Desdoblament de la C-31 a les Gavarres
Posted: Sunday 26/04/2009 22:31
http://www.elpunt.cat/barcelona/article ... 0-kmh.html
El projecte del desdoblament de Palamós a Platja d'Aro fixa la velocitat en 80 km/h
L'informe preveu que es pugui augmentar la velocitat fins a 100 km/h només en tres dels tretze quilòmetres del traçat
26/04/09 02:00 - Palamós - òscar pinilla
El projecte de desdoblament de la carretera C-31 entre els municipis de Castell-Platja d'Aro i Palamós fixa la velocitat específica de conducció en 80 quilòmetres per hora. Així s'especifica en l'informe encarregat pel Departament de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat, en què es detalla que s'aconsegueixen els paràmetres mínims tot i la dificultat de l'orografia de la zona, on hi ha desnivells de fins al 6%. Tot i així, l'estudi preveu que en el tram final de Palamós, de tres quilòmetres, es pugui augmentar la velocitat fins a 100 km/h. Actualment la via permet circular a 100 km/h. Les obres del desdoblament de la C-31 van començar el 30 de març a l'altura de Castell-Platja d'Aro, duraran 24 mesos i costen 67,4 milions.
L'ordre d'estudi del projecte de desdoblament de la C-31 entre els municipis de Castell-Platja d'Aro i Palamós fixa la velocitat específica de la via en 80 km/h. El traçat del tronc de l'autovia resulta condicionat pel fet que es tracta, en la major part de l'itinerari, del desdoblament de la carretera actual. Així, malgrat que el criteri que s'ha seguit és de màxim aprofitament del ferm existent, les condicions de l'orografia de la carretera no permeten augmentar-hi la velocitat, ja que no es compleix la longitud mínima entre les rectes i els revolts. A més, els paràmetres crítics del 6% de desnivell i dels 265 m pel que fa al radi mínim en la majoria dels trams fan que entri ben just dins del grup d'AV-80. Els tècnics encarregats de fer l'informe detallen que s'aconsegueixen els paràmetres mínims llevat d'una rampa que supera de l'1 per cent el valor admès, però que tal com preveu la norma queda justificat perquè és un tram de desdoblament situat a l'inici del projecte on no hi ha possibilitat de canvi.
D'altra banda, segons l'informe, per aconseguir la visibilitat de parada necessària per a una velocitat de 80 km/h ha calgut disposar trams amb ample de mitjana de 5 a 7,5 metres.
L'estudi encarregat per la Generalitat destaca, en canvi, que a partir del punt quilomètric 323, un cop passat l'enllaç de Calonge, el traçat compleix els paràmetres mínims fixats per a una velocitat de 100 km/h. Així doncs, des de l'enllaç de Platja d'Aro sud fins a l'entrada a Calonge, uns 10 quilòmetres, el projecte marca que es podrà anar a una velocitat de 80 km/h; en canvi, a partir del punt quilomètric 323 fins a l'enllaç nord de Palamós, uns tres quilòmetres, hi ha la possibilitat de circular a 100 quilòmetres per hora.
Variable fins a Palafrugell
En aquest sentit, des d'aquest mes d'abril els automobilistes que passin per l'autovia de Palamós a Palafrugell, el darrer tram on s'han acabat les obres de la C-31, ja poden circular a 100 quilòmetres per hora i no pas a 80, com demanaven des de feia temps ajuntaments de la zona i usuaris. En aquest cas, l'augment del límit de velocitat no afecta tot el tram desdoblat sinó només dos trams. Concretament, tot el tram de Palamós fins a l'entrada a la part subterrània, quan travessa el nucli de Mont-ras, que fa 4.200 metres, i el tram de Mont-ras des de les naus industrials de Vall-llobrega fins al supermercat Dia, que fa uns 1.700 metres. D'aquesta manera, al tram subterrani de la variant, com ja van deixar clar des de Carreteres de la Generalitat, es manté el límit de velocitat a 80 quilòmetres per hora. Però també al tram des de la sortida de Mont-ras fins a superar tots els enllaços que hi ha abans del polígon de Vall-llobrega. I, després, al tram en què s'acaba el desdoblament, i també hi ha l'accés a la vila de Palamós.
Per poder fer aquest canvi de límit de velocitat, ha estat necessària la col·locació de senyals d'informació i orientació, la qual s'acabarà totalment abans de l'estiu i comportarà una inversió total de 486.000 euros.
Primera fase en marxa
El Departament de Política Territorial i Obres Públiques va iniciar el 30 de març passat les obres del desdoblament de la C-31 entre Platja d'Aro i Palamós amb els primers treballs a l'altura de Castell- Platja d'Aro, i alguna actuació puntual al llarg del traçat. En aquesta primera fase, les actuacions es realitzaran fora de la calçada i no afectaran el trànsit.
El conjunt de les obres, que abasten un total de 13 quilòmetres, duraran aproximadament 24 mesos i comportaran una inversió de 67,4 milions d'euros.
El projecte del desdoblament de Palamós a Platja d'Aro fixa la velocitat en 80 km/h
L'informe preveu que es pugui augmentar la velocitat fins a 100 km/h només en tres dels tretze quilòmetres del traçat
26/04/09 02:00 - Palamós - òscar pinilla
El projecte de desdoblament de la carretera C-31 entre els municipis de Castell-Platja d'Aro i Palamós fixa la velocitat específica de conducció en 80 quilòmetres per hora. Així s'especifica en l'informe encarregat pel Departament de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat, en què es detalla que s'aconsegueixen els paràmetres mínims tot i la dificultat de l'orografia de la zona, on hi ha desnivells de fins al 6%. Tot i així, l'estudi preveu que en el tram final de Palamós, de tres quilòmetres, es pugui augmentar la velocitat fins a 100 km/h. Actualment la via permet circular a 100 km/h. Les obres del desdoblament de la C-31 van començar el 30 de març a l'altura de Castell-Platja d'Aro, duraran 24 mesos i costen 67,4 milions.
L'ordre d'estudi del projecte de desdoblament de la C-31 entre els municipis de Castell-Platja d'Aro i Palamós fixa la velocitat específica de la via en 80 km/h. El traçat del tronc de l'autovia resulta condicionat pel fet que es tracta, en la major part de l'itinerari, del desdoblament de la carretera actual. Així, malgrat que el criteri que s'ha seguit és de màxim aprofitament del ferm existent, les condicions de l'orografia de la carretera no permeten augmentar-hi la velocitat, ja que no es compleix la longitud mínima entre les rectes i els revolts. A més, els paràmetres crítics del 6% de desnivell i dels 265 m pel que fa al radi mínim en la majoria dels trams fan que entri ben just dins del grup d'AV-80. Els tècnics encarregats de fer l'informe detallen que s'aconsegueixen els paràmetres mínims llevat d'una rampa que supera de l'1 per cent el valor admès, però que tal com preveu la norma queda justificat perquè és un tram de desdoblament situat a l'inici del projecte on no hi ha possibilitat de canvi.
D'altra banda, segons l'informe, per aconseguir la visibilitat de parada necessària per a una velocitat de 80 km/h ha calgut disposar trams amb ample de mitjana de 5 a 7,5 metres.
L'estudi encarregat per la Generalitat destaca, en canvi, que a partir del punt quilomètric 323, un cop passat l'enllaç de Calonge, el traçat compleix els paràmetres mínims fixats per a una velocitat de 100 km/h. Així doncs, des de l'enllaç de Platja d'Aro sud fins a l'entrada a Calonge, uns 10 quilòmetres, el projecte marca que es podrà anar a una velocitat de 80 km/h; en canvi, a partir del punt quilomètric 323 fins a l'enllaç nord de Palamós, uns tres quilòmetres, hi ha la possibilitat de circular a 100 quilòmetres per hora.
Variable fins a Palafrugell
En aquest sentit, des d'aquest mes d'abril els automobilistes que passin per l'autovia de Palamós a Palafrugell, el darrer tram on s'han acabat les obres de la C-31, ja poden circular a 100 quilòmetres per hora i no pas a 80, com demanaven des de feia temps ajuntaments de la zona i usuaris. En aquest cas, l'augment del límit de velocitat no afecta tot el tram desdoblat sinó només dos trams. Concretament, tot el tram de Palamós fins a l'entrada a la part subterrània, quan travessa el nucli de Mont-ras, que fa 4.200 metres, i el tram de Mont-ras des de les naus industrials de Vall-llobrega fins al supermercat Dia, que fa uns 1.700 metres. D'aquesta manera, al tram subterrani de la variant, com ja van deixar clar des de Carreteres de la Generalitat, es manté el límit de velocitat a 80 quilòmetres per hora. Però també al tram des de la sortida de Mont-ras fins a superar tots els enllaços que hi ha abans del polígon de Vall-llobrega. I, després, al tram en què s'acaba el desdoblament, i també hi ha l'accés a la vila de Palamós.
Per poder fer aquest canvi de límit de velocitat, ha estat necessària la col·locació de senyals d'informació i orientació, la qual s'acabarà totalment abans de l'estiu i comportarà una inversió total de 486.000 euros.
Primera fase en marxa
El Departament de Política Territorial i Obres Públiques va iniciar el 30 de març passat les obres del desdoblament de la C-31 entre Platja d'Aro i Palamós amb els primers treballs a l'altura de Castell- Platja d'Aro, i alguna actuació puntual al llarg del traçat. En aquesta primera fase, les actuacions es realitzaran fora de la calçada i no afectaran el trànsit.
El conjunt de les obres, que abasten un total de 13 quilòmetres, duraran aproximadament 24 mesos i comportaran una inversió de 67,4 milions d'euros.