Page 1 of 3
Generalitat proposa quadruplicar vies C4 Sabadell-Montcada
Posted: Friday 23/01/2009 13:32
by trainman
Comarca 23/01/2009 12:14
La Generalitat proposar quadruplicar el nombre de vies de la C4 de Renfe entre Sabadell i Montcada
Serveis Informatius / El Govern català ha proposat quadruplicar el nombre de vies entre Sabadell Sud i Montcada i Reixac de la línia C4 de Rodalies. D'aquesta manera es podria incrementar la freqüència de pas d'una línia que, des de Barcelona fins a Cerdanyola del Vallès, ha de suportar el pas dels combois que circulen cap a la Universitat Autònoma de Barcelona, Sant Cugat, Rubí i Martorell de la línia C7. Segons els càlculs del Departament d'Obres Públiques i Política Territorial (DPTOP), aquesta obra, si es considera viable, reduiria el trajecte entre Barcelona i Manresa en cinc minuts i a més serviria per a millorar-ne la freqüència de pas. Una mesura que, unida a la posada en marxa de Metro Sabadell el 2012, contribuirà a millorar la mobilitat interna de Sabadell i amb d'altres zones de l'àrea metropolitana, com ara Terrassa, Manresa, Cerdanyola o Sant Cugat i amb la ciutat de Barcelona.
No obstant això, la voluntat del secretari per a la Mobilitat, Manel Nadal, és que el trajecte s'arribi a reduir en vint minuts i, per això, demanarà al Ministeri de Foment que encarregui un estudi informatiu de millora de tota la línia entre Manresa i Barcelona. D'aquesta manera, es trigaria una hora en fer aquest recorregut. En una reunió amb el Consorci Viari de la Catalunya Central, Nadal també ha explicat que Manresa podria disposar de millors comunicacions ferroviàries aprofitant la futura línia orbital. Tot i així, les explicacions de Nadal no han agradat al Consorci que considera que no són "suficients, ja que només són paraules i no concreten cap calendari", segons ha dit el seu president, Cristòfol Gimeno. El secretari per a la Mobilitat, Manel Nadal, ha explicat que l'estudi informatiu de Foment també ha de preveure d'altres millores que ja s'inclouen en el pla de Rodalies com el nou túnel de Montcada.
Entitats de la Catalunya Central reclamen millores al transport ferroviari
La setmana passada, el Consorci Viari de la Catalunya Central va demanar un canvi d'actitud a la conselleria de Política Territorial i Obres Públiques en la planificació de les infraestructures ferroviàries del territori. Des del Bages es va valorar molt negativament la "nul·la" sensibilitat per reduir el temps de trajecte entre Manresa i Barcelona i la supressió del futur ramal ferroviari d'alta velocitat que havia d'unir Manresa i Martorell. El secretari per a la Mobilitat també ha dit que és "improbable" que es recuperi el ramal d'alta velocitat de l'Eix Transversal Ferroviari que havia d'unir Manresa i Martorell "si no és que el territori estigui disposat a fer una reserva de sòl durant 30 anys sense fer-hi cap actuació", ha sentenciat Nadal.
http://www.radiosabadell.fm/JSPS/Direct ... ry=Comarca
A Cerdanyola o a Terrassa
Posted: Friday 23/01/2009 13:45
by Guigui
Si el que volen és descarregar el tram comú R4-R7, amb Sabadell Sud passen de llarg. Si el que volen és descarregar el tram de la R4 on comparteixen via rodalies a Terrassa amb semidirectes a Manresa, fan massa curt.
I sí, ja sé que, de Sabadell Sud amunt tots els trens paren a tot arreu, però qui diu que això no canviarà? Per què hauríem de pensar que, en un futur no tan llunyà, quan estigui feta l'ampliació d'FGC i implantat el TramVallès (o com es digui finalment), algunes d'aquestes estacions no siguin imprescindibles per a ser servides per semidirectes que, recordem, la Generalitat pretén que triguin menys?
Re: Generalitat proposa quadruplicar vies C4 Sabadell-Montcada
Posted: Friday 23/01/2009 13:58
by wefer
trainman wrote:Comarca 23/01/2009 12:14
La Generalitat proposar quadruplicar el nombre de vies de la C4 de Renfe entre Sabadell i Montcada
Ok... quin any? El 2020? El 2090? O ho deixem per més enllà del 3000?
Per exemple, segons tinc entès, la duplicació per l'altre extrem, entre BCN i Castelldefels, ja estava projectada dins de les obres a tenir fetes l'any 1993... i continuem esperant, 20 anys després de que es projectés, sense data ni finançament per l'obra.
Imagineu-vos doncs, aquesta de Granollers, que ara tot just s'han adonat que podria ser una opció interessant.
Re: Generalitat proposa quadruplicar vies C4 Sabadell-Montcada
Posted: Friday 23/01/2009 14:51
by visir5704
De res serveix fer això si quan arribin a Barcelona es segueixen trobant amb el tap actual.
Re: Generalitat proposa quadruplicar vies C4 Sabadell-Montcada
Posted: Friday 23/01/2009 15:42
by Mako448
Aixó de quadriplar la via sento dir-ho peró crec que no es farà mai.
Igualment,també necessita una quadriplicació de via(i mès urgent potser)entre Barcelona i Martorell,entre Barcelona i Castelldefels,i entre Barcelona i Granollers-Centre.
En quedava una
Posted: Friday 23/01/2009 16:52
by Guigui
Mako448 wrote:Igualment,també necessita una quadriplicació de via(i mès urgent potser)entre Barcelona i Martorell,entre Barcelona i Castelldefels,i entre Barcelona i Granollers-Centre.
I Barcelona i Mataró.
Re: Generalitat proposa quadruplicar vies C4 Sabadell-Montcada
Posted: Friday 23/01/2009 19:44
by 593Dromedario
Jo tampoc crec que s'acabi fent. Amb el túnel de Montcada (quan es faci) i editar bé els horaris ja s'aconsegueix aquesta reducció, i és més interessant revisar el traçat fins a Manresa, per si es pot rectificar per permetre una major velocitat.
Re: Generalitat proposa quadruplicar vies C4 Sabadell-Montcada
Posted: Friday 23/01/2009 22:16
by ferroviario_catalan
Proponer por proponer... Muchas cosas absurdas se dicen en este pais, esta, me parece una, creo que hay cosas mucho mas importantes que hacer este tramo en vía cuadruplicada, y si acaso nos ponemos a cuadruplicar, el primero que mas falta haria, seria el tramo Barcelona-Vilanova, por su alta densidad de tráfico ferroviario.
Re: Generalitat proposa quadruplicar vies C4 Sabadell-Montcada
Posted: Saturday 24/01/2009 0:01
by JaMiRo!
wefer wrote:Ok... quin any? El 2020? El 2090? O ho deixem per més enllà del 3000?
L'any 3000 no caldrà, anirem tots amb les nostres naus rollo Star Trek, això si no hi ha un Saura XXIII que ens faci anar a menys de 40 vegades la velocitat de la llum.
La Generalitat estudia quadruplicar accessos a Barcelona
Posted: Friday 24/04/2009 17:22
by Guigui
Atenció!!! Se succeeixen les bones notícies, en forma de mostres evidents de senderi per part dels governants! )))3
http://paper.avui.cat/article/societat/ ... s/fgc.html
El govern estudia com millorar la capacitat de Rodalies i FGC
| Encarrega un estudi de viabilitat per quadruplicar els corredors d'accés a Barcelona, fins i tot els que són competència de Foment | La intenció és donar servei a més viatgers i reduir el temps dels desplaçaments
Quim Torrent
La xarxa de Rodalies ja està gairebé al límit de la seva capacitat. Tant els corredors que depenen de Renfe i Adif com els de Ferrocarrils de la Generalitat corren el risc de col·lapsar-se en els pròxims anys, tot i les obres de millora que ja hi ha previstes. Per evitar aquest col·lapse, si és que s'hi està a temps, el departament de Política Territorial i Obres Públiques ha encarregat un estudi de viabilitat per a la millora de la capacitat dels corredors d'accés a Barcelona.
L'estudi encarregat, que té un pressupost base de 180.000 euros, ha de determinar si és factible augmentar el nombre de vies d'aquests corredors o si s'ha de plantejar la creació de noves variants. S'estudiaran tots els corredors, tant els que són competència del ministeri de Foment com els de la Generalitat. A banda de millorar la capacitat en si de la xarxa, l'objectiu de Política Territorial és que es millorin els temps de viatge mitjançant trens directes o semidirectes, amb parada només a les principals estacions.
L'estudi consta de tres fases. La primera és la d'identificar els colls d'ampolla de la xarxa actual i els que es produiran els pròxims anys. En la segona fase s'hauran de proposar solucions. El departament posa èmfasi en la necessitat de quadruplicar les vies existents i demana una anàlisi detallada de les condicions de l'entorn per la dificultat d'ampliar la infraestructura en un territori molt densament poblat.
L'estudi ha de concloure amb una proposta de programa d'inversions, que ha d'incloure una avaluació socioeconòmica completa de les actuacions que es proposin a cada corredor. També caldrà que s'estudiï com afectaran aquestes actuacions els altres modes de transport.
Notícia publicada al diari AVUI, pàgina 26. Divendres, 24 d'abril del 2009
Re: No es pot dir blat, fins que estigui al sac ben lligat.
Posted: Friday 24/04/2009 17:26
by tren250
Guigui wrote:La xarxa de Rodalies ja està gairebé al límit de la seva capacitat. Tant els corredors que depenen de Renfe i Adif com els de Ferrocarrils de la Generalitat corren el risc de col·lapsar-se en els pròxims anys, tot i les obres de millora que ja hi ha previstes. Per evitar aquest col·lapse, si és que s'hi està a temps, el departament de Política Territorial i Obres Públiques ha encarregat un estudi de viabilitat per a la millora de la capacitat dels corredors d'accés a Barcelona.
Guigui wrote:L'estudi ha de concloure amb una proposta de programa d'inversions, que ha d'incloure una avaluació socioeconòmica completa de les actuacions que es proposin a cada corredor. També caldrà que s'estudiï com afectaran aquestes actuacions els altres modes de transport.
Estaria bé que centressin les obres, especialment al Baix Llobregat, la quadriplicació de vies als túnels de Barcelona, i que ADIF faci la feina ben feta. U cop feta la feina, enllaçar amb el futur túnel de la Diagonal, perquè pugui passar més d'una línia (entre ells, podrien passar MD).
Falta fer la feina, i veient les promeses, obres inacabades (algunes molt a punt d'acabar-se) fins que inaugurin tots aquests projectes en la realitat només és anar seguint les informacions.
Edito: Tant necessari és fer les obres precisament ARA? Potser per desviar altres temes més importants dintre de la vida social? Està molt bé que facin aquestes obres, però sense anar més lluny, fa 2 anys era un moment idoni per fer aquestes obres. Per d'altra banda, ja està bé que comencin a tindren's en compte, però estiguem alerta en tot moment.
Re: La Generalitat estudia quadruplicar accessos a Barcelona
Posted: Friday 24/04/2009 17:53
by metring
Tal densitat de notícies en pocs dies és abrumadora!!
Al·lucinant!
Posted: Friday 24/04/2009 17:55
by Guigui
metring wrote:Tal densitat de notícies en pocs dies és abrumadora!!
Jo al·lucino amb com s'ha fet llum, de manera tan vertiginosa, en els nostres polítics.
Publicar projectes, una cosa; executar-los, una altra
Posted: Friday 24/04/2009 17:59
by Guigui
tren250 wrote:Edito: Tant necessari és fer les obres precisament ARA?
El fet d'esbombar ara els projectes, i tants de cop, no vol dir de cap manera que els executin al mateix temps. No crec que l'activitat neuronal que ara semblen demostrar les diferents administracions a Catalunya es tradueixi immediatament en una execució ràpida dels projectes.
Pel que fa a corredors com l'entrada per la via de Vilafranca: crec que una bona opció seria via quadruplicada entre Martorell i St. Feliu, a partir d'on una via doble podria seguir com fins ara, i l'altra enfilar l'N-340 i enllaçar al Pont d'Esplugues amb el traçat projectat procedent de Castelldefels.
Re: La Generalitat estudia quadruplicar accessos a Barcelona
Posted: Friday 24/04/2009 18:13
by tren250
O sigui, la proposta que anomenes és similar a la que fa anys es va fer (i realitzar) a l'entrada de Viena, i que diria que estan finalitzades (les obres aquestes). El túnel de la Diagonal tindria que enllaçar amb Glòries i Castelldefels, doncs podria servir per descongestionar vies, millorar les comunicacions, etc. Avui, diria que al 20 minutos, sortia la notícia de que finalment (em sembla haver llegit) es farà l'intercanviador de la Torrassa. Perfecte que vagin succeïnt notícies positives
ojalà també sortissin altres.
Lainzer Tunnel
Posted: Friday 24/04/2009 18:20
by Guigui
tren250 wrote:O sigui, la proposta que anomenes és similar a la que fa anys es va fer (i realitzar) a l'entrada de Viena, i que diria que estan finalitzades (les obres aquestes).
Si et refereixes al túnel de Lainz, sí. Però cal tenir en compte que aquest accés nou està pensat com a via d'alta capacitat per a serveis passants est-oest, ja que les grans estacions de Viena són totes terminals (excepte un pas habilitat al Südbahnhof que fins ara era usat per alguns pocs serveis al dia) i només hi havia serveis passants d'S-Bahn per l'anomenada "Stammstrecke" (Meidling-Floridsdorf), d'ús exclusiu.
En resum, a Viena s'ha fet per a agilitzar serveis tipus Munic-Budapest, però el trànsit local se n'ha beneficiat marginalment. Per tant, els orígens de l'obra són diferents del que es pugui fer a Barcelona, tot i que alguns efectes puguin acabar sent iguals.
Re: La Generalitat estudia quadruplicar accessos a Barcelona
Posted: Friday 24/04/2009 20:04
by tren250
És cert que l'índex de puntualitat a la zona de Viena ha anat pujant, o sigui que alguna cosa ha influït. Esperem que entre les quadriplicacions acabi entrant Marina-Torrassa, tram important a descongestionar, i triplicar el túnel d'Aragó, que anìrà pujant el volum de tràfic de rodalies en els pròxims anys al incloure la C3 per passar per allà. Espero que no sigui envers la campanya per les europees que vagin succeïnt notícies tan positives.
Re: Al·lucinant!
Posted: Friday 24/04/2009 21:32
by brito_cat
Guigui wrote:metring wrote:Tal densitat de notícies en pocs dies és abrumadora!!
Jo al·lucino amb com s'ha fet llum, de manera tan vertiginosa, en els nostres polítics.
Jo ho veig així:
L'actual pla de rodalies de BCN és el màxim que la Generalitat ha pogut obtenir. Aquests nous estudis (i d'altres que vindràn) son a compte dels anys i panys que hem dormit a la palla. És de preveure que, amb els diners de més que vindràn cada any a compte de la famosa disposició adicional tercera, es puguin financiar tots aquests projectes.
Haurien pogut fer com amb la LOF
Posted: Friday 24/04/2009 21:52
by Guigui
brito_cat wrote:L'actual pla de rodalies de BCN és el màxim que la Generalitat ha pogut obtenir. Aquests nous estudis (i d'altres que vindràn) son a compte dels anys i panys que hem dormit a la palla. És de preveure que, amb els diners de més que vindràn cada any a compte de la famosa disposició adicional tercera, es puguin financiar tots aquests projectes.
Considerant que la Línia Orbital no figura al pla de rodalia, però que ja fa temps que està concebuda, no veig cap motiu pel qual no hagin publicat els projectes de quadruplicació i dels túnels de la Diagonal i Horta abans, seguint aquesta lògica. Per tant, segueixo pensant que, per fi, se'ls ha obert el cel que, per un motiu o altre, abans estava tancat i barrat.
Re: La Generalitat estudia quadruplicar accessos a Barcelona
Posted: Friday 24/04/2009 22:31
by cristian26
No em puc treure del cap que donin tanta informació de cop per a desviar l'atenció pública d'altres afers més importants, com la crisi.