Guigui wrote:Perquè Renfe ja tenia un sistema de zones abans de la implantació de la integració tarifària. I, evidentment, Renfe no mira les necessitats dels usuaris, sinó les seves pròpies. Altrament, no s'explicaria per què l'aeroport es troba a la zona 4.
El que trobo que confon força el personal són les tarifes particulars de cada operari. Què costa implantar bitllets senzills integrats, com es practica a altres països?
Exemple pràctic:
Qualsevol estació zona 2 RENFE-Barcelona
Bitllet senzill: 1,50 euros
Amb T-10, el viatge surt a 1,54 euros.
Amb Bonotren, a 1,02 euros.
El mensual monomodal de RENFE surt uns 20 euros més barat que la T-50/30...
Trajectes que no van a Barcelona, exemples:
Sabadell-Manresa (que el fa bastanta gent)
RENFE 4 zones
ATM 5 zones
Bitllet senzill 2,80 euros
Amb T-10, 3,10 euros
Bonotren+T-10 urbà Manresa 2,08+0,62=2,70 euros (0,40 menys que el ATM)
Per tant, la T-10 només compensa si a Sabadell neccesites la TUS, o vas cap a l'autònoma, si no...
Terrassa-Manresa (també el fa un munt de gent)
RENFE 3 zones
ATM 4 zones
Bitllet senzill 2,20 euros
Amb T-10, 2,70 euros
Bonotren+T-10 urbà de Manresa 1,61+0,62=2,23 euros (uns 47 cèntims menys, ídem que a Sabadell: el títol ATM no compensa si no agafes a Terrassa TMESA)
Les comparacions de Manresa les he tingut en compte amb l'autobús urbà, en el cas dels abonaments, per la llunyania de l'estació respecte a gran part de la ciutat
Per tant, jo no sé si realment les zones ATM realment ens beneficien als que vivim fora de l'Àrea Metropolitana, la meva experiència en tenir que pagar sistemàticament 2 zones per a trajectes ridículs per distància em diu que no. Això per no dir quan veig que els que van amb bitllet senzill a la línia N65 per fer Castellar-Sabadell, 7 km, han de pagar el bitllet senzill de 2 zones i no 1. 2,05 euros de l'ala...