Barcelona perdrà 12 km carrils de grans rutes abans del 2011
Posted: Tuesday 07/04/2009 8:36
Temes relacionats: Comença la remodelació de Balmes, Remodelació del P. Sant Joan a BCN
http://www.elperiodico.cat/default.asp? ... io_PK=1022
Barcelona perdrà 12 km de carrils a les grans rutes abans del 2011
1. • S'eliminaran calçades a la Ronda del Mig, el passeig de Santa Coloma, Pi i Margall i Balmes
2. • La mesura persegueix que el cotxe cedeixi espai als vianants a més de 'pacificar' les vies ràpides
DAVID PLACER
BARCELONA
El setge al cotxe es reforçarà els pròxims dos anys a les principals vies ràpides de Barcelona. L'espai guanyat en sis grans artèries viàries serà utilitzat per ampliar voreres i crear espais verds. La Ronda del Mig (en els trams de Sarrià-Sant Gervasi i Horta- Guinardó), el passeig de Santa Coloma, els carrers de Balmes i Pi i Margall, la Via Laietana i el passeig de Sant Joan eliminaran un o dos carrils. En total, es perdran 12 quilòmetres en obres que es preveu que finalitzin abans del 2011.
El propòsit d'aquesta política continuada de reducció de calçades és atenuar les molèsties que ocasiona el trànsit de cotxes als veïns. L'ajuntament està convençut que les supressions no causaran més col.lapses i que, al contrari, incentivaran que molts conductors prescindeixin del seu vehicle els dies laborables, una opció que ja és adoptada per la majoria de treballadors.
"El 75% dels barcelonins es traslladen a peu o en transport públic i només un 25% utilitza el cotxe. És lògic que la majoria dels ciutadans, vianants i viatgers de metro i au- tobús, tinguin més espais per poder- los disfrutar", explica Elsa Blasco, regidora del districte d'Horta-Guinar- dó, on ahir a la nit es va tancar al trànsit el viaducte del Guinardó, entre Cartagena i Alfons X, per iniciar- ne l'enderrocament.
VIA LAIETANA I BALMES
Al centre de la ciutat, la Via Laietana disposarà d'un carril menys des de la plaça d'Urquinaona fins al Port Vell amb una reforma que començarà aquest estiu, mentre que al carrer de Balmes (on les obres van començar ahir) també serà suprimit un carril que va des de l'avinguda Diagonal fins a la Gran Via.
El districte de l'Eixample reduirà carrils al passeig de Sant Joan. Abans de l'any 2011 estarà finalitzada la reforma des de l'Arc de Triomf fins a la plaça de Tetuan, que pretén suprimir un carril a cada costat de la via. El resultat final serà un carril per als cotxes i un altre per al transport públic en cada direcció. Les voreres, que en l'actualitat fan 12,5 metres d'ample passaran a tenir 17 metres, cosa que permetrà que s'hi puguin instal.lar algunes zones de jocs infantils i també mobiliari propi d'un bulevard.
El projecte de reforma del passeig de Sant Joan té previst, en un futur, ampliar-se entre la plaça de Tetuan i el monument a la Diagonal. Aquests dies, el districte celebra reunions amb comerciants i veïns per consensuar els treballs. La culminació d'aquesta obra continuarà fins al final del passeig, a la Travessera de Gràcia.
MILLORES A GRÀCIA
Gràcia també vol estendre la política per pacificar el trànsit i convertir les vies en zona de vianants que s'ha dut a terme durant els últims anys al centre de la vila. Aquesta iniciativa arribarà amb una altra reducció del trànsit de cotxes a l'avinguda de Pi i Margall, que eliminarà un carril per cada sentit des de la plaça de Joanic fins a la Ronda del Mig. "S'ha de limitar la circulació de cotxes i apostar pel transport públic. Com més espai es dóna a l'automòbil, més espais es menja", opina el seu regidor, Guillem Espriu.
El viaducte del Guinardó, amb dos carrils, ja s'ha començat a desmuntar i els cotxes que el feien servir per salvar semàfors hauran de passar per una via més reduïda. També a la Ronda del Mig, entre la plaça de Lesseps i la Via Augusta, es perdrà un carril a cada costat. "La via divideix i separa barris. Es connectaran carrers que queden incomunicats en el seu tram amb la Ronda", explica Sara Jaurrieta, regidora del districte de Sarrià-Sant Gervasi.
L'eliminació de calçades a la Ronda del Mig, que sumarà un total de 4,5 quilòmetres de carrils menys, s'avança al pas de la futura L-9 del metro, que discorrerà per sota d'aquesta via. La infraestructura suposa una clara aposta pel transport públic en detriment del cotxe particular, però arribarà, com a mínim, cinc anys després de l'actual reducció.
http://www.elperiodico.cat/default.asp? ... io_PK=1022
Barcelona perdrà 12 km de carrils a les grans rutes abans del 2011
1. • S'eliminaran calçades a la Ronda del Mig, el passeig de Santa Coloma, Pi i Margall i Balmes
2. • La mesura persegueix que el cotxe cedeixi espai als vianants a més de 'pacificar' les vies ràpides
DAVID PLACER
BARCELONA
El setge al cotxe es reforçarà els pròxims dos anys a les principals vies ràpides de Barcelona. L'espai guanyat en sis grans artèries viàries serà utilitzat per ampliar voreres i crear espais verds. La Ronda del Mig (en els trams de Sarrià-Sant Gervasi i Horta- Guinardó), el passeig de Santa Coloma, els carrers de Balmes i Pi i Margall, la Via Laietana i el passeig de Sant Joan eliminaran un o dos carrils. En total, es perdran 12 quilòmetres en obres que es preveu que finalitzin abans del 2011.
El propòsit d'aquesta política continuada de reducció de calçades és atenuar les molèsties que ocasiona el trànsit de cotxes als veïns. L'ajuntament està convençut que les supressions no causaran més col.lapses i que, al contrari, incentivaran que molts conductors prescindeixin del seu vehicle els dies laborables, una opció que ja és adoptada per la majoria de treballadors.
"El 75% dels barcelonins es traslladen a peu o en transport públic i només un 25% utilitza el cotxe. És lògic que la majoria dels ciutadans, vianants i viatgers de metro i au- tobús, tinguin més espais per poder- los disfrutar", explica Elsa Blasco, regidora del districte d'Horta-Guinar- dó, on ahir a la nit es va tancar al trànsit el viaducte del Guinardó, entre Cartagena i Alfons X, per iniciar- ne l'enderrocament.
VIA LAIETANA I BALMES
Al centre de la ciutat, la Via Laietana disposarà d'un carril menys des de la plaça d'Urquinaona fins al Port Vell amb una reforma que començarà aquest estiu, mentre que al carrer de Balmes (on les obres van començar ahir) també serà suprimit un carril que va des de l'avinguda Diagonal fins a la Gran Via.
El districte de l'Eixample reduirà carrils al passeig de Sant Joan. Abans de l'any 2011 estarà finalitzada la reforma des de l'Arc de Triomf fins a la plaça de Tetuan, que pretén suprimir un carril a cada costat de la via. El resultat final serà un carril per als cotxes i un altre per al transport públic en cada direcció. Les voreres, que en l'actualitat fan 12,5 metres d'ample passaran a tenir 17 metres, cosa que permetrà que s'hi puguin instal.lar algunes zones de jocs infantils i també mobiliari propi d'un bulevard.
El projecte de reforma del passeig de Sant Joan té previst, en un futur, ampliar-se entre la plaça de Tetuan i el monument a la Diagonal. Aquests dies, el districte celebra reunions amb comerciants i veïns per consensuar els treballs. La culminació d'aquesta obra continuarà fins al final del passeig, a la Travessera de Gràcia.
MILLORES A GRÀCIA
Gràcia també vol estendre la política per pacificar el trànsit i convertir les vies en zona de vianants que s'ha dut a terme durant els últims anys al centre de la vila. Aquesta iniciativa arribarà amb una altra reducció del trànsit de cotxes a l'avinguda de Pi i Margall, que eliminarà un carril per cada sentit des de la plaça de Joanic fins a la Ronda del Mig. "S'ha de limitar la circulació de cotxes i apostar pel transport públic. Com més espai es dóna a l'automòbil, més espais es menja", opina el seu regidor, Guillem Espriu.
El viaducte del Guinardó, amb dos carrils, ja s'ha començat a desmuntar i els cotxes que el feien servir per salvar semàfors hauran de passar per una via més reduïda. També a la Ronda del Mig, entre la plaça de Lesseps i la Via Augusta, es perdrà un carril a cada costat. "La via divideix i separa barris. Es connectaran carrers que queden incomunicats en el seu tram amb la Ronda", explica Sara Jaurrieta, regidora del districte de Sarrià-Sant Gervasi.
L'eliminació de calçades a la Ronda del Mig, que sumarà un total de 4,5 quilòmetres de carrils menys, s'avança al pas de la futura L-9 del metro, que discorrerà per sota d'aquesta via. La infraestructura suposa una clara aposta pel transport públic en detriment del cotxe particular, però arribarà, com a mínim, cinc anys després de l'actual reducció.