilita doblar jornades.
La mesura farà que les nits de dissabte a diumenge –hora punta del servei– els taxis que treballin hagin de mantenir l’horari de quatre a sis de la matinada, com fan la resta de l’any, explica Miquel Àngel Martín, gerent de l’IMT. D’aquesta manera, es reparteix la clientela, encara que sigui menys.
La Federació Catalana del Taxi (FCT), que compta amb el suport de 12 entitats vinculades al món del taxi i de Foment Nacional del Treball, considera que les mesures aprovades “són insuficients” i que la mesura crearà “una manca de taxis les nits dels dissabtes –a l’estiu podien fins ara treballar tots els taxis–, per Sant Joan o durant els grans congressos”, afirma el president Josep M. Goñi. El cap de la FCT es va reunir ahir amb el regidor de Mobilitat i president del IMT, Francesc Narváez, per exposar-li les propostes contra la crisi. “Hi ha acords puntuals, però hem de seguir negociant millores per abaixar tarifes, recuperar els clients perduts i obrir el sector a nous mercats”, augura Goñi. De moment, no tenen previst fer mobilitzacions de protesta.
La crisi castiga el taxi però no es liberalitzarà el servei
Les mesures anticrisi que prohibeixen doblar jornades comencen al juny. Els taxistes avisen del dèficit de servei les nits del cap de setmana. De moment, no hi haurà protestes
Virgínia Mascaró
Barcelona
Ult. Act. 27/05/2009 22:58
Hi ha molts taxis a Barcelona, les tarifes són altes i hi ha poca feina. La crisi colpeja aquest sector amb virulència des fa dos anys i no s’albiren signes de recuperació. L’Institut Metropolità del Taxi (IMT) posarà en marxa, a partir del 1 de juny, un seguit de mesures per afrontar la crisi que tindran vigència tot aquest any. La més important, eliminar la liberalització de taxis prevista per a l’estiu, i que impossibilita doblar jornades.
La mesura farà que les nits de dissabte a diumenge –hora punta del servei– els taxis que treballin hagin de mantenir l’horari de quatre a sis de la matinada, com fan la resta de l’any, explica Miquel Àngel Martín, gerent de l’IMT. D’aquesta manera, es reparteix la clientela, encara que sigui menys.
La Federació Catalana del Taxi (FCT), que compta amb el suport de 12 entitats vinculades al món del taxi i de Foment Nacional del Treball, considera que les mesures aprovades “són insuficients” i que la mesura crearà “una manca de taxis les nits dels dissabtes –a l’estiu podien fins ara treballar tots els taxis–, per Sant Joan o durant els grans congressos”, afirma el president Josep M. Goñi. El cap de la FCT es va reunir ahir amb el regidor de Mobilitat i president del IMT, Francesc Narváez, per exposar-li les propostes contra la crisi. “Hi ha acords puntuals, però hem de seguir negociant millores per abaixar tarifes, recuperar els clients perduts i obrir el sector a nous mercats”, augura Goñi. De moment, no tenen previst fer mobilitzacions de protesta.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.