Page 1 of 1

la xarxa viària de Barcelona, col·lapsada en 10 anys

Posted: Tuesday 17/03/2009 22:42
by metring
http://www.lamalla.cat/economia/article?id=249552

La Cambra de Comerç preveu el col·lapse d'un terç de la xarxa viària de Barcelona d'aquí a 10 anys

EFE / LAMALLA.CAT

El president de la Cambra de Comerç de Barcelona, Miquel Valls, ha alertat aquest dimarts que en menys de deu anys un terç de l'àrea viària de Barcelona estarà col·lapsada durant les hores puntes de transport, pel que ha demanat que augmenti la inversió estatal en infraestructures viàries i ferroviàries. També el president de la Cambra ha considerat en roda de premsa, que el Pla de Rodalies impulsat pel Govern central entre els anys 2008 i 2015 serà “insuficient” per fer front a l'augment del trànsit de passatgers, que malgrat la reducció actual per la crisi s'ha duplicat en els últims quinze anys.

Respecte a aquest pla, Valls ha instat a estar alerta a l'evolució d'aquestes inversions, que preveu que es demorin més enllà del 2015, i ha criticat que el pla no resolgui el col·lapse ferroviari actual a la zona del Maresme ni plantegi la construcció de la línia ferroviària orbital, per la qual cosa la Cambra proposa una implantació per etapes d'aquest nova infraestructura.

Invertir en infraestructres, una solució
Valls ha indicat que la inversió en infraestructures és una “solució bàsica” per sortir de la crisi, ja que permetrà la connexió de zones que en el futur seran pols de desenvolupament. Segons ha apuntat Valls, en el moment actual és necessari que el sector públic es “comprometi a assolir un grau d'execució total” dels pressupostos en infraestructures. El president de la Cambra ha indicat que “ara més que mai” és necessari “donar prioritat” a les polítiques que atorguen competitivitat econòmica, com la millora de la formació i l'impuls a la innovació i el desenvolupament en les empreses.

D'altra banda, Valls s'ha mostrat molt satisfet de la consolidació i creació de nous centres tecnològics d'innovació “excel·lents” a l'àrea metropolitana de Barcelona els últims anys, com el parc Barcelona Media, ubicat al districte barceloní del 22@ o el parc científic de Cerdanyola del Vallès, al Vallès Occidental. Segons les dades de la Cambra, l'any 2009 ha augmentat prop del 6% la despesa en innovació tecnològica empresarial.

No obstant això, ha assenyalat que el desenvolupament d'aquests centres deu anar lligat a una millora de les infraestructures de transport de mercaderies i mobilitat de persones que vertebren la regió metropolitana de Barcelona, que repercutirà en l'eficiència econòmica d'aquests centres. Per a Valls, s'han d'impulsar sectors com l'audiovisual, el disseny, la salut, l'aeronàutica o la biotecnologia, ja que “ens ajudaran a sortir de la crisi”.

Necessitats de mobilitat, segons la Cambra de Comerç

Posted: Wednesday 18/03/2009 12:10
by Guigui
http://www.elpunt.cat/barcelona/article ... olita.html

La Cambra torna a reclamar l'autopista sota Collserola per evitar el col·lapse metropolità

Alerta que rodalies es congestionarà a pesar del pla estatal

18/03/09 02:00 - Barcelona - xavier miró

La Cambra de Comerç de Barcelona alerta que un terç de la xarxa viària així com la xarxa de Rodalies de la regió metropolitana es col·lapsaran en l'hora punta del matí en deu anys si no es construeixen noves infraestructures i per evitar-ho torna a reclamar la construcció del túnel d'Horta com una autopista entre Barcelona i els parcs tecnològics del Vallès.

El president de la Cambra, Miquel Valls, constata amb satisfacció que Catalunya i especialment la regió metropolitana comença a estar «molt ben dotada» de centres tecnològics i de recerca que han de convertir-se en el motor de la futura economia del país, basada en el coneixement, l'audiovisual, les tecnologies de la comunicació, el disseny, la salut, la biotecnologia, l'energia, l'aigua, l'automòbil, l'aeronàutica i la logística. Però els diversos centres en funcionament o en procés del Vallès, el Baix Llobregat o Barcelona no seran competitius si les infraestructures i els serveis de transport no els garanteixen una mobilitat eficient. Per això Valls reclama, en primer lloc, a la Generalitat i l'Estat que es plantegin seriosament la construcció d'una autopista de calçada doble entre Barcelona i Cerdanyola per sota de Collserola, així com la línia orbital ferroviària que el pla de rodalies només preveu tenir estudiat el 2015. Si aquestes dues obres no s'executen en pocs anys, la Cambra preveu que en una dècada es col·lapsi part de la xarxa viària i ferroviària de la regió metropolitana. El pas de l'autopista en forma de túnel per Collserola no és un projecte assumit per la Generalitat, i la línia orbital ferroviària és la proposta més indefinida del pla de rodalies que ha presentat l'Estat. Tenint en compte que la línia orbital aprofitaria part de la infraestructura existent a rodalies, la Cambra proposa l'entrada en servei de la línia per fases, començant primer per un servei entre Vilafranca i Granollers que funcionés com una línia de circumval·lació metropolitana, i més endavant ja s'abordaria l'obra cara i complexa de construir el nou traçat des de Vilafranca fins a Vilanova i de Granollers a Mataró, també amb túnels a les serres litorals. El mateix dia que la ministra de Foment i l'alcalde de Barcelona analitzaven una solució per construir l'estació de la Sagrera, el president Valls reafirmava ahir que, hi hagi o no operació urbanística a curt termini, la construcció de l'estació de la Sagrera és una prioritat perquè el nus ferroviari que representa farà d'intercanviador de referència de l'àrea tecnològica del 22@.

Valls va tornar a lamentar que el tren d'alta velocitat (TAV) arribarà amb retard a l'Estat francès, i fins i tot va posar en dubte que ho faci el 2012, pels retards acumulats en la construcció dels túnels de Barcelona i Girona. A més, el president de la cambra també recorda que enguany entrarà en servei la nova terminal T1 de l'aeroport, quan continua aturat el projecte per fer-hi arribar rodalies, un fet que no permetrà que els trens hi arribin fins al 2012 com a mínim. D'altra banda, la Cambra torna a insistir que Foment també ha de portar el TAV fins a la T1, una possibilitat que l'Estat no preveu ara per ara.

Túnel viari d'Horta
- Autopista de doble calçada des de la ronda de Dalt fins al Centre Direccional i el Parc Científic de Cerdanyola

Corredor ferroviari de Castelló a Tarragona
- Línia d'alta velocitat (LAV) per a passatgers amb plataforma pròpia de doble via
- Línia exclusiva per a mercaderies amb ample europeu o mixt

TAV a l'aeroport del Prat
- Arribada del TAV a la nova T1 de l'aeroport per fer del Prat un aeroport de connexió de vols intercontinentals

Corredor de rodalies del Maresme
- Ampliació de les dues vies actuals fins a tres o quatre entre Badalona i Mataró

Línia de rodalies fins a la T1 del Prat
- És una línia en tramitació però que no entrarà en servei com a mínim fins tres anys després que funcioni la T1

Línia orbital ferroviària
- Primera fase: Martorell-Mollet, aprofitant infraestructura existent
- Segona fase: extensió de Martorell a Vilafranca i de Mollet a Granollers
- Tercera fase: nou traçat de Vilafranca a Vilanova i de Granollers a Mataró
- Quarta fase: noves vies i ramals de Granollers a Sabadell i de Terrassa a Martorell

Estació de la Sagrera
- Intercanviador modal de referència per al districte tecnològic 22@. Solució immediata i prioritat a l'estació respecte de l'operació urbanística

Posted: Wednesday 18/03/2009 19:19
by Ecomobisostrans
metring wrote:http://www.lamalla.cat/economia/article?id=249552

La Cambra de Comerç preveu el col·lapse d'un terç de la xarxa viària de Barcelona d'aquí a 10 anys
Em sembla que uns quants membres d'aquest fòrum (i un d'ells molt especialment) ja ho anem dient des de fa moooolt de temps. Es que s'ha de ser babau per no adonar-se'n!

Re: Necessitats de mobilitat, segons la Cambra de Comerç

Posted: Thursday 19/03/2009 14:45
by wefer
Guigui wrote:La Cambra torna a reclamar l'autopista sota Collserola per evitar el col·lapse metropolità
Tots sabem que això és totalment absurd, perquè el problema no és que no hi hagi prous vies per entrar a Barcelona, sinó que no hi caben més cotxes a Barcelona.Això, per sort, ja que més cotxes voldria dir més contaminació, més morts, etc.

La única solució és invertir més en transport públic. La resta... és paper mullat i diners llençats.

Re: Necessitats de mobilitat, segons la Cambra de Comerç

Posted: Thursday 19/03/2009 15:01
by genissimon
wefer wrote:[...]La única solució és invertir més en transport públic.[...]
I si és en mode ferroviari en qualsevol de les seves múltiples variants (metro, tren, tramvia, ...) millor.

Salut !!

Re:

Posted: Thursday 19/03/2009 19:36
by Santfeliuenc
Hola,
Ecomobisostrans wrote:
metring wrote:http://www.lamalla.cat/economia/article?id=249552

La Cambra de Comerç preveu el col·lapse d'un terç de la xarxa viària de Barcelona d'aquí a 10 anys
Em sembla que uns quants membres d'aquest fòrum (i un d'ells molt especialment) ja ho anem dient des de fa moooolt de temps. Es que s'ha de ser babau per no adonar-se'n!
¿Os cuento un secreto muy "secretoso"?

Lo diré bajito para que no se entere nadie... es un secretooooooo:

Cercanías por Diagonaaaaaaaaal, por Gran Víaaaaaaaaaaaa, creación de nuevas infraestructuras ferroviarias y prolongaciones de metro como Dios mandaaaaaaaaaa, reestructuración de los caóticos trazados de líneas de metro como la L3, L4, replanteamiento de la L9/L10 como línea circular que haga las veces de ronda ferroviaria de Barcelona...

En fin, hay tantas y tantas cosas que se han comentado durante tanto y tanto tiempo que al final ¿qué más da? si luego acabamos haciendo tranvías, buses de barri, bicis de barri, radares variables para ir a 40 por las autovías de acceso, más autovías de acceso de 3 y 4 carriles por cada lado en lugar de una simple doble vía ferroviaria bajo los ejes básicos, principales y elementales de la ciudad...

:nose

Saludos,
Sergio

Ara, el Baix Llobregat

Posted: Wednesday 01/04/2009 18:34
by Guigui
http://www.lamalla.cat/infolocal/barcel ... ?id=252769

Les infraestructures del Baix Llobregat estan saturades

La Cambra de Comerç demana que s’executin les obres previstes

MARI CARME GALLEGO | Sant Feliu

Les infraestructures que hi ha al Baix Llobregat estan saturades perquè durant els darrers anys no han crescut al mateix ritme que la població. Així es desprèn d'un estudi que avui ha presentat la Cambra de Comerç de Barcelona que destaca la importància i la necessitat d'iniciar de manera urgent les infraestructures previstes per a la comarca.

"La població ha crescut els darrers 35 anys en un 34% i un cop superat el parèntesi de recessió econòmica tornarà a créixer" ha dit el director d'Infraestructures i Territori de la Cambra, Salvador Curcoll, que ha assegurat que "garantir el trasllat ràpid de mercaderies i la mobilitat dels ciutadans d'aquesta comarca és fonamental pel futur econòmic de l'àrea de Barcelona i per Catalunya".

La millora de la circulació de mercaderies millorarà amb el desdoblament de la nacional 340, que aconseguirà treure del centre de les ciutats el trànsit pesat, o millorant i fent més fàcils i ràpids els accessos a les vies de comunicació, com ara, l'accés previst a Molins de Rei o a Sant Feliu. "Malgrat tot el nostre objectiu ha de ser guanyar viatgers de transport públic. Traspassar usuaris del cotxe al transport públic", ha dit Salvador Curoll.

En aquest sentit, la Cambra de Comerç valora positivament els projectes previstos a la comarca però ha incidit en la necessitat de començar la seva execució ràpidament. D'aquests destaquen la construcció de la L9 del Metro, l'ampliació de les línies 1 i 3, el perllongament del Trambaix, que encara no té projecte, o la construcció d'una nova línia de Rodalies de Renfe que comunicarà Castelldefels amb Cornellà passat per Sant Boi. "Comunicar aquesta zona Delta del Baix Llobregat (salvant el riu) és molt important perquè és on es concentra la major part de la població", ha dit Curcoll.

Curcoll ha assegurat que el projecte contemplat en el Pla de Rodalies per la línia Castelldefels-Cornellà "s'ajusta a les necessitats de mobilitat de la comarca". Els alcaldes dels municipis afectats per aquesta infraestructura han demanat que es respecti el traçat pactat inicialment, que preveia més estacions a cada una de les localitats.

Publicat 01/04/2009 14:26h