Ronda Nord de Granollers
Posted: Saturday 25/04/2009 19:28
http://www.lamalla.cat/infolocal/barcel ... ?id=258158
La Ronda Nord de Granollers entra en servei després de catorze anys d'obres
El president Montilla assegura que “la Generalitat inverteix més que mai en obra pública”
EFE / LAMALLA.CAT
El president de la Generalitat, José Montilla, ha assegurat aquest dissabte que el govern català "inverteix més que mai en obra pública", una inversió que ha xifrat en 12.000 milions d'euros per a aquest any, sumant les aportacions de l'administració catalana i de l'Estat. Montilla ha precisat, durant la inauguració de l'últim tram de la Ronda Nord de Granollers, que "invertim molt en obra pública, perquè són inversions que afecten i millora la vida de les persones. Això és el que val. Pedres al servei de persones, per això la fem".
El president català ha afegit que la Generalitat realitza aquestes obres públiques amb "qualitat, rigor, sense fugir de decisions complicades, actuacions difícils o polèmiques. Parlem amb els agents implicats, sobretot els ajuntaments, i millorem els projectes. Però si una actuació és necessària per al país, s'ha de dur a terme i es porta a terme".
Sobre la ronda Nord de Granollers, Montilla ha indicat que "incideix directament en el trànsit de Les Franqueses, Canovelles i La Roca" i en el que respecta a la capital vallesana permet "recuperar espais per a la vida comercial, ciutadana i pública". José Montilla ha destacat que aquesta infraestructura beneficiarà més de cent mil persones, especialment els veïns de l'entorn amb una millora significativa del "trànsit local i de pas, amb un estalvi de temps i de molèsties".
Catorze anys d'obres
La Ronda Nord de Granollers, que ha entrat en servei aquest dissabte després de catorze anys d'obres, permetrà connectar la via C-17 amb la C-60 i facilitar la mobilitat de llarg recorregut entre les comarques d'Osona i el Vallès amb el Maresme. Montilla ha inaugurat l'últim tram d'un quilòmetre d'aquesta infraestructura, que ha costat uns 20 milions d'euros i que compta amb una part soterrada per sota del riu Congost i de les vies de tren de 400 metres de longitud.
L'anell viari o Ronda Nord, que envolta Granollers i transcorre per tres municipis més, Les Franqueses del Vallès, Canovelles i la Roca del Vallès, ha quedat completat definitivament amb l'obertura al trànsit d'aquest últim tram, a l'altura del barri de Can Calet de les Franqueses. Han fet falta catorze anys per completar un cinturó de dotze quilòmetres que s'ha construït en quatre fases i ha costat 66,4 milions d'euros.
La ronda Nord ha anat entrant en servei progressivament i, des d'octubre de 2006 al voltant del 80% ja estava en funcionament i avui ha entrat en servei el tram que tanca el cinturó. El conseller de del departament de Política territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, ha destacat la complexitat de l'obra amb la construcció d'un "gran viaducte" sobre el Congost' i un "gran calaix de formigó de 48 metres de llarg, 13 d'altura i 29 de profunditat". Nadal ha afegit que aquest calaix "es va construir prèviament, sense cap interrupció del servei ferroviari" i és una de les infraestructures més altes d'Espanya.
Publicat 25/04/2009 17:00h
La Ronda Nord de Granollers entra en servei després de catorze anys d'obres
El president Montilla assegura que “la Generalitat inverteix més que mai en obra pública”
EFE / LAMALLA.CAT
El president de la Generalitat, José Montilla, ha assegurat aquest dissabte que el govern català "inverteix més que mai en obra pública", una inversió que ha xifrat en 12.000 milions d'euros per a aquest any, sumant les aportacions de l'administració catalana i de l'Estat. Montilla ha precisat, durant la inauguració de l'últim tram de la Ronda Nord de Granollers, que "invertim molt en obra pública, perquè són inversions que afecten i millora la vida de les persones. Això és el que val. Pedres al servei de persones, per això la fem".
El president català ha afegit que la Generalitat realitza aquestes obres públiques amb "qualitat, rigor, sense fugir de decisions complicades, actuacions difícils o polèmiques. Parlem amb els agents implicats, sobretot els ajuntaments, i millorem els projectes. Però si una actuació és necessària per al país, s'ha de dur a terme i es porta a terme".
Sobre la ronda Nord de Granollers, Montilla ha indicat que "incideix directament en el trànsit de Les Franqueses, Canovelles i La Roca" i en el que respecta a la capital vallesana permet "recuperar espais per a la vida comercial, ciutadana i pública". José Montilla ha destacat que aquesta infraestructura beneficiarà més de cent mil persones, especialment els veïns de l'entorn amb una millora significativa del "trànsit local i de pas, amb un estalvi de temps i de molèsties".
Catorze anys d'obres
La Ronda Nord de Granollers, que ha entrat en servei aquest dissabte després de catorze anys d'obres, permetrà connectar la via C-17 amb la C-60 i facilitar la mobilitat de llarg recorregut entre les comarques d'Osona i el Vallès amb el Maresme. Montilla ha inaugurat l'últim tram d'un quilòmetre d'aquesta infraestructura, que ha costat uns 20 milions d'euros i que compta amb una part soterrada per sota del riu Congost i de les vies de tren de 400 metres de longitud.
L'anell viari o Ronda Nord, que envolta Granollers i transcorre per tres municipis més, Les Franqueses del Vallès, Canovelles i la Roca del Vallès, ha quedat completat definitivament amb l'obertura al trànsit d'aquest últim tram, a l'altura del barri de Can Calet de les Franqueses. Han fet falta catorze anys per completar un cinturó de dotze quilòmetres que s'ha construït en quatre fases i ha costat 66,4 milions d'euros.
La ronda Nord ha anat entrant en servei progressivament i, des d'octubre de 2006 al voltant del 80% ja estava en funcionament i avui ha entrat en servei el tram que tanca el cinturó. El conseller de del departament de Política territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, ha destacat la complexitat de l'obra amb la construcció d'un "gran viaducte" sobre el Congost' i un "gran calaix de formigó de 48 metres de llarg, 13 d'altura i 29 de profunditat". Nadal ha afegit que aquest calaix "es va construir prèviament, sense cap interrupció del servei ferroviari" i és una de les infraestructures més altes d'Espanya.
Publicat 25/04/2009 17:00h