Page 1 of 1

Nova carretera de Comiols

Posted: Wednesday 25/03/2009 15:07
by Guigui
http://www.avui.cat/aprop/detail.php?id=56947

La nova carretera de Comiols tindrà 5 túnels i 5 viaductes i costarà 106 MEUR

ACN / Marta Lluvich
Isona i Conca Dellà
Ult. Act. 25.03.2009 - 13:55 hs


La nova carretera entre Artesa de Segre i Isona passant per Comiols tindrà una longitud de 29,4 quilòmetres i inclourà 5 túnels, que sumen 1,4 quilòmetres, i 5 viaductes, amb una longitud d'1,5 quilometres. El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, ha dit que aquesta obra suposarà una inversió de 106 MEUR i està previst que comencin les obres al 2012. Nadal ha dit que serà una carretera amb les màximes ambicions i les màximes prestacions i ha dit que sense ser una autovia on hi ha pendents disposarà de 3 carrils. El rang de la carretera també canviarà i passarà de ser xarxa comarcal a xarxa bàsica. El conseller ha destacat aquest salt qualificatiu.

Posted: Sunday 29/03/2009 13:56
by 593Dromedario
No està malament, de fet per una vegada és més una inversió de futur que una millora del present.

A hores d'ara, el port de Comiols és bastant acceptable, des del 2003 en què es van acabar les obres de desviació entre Figuerola d'Orcau i passat Isona. Només hi ha alguns llocs més curvats on cal frenar, i altres on cal anar amb compte per adelantar (cosa que pot passar que es pugui fer més i millor ara que quan estiguin els túnels fets).
És més urgent millorar el port de Perves, entre Senterada i el Pont de Suert, de forma que per anar de Barcelona a la Vall d'Aran no calgui donar la volta per Balaguer i la N-230.

Però, si un cop fets els túnels d'aquest tram (repeteixo, en molt pitjor estat que Comiols actualment), el trànsit s'ha de queixar de Comiols i després n'ha de patir aquestes obres, serà millor redissenyar Comiols abans. Per això dic que és una inversió de futur.

Projecte constructiu licitat

Posted: Saturday 15/05/2010 11:30
by Guigui
http://www.avui.cat/cat/notices/2010/05 ... _98438.php

El DPTOP impulsa el projecte constructiu d'un tram de la nova carretera de Comiols amb cinc túnels i quatre viaductes

ACN
Barcelona
Ult. Act. 14/05/2010 18:05


El Departament de Política Territorial i Obres Públiques ha obert la licitació de la redacció del projecte constructiu d'un tram de prop de quinze quilòmetres de la nova carretera entre Artesa de Segre i Isona i Conca Dellà per Comiols. En concret, el projecte desenvoluparà el tram entre els nuclis de Folquer (Noguera) i Isona (Pallars Jussà), que correspon al pas pel coll de Comiols i inclou la formació de cinc túnels i quatre viaductes. És un tram de 14,7 quilòmetres. Aquests treballs de redacció es liciten per un valor d'1,7 MEUR. Aquesta obra millorarà l'accés cap al Pirineu. Per a la construcció de la nova via s'estima una inversió de 114 MEUR.

El traçat d'aquest tram, que té una longitud de 14,7 quilòmetres, s'inicia al sud del nucli de Folquer i finalitza a la C-1412b, poc abans de la variant d'Isona i Conques. La via tindrà una amplada de nou metres; constarà de dos carrils de 3,5 metres i dos vorals d'1 metre. En bona part del recorregut, es preveu la formació d'un carril addicional per a facilitar l'avançament de vehicles lents. La nova carretera inclourà cinc túnels per al pas per Comiols, que sumen 1,4 quilòmetres, i quatre viaductes, que sumen 723 metres. La inversió estimada per aquest tram és de 78 MEUR. El DPTOP ha sotmès els estudis corresponents a informació pública, fruit de la qual impulsa ara el projecte de prop del 50% del nou recorregut.

Pas per Comiols amb cinc túnels
Aquest tram correspon a la pujada entre Folquer i el coll de Comiols i és totalment de nou traçat. Cal destacar la formació de quatre túnels amb longituds de 370, 217, 93 i 494 metres; de dos viaductes per a creuar el barranc de les Torres (de longituds 142 i 295 metres), i un viaducte per a creuar el barranc del Mascarot, de 154 metres. Atès el pendent, que supera el 6%, es construirà un tercer carril per a vehicles lents en sentit a Tremp.Al final del tram, se situa la intersecció d'accés al Coll de Comiols, que connecta amb la carretera existent (C-1412b) i comptarà amb un tercer carril per a facilitar els girs a l'esquerra.

Coll de Comiols - variant d'Isona i Conques (7 quilòmetres)
Segueix el corredor de pas de la carretera C-1412b, sense aprofitar la calçada actual en cap tram. Cal destacar que al principi d'aquest tram, a la zona de Comiols, es preveu un túnel de 267 metres de longitud i al final del tram, un viaducte de 132 metres sobre el barranc de la Coromina. Es projecta un tercer carril per a vehicles lents en sentit Artesa de Segre. Al pas per Benavent de la Conca, la nova carretera passa pel costat oest i inclou dues interseccions d'accés. Una altra se situa al sud de Biscarri i finalment, l'última intersecció se situa poc abans de la variant d'Isona i Conques. En aquests encreuaments, un tercer carril central facilitarà els girs a l'esquerra.

Estudi del tram Artesa de Segre - Folquer
Pel que fa al tram inicial entre Artesa de Segre i Folquer, el DPTOP ha iniciat aquesta setmana la licitació de la redacció del nou estudi, per tal de recollir les al·legacions presentades per l'Ajuntament d'Artesa, on s'analitzarà un traçat que s'acosti més a diversos nuclis del municipi i aprofiti més l'actual L-512, amb l'objectiu de minimitzar l'afectació ambiental. La redacció de l'estudi informatiu corresponent està en licitació per un import de 221.600 euros.