Page 1 of 1

Plànol de totes les ATM de Catalunya

Posted: Thursday 09/04/2009 11:16
by Ecomobisostrans
L'ha fet un company del fòrum de Skyscrapercity i ha quedat maquíssim:

Image

El missatge original es aquest:

http://www.skyscrapercity.com/showthrea ... st34893742

Unificació

Posted: Thursday 09/04/2009 11:41
by Guigui
Queda ben clar que, a la llarga, Catalunya no té més remei que convertir-se en una única ATM.

Re: Plànol de totes les ATM de Catalunya

Posted: Thursday 09/04/2009 19:05
by cristian26
Segueixo sense entendre per què Renfe fa les seves pròpies zones a la seva manera i no respecta el que diu l'ATM, que al cap i a la fi coneix millor les necessitats i mobilitats de l'RMB que no pas la Renfe.

D'altra banda, un mapa molt maco i ben fet :ok

Zones i tarifes particulars

Posted: Thursday 09/04/2009 23:30
by Guigui
cristian26 wrote:Segueixo sense entendre per què Renfe fa les seves pròpies zones a la seva manera i no respecta el que diu l'ATM, que al cap i a la fi coneix millor les necessitats i mobilitats de l'RMB que no pas la Renfe.
Perquè Renfe ja tenia un sistema de zones abans de la implantació de la integració tarifària. I, evidentment, Renfe no mira les necessitats dels usuaris, sinó les seves pròpies. Altrament, no s'explicaria per què l'aeroport es troba a la zona 4.

El que trobo que confon força el personal són les tarifes particulars de cada operari. Què costa implantar bitllets senzills integrats, com es practica a altres països?

Re: Plànol de totes les ATM de Catalunya

Posted: Friday 10/04/2009 0:03
by UT596001
Guigui wrote:Perquè Renfe ja tenia un sistema de zones abans de la implantació de la integració tarifària. I, evidentment, Renfe no mira les necessitats dels usuaris, sinó les seves pròpies. Altrament, no s'explicaria per què l'aeroport es troba a la zona 4.

El que trobo que confon força el personal són les tarifes particulars de cada operari. Què costa implantar bitllets senzills integrats, com es practica a altres països?
Exemple pràctic:

Qualsevol estació zona 2 RENFE-Barcelona

Bitllet senzill: 1,50 euros
Amb T-10, el viatge surt a 1,54 euros.
Amb Bonotren, a 1,02 euros.
El mensual monomodal de RENFE surt uns 20 euros més barat que la T-50/30...

Trajectes que no van a Barcelona, exemples:
Sabadell-Manresa (que el fa bastanta gent)
RENFE 4 zones
ATM 5 zones
Bitllet senzill 2,80 euros
Amb T-10, 3,10 euros
Bonotren+T-10 urbà Manresa 2,08+0,62=2,70 euros (0,40 menys que el ATM)

Per tant, la T-10 només compensa si a Sabadell neccesites la TUS, o vas cap a l'autònoma, si no...

Terrassa-Manresa (també el fa un munt de gent)
RENFE 3 zones
ATM 4 zones
Bitllet senzill 2,20 euros
Amb T-10, 2,70 euros
Bonotren+T-10 urbà de Manresa 1,61+0,62=2,23 euros (uns 47 cèntims menys, ídem que a Sabadell: el títol ATM no compensa si no agafes a Terrassa TMESA)

Les comparacions de Manresa les he tingut en compte amb l'autobús urbà, en el cas dels abonaments, per la llunyania de l'estació respecte a gran part de la ciutat

Per tant, jo no sé si realment les zones ATM realment ens beneficien als que vivim fora de l'Àrea Metropolitana, la meva experiència en tenir que pagar sistemàticament 2 zones per a trajectes ridículs per distància em diu que no. Això per no dir quan veig que els que van amb bitllet senzill a la línia N65 per fer Castellar-Sabadell, 7 km, han de pagar el bitllet senzill de 2 zones i no 1. 2,05 euros de l'ala...

Cura

Posted: Friday 10/04/2009 0:16
by Guigui
Si no et deixessis ofuscar per les teves fòbies antibarcelonines, veuries que en cap moment faig una lloança del sistema implantat per l'ATM. Per tant, i per a no fer-me repetir allò que ja he dit, et pregaria que rellegissis amb deteniment el meu missatge anterior.

Gràcies ;)

Re: Unificació

Posted: Friday 17/04/2009 0:59
by automotorserie 436
Guigui wrote:Queda ben clar que, a la llarga, Catalunya no té més remei que convertir-se en una única ATM.
ATC, autoritat del transport català, llegará el día en el que los reinos de taifas desaparezcan

Re: Unificació

Posted: Friday 17/04/2009 1:19
by victorcasta
automotorserie 436 wrote:
Guigui wrote:Queda ben clar que, a la llarga, Catalunya no té més remei que convertir-se en una única ATM.
ATC, autoritat del transport català, llegará el día en el que los reinos de taifas desaparezcan
Bé, caldria separar entre autoritats i sistema tarifari integrat. Crec que les diferents ATM seguiran existint per gestionar els transports de cada zona, però les intencions de la Generalitat és d'integrar tot el transport a Catalunya possiblement amb un autoritat tarifària única.