Nova línia Barcelona-Vic-Olot per el túnel de Bracons

Autobusos, carrils VAO, taxi, cotxe compartit i resta de transport públic.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.
Post Reply
UT596001
N10
N10
Posts: 3664
Joined: Monday 02/05/2005 15:44

Nova línia Barcelona-Vic-Olot per el túnel de Bracons

Post by UT596001 »

Aquest divendres s'obre el túnel de Bracons. Això també porta novetats en el camp autobusaire, doncs el mateix dia que s'obre el túnel s'inauguren noves connexions amb autobús entre Olot, Vic i Barcelona. Com bé podreu imaginar, serà explotada per l'empresa TEISA. Els serveis seran:

*Barcelona-Olot directe sense parades intermitges, anant via C-17 i C-37 per el túnel de Bracons
*Barcelona-Olot amb una única parada a Vic, amb nombrosos serveis parcials Vic-Olot (i, que per tant, no arriben a Barcelona).

L'horari de dilluns a divendres laborables serà:

Image

Els dissabtes seran 4 autobusos per sentit entre Vic i Olot. Entre Olot i Barcelona hi haurà 1 bus al dia, sortint a les 07.15 d'Olot i de Barcelona a les 10.30, parant a Vic.

Els diumenges i festius sortiran 4 autobusos des d'Olot, i 3 des de Vic. Entre Olot i Barcelona serà:
D'Olot cap a Barcelona a les 07.15, 16.15 i 18.00
De Barcelona a Olot a les 11.00 i les 19.30.
Tots paren a Vic.

Tot això ve explicat en aquesta Nota de premsa del DPTOP.
tren250

Re: Nova línia Barcelona-Vic-Olot per el túnel de Bracons

Post by tren250 »

I no el podrien fer passar per Manlleu i Torelló, les que serien més beneficiades del túnel de Bracons?
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Combinar serveis

Post by Guigui »

tren250 wrote:I no el podrien fer passar per Manlleu i Torelló, les que serien més beneficiades del túnel de Bracons?
El millor seria oferir serveis directes i serveis que parin a les diferents poblacions. Com el tren.

Amb la qual cosa, acabo de donar una nova idea de "metro comarcal sense vies". Prestidigitadors lingüístics del ram, accepteu el nou terme, ja que conté la paraula màgica? :twisted:
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
UT596001
N10
N10
Posts: 3664
Joined: Monday 02/05/2005 15:44

Re: Nova línia Barcelona-Vic-Olot per el túnel de Bracons

Post by UT596001 »

Els horaris detallats són a la web de TEISA des de dijous, on està penjat el fulletó autobombaire de la Generalitat, el qual afirma que el servei s'inicia dissabte 4 i no divendres 3 com diu la nota de premsa.
User avatar
Ecomobisostrans
N10
N10
Posts: 3713
Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Location: Barcelona
Contact:

Re: Nova línia Barcelona-Vic-Olot per el túnel de Bracons

Post by Ecomobisostrans »

Els horaris d'aquesta línia canvien lleugerament a partir del dia 20:

Image
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Nova línia Barcelona-Vic-Olot per el túnel de Bracons

Post by metring »

Des de luegu, no es podran queixar de manca de llegibilitat del missatge xD
User avatar
Ecomobisostrans
N10
N10
Posts: 3713
Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Location: Barcelona
Contact:

Post by Ecomobisostrans »

Lo que no entenc es aixo de que els diumenges n'hi hagin 2 Barcelona->Olot i 3 Olot->Barcelona. Això es que un dels viatges el fa de buit. Aniria be aprofitarlo i incorporar un nou horari que fos per exemple:
Barcelona 21:30->Vic 22:30->Olot 23:15 aixi es podria disfrutar una mica més el diumenge a Barcelona i a Vic.
tren250

Re: Nova línia Barcelona-Vic-Olot per el túnel de Bracons

Post by tren250 »

Per mi, el millor, seria fer la ampliació (traient l'enllaç sant vicenç-sant pere de torelló i ficar un autobús urbà) un autobús que s'encarregués Sagalés de fer-ho, i que passés cada 2 hores en punt en els 2 sentits de la marxa, des de les 7 del matí fins a ls 9 de la nit. I mantindre l'actual línia TEISA. L'autobús Vic-Olot parant es podria parar a Manlleu, Torelló, les Preses i Olot.
Guigui wrote:
tren250 wrote:I no el podrien fer passar per Manlleu i Torelló, les que serien més beneficiades del túnel de Bracons?
El millor seria oferir serveis directes i serveis que parin a les diferents poblacions. Com el tren.

Amb la qual cosa, acabo de donar una nova idea de "metro comarcal sense vies". Prestidigitadors lingüístics del ram, accepteu el nou terme, ja que conté la paraula màgica? :twisted:
:llengua :llengua :)
marc
N8
N8
Posts: 666
Joined: Tuesday 25/11/2008 23:11
Location: Vic, Osona, Catalunya

Re: Nova línia Barcelona-Vic-Olot per el túnel de Bracons

Post by marc »

Crec que TEISA hauria de fer Olot-Vic, alguns serveis directes i altres amb parades intermitjes, i els que vulguin anar a BCN, fer un bitllet combinat TEISA-Renfe, o TEISA-Sagalés, cosa que optimitzaria recursos, ja que és inútil tenir dues línies solapades :cop , i si no que ho preguntin a TMB.
De nou al FTC
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Temps de trajecte

Post by Guigui »

Precisament, el bus triga menys que Renfe. Si a això hi afegim la comoditat de no haver de fer transbord, la línia fins a Barcelona té tota la raó de ser.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
marc
N8
N8
Posts: 666
Joined: Tuesday 25/11/2008 23:11
Location: Vic, Osona, Catalunya

Re: Nova línia Barcelona-Vic-Olot per el túnel de Bracons

Post by marc »

Tens raó Guigui, jo més aviat volia dir no solapar les línies de bus de TEISA i Sagalés, ja que és una despesa innecessària pels passatgers que pot tenir, i si es vol fer amb Renfe, caldria reduir el temps de viatge amb semidirectes, Pullmans o el que fos.
De nou al FTC
UT596001
N10
N10
Posts: 3664
Joined: Monday 02/05/2005 15:44

Re: Nova línia Barcelona-Vic-Olot per el túnel de Bracons

Post by UT596001 »

Guigui wrote:Precisament, el bus triga menys que Renfe. Si a això hi afegim la comoditat de no haver de fer transbord, la línia fins a Barcelona té tota la raó de ser.
Tot i que l'autobús té assignat una hora justa entre Vic i Barcelona, és impossible de fer.

Un semidirecte de RENFE entre Vic i Barcelona, parant a La Garriga, Canovelles, Parets i Mollet t'ho fa en 1 hora 10, fins a Plaça Catalunya.

De fet, l'autobús de la Sagalés directe Vic-Barcelona té assignat 1 hora 5 minuts fins al carrer Casp, i es fa mooolt just... això sí, anant en pla kamikase per la C-17.
josep_serre
N9
N9
Posts: 2158
Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contact:

Re: Nova línia Barcelona-Vic-Olot per el túnel de Bracons

Post by josep_serre »

Sí però tampoc és que la regularitat de Renfe sigui per llençar cohets.
UT596001 wrote:
Guigui wrote:Precisament, el bus triga menys que Renfe. Si a això hi afegim la comoditat de no haver de fer transbord, la línia fins a Barcelona té tota la raó de ser.
Tot i que l'autobús té assignat una hora justa entre Vic i Barcelona, és impossible de fer.

Un semidirecte de RENFE entre Vic i Barcelona, parant a La Garriga, Canovelles, Parets i Mollet t'ho fa en 1 hora 10, fins a Plaça Catalunya.

De fet, l'autobús de la Sagalés directe Vic-Barcelona té assignat 1 hora 5 minuts fins al carrer Casp, i es fa mooolt just... això sí, anant en pla kamikase per la C-17.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
User avatar
UT440_132M
N10
N10
Posts: 3951
Joined: Monday 03/03/2008 17:18
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contact:

Temps de viatge Vic - BCN bus

Post by UT440_132M »

Has de pensar, que ara mateix, està mitja C-17 potes enlaire, i no hi ha dia que no hi hagin retencions, restriccions de carril, etc... És a dir, que veig molt difícil, que es compleixin els horaris, ni tant sols els de la línia 450, que va de Vic a BCN, passant per altres poblacions, no els compleix, i gairebé cada dia, porta 1/4 d'hora de retard.
Jo sempre que vaig a BCN ho faig amb RENFE, per mi és més còmode, i et deixa al centre de la ciutat, si para a totes les estacions, es fa en 1:30, si és un regional cadenciat, en 1:10, com molt bé dieu, fins a P. Catalunya.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Temps de transbord

Post by Guigui »

Però, si algú ve d'Olot i ha d'agafar el tren a Vic, per anar bé, caldria preveure uns 15-20 minuts de transbord segons horari, que s'afegirien a la diferència (existeixi o no).
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
UT440_132M
N10
N10
Posts: 3951
Joined: Monday 03/03/2008 17:18
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contact:

Temps de transbord, baix

Post by UT440_132M »

En menys de 10 minuts, jo em planto de l'estació d'autobusos, a l'andana de l'estació de Vic. I sense córrer. És una avantatge, tenir-ho tot juntet, en un cantó l'estació de rodalia, i al costat, la d'autobusos. El que caldria, seria un agument de freqüencies, entre Olot i Vic, i Olot - BCN directes, via Bracons. La gent de la Garrotxa, hi sortiria guanyant. Diumenge passat, vaig fer la carretera, en menys de 20 minuts, entre la intersecció amb l'autovia C-17, fins a la rotonda de Joanetes, anant a una velocitat mitjana de 80 km/h, i amb pluja.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Previsió per contingències

Post by Guigui »

Però una cosa és el temps real en condicions ideals (puntualitat per ambdós costats), i una altra el temps prudencial que cal comptar sempre, cosa que faria inevitable augmentar el temps d'espera. A més, els 15-20 minuts els comptava a més del temps que hom pugui trigar d'anar de l'autobús a l'andana.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Post Reply

Return to “Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público”