Page 1 of 1
Una visita a Tradinsa Industrial
Posted: Monday 13/04/2009 23:37
by wefer
Avui hem passat per Puigverd, al costat de Lleida, i hem aprofitat per fer una visita a la fàbrica Tradinsa Industrial, dedicada a la reparació de material ferroviari.
Allí, hi hem trobat:
- Un 3000 de TMB en procés de remodelació. Concretament el primer de la sèrie i primer dels trens de la generació dels 80-90 de TMB, el 3001. Hem vist que se li ha retirat la placa històrica de la inauguració d'aquesta sèrie però se'ns ha assegurat que li tornaran a col·locar.
- El tramvia històric de Tramvies de Barcelona número 867. Després d'haver entregat el cadener, aquest és el nou pas de Patrimoni TMB. El tramvia té la caixa ja gairebé acabada. Ens han comentat que quan va arribar estava en un estat lamentable, i que només s'ha pogut aprofitar el xassís. Al preguntar sobre el fet de poder veure circular tramvies per la línia de l'actual Tram, ens han comentat que hi ha problemes de seguretat, ja que els tramvies restaurats no compleixen les normes de seguretat que exigeixen actualment les lleis. És per això que, finalment, no es va poder fer la circulació d'un tramvia històric per celebrar l'aniversari de la reimplantació del tramvia a Barcelona.
- Un Naval de FGC. Aquest, estava en procés de valoració per conèixer el cost de la restauració. L'estat interior era bo, però necessita un repàs total de xapa, ja que presenta una important corrosió.
- Un parell d'unitats de Renfe: un TRD en remodelació, i un altre tren en reparació (del qual se'ns ha demanat que no en donem detalls).
Us deixem algunes fotografies del que hem trobat:
Re: Una visita a Tradinsa Industrial
Posted: Monday 13/04/2009 23:45
by metring
Aquí teniu fotos del Naval, que es trobava a l'exterior de la nau. Les hem editat, per al menys difuminar els grafitis, donat que no estem gens a favor d'aquesta pràctica, i menys sobre vehicles històrics:
Re: Una visita a Tradinsa Industrial
Posted: Monday 13/04/2009 23:52
by victorcasta
Suposo que el tren del que no se'n pot donar detalls és un que es veu en una de les fotos... Si és així, té tela que un tren com aquest ja estigui visitant uns tallers...
Re: Una visita a Tradinsa Industrial
Posted: Monday 13/04/2009 23:57
by metring
victorcasta wrote:Suposo que el tren del que no se'n pot donar detalls és un que es veu en una de les fotos... Si és així, té tela que un tren com aquest ja estigui visitant uns tallers...
En aquests tallers no només fan "restylings", sino també reparacions.
Re: Una visita a Tradinsa Industrial
Posted: Monday 13/04/2009 23:59
by ferroviario_catalan
En la segunda foto del 3000R, a su izquierda, que tren es? porque parece un civia...
Muy curiosas las fotos, gracias!
Re: Una visita a Tradinsa Industrial
Posted: Tuesday 14/04/2009 0:00
by victorcasta
Sí, però no entenc com uns trens que porten màxim 3 anys circulant ja se'ls hi hagi de fer grans reparacions, i que no es facin en els propis tallers de Renfe...
Re: Una visita a Tradinsa Industrial
Posted: Thursday 16/04/2009 21:33
by andres-1
Perdon he tenido que registrarme de nuevo como andres-1 por problemas con mi contraseña.
Cual de los tres tranvías serie 800 es el que se está restaurando ( Por cierto estupendamente ) el 870 autentico, el 867 renumerado que está en el triangle, bien conservado por cierto ó el 872 unidireccional.
Gracias
Re: Una visita a Tradinsa Industrial
Posted: Tuesday 28/04/2009 17:15
by tren250
Espero que al 3001-3004 li fiquin la placa commemorativa, segurament, al estar en restauració, l'han treta, i després la tornen a ficar, però qui sap...
Bona notícia respecte al tranvia, sembla que acabarem veient la llum envers el patrimoni ferroviari. En quant als 594 en remodelació, realment han comportat seriosos problemes (alguns similars als Civia) que sembla que amb les reformes que els estan fent han desaparegut en part.
En resum: mirant que el material que hi ha de renfe no porta 15 anys circulant, es pot dir que per molta flota moderna que hi hagi, té seriosos problemes de fiabilitat.
Re: Una visita a Tradinsa Industrial
Posted: Wednesday 31/03/2010 10:07
by xevi
Algú té més noticies de Tradinsa? Nous vehicles per restaurar de FGC, tramvies, metros... (a part del PCC de TMB)
Merci!
Re: Una visita a Tradinsa Industrial
Posted: Wednesday 31/03/2010 11:13
by metring
Mirarem de contactar amb ells, a veure si hi ha sort...
Re: Una visita a Tradinsa Industrial
Posted: Thursday 28/10/2010 13:40
by xevi
Algú té més noticies de Tradinsa? Nous vehicles per restaurar? la naval de FGC?
Re: Una visita a Tradinsa Industrial
Posted: Thursday 28/10/2010 14:01
by Miquel
xevi wrote:Algú té més noticies de Tradinsa? Nous vehicles per restaurar? la naval de FGC?
Fa unes setmanes vaig pasar per davant amb un Regional, i em va semblar distingir que tenien unitats del Servei Ferroviari de Mallorca, crec que aquelles unitats diesel, són de color groc.
Dic que em va semblar, ja que de dins la nau, només vaig poder veure una mica del tren i la lluminositat era ja baixa (19:45 h aprox) dins el tren i en moviment.
Els trens del darrere, ja van sér impossible de poder-los identificar.
La Naval d'FGC segueix allà fora esperant el seu salvador
Però no vaig poder veure un 3000
3000
Posted: Thursday 28/10/2010 15:50
by Guigui
Miquel wrote:Però no vaig poder veure un 3000
És que només en queda un per massacrar, perdó, reformar. I el meu desig és que mai no arribi a passar per allí.
Re: Una visita a Tradinsa Industrial
Posted: Saturday 30/10/2010 7:28
by megapauer
També es veu en una de les fotos, a l'esquerra, un TRD 594 en procès de reforma del frontal, veritat?
Re: Una visita a Tradinsa Industrial
Posted: Sunday 31/10/2010 19:30
by UT447Barcelona
Aquell Civia que es veu es de Barcelona ? Penasaven que es fellen les reparacions als tallers de Renfe!
Re: Una visita a Tradinsa Industrial
Posted: Friday 12/11/2010 10:26
by awe
Pel que fa al Naval, el considero totalment recuperable. Els que tingueu (almenys) els trenta anyets recordareu l'estat dels pericos de Sarrià als seus últims temps. N'hi havia que tenien forats al voltant de les finestres, i de tant en tant els posaven un pedaç de masilla. Com que tenien una enorme capa de ronya a sobre que era molt difícil de netejar, algú va tenir la genial idea de rentar-los amb un producte molt fort... que va resultar ésser molt corrosiu amb la xapa, i així es varen podrir els pericos. Algun d'aquests pericos, amb afectacions molt greus a la carrosseria, va ésser transformat en cotxe tipus 700 per fer granotes de quatre cotxes.
Exemple:
La foto és una bírria, però fixeu-vos en el podrit del carenat, a sota la porta, i al bocinet de finestra que es veu. La resta del perico estava igual. I això es va transformar (per cert, als tallers Rocafort que també eren a Lleida) en un 700 d'aspecte immaculat. L'estat del Naval, en comparació amb això, és pura glòria.