Accessos Barcelona
Accessos Barcelona
Fa un temps que cada vegada que baixo a BCN m’hi fixo. Venint de Vic o Manresa, un cop passat Montcada Bifurcació, el pont sota la C-17 està preparat per a 4 vies, mentre que fins a l’entrada del túnel de la Meridiana només hi caben dues vies. Amb tot l’entrada d’aquest túnel sembla doble, es a dir per a 4 vies, i l’estació de St. Andreu Arenal també té 4 vies. Algú coneix fins on arriba aquest túnel inutilitzat per a 2 vies?, si és que arriba a algun lloc.
De nou al FTC
Re: Accessos Barcelona
Tens tota la raó, sembla que una llegenda urbana que m'ha comentat diversa gent (encara que no me l'acabo de creure) és que incluia un petit dipòsit per a locomotores de vapor, amb una mena de petits tallers. Si t'hi fixes bé, veuràs que al costat dret de la via en direcció a Barcelona es poden veure uns carrils (una
via) que van des de la fàbrca Asland fins a aquest túnel. Hi ha un punt on aquestes vies no apareixen, que és a Torre Baró. Seria questió de mirar exactament per què servia, miraré d trobar quelco interessant .
via) que van des de la fàbrca Asland fins a aquest túnel. Hi ha un punt on aquestes vies no apareixen, que és a Torre Baró. Seria questió de mirar exactament per què servia, miraré d trobar quelco interessant .
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Accessos Barcelona
Era la via de servei als tallers que Renfe tenia a la Meridiana, just on ara està Can Dragó.
Re: Accessos Barcelona
Home era fals a mitges de petits res, eran uns tallers prou grans, tinc per casa alguna revista que en parla, quan tingui un moment, soca dificil, la buscare i mirare d'escanejarlatren250 wrote:O sigui, que el que m'havien dit no era fals. Moltes gràcies.
Re: Accessos Barcelona
Es veritat que hi ha una tercera via, tot i que li falten trams entre Montcada Bifurcació i Torre Baró, però jo em venia a referir si el doble túnel de la Meridiana arriba a Sant Andreu Arenal, i si continua cap a un altre lloc o no. Per cert l'accés a Asland, que fa anys que no s'utilitza ja que al mig de la via hi ha fins hi tot arbres, i acaba en via morta al costat de la subestació transformadora de Bifurcació.
De nou al FTC
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Accessos Barcelona
En aquesta web tens més informació sobre aquest túnel. Aleshores el túnel arribava fins a Can Dragó, ara arriba fins a l'alçada del Passeig Valldaura.
I hi falten parts anant cap a Montcada Bifurcació perquè s'hi va fer el baixador de Torre Baró posteriorment, i damunt de la tercera via.
I hi falten parts anant cap a Montcada Bifurcació perquè s'hi va fer el baixador de Torre Baró posteriorment, i damunt de la tercera via.
Re: Accessos Barcelona
Gràcies per la pàgina web victorcasta, però no ho entenc, les dues boques d'entrada als túnels de la meridiana des de Torre Baró semblen iguals, però el túnel que no s'utilitza, a la pàgina web diu que és de 6 metres, insuficient per fer-hi cabre dues vies, no? A més no acabo d’entendre perquè el tram entre Montcada Bifurcació i Sant Andreu està preparat per a 4 vies, però en alguns trams no hi ha la infraestructura completada.
De nou al FTC
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Accessos Barcelona
No conec com era la zona, però de ben segur que als anys 50 ni hi havia el baixador de Torre Baró ni l'Avinguda de Vallbona que transcorre enganxada a la via, ni segurament hi havia quasi cap dels edificis de Ciutat Meridiana que actualment hi ha, i allà sí que hi cabessin 4 vies.marc wrote:Gràcies per la pàgina web victorcasta, però no ho entenc, les dues boques d'entrada als túnels de la meridiana des de Torre Baró semblen iguals, però el túnel que no s'utilitza, a la pàgina web diu que és de 6 metres, insuficient per fer-hi cabre dues vies, no? A més no acabo d’entendre perquè el tram entre Montcada Bifurcació i Sant Andreu està preparat per a 4 vies, però en alguns trams no hi ha la infraestructura completada.
Re: Accessos Barcelona
Per cert algú coneix el tema de la quàdruple via entre l'enllaç del ramal de les aigües amb la línia de Girona, i l'estació de la Sagrera, es que fa un temps vaig sentir que sota la ronda RenfomentGIF ho van mesurar tant just que resulta que ara només hi queden 3 vies, 2 per Girona i una per Vic. . A més vaig llegir pel 3cat24.cat, que a la sagrera només hi anaven 4 vies d’ample ibèric, dues per la línia de Mataró i dues per la de Girona, i de les dues que havien de servir per la línia de Puigcerdà per desembussar el túnel de plaça Catalunya que se n’ha fet?
De nou al FTC
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Tantes vies com Aragó i Pl. Catalunya junts
Si al pas pel centre de Barcelona seguirà havent-hi només quatre vies (dues per Aragó, dues per Pl. Catalunya), no veig per què n'hi ha d'haver més a la Sagrera, comptant, a més, que per la Meridiana n'hi haurà dues més. No serà aquí on es formi el coll d'ampolla.marc wrote:A més vaig llegir pel 3cat24.cat, que a la sagrera només hi anaven 4 vies d’ample ibèric, dues per la línia de Mataró i dues per la de Girona, i de les dues que havien de servir per la línia de Puigcerdà per desembussar el túnel de plaça Catalunya que se n’ha fet?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Accessos Barcelona
Quan era petit, recordo haver vist passar trens per la tercera via de Torre Baró, deixant als semidirectes que no paraven en aquesta estació per les vies principals, tant en direcció Sant Andreu com Montcada Bifurcació. És més, al voltant dels '90-'92 encara existien les travesses (i vies) entre les estacions de Torre Baró i Bifurcació (les he patejades uns quants cops!).victorcasta wrote:No conec com era la zona, però de ben segur que als anys 50 ni hi havia el baixador de Torre Baró ni l'Avinguda de Vallbona que transcorre enganxada a la via, ni segurament hi havia quasi cap dels edificis de Ciutat Meridiana que actualment hi ha, i allà sí que hi cabessin 4 vies.marc wrote:Gràcies per la pàgina web victorcasta, però no ho entenc, les dues boques d'entrada als túnels de la meridiana des de Torre Baró semblen iguals, però el túnel que no s'utilitza, a la pàgina web diu que és de 6 metres, insuficient per fer-hi cabre dues vies, no? A més no acabo d’entendre perquè el tram entre Montcada Bifurcació i Sant Andreu està preparat per a 4 vies, però en alguns trams no hi ha la infraestructura completada.
Recordo quan van anul.lar la tercera via a l'estació de Torre Baró (bastant més enllà i quan encara no era sota terra) per evitar "mol.lèsties" als passatgers, més o menys quan van obrir l'ambulatori "nou" (CAP) del carrer Vallcivera. La gran actuació de la nostra RENFE va ser ficar dos o tres camions-volquet a sobre de les andanes i buidar-los de sorra sobre les vies (segur que encara hi són aquestes vies...)
Però de tot això, i malgrat la meva recerca durant els anys, no he trobat mai cap imatge ( )
I, una altra cosa: a la meva memòria no figuren aquestes vies amb final a l'Asland, sino a Bifurca. Les vies de la cimentera les recordo a la banda nord, més endinsades cap al centre de Montcada