Page 1 of 1
Carril de Bombers i Futurs Carrils a Barcelona Ciutat il'AMB
Posted: Saturday 28/03/2009 17:57
by sortrens
Més d'una vegada passant per carrers amples tipus Diagonal, Gran Via, Aragó o altres carrers amb més de tres carrils he pensat perquè no es fa un carril de Bombers? Tenim els carrils específics per bici cosa que està molt bé i que s'haurien d'extendre per tota l'AMB sent uns carrils totalment independents amb els seus propis semàfors i senyals sobretot les horitzontals. Però en els carrils "TAXI-BUS" carrils prioritaris per els taxis i bus s'haurien d'anomenar: "TAXI BUS - BOMBERS SERVEIS PRIORITARIS". Si pot ser en els carrers on hi han molts carrils fer-los separats, un per "TAXI BUS" i un altre només per "BOMBERS o SERVEIS PRIORITARIS". Cal separar cada cop més les coses per facilitar qui ha de córrer més o menys. No és el mateix el que fa tard a treballar, que el bus, que la bicicleta, que el camió de Bombers que ha de tindrà el seu propi espai fins i tot la línia de llançament d'aigua. Obro el fil no només per reivindicar l'espai únic per a cada servei sinó també perquè ara que s'estan ampliant voreres per fer dels nostres carrers més passeigs (Tipus futur Passeig de la Diagonal que serà més per les persones que per els cotxes) pensar en urgència on posarem els cotxes? La meva proposta i de ben segur discutible és la següent: Crear més túnels subterranis per on poguin passar els cotxes d'aquesta manera podrem compensar els carrils que perdem en la superfície per fer més voreres per els vianants. Fomentar 4 tipus de carrils ben diferenciats en els carrers on sigui viable fer túnels subterranis: Carril normal (cotxes, mixtes, camions, motos,etc), Carril bici, Carril Taxi Bus, Carril Bombers i Prioritaris (Tipus ambulàncies, policia) > Tots els prioritaris també tenen tots els carrils per el fet de sonar la sirena i tothom amb la obligació de apartar-se'n però és bo que tinguin el seu propi carril allà on es pogui fer. En el pas subterrani passarien els carrils de les ambulàncies i bombers per no fer soroll i així de pas evitar la contaminació acústica en la superfície. Els carrils de dalt passarien la resta de cotxes, bicis i bus. Però el que guanyaríem segur es que si en una avinguda de 6 carrils perdem 2 per culpa de fer més vorera per els vianants aleshores al guanyar 4 carrils subterranis ja compensem la pèrdua dels 2 de superfície i a sobre guanyem 2 més > És un exemple. Entenc que en la realitat entre que tenim tota Barcelona foradada i altres problemes. Però ve em quedo tranquil perquè de ben segur ara començareu a contradir tot això i d'això és tracte de crear debat ciutadà.
Trànsit privat i carrils de serveis d'emergència
Posted: Sunday 29/03/2009 17:09
by Guigui
Gastar diners públics per a promoure el trànsit privat: rotundament,
NO. Sobre els carrils per a serveis d'emergència:
http://www.transport.cat/viewtopic.php? ... 14#p129214
Re: Carril de Bombers i Futurs Carrils a Barcelona Ciutat il'AMB
Posted: Sunday 05/04/2009 19:31
by sortrens
La meva proposta no es promocionar el transport privat amb diners públics desde un punt de vista que no hi ha més remei que gastar part del diner públic amb el trànsit rodat quan es necesari oi? Arreglar carrils és arreglar carrers és arreglar paisatge urbà que fan servir els busos que és transport públic per tant la meva proposta ja és invertir en coses públiques.
Autopistes urbanes: missatge equivocat
Posted: Monday 06/04/2009 0:15
by Guigui
Carrils soterrats és igual a autopista urbana. I no és aquest el missatge que cal enviar. La ciutat serveix per a altres coses, però no per a travessar-la de punta a punta en cotxe. És un sistema massa egocèntric, individualista i ruinós per a ser promogut.
Re: Carril de Bombers i Futurs Carrils a Barcelona Ciutat il'AMB
Posted: Monday 06/04/2009 0:24
by automotorserie 436
Guigui wrote:Carrils soterrats és igual a autopista urbana. I no és aquest el missatge que cal enviar. La ciutat serveix per a altres coses, però no per a travessar-la de punta a punta en cotxe. És un sistema massa egocèntric, individualista i ruinós per a ser promogut.
carril soterrat= mejorar el paisaje urabano, disminuir la contaminación acústica, mejorar el tráfico....
Sistema egocentrico= Sistema capitalista, cambiemos el sistema entonces...
Canvi de paragidma
Posted: Monday 06/04/2009 0:52
by Guigui
automotorserie 436 wrote:carril soterrat= mejorar el paisaje urabano, disminuir la contaminación acústica, mejorar el tráfico....
Carril soterrat = amagar el problema, impedir l'ocupació de l'espai subterrani amb serveis més útils. Exemple: Pg. de Gràcia, Pl. Catalunya, on els aparcaments impedeixen la disposició ideal dels passadissos de connexió del metro.
automotorserie 436 wrote:Sistema egocentrico= Sistema capitalista, cambiemos el sistema entonces...
Aquí volia anar a parar.
Re: Canvi de paragidma
Posted: Monday 06/04/2009 22:02
by automotorserie 436
Lástima que éste no sea el foro donde poder exponer ideas acerca de este tema.
Capitalisme transportil
Posted: Monday 06/04/2009 22:36
by Guigui
automotorserie 436 wrote:Lástima que éste no sea el foro donde poder exponer ideas acerca de este tema.
Mentre guardin relació amb el tema transportil, no hi ha problema. En aquest sentit, els excessos egoistes del capitalisme s'han traduït en un ús desmesurat del vehicle privat i el desprestigi del transport públic. Per això, les polítiques han d'anar encaminades a no propiciar el primer tot solucionant el segon.
Re: Carril de Bombers i Futurs Carrils a Barcelona Ciutat il'AMB
Posted: Monday 06/04/2009 23:40
by automotorserie 436
Seré claro, que sale más a cuenta vender millones de coches o miles de trenes?.
No son las traducciones egoístas del sistema capitalista en materia de transporte, ¿acaso esperabas otra respuesta?.
Vendre
Posted: Monday 06/04/2009 23:51
by Guigui
automotorserie 436 wrote:Seré claro, que sale más a cuenta vender millones de coches o miles de trenes?
A curt termini, vendre cotxes. A llarg termini, vendre trens.
És el problema de fons del capitalisme, especialment d'una de les seves expressions més perverses: el sistema borsari. Ho volen tot i ara. I prou que estem veient on ens ha dut tot això.
Re: Vendre
Posted: Tuesday 07/04/2009 0:15
by automotorserie 436
Guigui wrote:automotorserie 436 wrote:Seré claro, que sale más a cuenta vender millones de coches o miles de trenes?
A curt termini, vendre cotxes. A llarg termini, vendre trens.
És el problema de fons del capitalisme, especialment d'una de les seves expressions més perverses: el sistema borsari. Ho volen tot i ara. I prou que estem veient on ens ha dut tot això.
No olvides que el capitalismo es la expresión de conceder al capital la supremacía sobre los valores humanos, Marx erró en el socialismo, en especial por todo lo contrarios, pero una buena combinación de amabas posturas quizás fuera la solución.
Y que me pueden decir de la especulación inmobiliaria, y el usar y tirar y no reparar, y la cantidad de alimentos que se tiran a la basura (siempre recordarñe una pintada a la salida del túnel de la Rovira en la calle Lepanto, mientras medio mundo se muere de hambre, el otro medio se muere por no comer...), y los intermedarios, y la cantidad de tiempo que perdemos en desplazamientos laborales.
A veces, tengo la impresión, que cada día que pasa, el mundo en el que vivimos, se nos escapa de tal modo a nuestro control que nuestras propias creaciones se vuelven incontrolables fruto de las pasiones humanas más bajas