http://www.aragirona.cat/noticia/34389/ ... 00-usuaris
La Girocleta celebra el primer aniversari amb dues noves estacions i més de 1.100 usuaris
L'Ajuntament ha comprat 100 noves bicicletes que s'afegeixen a les 160 ja existents
XAVIER PI - ACN - GIRONA GIRONÈS DIMECRES, 15.9.2010. 14:18 H
El servei de lloguer públic de bicicletes de Girona, la Girocleta, compleix aquest setembre el primer any de funcionament amb més de 1.100 usuaris i dues estacions noves a la plaça Miquel de Palol i a l'avinguda Montilivi. Per garantir el servei, l'ajuntament ha comprat 100 noves bicicletes, que s'afegeixen a les 160 ja existents. A més, d'aquí a dos anys, es preveu que el servei s'integri també amb el de transport públic, i que una única targeta sigui vàlida per agafar tant les bicicletes de lloguer com fer viatges amb els autobusos urbans. En paral·lel, l'Ajuntament de Girona també treballa per implantar un sistema d'aparcaments segurs per a les bicicletes privades.
Amb la posada en marxa de les dues noves estacions, Girona compta amb deu punts repartits arreu de la ciutat des d'on els usuaris poden agafar les bicicletes de lloguer públic. D'ençà que la Girocleta va començar a pedalar, ara fa un any, el número d'usuaris del servei ha anat creixent fins arribar als 1.155 actuals. 'Aquesta és una mostra que els usuaris han acollit bé la iniciativa', ressalta l'alcaldessa Anna Pagans. Les dues noves estacions, a la plaça Miquel de Palol i al sector de Montilivi, sumen un total de 50 aparcaments individuals. L'alcaldessa ha explicat que s'han escollit aquests dos nous sectors per donar servei als veïns del barri Devesa-Güell i, en el cas de Montilivi, 'per la proximitat que hi ha amb la universitat'.
A més, aquest setembre l'ajuntament també ha ampliat amb deu noves places cadascuna de les estacions de Girocleta situades a la biblioteca Ernest Lluch i a Emili Grahit.
En paral•lel, l'ajuntament també ha adquirit 100 noves bicicletes, que se sumen a les 160 que fins ara hi havia, i que incorporen les millores suggerides pels usuaris. Entre d'altres, s'han reforçat els ancoratges dels parafangs, els timbres són antivandàlics i els seients es poden regular a més alçada.
La majoria dels socis, joves
Pel que fa als usos, l'estudi que ha fet l'ajuntament demostra que la majoria dels socis són joves, amb edats compreses entre els 25 i els 34 anys (41,7% del total). L'estadística també recull que, pel que fa a sexes, la tipologia d'usuari és bastant equilibrada (52% d'homes davant el 48% de dones).
L'estudi permet concloure que, fonamentalment, els usuaris de la Girocleta utilitzen el servei per anar o tornar de la feina. I és que la majoria dels lloguers se situen a les franges horàries que van de les set a les nou del vespre, de les dues a les quatre de la tarda, i de les vuit a les nou del matí. La tinenta d'alcalde de Mobilitat, Isabel Salamaña, també ha fet referència que els mesos en què hi ha més viatges diaris són els que fa més bon temps (maig, juny i setembre), descomptant aquells en què se solen fer vacances. 'Aquest setembre, per exemple, ens trobem entre els 400 i els 450 viatges en dies laborables', indica Salamaña.
Integració amb l'autobús
La tinenta d'alcalde ha avançat que en un termini de dos anys es preveu que el servei s'integri també amb el transport públic, i que una única targeta permeti llogar bicicletes i fer viatges amb autobús. Però les millores no es quedaran aquí. 'La intenció de la Generalitat és que al 2012 la integració tarifària sigui una realitat a tot Catalunya; per tant, a més de Girona, la targeta també permetrà fer viatges amb transport públic arreu de Catalunya', ha declarat Salamaña.
Aparcaments segurs
Amb les dues noves estacions, la Girocleta compta ara amb 260 bicicletes, deu estacions i 279 aparcaments individuals. L'ajuntament considera que el servei ja està 'bastant dimensionat' arreu de la ciutat, i per això treballa ara per implantar aparcaments segurs per a les bicicletes privades, a imatge dels que ja hi ha a Barcelona.
'Mitjançant una targeta, l'usuari podrà obrir l'aparcament i deixar la seva bicicleta a l'interior', ha concretat Salamaña. La tinenta d'alcalde ha explicat que, amb aquesta mesura, els propietaris estaran més segurs davant de possibles robatoris. 'Tot i que el servei de Girocleta funcioni, tenim clar que també cal apostar per la privada, perquè dóna més flexibilitat als usuaris', ha conclòs Salamaña. Actualment, Girona té 1.300 places al carrer per aparcar bicicletes privades (amb candau).