Variant de la Bisbal d'Empordà
Posted: Wednesday 08/04/2009 16:41
http://www.avui.cat/article/tec_ciencia ... l/sud.html
La variant de la Bisbal d'Empordà es farà pel sud
El traçat inclourà dos túnels per evitar l'impacte visual. Segons Joaquim Nadal el tram respon a les demandes dels ajuntaments de la Bisbal i de Corçà
ACN
La Bisbal d'Empordà
Ult. Act. 08.04.2009 - 15:42 hs
La Generalitat ha escollit com a opció preferent fer passar la variant de la Bisbal d'Empordà pel sud de la població, amb dos túnels a Vacamorta i a Fonteta. La decisió del Departament de Política Territorial i Obres Públiques (PTOP) resol un dels projectes viaris més polèmics a les comarques gironines. El conseller Joaquim Nadal ha anunciat que la proposta per la qual s'aposta és una síntesi de les dues anteriors, que recull les demandes dels ajuntaments de la Bisbal i de Corçà. La nova proposta acosta la carretera a les zones més poblades i inclou trams amb túnel per evitar l'impacte visual. El traçat de la variant sortirà a informació pública abans del 15 de maig.
Un dels projectes viaris que més rebombori ha aixecat en els darrers temps al territori ja té traça definida. La Generalitat ha donat a conèixer aquest dimecres la seva aposta per on ha de passar la variant de la Bisbal d'Empordà. Abans de fer pública l'opció per la qual es decanta el PTOP, el conseller Joaquim Nadal ha volgut deixar molt clar que s'han estudiat a fons totes les al·legacions presentades.
Nadal ha explicat que el primer procés d'informació pública s'ha portat a terme de manera "exemplar". En aquest procés, que va rebre més de 6.000 al·legacions, es marcaven sobre plànol tres possibles traçats per a la variant: un pel nord i dos pel sud, amb els corresponents subtrams. "Escollir l'opció no ha estat fàcil, perquè els avantatges i inconvenients de cadascuna estaven bastant equilibrats", ha ressaltat Nadal, que ha volgut esvair qualsevol mena de dubte sobre les crítiques que s'han llançat al voltant del fet que la decisió ja estava presa a priori.
Síntesi entre les dues opcions
La decisió que la Generalitat considera preferent aposta per fer passar la variant pel sud i es tracta d'una 'síntesi' entre les dues opcions que fins ara hi havia sobre la taula, com ha indicat Nadal. El traçat de la carretera comença abans del nucli urbà de Corçà (Baix Empordà), s'allunya "tot el possible" del paratge i de l'ermita de Santa Cristina i creua l'entorn de Vacamorta amb túnel.
Creixements de població
A l'hora de decidir fer passar la variant pel sud, Joaquim Nadal ha ressaltat que s'ha tingut en compte que aquesta és la zona on s'han concentrat els creixements de població. "Una de les prioritats ha estat el fet que, qui necessita la carretera no són els turistes o la gent del cap de setmana, sinó els trànsit diari de turismes o vehicles de repartiment", ha assegurat Nadal. A més, el fet que la zona sud sigui on es concentri gran part de l'activitat econòmica també ha estat un dels factors que ha fet decantar la balança. El conseller també ha indicat que, fent part del traçat amb túnel, s'eliminarà l'impacte visual que la variant pot tenir en l'entorn paisatgístic.
La nord, descartada
El conseller també ha exposat aquest dimecres els motius que han portat a rebutjar l'opció nord, com la inundabilitat del terreny i el fet que la carretera trinxava la plana agrícola. A més, també s'ha tingut en compte que, si s'escollís l'opció nord, la carretera C-31 deixaria de ser un eix viari de molts vehicles i guanyaria protagonisme la que va cap a Torroella de Montgrí.
La variant de la Bisbal d'Empordà es farà pel sud
El traçat inclourà dos túnels per evitar l'impacte visual. Segons Joaquim Nadal el tram respon a les demandes dels ajuntaments de la Bisbal i de Corçà
ACN
La Bisbal d'Empordà
Ult. Act. 08.04.2009 - 15:42 hs
La Generalitat ha escollit com a opció preferent fer passar la variant de la Bisbal d'Empordà pel sud de la població, amb dos túnels a Vacamorta i a Fonteta. La decisió del Departament de Política Territorial i Obres Públiques (PTOP) resol un dels projectes viaris més polèmics a les comarques gironines. El conseller Joaquim Nadal ha anunciat que la proposta per la qual s'aposta és una síntesi de les dues anteriors, que recull les demandes dels ajuntaments de la Bisbal i de Corçà. La nova proposta acosta la carretera a les zones més poblades i inclou trams amb túnel per evitar l'impacte visual. El traçat de la variant sortirà a informació pública abans del 15 de maig.
Un dels projectes viaris que més rebombori ha aixecat en els darrers temps al territori ja té traça definida. La Generalitat ha donat a conèixer aquest dimecres la seva aposta per on ha de passar la variant de la Bisbal d'Empordà. Abans de fer pública l'opció per la qual es decanta el PTOP, el conseller Joaquim Nadal ha volgut deixar molt clar que s'han estudiat a fons totes les al·legacions presentades.
Nadal ha explicat que el primer procés d'informació pública s'ha portat a terme de manera "exemplar". En aquest procés, que va rebre més de 6.000 al·legacions, es marcaven sobre plànol tres possibles traçats per a la variant: un pel nord i dos pel sud, amb els corresponents subtrams. "Escollir l'opció no ha estat fàcil, perquè els avantatges i inconvenients de cadascuna estaven bastant equilibrats", ha ressaltat Nadal, que ha volgut esvair qualsevol mena de dubte sobre les crítiques que s'han llançat al voltant del fet que la decisió ja estava presa a priori.
Síntesi entre les dues opcions
La decisió que la Generalitat considera preferent aposta per fer passar la variant pel sud i es tracta d'una 'síntesi' entre les dues opcions que fins ara hi havia sobre la taula, com ha indicat Nadal. El traçat de la carretera comença abans del nucli urbà de Corçà (Baix Empordà), s'allunya "tot el possible" del paratge i de l'ermita de Santa Cristina i creua l'entorn de Vacamorta amb túnel.
Creixements de població
A l'hora de decidir fer passar la variant pel sud, Joaquim Nadal ha ressaltat que s'ha tingut en compte que aquesta és la zona on s'han concentrat els creixements de població. "Una de les prioritats ha estat el fet que, qui necessita la carretera no són els turistes o la gent del cap de setmana, sinó els trànsit diari de turismes o vehicles de repartiment", ha assegurat Nadal. A més, el fet que la zona sud sigui on es concentri gran part de l'activitat econòmica també ha estat un dels factors que ha fet decantar la balança. El conseller també ha indicat que, fent part del traçat amb túnel, s'eliminarà l'impacte visual que la variant pot tenir en l'entorn paisatgístic.
La nord, descartada
El conseller també ha exposat aquest dimecres els motius que han portat a rebutjar l'opció nord, com la inundabilitat del terreny i el fet que la carretera trinxava la plana agrícola. A més, també s'ha tingut en compte que, si s'escollís l'opció nord, la carretera C-31 deixaria de ser un eix viari de molts vehicles i guanyaria protagonisme la que va cap a Torroella de Montgrí.